45 millió dollárral indul útjára a Joost

45 millió dollárral indul útjára a Joost

2007. május 12. 15:29, Szombat
A Joost internetes televízió szolgáltatás indulása előtt összesen 45 millió dollárt kalapozott össze támogatóitól, amelyek között a CBS és a Viacom is megtalálható. A portál esetében nem számítanak szerzői jogi perekre.

A Joost saját beszámolója szerint támogatóik összesen 45 milliót adtak össze, hogy ezzel könnyítsék meg a nemrég publikussá vált szolgáltatás elterjedését. Ezzel biztosítva látják a portál és a kezdeményezés sikerét, amit az is megelőlegezhet, hogy komoly televíziós társaságok is pozitívan állnak a projekthez, amely az internetes televíziózást hivatott új alapokra helyezni.

A csoport élén két befektetői cég, az európai Index Ventures és a Sequoia Capital áll, amelyek a legnagyobb összeggel járultak hozzá az induláshoz. A két alapító, Niklas Zennstörm és Janus Friis ezzel a Skype és a Kazaa után várhatóan harmadik próbálkozását is sikerként könyvelheti el, ami várhatóan ismét tetemes bevételt hoz majd a konyhára. Ráadásul a mostani projekt esetében a szerzői jogi kifogások lehetőségét is kizárják, hiszen a fejlesztők egyből a nagyobb televíziós társaságokat és filmstúdiókat keresték meg ajánlatukkal és a cég támogatói között a CBS és a Viacom is megtalálható.

Maga a szolgáltatás ingyenes, a nézőknek mindössze a reklámokat kell elviselnie a felhőtlen szórakozás fejében. Itt sem kis játékosok jutottak lehetőséghez, hiszen a hirdetők között olyan neveket találunk, mint a Coca-Cola, az Intel, vagy a Nike. A műsorok sugárzásáról eddig többek között a Turner, az NHL, a Hasbro és a Sony Pictures vezetésével sikerült megállapodni. A fájlcserélő, vagyis peer-to-peer alapokra helyezett platform ezzel maga mögött tudhatja a szórakoztatóipar nagyágyúinak jelentős hányadát, az alapítók elmondása szerint pedig immár 150 csatorna közül válogathatunk.

Elemzők a kritikus fázisnak a kezdetet, az első lépéseket tartják, amennyiben ez sikerrel zárul, semmi nem állhat az elterjedés útjába. Tekintettel arra, hogy a p2p-technológia csak profitál a nagyobb forgalomból, a minél több nézőből, a következő időszakra kevesebb nehézséget, gyorsabb terjedést és jobb minőséget várnak.

Részletes bemutató cikkünk

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások