2009. július 17. 09:53, Péntek
A szoftvercég vezetői jelezték, hogy még az év vége előtt megnyitják első üzleteiket a tengerentúlon, méghozzá az Apple kihelyezett egységei mellett. Utóbbi a PC-reklámok miatt panaszkodik.
Kevin Turner igazgató a Microsoft részéről a Worldwide Partner Conference harmadik napján megtartott beszédében említette meg az üzletek megnyitásának tervét. A hivatalos oldalon megtekinthető
videóból megtudjuk, hogy az iskolai szezon kezdetére, valamint karácsonyra szeretnének készen állni a rajtra, vagyis ez nagyjából egybeesne a Windows 7 megjelenésével, és nyilván nagyban segítené annak gyors elterjedését.
Turner kiemelte, hogy az új Microsoft üzletek - merő véletlenségből - éppen az Apple kihelyezett boltjai/pultjai mellett kapnának helyet, vagyis tovább élesedne a verseny a két nagy rivális között. Elismerte, hogy bőven van még mit tanulniuk ezen a téren, de hosszú távú versenyre rendezkednek be az elsődleges cél pedig a Microsoft harci szellemének visszaszerzése, annak újbóli megerősítése. Ennek érdekében egy 25 éves Wal-Mart múlttal rendelkező veteránnal egészítették ki soraikat, az ő feladata lesz az üzletlánc megteremtése és megerősítése.
Az Apple kapcsán Turner megemlítette azt is, hogy az idén elindult PC-reklámhadjárat nagyon is sikeresnek tűnik a tengerentúlon, már csak azért is, mert nemrég éppen az almás cégtől
kaptak közvetlen telefonhívást. Utóbbi ügyvédjei ugyanis azt kifogásolták, hogy a hagyományos PC olcsóságát kihangsúlyozó hirdetések már nem állják meg a helyüket, hiszen az Apple is csökkentette az árakat. A szoftvercég ezt azonban elvicceli, szerintük a minimális kedvezmények még nem jelentik az alapvető helyzet megváltozását, a Macintoshok pedig még mindig túlságosan drágák - nem véletlen, hogy a reklámokban is erre a különbségre játszanak rá.
Az Apple egyelőre nem válaszolt az üggyel kapcsolatos megkeresésekre.