Másolásvédelem nélkül árul zenét a Wal-Mart

Másolásvédelem nélkül árul zenét a Wal-Mart

2007. augusztus 22. 10:35, Szerda
Az amerikai üzletlánc bejelentette, hogy nélkülözi a másolásvédelmet megújuló online zeneboltjában, amely tehát nem szab korlátokat a megvásárolt tartalmak további felhasználását illetően.

A Wal-Mart, amelyet nem mellesleg a világ legnagyobb üzletláncaként tartanak számon, a napokban jelezte, hogy megújítja internetes zeneboltját, ahol eddig a legjobb esetben is vegyesen szerepeltek a másolásvédelmet nélkülöző, illetve a DRM-technológiákat használó zenei tartalmak. A jövőben számos előadó műveihez hozzájuthatnak az észak-amerikai vásárlók, és a zeneszámokat és albumokat pedig ezt követően szabadon felhasználhatják.

A lépés kissé meglepő, hiszen a zeneipar fontosabb szereplői még mindig éles vitákat folytatnak a DRM szerepéről és jelentőségéről. Jóllehet egyes kiadók, mint például az EMI már jó ideje kacérkodnak a másolásvédelmet nélkülöző kínálat kiterjesztésének gondolatával, az ágazatban ez a gondolat többnyire inkább erős félelmeket szül. Steve Jobs, az Apple első embere már korábban a DRM-mentes tartalmak jelentőségére hívta fel a kiadók figyelmét, javaslatát azonban elutasítás követte.

A Wal-Mart mostani kezdeményezésében azonban több cégre is támaszkodhat. Tájékoztatásukból kiderül, hogy többek között az Universal és az EMI kínálata is rendelkezésükre áll és olyan előadók művei közül válogathatnak majd az érdeklődők, mint a Rolling Stones, Amy Winehouse, vagy a Maroon 5. Az egyes zeneszámok ára 94 cent lesz, vagyis nem éri el a 200 forintot, egy teljes album megvásárlása pedig 9,22 dollárt kóstál, vagyis nagyjából 1900 forintnak megfelelő összeget.

Az első számú rivális ezen a területen egyértelműen az iTunes Plus, amely szintén DRM-mentes tartalmakat kínál, ám a Wal-Mart már csak méreténél fogva is komoly versenyt támaszthat az Apple üdvöskéjével szemben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások