2008. augusztus 8. 15:22, Péntek
A LCD-képernyőket gyártó vállalatok a túltermeléstől és a kereslethiánytól szenvednek.
Az utóbbi oka érdekes módon a lapos tévék árának csökkenése. Sok fogyasztó ugyanis ezt látva kivár, mert nem akarja megtapasztalni azt az érzést, hogy néhány hónappal korábban vett készülékét ma már sokkal olcsóbban kapná meg.
Az LCD-tévék vásárlásának egyik legerősebb időszaka az augusztus közepétől szeptember végéig tartó hat hét, ám idén attól tartanak a gyártók és a kereskedők, hogy a vevők kevesebb új készüléket vesznek, mint várják. Az optimista előrejelzések jegyében a második negyedévben 117,9 millió nagy LCD-panel került piacra, ami a legnagyobb mennyiség, amit valaha egy negyedévben szállítottak a gyártók.
A világ két legnagyobb LCD-tévé-piacán, az USA-ban és Kínában csökkent a kereslet az elmúlt hónapokban. Az előbbin a lakosság vásárlóerejének visszaesése fékezi a vásárlást, az utóbbin az olimpia előtti keresleti csúcs csengett le előbb a vártnál. Mindez jó hír a fogyasztóknak, hiszen várhatóan tovább esik a termék ára. Persze arra is gondolni kell, hogy a gyártók csökkenteni akarják az LCD-k előállítását, ami megfékezheti az áresést. Ezért jól kell időzíteni a vásárlást.