Resident Evil 5

Resident Evil 5

2009. október 18. 10:12, Vasárnap


Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium D vagy AMD Athlon64 X2, 512 MB (Vista esetén 1 GB) memória, Nvidia GeForce 6800-as széria vagy ATI Radeon HD 2400 Pro, 8 GB hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad vagy AMD Phenom X4, 1 GB memória, Nvidia GeForce 9800-as széria vagy ATI Radeon HD 4800-as széria
Hasonló játékok: Resident Evil-sorozat, Silent Hill-sorozat, Dead Space
Kategória: külsőnézetes horror-akció

13 évvel ezelőtt indult útjára Japánból a méltán népszerű Resident Evil (Biohazard)-sorozat, melynek első része új műfajt teremtett: a túlélő horrort. A kiváló hangulatú és nagyszerű történettel rendelkező játék méltán lett népszerű, ezért nem is volt csoda, hogy egy évvel később érkezett a folytatás. A második rész sem okozott csalódást, és minimális változtatásokkal is sikerült leköröznie az elődjét. Évekkel később megérkezett a harmadik rész, mely szintén kevés újítással rendelkezett, épp ezért ez az epizód talán a legkevésbé jól sikerült darabja a sorozatnak.

Ezután évekig csak különféle RE-játékok jelentek meg, némelyik műfajilag elkalandozott (Resident Evil: Dead Aim), de legtöbbjük maradt az eredeti receptnél, és igen jól is sikerültek (Resident Evil: Code Veronica). 2004-ben aztán megjelent a negyedik epizód, mely eléggé átformálta a sorozatot. Akcióorientált játékmenet, újfajta ellenfelek, és megint csak érdekes történet. Ezen a nyomvonalon halad tovább az idén megjelent ötödik epizód.

Az új rész főszereplője Chris Redfield az első részből, aki azóta otthagyta a S.T.A.R.S. alakulatot és egy B.S.A.A. nevű szervezetnek dolgozik. A szervezet célja az Umbrella által használt technológia terrorista kézbe jutásának megakadályozása, és ha már elkéstek, akkor a veszély elhárítása, a lények likvidálása. A játék kezdetén épp egy ilyen nyomozás keretében érkezik meg Chris Afrikába, egész pontosan Kijuju-ba, hogy felkutassa az ottani terroristákat. Ehhez társat is kap, egy helybéli ügynök, Sheva Alomar személyében. Ketten néznek szembe rengeteg veszéllyel, és együtt göngyölítik fel az Uroboros nevezetű titokzatos fegyver nyomait, ráadásul egy régi ismerőssel is összetűzésbe kerülnek. Persze ehhez rengeteg fertőzöttet és különféle rémséget kell a másvilágra küldeniük.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az első szembetűnő változás a korábbi részekhez képest a nappali pályák megjelenése. A sorozat történetében először fogunk fényes nappal kalandozni, aminek nagy előnye, hogy teljesen átláthatjuk a pályákat. Hátránya viszont, hogy a jól megszokott sötét és ijesztgetős hangulat a múlté, mely tovább erősíti az akcióorientált játékmenetet. Persze akadnak különféle feladványok is, de ezek kimerülnek karok meghúzogatásában és különféle tárgyak összegyűjtésében egy ajtó kinyitásához. Személy szerint én ezt nem bántam, mivel ez a recept a negyedik részben is nagyszerűen működött.

Mivel a játék központi eleme a harc, így megemlíteném az irányítást, ami nem mindenki tetszését fogja elnyerni. Lényegében ugyanaz maradt minden, mint az előző részben, de akik nem ismernék, azoknak bemutatom. Ahhoz, hogy fegyverünket célra tartsuk, szükséges a célzás gomb lenyomása, majd a célkeresztet a kiválasztott áldozatunkra irányítjuk, és lövünk. Mindez persze nem hangzik túl nehéznek, a gond csak az, hogy ezen művelet közben nem tudunk mozogni, akárcsak újratárazás közben. Ez kissé elavultnak hathat, és néha tényleg elég problémás tud lenni, de legalább így rá van kényszerítve a játékos, hogy mindig észnél legyen.

A váll fölötti kameranézet miatt csak előre látunk, így néha harc közben érhet minket meglepetés a többi irányból, ha nem vagyunk elég ügyesek. Arról nem is beszélve, hogy a keményebb ellenfelekkel való összetűzés kisebb helyeken elég izgalmas pillanatokat szül. Megmaradt az a lehetőség is, hogy a lövéstől megtántorodott ellenfelet megüthetjük-rúghatjuk, ami azonnal a földre küldi, ahol eltaposhatjuk. Ez már csak azért is hasznos, mert így nyerünk egy kis időt kifújni magunkat, ráadásul elég nagyot is sebeznek ezek a támadások.

Mindezt megfűszerezi a fegyverváltás és tárgyaink használata. Az elődökhöz képest ez is változott némileg. Eddig ugye úgy működött a dolog, hogy egy gombbal előhoztuk a tárgymenüt, kényelmesen kiválasztottuk amire szükségünk van (fegyver, lőszer, életfeltöltő stb.), majd használtuk, és ment tovább a játék. Most is ugyanígy működik a dolog, annyi különbséggel, hogy most már nem áll le a játék a háttérben. Mindent valós időben kell megtennünk, ami megint csak okos viselkedésre kényszerít bennünket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék során rengeteg mindent gyűjthetünk össze, kezdve a töltényektől, az életfeltöltőkön át, egészen az új fegyverekig. A legfontosabb gyűjthető dolgok (a töltények után persze) a különféle értéktárgyak, az úgynevezett treasure-ök. Aki játszott a negyedik résszel, az pontosan tudja, miről van szó. Eldugott ládákból, hordókból és néha az ellenfeleinktől szerezhetőek be ezek, de persze csak akkor, ha alaposan szétnézünk. Egy jó tanács: érdemes nézegetni a plafonokat és a falakat, mert ami csillog, az egy lövéssel a földre kerül, ahol rátehetjük mancsunkat, és jó drágán adhatjuk is tovább.

Minden pálya előtt és a játék betöltésekor lehetőségünk van tárgyaink kezelésére, és újak vásárlására, tehát eltűntek a negyedik rész kereskedői. Ugyanitt adhatjuk el a megtalált kincseket is. Lehetőségünk van még a már meglévő fegyverek fejlesztésére is, de ezek igencsak költséges beruházások, így érdemes gyűjtögetni és tartalékolni. A leghasznosabb, és egyben a legdrágább beruházás a fegyver sebzése, utána következik a tárkapacitás növelése, majd - ha van ilyen opció - a piercing (átütő erő) növelése, és utoljára az újratöltés sebességének növelése. Egy tipp: ha a tárban kevés a lőszer, és van pénzünk növelni a kapacitást, tegyük meg, mert ezzel töltény is kerül a tárba, így ha nincs töltényünk, akkor is újra tudjuk tölteni fegyverünk.



Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások