2007. április 10. 19:36, Kedd
Világszerte növekszik a fényképezőgépek eladása, és egyre népszerűbbek a digitális tükörreflexes gépek.
Az IDC szerint 2006-ban 19, 7 millió eladott géppel a Canon-nak volt a legnagyobb, 18.7%-os piaci részesedése a fényképezőgépek eladásában. Ez a korábbi, 2005-ös év eladásaihoz képest 23.3%-os növekedést jelent. Összességében véve a világon a fényképezőgép eladások 14.5%-al növekedtek, ami 106 millió eladott gépet jelent. A piackutató cég szerint ez a növekedés részben annak tudható be, hogy a DSLR gépvázak már nemcsak a professzionális, hanem a hobbi és amatőr fotósok köreiben is egyre népszerűbbek: 2006-ban 5 millió DSLR gép talált gazdára, ami a korábbi évhez képest 36%-os növelekdést jelent.
A listán 15.8%-os részesedéssel a Sony a második. A 2005-ös 15.2%-os részesedéshez képesti növekedés az IDC szerint a cég alapkategóriás DSLR gépvázának köszönhető. A Kodak 10%-ával az egyetlen amerikai cég amely benne van az első ötben, - a 2005-ös 14.2%-os szintjéhez képest a cég jóval lejjebb csúszott. A japán Olympus szintén visszaszorulóban van, 2005-ben 9.8%, 2006-ban 8.6% piaci részesedést tudott elkönyvelni magának.
Christopher Chute, az IDC elemzője szerint "A 2006-os év nagy győztese a Samsung, mely az eladások tekintetében a Nikon helyére lépett és világszinten az ötödik helyet foglalja el az eladásokban" - mondta. A Samsung a 2005-ös évhez képest több mint a dupláját adta el 2006-ban: 2005-ben 3.8%, 2006-ban mát 7.8% piaci részesedése volt. A Nikon, a világ második legnagyobb professzionális fényképezőgépgyártó cége viszont 7.6%-ával a hatodik helyre csúszott vissza.
A DSLR piacon is a Canon vezet: 2005-ben 30.7%, 2006-ban már 46.7% a piaci részesedése, ami 30.7%-os növekedést jelent, bár a növekvő DSLR piacon megjelenő új márkák és típusok miatt a vállalat növekedése ezen a területen kicsit lassul. A Nikon 33%-os részesedéssel a második befutó a DSLR piacon - a korábbi évhez képest a cég eladásai 35.9%-al növekedtek. Ebben a kategóriában a Sony (miután megvásárolta a Konica Minolta-t) 6.2%-al a harmadik lett.