2007. december 13. 13:54, Csütörtök
A Google lassan teljesen egyeduralkodó lesz a keresőpiacon, legalábbis a tengerentúli adatok erre engednek következtetni. A cég fölénye folyamatosan nő, a többiek pedig eredmény nélkül igyekeznek kapaszkodni.
A friss, novemberi adatokat a Hitwise
közölte le, ezekből rögtön kitűnik, hogy a Google ismét növelni tudta befolyását az internetes keresések területén. Nagy meglepetés ezzel ugyan valószínűleg senkit nem ért, ám ha minden így folytatódik, a cég lassan megállíthatatlan lesz. A fő kérdés, hogy ki tud megállt szabni ennek az előrenyomulásnak?
Az abszolút első ezúttal az összes amerikai internetes keresések 64,9 százalékát bonyolította le, míg egy évvel ezelőtt ez az arány 61,8 százalék volt. Még októberhez képest is majdnem egy százalékot javított a Google, ami azt jelzi, hogy a növekedés folyamatos, a riválisoknak egyelőre nem sikerült megállítaniuk, vagy akár csak lelassítaniuk azt. Jól mutatja a szakadékot, hogy a második helyezett Yahoo alig 21,3 százalékot tudott megkaparintani, a harmadik MSN pedig mindössze 5,6 százalékot mutatott fel. Ezt nem igazán lehet mérni a Google teljesítményéhez.
Természetesen nem csak a három nagy eredményét mérik, így a listában megtalálható még az Ask.com, amely 4,7 százalékával a negyedik lett. A többi 46 keresőszolgáltatás azonban összesen is alig 2 százalékot ért el, így ezek már egyáltalán nem játszanak szerepet a piac alakulásában. Marad a három név szerint is említett vetélytárs, azonban ezek kivétel nélkül visszaszorultak, még októberhez képest is, amikor 0,4-2 százalékkal jobban álltak a november végi eredményüknél. Mindeközben végig növekedett az internetes keresések népszerűsége, egyre többen igyekeznek így rábukkanni egyes szolgáltatásokra, megoldásokra a világhálón. Különösen az egészségüggyel, utazással és szórakozással kapcsolatos területeken mérhető a trend erősödése.
Emlékezhetünk arra, hogy nemrég még a Google
feldarabolása is szóba került, mint lehetséges preventív megoldás a keresőóriások kialakulása és dominanciája ellen. Ez azonban pusztán egy ötlet, kérdés, hogy a cég mihez kezd a lassan egyeduralommá váló befolyásával.