A gúglát úgy ejted ahogy akarod. gúglizhatod naphosszat, hogy helyesen modom-e, hogy gúgle, de a lényeg a lényeg, a gúgli jó, a google szép. és nem érdekel, hogy hogy "kell" ejteni. Leíró nyelvtan van, szóval, ha 9 millió magyar guglinak ejti, akkor ne hírdesd a kissebbségi elméletedet :) A pár millió angolt meg lenyomja az a párszázmillió kinai, szóval ha már helyesen akarod írni, akkor:
Az az 5.56% pontosan az, 1, amit windows újrainstallálás után a microsoft triggrel magának 2, amit a user második lépésként benyom, és rossz helyre gépeli be, hgoy "google"
:)
Csak azert irom le, mert ugy latom, h sokan nincsnek vele tisztaban. Akinek nem inge... a Google-t _nem_ "gugli"-nak kell ejteni, hanem "gugl"-nak. Meg is lehet itt hallgatni: http://inogolo.com/pronunciation/d786/Google http://www.merriam-webster.com/cgi-bin/audio.pl?googl01v.wav=google
LOL attol a vilagban meg lehet 80% persze nem az de ne mondj hulyesegeket.. :PPP
a yahoo is feltörhetne, ha az oldala lefedettségének nem 90% reklám, színes, szagos képekkel tûzdelt érdektelen vacak volna..
Érdekes ez a nyavajgás. (Eredeti cikket melyik nagycég szponzorálta?) Valaki jobb szolgáltatást nyújt, odamennek az emberek, erre a többi rinyál, hogy jaj így, jaj úgy. A jobb szolgáltatást nyújtó cég meggazdagodik, mi meg nem? Pedig nekünk is van ilyen szolgáltatásunk, csak nem elégíti ki (olyan jól) az igényeket. Ahh.. Hagyjál már. (x)-t a cikk végére, vagy törölni. Nálunk ennek nincs infóértéke. Csak az idióta amcsik félnek mindentõl.
Persze, hogy nem monopolhelyzet (esetleg oligopolhelyzet), persze az sem, mert mindenki beindíthat egy keresõt, vasutat viszont nem. Különben a Google kb. 2/3 piacot mondhat magáénak tehát 1/3 piac a versenytársaké, tehát létezik verseny és ami még fontosabb létezik választási lehetõség a userek számára. Monopol helyzetben csak egy van, más nem csinálhatja mert nem engedi neki az állam és a usereknek nincs semmi választásuk.
jah és google rulz. ami jobb az jobb! szinte egyedülállo, h valban egy jobb termék kerül a versenytársak fölé, általában a jobb marketingû a megszokott
hajrá google!
(egyébként ez nem monopolhelyzet, hiszen van alternativa. a MÁV monopol, hiszen melyik másik vasuttársaság vehetõ még igénybe?)
szvsz annyi, h itthon egyrészt kisebb a totálhozzánemértõ nagymamák aránya a neten, akik biztosan IE-t ahsználnának
másrészt itthon a legtöbb gépet 'ismerõs hozzáértõ ismerõse' rakja össze, aki már ért annyire egy géphez, h firefoxal telepitve adja oda a használojának ... amcsiban az átlah bemegy a boltba és vesz egy elõretelepitett windowsos gépet. bekapcsolja és használja... de azon nincs firefox...
jah, és az amerikaiak butábbak is, azért :D (najo, csak vicc volt)
Ne felejtsétek el, hogy a Firefox userek nagy százaléka nem lóg a neten már 10 éve, sokan közüllük IE-t nem is használtak soha, azok közül akik IE-vel neteztek évekig sokkal kisebb százalék váltott. Szóval új usereket jobb termékkel be lehet biztosítani, de régi usereket nem olyan könnyû váltásra csábítani mert 70%-ékuknak az addig használt termék elég jó. Ezért van az, hogy az USA-ban az IE elterjetebb mert ott a userek sokkal nagyobb százaléka netezett már akkor amikor Firefox nem is létezett. Magyarországon más a helyzet.
Ember mivel a Firefox részesedése 40% feletti Magyarországon, matematikai képtelenség az állításod :D
Nem vagyok ebben biztos. Én általában az elmúlt idõben a Yahoo-t jobb keresõnek tartom, viszont az a tény, hogy a Google 99%-ban megtalálja azt amit keresek, elég, hogy a Google legyen a keresõm a Yahoo-t csak akkor veszem elõ ha nem vagyok megelégedve a Google eredményével (ami nagyon ritkán történik). Szóval 100% biztos vagyok benne, hogy a usereknek 70% soha nem kerül olyan helyzetbe, hogy a Google ne elégítse ki és ez esetben ha valaki most kihozna egy 10x jobb keresõt a Google-nél, akkor is nagyon hosszú idõbe telne, hogy a userek 70% váltson. Hasonló az eset az IE-vel is, hiába jobb a Firefox, nem tudja leverni az IE-t mert a userek 70%-ának az IE elég jó.
Hogyan lehet ezt megváltoztatni? Elõször is csak hosszú és nehéz munkával, de az igazság abban rejlik, hogy a keresõt valamivel bõvíteni kell, valami olyan dolgot kell a usereknek biztosítani ami megoldja valamelyik problémájukat és amire a Google ne ad választ. Ha tudnám, hogy ez mi akkor most miliárdos lennék, de a tény, hogy a keresõk piacán ebben a formában a Googlet lehetetlen megverni még ha sokkal jobb keresõmotort fejlesztünk ki akkor sem nehezen dönthetõ meg. Szóval a Google-val nem a keresõk piacán kell versenyezni, hanem új még nem létezõ piacokat kell teremteni és ezt csak új és még nem létezõ termékekkel - alkalmazásokkal lehetséges. Ez esetben a Google uralma is gyengülne mert lukratívabb piacok nyilnának meg és idõvel a Google részesedése is csökkenne mert az embereknek a keresés már nem lenne akkora jelentõségû mint most. Persze mondom, nem tudod mi lenne ez (sajnos), ha tudnám akkor én lennék a következõ "Google" :)
Az utolsó két hozzászólónak igaza van. Én is meg vagyok elégedve a google összes szolgáltatásával, pl a mail az félelmetes, ha valakinek ezt pár éve mondjuk hogy 2007 re ennyi gigás mailfiókot kap az ember ingyen, hát valszeg kiröhögtek volna bennünket.
Az IE-re is azt hitték a 95% részesedésnél hogy ezt már nem lehet ledönteni soha, most pedig 80% körül van (mondjuk nem is azért lett ennyi mert annyira jó volt). A Google pedig robbantott, mert nagyon jó a kesesõmotorja. Ebben az esetben nem sírni kéne hogy mi lesz velünk, hanem megcsinálni a többi keresõt is olyanra, hogy közelébe érjen képességeiben és akkor ismét nõ majd a népszerûségük. Ez nem aljas üzletpolitika eredménye, hanem csak a képességek elismerése. Hajrá Google! (Az egyik legszimpatikusabb globál cég..., mert arra épí hogy mi kell az embereknek és nem arra hogy megcsinálnak valami szart, azt szokják meg az emberek)
Egyébként miért kéne megállítani a Google-t? Valamit csinál, és azt jól, ezért népszerû, és monopolhelyzetbe került. Mennyivel jobb, mint az hogy valamit csinál, de azt nem jól, de mivel más nem csinálja, tökmindegy, mert monopolhelyzetben van. Lásd MÁV, BKV és a többi.
a harmadik MSN pedig mindössze 5,6 százalékot mutatott fel
Ebben a nagyonsok százalékban benne van az is, amikor mondjuk ismerõs gépén netezek aki még IE-t használ böngészõ helyett, és beírok egy URL-t, az pedig ahelyett hogy megnyitná az oldalt, a Live Search-et tölti be mintha keresõszónak írtam volna a címet? Például beírom hogy sg.hu és ez az oldal ugrik elõ, mintha a szar Live Search-et használtam volna. És hány és hány ilyen találat jelenik meg a saját oldalam statisztikájában, hogy látogató forrása live search, keresõkifejezés pedig az oldalam URL-je. Jó persze, van pár okos aki a gugliba is www.akármi.hu-t ír, de elhanyagolható a live-hoz képest, ráadásul ezesetben nem is feltétlenül a felhasználó a hülye.
yahoo-t már nem használtam évek óta, csak kugli meg M$ search.
Ezis kb olyan, mint amikor az embert a gép elé ültetik h tessék ez az oprencer (windóz), ezzel meg lehet keresni (gugli). Aztán a sok droid meg tán még tovább is adja a droidtársaknak az infót, és kész a monopol helyzet. Egyelõre még nem tudott a gugli olyant tenni, amivel totálisan megmérgezte volna a piacot, de az már eléggé gáz h az emberek többsége hajlamost azt gondolni valamirõl h amit a gugli nem talál (vagy már éppen letilt), az nincs is.
Egyébként nagy hülyeség azt állítani, hogy a gogli csak olynaba fog bele, amit nem lehet elrontani? pl ha keresje van, de valamit nem talál meg akkor mi van? semmi. viszot ha egy oprendszert, bongeszot vagy viruskeresot csinál valaki, akkor egybol lehet szidni hogy ilyen meg olyan biztonsagi resek vannak.
igen, mert a mekibe csak coca cola van...
nevetséges, hogy a Google-val akarják riogatni az embereket, pedig nyílvánvaló, hogy csak a konkurenciának van félnivalója, és nekik is csak azért, mert a Google valamit sokkal jobban csinál. méghogy világuralom.. a CocaCola világuralomra tört attól, hogy mindenütt ott van a logója?
"Ez azonban pusztán egy ötlet, kérdés, hogy a cég mihez kezd a lassan egyeduralommá váló befolyásával."
vegye meg a picipuhát és csináljon egy oprendszert végre