2009. május 23. 07:19, Szombat
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Raven Software
Honlap
Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Kétmagos AMD Athlon64 3000+ /Intel Pentium 4 3.0Ghz, 1 GB (Vista esetén 2 GB) memória, ATI Radeon X1800 Series 256MB /NVIDIA GeForce 7800 GT 256MB videokártya, 8 GB szabad lemezterület
Ajánlott: AMD Athlon64 X2 3800+ /Intel Core 2 Duo E6300, 1 GB (Vista esetén 2 GB) memória, ATI Radeon X1800 Series 256MB / NVIDIA GeForce 7800 GT 256MB
Hasonló játékok: God of War-sorozat, X2 Wolverine's Revenge, X-Men: The Official Game
Kategória: külsőnézetes akciójáték
A Marvel-univerzum egyik legnépszerűbb hőse, Wolverine (Rozsomák) már 1974 óta jelen van, és népszerűsége mind a mai napig töretlen. Kezdetben csak a képregényolvasók és a Nintendo-, majd később a Playstation-tulajok ismerhették az X-Men-univerzumot és annak hősét, egészen 2000-ig. Ekkor került a mozikba Bryan Singer adaptációja. A film igazi kasszasiker lett, és hiába volt tele hibákkal a képregényeket illetően, egy dolgot nagyon eltaláltak: Wolverine-t. Hugh Jackman alakítása egyszerűen tökéletes volt, bár "kissé" szelídebb az eredetijénél. Akkora népszerűséget ért el a három film alatt a karakter, hogy idén egy spinoff keretében saját filmet is kapott.
Mindeközben a Raven csapata azon gondolkozott, hogy egy igazán ütős játékot kellene készíteni a fent nevezett mutánsról. Ezután az történt, mint az Akellával és a Pirates of the Caribbeannel: a stúdiók egymásra találtak, és együttműködésük eredménye lett az X-Men Origins Wolverine. Ez kapóra jött nekünk, ugyanis a 2006-os X-Men: The Official Game óta nem volt újabb próbálkozás PC-re a témában.
A játék egy renderelt videóval indul, ahol hősünk a nem túl távoli jövőben katonák elől menekül. Végez velük, majd egy pár találat beszerzése után félrevonul, és elkezd visszaemlékezni, hogy mi is vezetett ehhez a szituációhoz. A visszaemlékezés (és maga a tényleges játék) Afrikában kezdődik, ahol Logan tagja az X-Team nevezetű mutáns elitegységnek, és egy egyszerű bevetésre repülnek egy helikopteren. De persze, hogy bonyodalom is legyen, a helikoptert lelövik, és a csapat szétszóródik.
Ekkor kerül kezünkbe az irányítás, és egy kisebb harc után megkapjuk első feladatunk, eljutni a célpontig. A pálya végeztével a jelenbe kerülünk, ami a küldetés után három évvel zajlik. Itt Logan boldogan él feleségével egészen addig, míg Victor Creed, vagyis Kardfog meg nem öli a nőt, őt magát pedig csúnyán helyben hagyja. Ez az esemény az X-fegyver programba kényszeríti Wolverine-t, és egyetlen célja, hogy bosszút álljon Creed-en, amiben semmi sem akadályozhatja meg.
A játékban az afrikai epizód és a jelen történéseit gyakorlatilag pályánként felváltva követhetjük. A két sztorivonal fedi egymást, ugyanis a fekete kontinensen történtek szoros összefüggésben vannak a jelen eseményeivel, itt ismerjük meg a főbb karaktereket. A játék története sötét és drámai, nincsenek fekete-fehér karakterskatulyák, mindenkinek van valami sötét folt a múltjában, mindezt pedig nyakon öntötték sok erőszakkal és brutalitással.
A Raven csapata hírnevét olyan erőszakos játékaival szerezte, mint a Solider of Fortune 1 és 2, és már az előzetes videókból látszott, hogy itt sem fogták vissza magukat. Már a bevezető videóban is több a vér, mint amit a filmekben láthattunk, és ez a tényleges játék elindítása után csak fokozódik. Wolverine egyetlen fegyvere a testéből előbújó karmok, melyeket kezdetben csont, majd később adamantium alkot. Más fegyvert nem sűrűn fogunk használni.
A harc hasonlít a fejlesztők által emlegetett God of War-játékokhoz. Karakterünkkel villámgyorsan vihetünk be csapásokat, akrobatikusan pörgünk-forgunk, a levegőből támadunk, mindezt kecsesen és persze véresen. Kombózhatunk is, amiket egymásba is fűzhetünk, igen látványos támadásokat létrehozva. Csapásaink nyomán vér fröccsen és végtagok repkednek, szinte érezzük, ahogy a pengék a húsba hatolnak, majd kiszakadnak onnan. Szerencsére ellenfeleink nem kis számban kerülnek utunkba, tehát kellemes kis mészárlásokat hajthatunk végre.
Mindezek tetejébe nemcsak ellenfeleink azok, akik a harcok során látványosan amortizálódnak, hanem hősünk is. Egy-egy komolyabb összecsapás után minden egyes lövés és vágás meglátszik karakterünkön (főleg ha vadászpuska vagy robbanótöltet is érintve van a dologban), ilyenkor szó szerint csontig hatoló élmény ránézni Wolverine-re. Leginkább Stubbs-ra, a zombira hasonlítunk, csak itt a csontok fémből vannak. Kivételesen nemcsak a puha részünk sérül, hanem felsőruházatunk is, a kapott vágásoknak és lövéseknek megfelelően. Amikor már nem bírja a strapát, nemes egyszerűséggel a hússal együtt eltűnik.
Ha már egyszer ennyire elhanyagoltuk a külsőnket, akkor megfigyelhetjük a játék egy zseniális újítását, a valósidejű regenerációt. Ahogy azt a filmekben láthattuk, itt is valós időben gyógyulnak be a sebek, nőnek vissza a belső szervek, az izomzat, a hús és végül a bőr, de a ruha nem. Mindez apróság, de sokat tesz hozzá a hangulathoz.