2010. január 30. 10:04, Szombat
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: BioWare
Honlap
Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP SP3/Windows Vista SP1/Windows 7, 1,8 GHz Intel Core 2 Duo, vagy ezzel egyenértékű AMD processzor, 1 GB RAM (Windows XP), 2 GB RAM (Vista/Windows 7), 15 GB szabad tárhely, 256 MB NVIDIA GeForce 6800 vagy jobb, ATI Radeon X1600 Pro vagy jobb
Ajánlott: Windows XP SP3/Windows Vista SP1/Windows 7, 2,6+ GHz Core 2 Duo Intel, 2 GB RAM, 15 GB szabad tárhely, ATI Radeon HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 8800 GT
Hasonló játékok: Mass Effect
Kategória: akció - RPG
A két évvel ezelőtt napvilágot látott Mass Effect után végre megérkezett a három részesre tervezett trilógia középső felvonása, mely az első rész szövevényes sztorija után egy sokkal sötétebb, komorabb hangulatú mesét tár elénk. A játék ugyanis egy olyan utazásra invitál, melyben döntéseinknek még inkább súlya van, hiszen emberéletek, esetleg legjobb barátaink sorsa múlhat rajta. A Mass Effect 2 az epikus űreposz második részeként mindenben rákontrázott a nagy elődre, pedig az se volt piskóta...
A kanadai BioWare azon kevés stúdiók egyike, akik hihetetlen precizitással és magabiztossággal készítik játékaikat, és akik évek óta képtelenek hibázni . Sőt, ha most nagyon turkálni kellene az emlékfoszlányaim között, ha akarnék, se tudnék mondani elbaltázott, vagy legalábbis kilenc pontosnál rosszabb játékot, és hát valljuk be, a játékipar mai arculatát és felfogását ismerve ez ritkaságszámba megy. A nyugati szerepjátékokban jeleskedő csapat 2007-ben mutatta be új univerzumát, a Mass Effectet, aminek PC-s verziója egy évvel később, 2008-ban tette tiszteletét a boltok polcain, és ami hazánkban az első olyan fecske volt, mely igényes magyar felirattal volt megvásárolható. A folytatás esetében sincs ez másként, az Electronic Arts semmit sem bízott a véletlenre, bár a konzolos verzió esetében valamiért ezúttal is lemaradt a lokalizált feliratozás.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Mass Effect 2 története nem sokkal az első rész után kezdődik. Egy hihetetlen csavarral nyit, bár ha szemfülesek voltatok, és nyomon követtétek a játékkal kapcsolatos anyagokat, akkor talán kevésbé lesz megrázó és földbedöngölő az első pár perc. Az új epizódban ismét Shepard parancsnokot, a Normandy legénységének kapitányát alakítjuk, és nem kisebb feladat nehezedik a vállunkra, mint az emberiség megmentése, amihez azonban csapatot kell toboroznunk. Mindezt a titokzatos Cerberus vezér, Illusive Man megbízásából.
A játék alapvetően két részre bontható: az első felvonásban a galaxist bejárva meg kell keresnünk azokat, akik képességeiket tekintve megfelelőek lehetnek egy ekkora szabású küldetéshez, másrészt meg kell őket győzni, hogy érdemes akár életüket kockáztatva is egy jó ügyet szolgálni, még akkor is, ha mindezt egy olyan álszent, korrupt és manipulatív mamut segedelmével teszik, mint amilyen a Cerberus. A meggyőzéshez többnyire valamilyen számukra fontos ügyben kell közreműködnünk, és nem egyszer kell olyan döntéseket hoznunk, amivel morálisan ugyan megkérdőjelezhetővé válunk, a végső célt ismerve mégis lelkiismeret-furdalás nélkül térhetünk nyugovóra.
A Mass Effect 2 másik fontos részét az emberiség megmentése teszi ki, a végső öngyilkos misszióig azonban hosszú út vezet. Rajtunk, illetve cselekedeteinken áll vagy bukik, hogy társaink közül kik azok, akikkel a végső összecsapásig eljutunk. A sztori előrehaladtával ugyanis embereket veszítünk, olykor egy rossz döntésünk következményeként, olykor egy véletlen folytán, de a játék egész koncepciója erre van felépítve. Minden más elem csak statisztaként van jelen, melyeknek semmi más dolguk nincs, mint teljes egységgé kovácsolni, gördülékennyé tenni a történetmesélést.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A Mass Effect 2 játékmenete nem sokban változott. Továbbra is a játék kezdetén választhatjuk ki, hogy milyen karakterosztályként kívánunk nekivágni a kalandnak, ami alapvetően meghatározza majd későbbi játékstílusunkat. Amíg a katona a fegyverek szakértője, addig a mérnökkel inkább a különböző mechanikus dolgok hackelésében fogunk jobban jeleskedni, míg mások a biotikus energia használatának magas szintű művelői. Mindez persze lényegtelen a nyomozással, kutakodással fűszerezett jelenetek esetében, azonban a küldetések esszenciáját továbbra is az akció adja, ami rengeteg változáson esett át.
Egyrészt kevésbé szerepjáték a Mass Effect 2, és sokkal inkább nevezhető már akciójátéknak. Mindez persze csak az első rész ismeretében jelenthető ki, mert valójában még mindig nem egy Quake-kel van dolgunk. Az viszont biztos, hogy a második rész sokkal pergősebb, dinamikusabb lett, és a különböző elemek megfelelő ütemben történő adagolása azt a furcsa helyzetet teremti meg, hogy a Mass Effect 2-ről nagyon nehéz leállni. Minden egyes teljesített mellékküldetés, vagy a fő cselekményszál újabb részleteinek kibogozása után is menni és menni szeretne előre a játékos.