Starcraft 2: amit eddig tudni lehet

Starcraft 2: amit eddig tudni lehet

2007. május 28. 08:32, Hétfő
Hosszú vajúdás és tízévnyi találgatás után nemrég a Blizzard bejelentette a legendás játék folytatását. Néhány nap alatt hírek sokasága zúdult a nagyérdeműre, ami sok-sok félinformációkhoz is vezetett, ezért egy nagyobb lélegzetvételű írásban pontról pontra haladva összegyűjtöttük a fontosabb tudnivalókat.

A történet

Az első rész gigantikus káoszról szólt. A világegyetem egy hatalmas háború előtt állt, amit a Zergek érkezése készített elő. Az alienek planétáról planétára költöznek, és nem hagynak maguk után mást, mint szörnyű pusztítást. A történetnek egy furcsa csavart a Terranoknál kitört polgárháború ad, hiszen kifogyóban vannak erőforrásaikból, és a szomszédoknál tökéletes körülmények várnák őket. Igen ám, de ehhez előbb igába kell hajtani a fejüket. Megkezdődik a háromfrontos harc, amely során csak egyetlen egy maradhat állva.

Sajnos a Starcraft 2 történetről még szinte semmit nem árultak a Blizzardnál, de szinte biztos, hogy ezen a nyomvonalon megy tovább a sztori. Nem is lenne sok értelme a sikeres receptet átfűszerezni valamilyen kétes hozzávalóval, aminek a fogadtatása előre kiszámíthatatlan. Annyit biztosan állíthatunk, hogy az előző részekből visszatérő vendégeket is köszönhetünk majd.


A játékmenet

A Blizzardnál nincsenek könnyű helyzetben a fejlesztők, számos fronton kell helytállniuk. Egyrészt az emberek által kért fejlesztéseket nem nélkülözhetik, de - főleg az ázsiai piac miatt - az úgynevezett E-sportnak is maximálisan meg kell felelnie a Starcraft 2-nek. Egyelőre úgy fest, hogy a cég marad a kaptafánál, és nem változtat azon a játékmeneten, amely oly nagy sikert hozott az elődnek. Harc ellenséges táborok között - se többről, se kevesebbről nem szól majd a történet.

A finomságok persze a részletekben bújnak meg. Biztos mindenki emlékszik a tizenkét emberes csapatkijelölési korlátra. Ezt szépen el lehet felejteni, a folytatásban mindenféle megkötés nélkül toborozhatjuk csapatainkat. Ez mindenképpen régóta várt könnyedséget hoz a játékba. Lelki szemeink előtt hatalmas, hömpölygő Zerg-kolónia tűnhet fel, amely mindent elsodor, ami az útjába kerül. Ezzel természetesen a nagy létszámú csapatokat képző, és előszeretettel alkalmazó játékosokat segítik, amit természetesen a másik oldalról ellensúlyoznak is. Ezért a kicsi a bors, de erős közmondás alapján elenyésző tagszámú haderőnkkel is komoly fejtörést okozhatunk majd a mennyiségben fölénk nőtt ellenfeleinkkel szemben, ugyanis a minőség a mi oldalunkon harcol.

A grafika

Lehetne azzal kezdeni, hogy a képeken elénk tárt látvány nem felel meg a mai kor követelményeinek. Nem is állunk messze a valóságtól, de érdemes más aspektusból is megvizsgálni a kérdést. A Starcraft nem egy szűk rétegnek szól. Mivel rendkívül széles kört szólaltat meg a program, ezért a nagy számok törvénye alapján sok játékosnál nem csúcsszámítógép dorombol, ez kompromisszumokra kényszeríti az alkotókat. Szóval aki csillogó-villogó grafikai csodát vár, az csalódni fog a programban.


A Starcraft nem a technikai adottságaival lett világsiker, hanem az egyedi karakterek, az addig ismeretlen hangulat, és a lélegzetelállító, egymásba szövődő küldetéssorozatok tették naggyá a játékot. A program a Havoc-motort használja, ami a finnyásabb (úgy is nevezhetjük őket, hogy igényesebb) felhasználóknak kevés lehet. Az biztos, hogy a poligonszám, és a különleges effektek terén jó néhány játéktól elmarad majd a legenda folytatása, de ezt az összes többi ismérvével remélhetőleg jóváteszi. A képek alapján egy dolgot emelhetünk ki, mint igazi negatívumot: a színtelen környezetet.

Fajok, egységek

Nagyon sok lap korábban azzal szerzett több ezres plusz látogatottságot, hogy egy új fajjal szédítette az embereket. A bejelentéskor azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a Zergek, Protossok és a Terranok mellett nem kap a programban helyet negyedik faj. Viszont cserébe az összes egységet átdolgozzák, és további tulajdonságokkal ruházzák fel, hogy a taktikai csata a már megszokottnál is összetettebb lehessen. Természetesen azért sok egység visszaköszön majd a folytatásban, a Zergling, a Terran Marine, és a Protoss Zealot nem hiányozhatnak a felhozatalból.

A szokásos ráncfelvarráson túl mindegyik fajnak lesz egy szuperfegyvere, amit fejlettségi szintjének tetőfokán hozhat létre. Például a Protossok olyan anyahajóval támadhatnak, amelynek halálos energianyalábja mindent elpusztít.. Ám ha ez még nem lenne elég, a repülő erődöt időtorzító mező veszi körül, amely lelassíthatja, sőt egyes esetekben meg is állíthatja az ellenséges tüzet. A szuperfegyverek erősségére való tekintettel mindegyik faj egyetlen egyet építhet belőlük.


Online játék

Fizetős játékok. Ugye ismerős ez a kifejezés? Már a Blizzard is megteremtette a maga kis üzletét a WoW-val, de a SC 2, azaz pontosabban a Battle-net teljesen ingyenes lesz. Továbbra is egyetlen dollár befizetése nélkül küzdhetünk meg hús vér emberekkel a világ különböző tájairól. Sokan reményüket fejezték ki, és egy MMO-ra hasonlító internetes felületet vártak, de ezt az igényt a SC 2 biztosan nem elégíti majd ki. Emberek küzdhetnek egymás ellen a világhálón, de WoW szintű virtuális életteret ne várjunk a programtól. Ennek ellenére nem szabad csüggedni, hiszen a számottevő méretű közönség között mindig van egy-két "elvetemült", aki nem átall napokat arra szánni, hogy különféle módosításokkal örvendeztesse meg magát, és bezsebelje az elismerést másoktól.

Összességében egy nagyon jó programot várunk. Talán egy dolog hiányzik a játékból, az pedig az újdonság ereje. Az eddig közölt információk alapján a Blizzard nem kockáztat, és a járt utat nem cseréli fel járatlanra. Ez az a faktor, amelyikről nem lehet tudni, hogy jól vagy rosszul fog elsülni. Addig is nem tehetünk mást, tenyereket összetapasztva várjuk a Starcraft 2-öt.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások