Resident Evil 5

Resident Evil 5

2009. október 18. 10:12, Vasárnap
Grafika: A megjelenésről a Capcom saját fejlesztésű motorja gondoskodik, amit már megcsodálhattunk a Lost Planet és a Devil May Cry 4 esetében. A játék egyszerűen gyönyörű: hihetetlenül részletesen kidolgozott karakterek, nagyfelbontású textúrák, magas poligonszám és kiváló látványvilág jellemzi. A változatos helyszínek, a nappali pályák mind jól sikerültek. Az átvezető videók mind a játék motorjával készültek, tökéletesen filmszerű élményt nyújtanak. Néhol erősen érződik a Matrix hatása. A DMC látványvilágát sikerült túlszárnyalni, mindezt úgy, hogy a gépigény nem igazán változott, így a gyengébb gépekkel rendelkező játékosok is élvezhetik az ötödik Resident Evil-kalandot.

Kezelőfelület: Konzol portról lévén szó, az irányítás megvalósítása elég kritikus pont. Örömmel jelenthetem, hogy a DMC-vel ellentétben, ezt a játékot sikerült tökéletesen adaptálni a billentyűzet + egér használatára. Minden egy helyen van és könnyen elérhető, a társas műveletek is egyszerűen elvégezhetőek, ráadásul az egérrel sokkal könnyebb célozni, mint kontrollerrel. Persze aki szeretne gamepaddal játszani, arra is van lehetőség, de én ajánlanám a bill + egeret, mivel tényleg nagyon jól sikerült az adaptálás. Egyedüli problémám az az volt, hogy a quick time eventek nagy részénél nem mindig fogadta el a lenyomott billentyűket, és kezdhettem előröl az egészet. Ezt leszámítva nem érheti panasz a kezelőfelületet.

Játszhatóság: Adrenalinpumpáló akció, kooperatív lehetőség, állandó éberségre ösztönző játékmenet és rengeteg quick time event jellemzi a programot, nagyszerű egyveleget alkotva. A társas lét miatt megnövelt ellenfélszám kellően izgalmassá tesz minden összecsapást, így minden harc elég izgalmat rejt magában. A kameraállás kezdetben furcsának tűnhet, de aki játszott a Dead Space-szel, az hamar beletanul.

A váll fölötti kamera a célzásnál tökéletes rálátást nyújt az előttünk lévő ellenfelekre, viszont mivel nem tudunk mozogni, így sosem szabad egy helyben megállni, mert a fertőzöttek tényleg mindenfelől jönnek. Ráadásul akadnak olyan ellenfelek, akik egy csapással végeznek velünk, így állandóan mozgásban kell lennünk, ami néha kicsit frusztráló, de meg lehet szokni idővel. Az unlockolható Mercenaries mód, a megvásárolható extrák, az új kosztümök és még sok minden más összegyűjtése növelik a játékidőt, és többszöri újrajátszásra is ráveszik az embert.

Intelligencia, nehézség: Ezen a téren sincs miért szégyenkeznie a programnak. Az ellenfelek intelligenciája megkövetel némi butaságot, ugyanis a Las Plagas ugye ösztönlényekké, zombikká változtatja az embereket, így nem várhatjuk el tőlük katonai manőverek végrehajtását. Ennek a szintnek meg is felelnek, és magas létszámukkal sikeresen kompenzálják azt, hogy néha csak agyatlanul futnak, sétálnak felénk. A bossok is megfelelő nehézséget biztosítanak, csak sajnos néha a pályaközi minibossok (láncfűrészesek, The Executioner, Minigun boss stb.) nagyobb és keményebb kihívást jelentenek náluk. Társunk AI-ja is jól teljesít. A kevés lőszer és sok ellenfél elegendő kihívást biztosít, nehezebb szinteken igazán kemény dolgokba is belefuthatunk. A játék azonban sajnos rövid, alig 10-12 óra alatt teljesíthető.

Hangok, zene: Ezen a téren sosem lehetett panaszunk a Capcom játékaira, és most sem kellett csalódnunk. A játék zenéje nagyon hangulatosra sikerült, a harci zene szerencsére nem olyan egysíkú, mint a DMC 4-ben. A szinkronhangok is jól teljesítenek, hiába nincs köztük egy nagy név sem, hanem a jól megszokott hangok maradtak, akik végigkísérik az egész RE-sorozatot.

Összefoglalás: A Resident Evil ötödik epizódja kiváló folytatás, amely nem tett hozzá túl sokat a kiváló negyedik részhez, de mégis jobb annál. A kooperatív játékmenetet erre műfajra találták ki, ezt már az Obscure is bebizonyította, és nagy tiszteltet a Capcomnak, hogy bevállalták ezt a játékukban. Persze ez a program sem tökéletes, hisz a pályák és az ellenfelek jelentős részét egy az egyben átemelték az előző epizódból, de ez megbocsátható, mivel sikerült némileg feldobni és kicsit javítani rajtuk.

A játék rövidsége ellenére sokáig képes lekötni az embert, mivel a gyűjthető figurák, a nehezebb fokozatok és az online multi még sokórányi plusz tartalommal látják el a játékot, így sokáig el lehet vele lenni. Remélem kapunk még ilyen színvonalú játékokat a Capcomtól, addig is vessük bele magunkat Chris és Sheva afrikai kalandjaiba!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások