Prototype

Prototype

2009. augusztus 22. 08:45, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Radical Entertainment
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Windows XP (SP3-mal), Windows Vista (SP2-vel), NVIDIA GeForce 7800 256 MB vagy jobb, ATI Radeon X1800 256 MB vagy jobb, Pentium Intel Core 2 Duo 2.6 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 3800+ vagy jobb, 1 GB RAM Windows XP -hez/ 2 GB RAM Windows Vista-hoz, 8 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Saints Row-sorozat, Grand Theft Auto-sorozat, Infamous
Kategória: külsőnézetes akciójáték

Több mint két évnyi fejlesztés után adta ki a Raven Software és az Activision Alex Mercer manhattani kalandját, ami egy összetett történet elmesélése mellett inkább az igazi "fun" életérzésre összpontosít. Komplex küldetések helyett a változatos, valóban a szórakoztatást biztosító játékélmény az uralkodó a Prototype-ban.

Az Activison valamiért úgy döntött, hogy a kizárólag PlayStation 3-ra készülő Sucker Punch által jegyzett Infamous-szal nem ereszti össze a hasonló stílusban rajthoz álló termékét, a Prototype-ot, pedig igazán élvezetes lett volna látni, ahogy Alex Mercer és Cole McGrath kalandja egymásnak feszül. Amíg Mercer New Yorkban, addig Cole egy fiktív nagyvárosban, Empire Cityben próbálja felgöngyölíteni saját történetét, bár azt be kell vallani, az Activison alkotásának sztorimódja némileg érdekfeszítőbbnek bizonyult, mint a konkurencia produktuma. De vajon másban is sikerült-e kiütéssel győznie az emlékeit elveszítő Mercernek?

A Prototype-ban egy Alex Mercer nevű fickót alakítunk, aki a játék kezdő képsoraiban egy laboratórium betegágyán fekve tér magához. A kómából felébredve főhősünk szomorúan konstatálja, hogy memóriáját elveszítve semmire sem emlékszik, így azt sem tudja, hogyan került ide, miért került ide és egyáltalán, ki is ő valójában. Annyi viszont biztosra vehető, hogy emlékfoszlányai utolsó maradékát is eltüntették agyából, feladatunk tehát nem más, mint hogy a laboratórium rideg folyosóiról New York forgalmas utcáira kijutva ismét rátaláljunk önmagunkra. A játék történetének lassú hömpölygése alatt végül arra is fény derül, főhősünk nem csak a memóriáját veszítette el, de különös, emberfeletti képességekre is szert tett, amivel szinte halhatatlanná vált.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A járókelők és a hadsereg gondolatainak és képességeinek elszipolyozásával képesek leszünk megtölteni elménket, így akikkel valamilyen formában interakcióba lépünk, az bizony nincs biztonságban. Múltunk újbóli felfedezéséhez egyvalaki, saját testvérünk áll majd rendelkezésünkre, aki amolyan mentorként is ténykedik a játék során. Alex húgocskájának legfőbb feladata, hogy utat mutasson ebben a kaotikus metropoliszban, ő közli velünk az egyjátékos kampány fő cselekményszálának teljesítéséhez szükséges küldetéseket és tanácsokat. Feladatunk, hogy a 130 emlékekkel teli ember közül legalább 80-at felkutassunk, és azok emlékfoszlányaiból összerakjuk, hogy kik is vagyunk valójában.

A játék során ehhez változatos, különleges, érdekes, az egész várost behálózó küldetéseket kell majd teljesítenünk. A történet kezdetén egész Manhattan bebarangolható lesz, így igazi sandbox-játékhoz hűen, kikapcsolódás címszó alatt a küldetések teljesítése nélkül is kóvályoghatunk a városban. A felfedezés öröme a történet kibontakozása során sokat fog segíteni, ugyanis nemcsak a fő cselekményszálnál, hanem a mellékküldetések során is hasznát vesszük, ha ismerjük a terepet.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások