X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine

2009. május 23. 07:19, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Raven Software
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Kétmagos AMD Athlon64 3000+ /Intel Pentium 4 3.0Ghz, 1 GB (Vista esetén 2 GB) memória, ATI Radeon X1800 Series 256MB /NVIDIA GeForce 7800 GT 256MB videokártya, 8 GB szabad lemezterület
Ajánlott: AMD Athlon64 X2 3800+ /Intel Core 2 Duo E6300, 1 GB (Vista esetén 2 GB) memória, ATI Radeon X1800 Series 256MB / NVIDIA GeForce 7800 GT 256MB
Hasonló játékok: God of War-sorozat, X2 Wolverine's Revenge, X-Men: The Official Game
Kategória: külsőnézetes akciójáték

A Marvel-univerzum egyik legnépszerűbb hőse, Wolverine (Rozsomák) már 1974 óta jelen van, és népszerűsége mind a mai napig töretlen. Kezdetben csak a képregényolvasók és a Nintendo-, majd később a Playstation-tulajok ismerhették az X-Men-univerzumot és annak hősét, egészen 2000-ig. Ekkor került a mozikba Bryan Singer adaptációja. A film igazi kasszasiker lett, és hiába volt tele hibákkal a képregényeket illetően, egy dolgot nagyon eltaláltak: Wolverine-t. Hugh Jackman alakítása egyszerűen tökéletes volt, bár "kissé" szelídebb az eredetijénél. Akkora népszerűséget ért el a három film alatt a karakter, hogy idén egy spinoff keretében saját filmet is kapott.

Mindeközben a Raven csapata azon gondolkozott, hogy egy igazán ütős játékot kellene készíteni a fent nevezett mutánsról. Ezután az történt, mint az Akellával és a Pirates of the Caribbeannel: a stúdiók egymásra találtak, és együttműködésük eredménye lett az X-Men Origins Wolverine. Ez kapóra jött nekünk, ugyanis a 2006-os X-Men: The Official Game óta nem volt újabb próbálkozás PC-re a témában.

A játék egy renderelt videóval indul, ahol hősünk a nem túl távoli jövőben katonák elől menekül. Végez velük, majd egy pár találat beszerzése után félrevonul, és elkezd visszaemlékezni, hogy mi is vezetett ehhez a szituációhoz. A visszaemlékezés (és maga a tényleges játék) Afrikában kezdődik, ahol Logan tagja az X-Team nevezetű mutáns elitegységnek, és egy egyszerű bevetésre repülnek egy helikopteren. De persze, hogy bonyodalom is legyen, a helikoptert lelövik, és a csapat szétszóródik.

Ekkor kerül kezünkbe az irányítás, és egy kisebb harc után megkapjuk első feladatunk, eljutni a célpontig. A pálya végeztével a jelenbe kerülünk, ami a küldetés után három évvel zajlik. Itt Logan boldogan él feleségével egészen addig, míg Victor Creed, vagyis Kardfog meg nem öli a nőt, őt magát pedig csúnyán helyben hagyja. Ez az esemény az X-fegyver programba kényszeríti Wolverine-t, és egyetlen célja, hogy bosszút álljon Creed-en, amiben semmi sem akadályozhatja meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékban az afrikai epizód és a jelen történéseit gyakorlatilag pályánként felváltva követhetjük. A két sztorivonal fedi egymást, ugyanis a fekete kontinensen történtek szoros összefüggésben vannak a jelen eseményeivel, itt ismerjük meg a főbb karaktereket. A játék története sötét és drámai, nincsenek fekete-fehér karakterskatulyák, mindenkinek van valami sötét folt a múltjában, mindezt pedig nyakon öntötték sok erőszakkal és brutalitással.

A Raven csapata hírnevét olyan erőszakos játékaival szerezte, mint a Solider of Fortune 1 és 2, és már az előzetes videókból látszott, hogy itt sem fogták vissza magukat. Már a bevezető videóban is több a vér, mint amit a filmekben láthattunk, és ez a tényleges játék elindítása után csak fokozódik. Wolverine egyetlen fegyvere a testéből előbújó karmok, melyeket kezdetben csont, majd később adamantium alkot. Más fegyvert nem sűrűn fogunk használni.

A harc hasonlít a fejlesztők által emlegetett God of War-játékokhoz. Karakterünkkel villámgyorsan vihetünk be csapásokat, akrobatikusan pörgünk-forgunk, a levegőből támadunk, mindezt kecsesen és persze véresen. Kombózhatunk is, amiket egymásba is fűzhetünk, igen látványos támadásokat létrehozva. Csapásaink nyomán vér fröccsen és végtagok repkednek, szinte érezzük, ahogy a pengék a húsba hatolnak, majd kiszakadnak onnan. Szerencsére ellenfeleink nem kis számban kerülnek utunkba, tehát kellemes kis mészárlásokat hajthatunk végre.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mindezek tetejébe nemcsak ellenfeleink azok, akik a harcok során látványosan amortizálódnak, hanem hősünk is. Egy-egy komolyabb összecsapás után minden egyes lövés és vágás meglátszik karakterünkön (főleg ha vadászpuska vagy robbanótöltet is érintve van a dologban), ilyenkor szó szerint csontig hatoló élmény ránézni Wolverine-re. Leginkább Stubbs-ra, a zombira hasonlítunk, csak itt a csontok fémből vannak. Kivételesen nemcsak a puha részünk sérül, hanem felsőruházatunk is, a kapott vágásoknak és lövéseknek megfelelően. Amikor már nem bírja a strapát, nemes egyszerűséggel a hússal együtt eltűnik.

Ha már egyszer ennyire elhanyagoltuk a külsőnket, akkor megfigyelhetjük a játék egy zseniális újítását, a valósidejű regenerációt. Ahogy azt a filmekben láthattuk, itt is valós időben gyógyulnak be a sebek, nőnek vissza a belső szervek, az izomzat, a hús és végül a bőr, de a ruha nem. Mindez apróság, de sokat tesz hozzá a hangulathoz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások