Street Fighter IV

Street Fighter IV

2009. augusztus 8. 18:51, Szombat


Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium4 2.0GHz, 1GB RAM, Nvidia GeForce 6600 / ATI Radeon X1600, 10 GB HDD, Windows XP / Windows Vista, DirectX 9.0c
Ajánlott: Intel Core2Duo 2.0GHz, 2GB RAM, Nvidia GeForce 8600 / ATI Radeon X 1900, 10 GB HDD, Windows XP / Windows Vista, DirectX 9.0c
Hasonló játékok: Street Fighter-sorozat, Mortal Kombat-sorozat
Kategória: arcade verekedős

A 20-as, 30-as éveiket tipró játékosok nyilván emlékeznek azokra az időkre, amikor még a játéktermek nem voltak olyan ritkák, mint a fehér holló, és nem kellett áhítozva nyugtáznunk egy-egy klasszikus értelemben vett játéktermi játék meglétét, hiszen a kor velejáróinak számítottak. Otthonainkban már akkor is akadtak konzolok, számítógépek, amiknek hála ingyen is szórakozhattunk egy-egy kiváló játékkal, de az a hangulat, az a sok-sok csillogás és a felejthetetlen élmények megkívánták, hogy nehezen összekuporgatott zsebpénzünket szinte mind ezekbe a masinákba szórjuk bele. Sajnos ma már a klasszikus játéktermek teljesen eltűntek, vagy csak horribilis összegekért játszhatunk egy-egy régi klasszikussal, de szerencsére még mindig akad alternatív lehetőség arra, hogy otthonunk biztonságában előkapjunk néhány klasszikust, és nosztalgiázzunk egy kicsit.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egyértelmű, hogy az a hangulat, amit az akkori játékgépek teremtettek (még közösségi élményük is volt), soha nem térhet vissza, és ebbe talán ma már illene beletörődnünk, de akadnak fejlesztőcsapatok, akik ezt nem igazán akarják hagyni. Például a Capcom nagyon jó példa erre, hiszen amikor már kezdtünk volna belenyugodni abba, hogy PC-n életünk végéig a Street Fighter II-t kell nyúznunk, akkor elhozzák nekünk a játék negyedik részét, és az arcade verekedős játékok szerelmesei hirtelen gond nélkül maradnak.

A nagy kérdés természetesen az, hogy a félresikerült harmadik epizód után, vajon mit tudtak még kihozni az illetékesek a Street Fighter-sorozatból? Nagy szerencsénkre nem a félresikerült harmadik részben megkezdett utat folytatták, hanem visszanyúltak a gyökerekig. Tehát akár még azt is mondhatnánk, hogy a Street Fighter IV alapjait a második epizódban kell keresnünk, csak más a körítés, és természetesen a végeredmény is.

Egy arcade verekedős játék esetében (főleg egy ilyen nagy név esetén), nagyon fontos, hogy a jellegzetes hangulat megmaradjon. Sajnos játékteremmé így sem tudjuk alakítani szobánkat, de ha csak nyomokban is megtapasztaljuk azt a jellegzetes élményt, akkor már alapjaiban egy nagyon jó alkotással nézünk farkasszemet. A Street Fighter IV nagy szerencsénkre semmi olyan szokatlan tényezőt nem hozott a játékmenetbe, amely alapján egy percre is elgondolkodnánk azon, ez miért így, az pedig miért úgy lett megvalósítva.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Maradt az oldalnézetes verekedés, a hatalmas kombók, a még nagyobb ütések/rúgások, az elragadó grafikai megvalósítás, a szemkápráztató effektek, és a csontig hatoló fájdalmat érzékeltető hanghatások. A kinézet sokkal színesebb, mint eddig bármikor, a felturbózott grafika nem tette tönkre a játék hangulatát, a háromdimenziós hatást pedig még mindig egy kis csalással oldották meg a programozók.

Az alkotás betöltése után egy hangulatos kis menü fogad minket (csak a fontos opciókkal), ahol már lerí az, hogy az illetékesek mennyire szerették volna megtartani a klasszikus hangulatot. Egy nagyon erős férfihang szinte rögtön az arcunkba ordítja, hogy ez itt a Street Fighter negyedik része, és bizony ha beljebb merészkedünk, akkor fel kell kötnünk a nadrágunkat. Ha másképpen nem is, virtuálisan mindenki erős, a főmenü pedig számos lehetőséget kínál arra, hogy ezt be is bizonyítsuk.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások