King Arthur

King Arthur

2010. február 20. 10:37, Szombat


Kiadó: Neocore Games
Fejlesztő: Neocore Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP SP2/Windows Vista SP1/Windows 7, AMD Athlon 3500+ vagy Intel Pentium IV 3,4 GHz, 1 GB RAM, 8 GB szabad tárhely, Nvidia 6600 256MB vagy Ati X700 256MB
Ajánlott: Windows XP SP3/Windows Vista SP1/Windows 7, AMD X2 5000+ vagy Intel Core2 Duo 6420, 1,5 GB RAM, 8 GB szabad tárhely, Nvidia 8800 GT 512 MB vagy Ati 3850 512 MB
Hasonló játékok: Baldur's Gate, Neverwinter Nights
Kategória: akció-RPG-RTS keverék

Jó pár hónapja az egyik magyar fejlesztőcsapattól zeng a külföldi szaksajtó, a Neocore legényei ugyanis nemrég dobták piacra első komolyabb fejlesztésüket, a King Arthurt, amely - ahogy a cím is mutatja - Artúr király mondakörét járja körbe. Legalábbis megpróbálkozik vele, hiszen az ismert történetnek rengeteg megközelítése van, a csapat mégis hihetetlen mélységekbe ásta bele magát, a játékos pedig a nagy összecsapások közepette egy kis történelmet is tanul. A King Arthur, jó magyar szokáshoz híven, ezúttal is a stratégiák vonalán próbál meg maradandót alkotni, de higgyétek el, a játék sokkal több annál, mint amit elsőre mutat magából.

A hazánkban megjelent stratégiai játékokkal szinte Dunát lehetne rekeszteni, így minden egyes új próbálkozás hallatán fejvesztve menekülök a később aztán rendre el is hasaló címek elől. Hasonló eset történt a King Arthur esetében is, ráadásul a Neocore Games minimális reklámkampány keretén belül népszerűsítette a játékot, így abszolút radar alatt került a boltokba, még 2009 végén. A nagy őszi játékdömping alatt teljesen meg is feledkeztem róla, a viszonylag csendes évkezdetben azonban beszereztem egy példányt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ehhez nagyban hozzájárult a külföldi kritikusok dicsérete, és a hazai szaksajtó is az egekig magasztalta a játékot, ami már önmagában sem próbálja meg a korábbi sémákat követni. Egyrészt egy érdekes történelmi témát boncolgat, hiszen Artúr király meséjét mindenki ismeri, és mindenki tudja, mennyire szövevényes kalandról van szó, másrészt a játék alapvetően nem mezei stratégia, hanem egy stratégiába oltott szerepjáték, ami elsőre szinte letehetetlennek hangzik.

A King Arthur története Nagy-Britanniában játszódik, történetileg pedig a szigetország egyik leghíresebb népi mítoszát, Artúr király mondakörét dolgozza fel, abból is az Excalibur megszerzését és azt követő időket ismerhetjük meg alaposabban. A játék négy különálló fejezetből, úgynevezett könyvekből áll, amelyek közül az első könyv maga az oktatómód, mely a legtöbb hasonszőrű címmel szemben valóban egy hasznos segítség a kaland megkezdése előtt.

A tutorial célja - amellett, hogy minden alapfortélyt megismerjünk -, hogy első erődünket meghódítsuk és megtartsuk, zöldfölű uralkodóként pedig megalapíthassuk Camelotot, Britannia egyik ékkövét. A fő küldetésünk természetesen nem lehet más, mint Britannia teljes leigázása, meghódítása, a különböző provinciák feletti hatalom megszerzése, mindezt egyetlen cél, egy egységes Nagy-Britannia megalapítása érdekében.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Szerencsére nem egyedül kell ezzel a felelősségteljes feladattal megbirkóznunk, segítségünkre lesznek a Kerekasztal lovagjai is, akik hű alattvalóként követik minden egyes utasításunkat; de róluk majd kicsit később. Hódításaink alkalmával, ahogy haladunk előre a történetben, úgy nyílnak meg előttünk az újabb és újabb lehetőségek, amik többnyire mellékküldetések formájában öltenek testet. A cselekmény tényleges megértésében, minden apró részlet megismerésében fontos szerepet játszik a mellékág misszióinak teljesítése is, ráadásul javaink gyarapításához is jelentősen hozzájárulnak ezek az elágazások.

A King Arthur szerencsére szakít a hagyományos, klasszikus értelemben vett stratégiai sémákkal, a játék ugyanis több produkcióból összeollózott építőkockákból építkezik. A harcok esetében a Total Warban megismert formulát alkalmazza a Neocore, de a stratégiai pillérek mellett nem kevés szerepjátékos beütés is megfigyelhető. A harcok valós időben zajlanak, nekünk mindössze annyi a feladatunk, hogy előre felállítjuk hadseregünket, ugyanúgy, mint a Total Warban, viszont itt kezdeményező félként, azaz támadóként lehetőségünk van megválasztani, milyen terepen szeretnénk megvívni a csatát.

Mindez rengeteg taktikai előnyhöz juttatja a kezdeményező felet, amit ha ügyesen használunk ki, akkor a legvéresebbnek ígérkező összecsapásokat is könnyedén abszolválhatjuk. Például egy domboldal tetejéről lovasságot indítva vagy íjászokat felállítva idejekorán tizedelhetjük meg az ellenfél csapatait. Másik fontos elem, hogy stratégiai jelentőségű pontokat kell elfoglalnunk, amik különböző morális és mágikus előnyökhöz juttatják seregünket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások