Tom Clancy's: EndWar

Tom Clancy's: EndWar

2009. március 28. 06:00, Szombat


Kiadó: UbiSoft
Fejlesztő: UbiSoft Shanghai
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista, Intel Core 2 DUO E4400 2 GHz/AMD vagy ezzel megegyező tudású, RAM: 1 GB/2 GB (Windows Vista), 10 GB tárhely, 256 MB (nVidia GeForce 7800 GT/ATI Radeon X1800XT)
Ajánlott: Windows XP/Vista, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz/2.5 GHz AMD Quad-Core Phenom X4 9850, 2 GB RAM, 512 MB (Shader Model 3.0+), 10 GB tárhely
Hasonló játékok: World in Conflict
Kategória: valós idejű stratégia

Tavaly novemberben debütált konzolon az első olyan stratégiai játék, amit a kontroller helyett hangvezérléssel irányíthattunk. A Tom Clancy nevével fémjelzett EndWar stílusán belül persze nem csak ezzel lóg ki a sorból, így alig vártuk, hogy a francia csapat kínai divíziójának produktuma PC-re is napvilágot lásson. Erre egészen február végéig várnunk kellett, amikor szobagenerálisként végre irányításunk alá vehettük csapatainkat, hogy a harmadik világháború végére pontot tegyünk.

A francia UbiSoft igencsak könnyű helyzetben van, ha valami komoly, konspirációktól sem mentes politikai sztoriból szeretne játékot készíteni, hiszen a híres író, Tom Clancy rengeteg alapanyagot nyújt a cégnek, miután az szőrőstől-bőröstől megvásárolta az úriember nevének és munkáinak jogait. Éppen ezért egy percig sem meglepő, hogy a UbiSoft Shanghai egy fiktív konfliktus kellős közepébe hajít minket a Tom Clancy's: EndWarban, ahol a világ ismét romokban hever, és épp a harmadik világháború kellős közepén járunk.

Klikk ide! Klikk ide!

A Tom Clancy's: EndWar története szerint 2011-et írunk. Az Egyesült Államok és az Európai Unió szövetségének köszönhetően teljesen véget vetettek a nukleáris fenyegetésnek, ugyanis a közösen kifejlesztett védelmi rendszer, a SLAMS (Space-Land-Air Missile Shield, azaz űr-levegő-föld rakétapajzs) mindenféle nukleáris támadástól megvéd. A dolognak persze akadt hátulütője is, ugyanis a nagyhatalmak a háború hadszíntereit már az űrre is kiterjesztették. Mindeközben komoly energiaválság van kialakulóban. Az Egyesült Államok hanyatlóban van, nem rendelkezik a korábban megszokott politikai súllyal és hatalommal, közben létrejön egy egységes Európa, az Európai Föderáció, röviden EF, Oroszország pedig továbbra is különcködik és csendben meghúzza magát.

Az olaj hordónkénti ára már a 200 dollárt súrolja, a világ gazdasága pedig szép lassan teljesen összeomlik. Az oroszok hatalmas olaj- és földgázkészleteiken meggazdagodva komoly fegyverkezési versenybe kezdenek, majd a Közel-Keleten felrobban egy atombomba, amit Irán hajít Szaúd-Arábiára. A harmadik világégés visszavonhatatlan kirobbanásának poharában az utolsó cseppet egy terrorcselekmény jelenti. Az amerikaiak “Freedom Star" nevű űrállomása utolsó moduljának kilövésekor ugyanis bomba robban, ez pedig elegendő indok, hogy a három, korábban passzív fél végre egymás torkának essen, és kirobbanjon a harmadik világháború.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék történetébe ezen a ponton kapcsolódunk be. Szobagenerálisként azt a feladatot kapjuk, hogy a talán évekre is elhúzódó összecsapásokat minél hamarabb lezárjuk, és békét teremtsünk a három frakció között. Itt azonnal lehetőségünk nyílik kiválasztani, hogy a három ellenséges csoport közül melyiket szeretnénk irányítani. Igazából a választás csak kozmetikai értékű, ugyanis a minimális egységszámmal dolgozó EndWarban mindhárom oldalon ugyanazokat az egységeket terelgethetjük, csak a fejleszthetőségük lesz más és más. Mindezektől függetlenül egy igencsak kiegyenlített harc részesei leszünk, mert mindegyik félnek lesznek erősségei és gyengéi, és ezen a téren kiváló egyensúlyt teremtett a Kínában székelő fejlesztőcsapat.

Klikk ide! Klikk ide!

Az összecsapások különböző jellegűek, bár ha össze szeretnénk foglalni és leegyszerűsíteni a játékmenet jellemzőit, akkor ezek tárháza négyféle helyzetben merül ki. Küldetéseink során olyan szituációkba keveredünk, mint a bizonyos ideig tartó védekezés, vagy támadás, esetleg kijelölt célobjektumok védelme vagy lerohanása és elpusztítása, de akad olyan szituáció is, amikor a térképen szétszórt uplinkek felett kell átvennünk az irányítást. Ezek azok a területek, ahol műholdkapcsolat van, és amik nagyon fontos szerepet játszanak a végső győzelem eléréséhez, de erről bővebben később. Végezetül ott az ostrom lehetősége, vagyis egy nagyobb védelemmel bíró objektumot kell bevennünk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások