Mini Ninjas

Mini Ninjas

2009. november 28. 10:03, Szombat


Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: IO Interactive
Honlap

Platformok: PC, X360, PS3, Nintendo Wii, Nintendo DS
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium IV/Athlon 3,2 GHz vagy magasabb órajelű processzor, memória: 512 MB (Vista esetén 1 GB), videokártya: GeForce 6600/Radeon X1300 vagy egyéb, Shader 3-at támogató kártya, merevlemez: 5,85 GB
Ajánlott: Intel vagy Athlon kétmagos processzor, memória: 1 GB, videokártya: GeForce 6600/Radeon X1300 vagy egyéb, Shader 3-at támogató kártya
Hasonló játékok: God of War, Red Ninja, Devil May Cry
Kategória: ügyességi

Gondolom, az IO Interactive-ot és nagyszerű játékaikat senkinek sem kell bemutatnom. Ha mégis akadna, aki nem ismeri, összefoglalnám gyorsan, mit érdemes tudni róluk. A csapat a köztudatba 2000-ben került be a Hitman: Codename 47 című játékával. Ez volt az első bérgyilkos-szimulátor, mely a nagyszerű ötlet mellett rengeteg hibát is tartalmazott, és mentési rendszere sem volt megfelelő egy ilyen játékhoz. Mindezek ellenére két év múlva megjelent a játék folytatása, melyben az előd majdnem minden hibáját kijavították, és egy kiváló hangulatú akcióprogramot alkottak.

A csapat következő játéka meglepő módon nem kedvenc bérgyilkosunk következő kalandja volt, hanem egy merőben más program. A taktikai elemekkel átitatott Freedom Fighters 2003-ban jelent meg, és mind a kritikusok, mind a játékosok körében nagy sikert aratott az oroszok által leigázott Amerikában a szabadságért küzdő vízvezeték-szerelő története. Ezt követte a Hitman Contracts 2004-ben, amely már koránt sem aratott osztatlan sikert, lévén a játékban nagyrészt az addigi két rész pályáit kellett újrajátszani, és az újítások száma is elenyésző volt. Szerencsére 2006-ban sikerült ezt helyrehozni a kiváló negyedik résszel, a Hitman Blood Money-val, amit a 2007-es Kane & Lynch Dead Men követett. A Dead Men megint csak nem a legjobban sikerült alkotása a csapatnak, de ennek oka a kiadó által sürgetett megjelenés volt, ami most nem tartozik ide.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz!

A felsorolt játékokban (kivéve a Freedom Fighters-t) közös tényező az erőszak és a vér nagy mennyiségben történő alkalmazása (hiszen vagy bérgyilkost alakítottunk, vagy pedig a családja életéért küzdő elkeseredett zsoldost) és a kiváló történet (ez az FF-ben is megvolt). Éppen ezért csodálkoztam, amikor megláttam az első képeket és videókat a csapat legújabb játékából, a Mini Ninjas-ból, amely inkább a fiatalabb korosztályt célozza meg.

A történet szerint réges-rég sikerült legyőzni a Gonosz Hadurat, a nagy erejű Kuji mágia eltűnt, az emberek földművelésbe kezdtek, és béke köszöntött be, több mint 300 évre. Ám egy nap mindenféle természeti csapások érik az embereket, havazás, pusztító erejű viharok, áradások formájában. Ha ez még nem lenne elég, rejtélyes szamurájharcosok tűnnek fel, akik az erdei állatokat gyűjtik össze. Mindeközben a szamurájok kastélyokat foglalnak el, és a Hadúr régi kastélya újra megtelik élettel.

Az öreg Ninjamester érzi, hogy újra Kuji mágiát használnak az állatokon, így alakítva át őket harcosokká, és ezért elküldi a legjobb tanítványát, hogy járjon utána a jelenségeknek, és nézze meg, mi folyik a Hadúr kastélyában. Mikor a tanítvány nem tér vissza, a Mester elküldi a következő tanoncot és így tovább, míg végül már csak két ifjú ninja marad, akikre még véletlenül sem bízna ekkora feladatot. De hát nincs mit tenni, így elküldi hőseinket a rejtély megoldására és elveszett társaik felkutatására.

Ezután a történeti bevezetés után kapjuk meg hősünk, Hiro irányítását, aki egy egész különleges kis ninja. Ő ugyanis azon ritka emberek közé tartozik, akik képesek használni az ősi Kuji mágiát, ezért a Mester külön kiképzésben részesítette őt. A kötelező tréning közben, miután megtanultuk az irányítást és a mágiahasználatot, feladatunk felkeresni partnerünket, Futót. Ő hősünk legjobb barátja, és hatalmas fizikai erejével és brutális kalapácsával tökéletesen kiegészíti Hiro gyors és kecses kardművészetét. Ezzel a párossal indulunk útnak a Gonosz Hadúr hadserege ellen és társaink után.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz!

A játékmenet a klasszikus mászkálós-gyűjtögetős sémát követi, persze némi változtatással. Aktuális karakterünkkel beszélgethetünk a helyiekkel, akik hasznos információkkal, esetleg küldetésekkel látnak el minket. Ezeket a melléküldetéseket érdemes teljesíteni, mert egész könnyűek, ráadásul hamar le lehet őket tudni, és jutalmunk lehet egy életfeltöltő, vagy pedig az ellenfeleinkkel szemben alkalmazható hasznos tárgy (dobócsillag, füstbomba stb.). Több módon is interakcióba léphetünk környezetünkkel: a gyümölcsfákról lerázhatjuk a termést életfeltöltés céljából, ládákat és hordókat szétverve pénzhez juthatunk, esetleg horgászhatunk ninjasapkánkat csónakként használva (mellesleg a sapka véd a nyilaktól is), így nyerve elsőrangú szusit, mely szintén az életpontunkra van jó hatással.

Ugyanakkor gyűjtögethetünk különféle növényeket is, amelyekből a templomokban vásárolt receptek alapján különféle italokat főzhetünk. Az italfőzés az inventoryn belül zajlik, és eléggé el van rejtve, legalábbis én alig találtam meg. Ugyanis tárgyainkat egy papirusztekercs jellegű menüben tároljuk, és ha az egérgombot nyomva tartjuk, akkor a tekercset húzhatjuk jobbra és balra, feltárva inventorynk további részeit. Tárgyainkon kívül itt tekinthetjük meg az aktuális küldetésünket, hogy az aktuális pályán jelenleg hogy állunk és a receptjeinket, illetve az azokhoz szükséges alapanyagok mennyiségét. Ugyanitt meg is főzhetjük a különböző főzeteket, amik feltölthetik életünket, energiánkat, elkábíthatják ellenfeleinket stb. De elég a tárgyakból, nézzük karaktereinket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások