Reklám-elutasítók a nagy közösségi portálok

Reklám-elutasítók a nagy közösségi portálok

2007. július 13. 08:19, Péntek
Újabb viharfellegek gyülekeznek a Web 2.0 világ felett. Ezúttal az online reklámipar szereplői és a népszerű közösségi oldalak készülnek összerúgni a port, mivel utóbbiak közül sok nem fogad reklámokat.

Az internetes közösségi portálok az elmúlt egy évben komoly fejlődésnek indultak, népszerűségük egyre nagyobb és mára lekörözték a hagyományos hírszolgáltatókat és portálokat. Érthető tehát, hogy az online reklámipar is szemet vetett erre a területre, hiszen ha sok a látogató egy honlapon, akkor ott megéri a hirdetéseket elhelyezni. A problémát azonban az jelenti, hogy a MySpace és társai nem igazán szeretnék megengedni területükön az online reklámokat, mivel - joggal - attól tartanak, hogy ezek a tartalmak elijeszthetik a felhasználókat, hiszen egy közösségi portálra általában nem reklámok nézegetése miatt látogatnak az emberek. Ráadásul az oldalak többségét irritálja az is, hogy az online reklámügynökségek csupán egyszerű reklámhordozóként, a jövőben aranytojást tojó tyúkokként tekintenek rájuk.

A WPP brit marketingcég szakemberei éppen ezért arra a következtetésre jutottak, hogy a szociális közösségek növekvő népszerűsége komolyan negatív irányba befolyásolhatja az internetes hirdetési piacot. A kutatók ugyanis megállapították, hogy a felhasználók egyre több időt töltenek ezeken a portálokon és ez idő alatt nem találkoznak reklámokkal. Ugyanakkor a helyzet még koránt sem katasztrofális és a negatív hatás is relatív.

A közösségi oldalakon az átlagosnál jóval kevesebb hirdetés van, sőt, egyes honlapok, mint például a Xing egyenesen odáig mentek, hogy nem is engedélyezik az online reklámokat. "A mi platformunkon nincsenek sem fizetett hirdetések, sem spam- vagy Multi Level Marketing ajánlatok. Persze teljesen száműzni tudtuk ezeket" - jelentette ki Lars Hinrichs, a Xing vezérigazgatója.

Nagy-Britanniában az idén becslések szerint 34 százalékkal nő majd az online reklámpiac, azonban jövőre ez az arány már csak 30 százalék lesz. A szakemberek elemzése alapján a növekedés lassulásának az oka elsősorban a szélessávú internetpiac fokozatos telítődésében és a közösségi portálok hirdetések iránti passzivitásában keresendő. Sok internetezőt ez aligha érdekel, azonban az internetes hirdetési üzletág mélyrepülése hosszú távon közvetve kihathat majd az egész világhálóra.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások