2010. március 7. 00:27, Vasárnap
Kiadó: DTP Entertainment
Fejlesztő: Deck 13
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium 4 2,4 GHz processzor, 1 GB (Vista, Win 7 esetén 2 GB) memória, Nvidia Geforce 7600 GT 256 MB videokártya
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E8200 2,6 GHz processzor, 2 GB (Vista, Win7 esetén 3 GB) memória, Nvidia Geforce 8800 GT 512 MB videokártya
Hasonló játékok: Gothic-sorozat, Two Worlds
Kategória: kaland-szerepjáték
A kalandjátékairól ismert Deck 13 (Ankh 1-2, Jack Keane) ezúttal egy kaland-szerepjáték keverékkel jelentkezett. Ha Ferelden már biztonságban van, és az univerzum ügyes-bajos dolgait is elrendeztük, akkor adjunk egy esélyt a Veneticának. Ha valaki még nem halott volna soha erről a játékról, az nem véletlen, ugyanis a Deck 13 legújabb műve nem kapott túl nagy reklámot Németországon kívül. Jómagam is több évvel ezelőtt olvastam pár sort egy E3-beszámolóban a játékról. Szinte teljesen csendben, majdhogynem titokban jelent meg a Venetica, ami egész kellemes órákat kínál számunkra.
A játék a XVI. századi Velencében és környékén játszódik. Főhősünk a bájos Scarlett, aki a játék kezdetekor épp szerelmétől búcsúzkodik egy kis hegyi faluban. Az idilli pillanatot egy falusi szakítja félbe, elhívva hősnőnk szerelmét, és hamarosan kiderül az ok is. Bérgyilkosok törnek a falura, és nem kímélnek senkit, aki az útjukba kerül. A falu védelme érdekében Scarlett is fegyvert (piszkavasat) ragad, ám mivel nem egy képzett harcosról van szó, hamar kimerül, és szerelme, Benedict menti meg. Az egyik gyilkos azonban erejének utolsó morzsáival halálos sebet ejt Benedicten, aki Scarlett karjai közt leheli ki lelkét, hősnőnk pedig elájul, és egy különös álmot lát.
Itt maga a Halál jelenik meg előtte (a közhiedelemmel ellentétben a fekete helyett a fehér színt jobban kedveli), aki a lányának nevezi, és két fontos feladattal bízza meg: találja meg apja (a Halál) régi fegyverét, a Holdpengét (Moonblade), és pusztítsa el vele az élőholtak arkónját (Undead Archon). Scarlett tehát útnak indul, hogy újra szerelmével lehessen, és megismerje saját különös sorsát is.
Bizony, magának a Halálnak a gyermekével fogunk kalandozni Velencében. A játék maga egy Gothic-klón, tehát aki játszott a sorozat bármely tagjával, az otthonosan fogja érezni magát itt is. De ne ijedjünk meg, nem egyszerű másolatról van szó, akad itt újdonság bőven, haladjunk hát szép sorjában. A játék tehát egy akció-RPG keverék, vagyis hősnőnk küldetéseket old meg, ládákat nyitogat, rengeteget beszélget és harcol, nem mellesleg tapasztalati pontokat gyűjt és fejlődik. Ehhez még hozzájön az is, hogy hozhatunk jó és rossz döntéseket is, így kétféleképpen játszhatjuk a játékot.
A rendelkezésünkre álló világ szabadon bejárható, bár a továbbjutást mindig akadályozza valami, ezt a főküldetés adott részét megoldva oldhatjuk fel. A főküldetés mellett rengeteg melléküldetés vár ránk, és ezek kifejezetten ötletesek lettek. Persze akadnak "menj ide, öld meg ezt, gyere vissza, kapsz XP-t" jellegű feladatok is, de nagyrészt fantáziadús mellékküldetések várnak ránk. Többek közt postagalambot fogunk venni, avagy tulajdonosát megölve ellopni, vagy megemlíthető még az is, amikor egy testvérpár kérésre kell egy végrendeletet megkeresnünk, és eldöntenünk, melyiküknek adjuk oda.
Ami még élvezetesebbé teszi ezeket, azok az egyszerű logikai feladványok. Ezek leginkább a zárak feltöréséhez szükségesek, és elég üdítően hatnak a játék folyamán. A történet bizonyos pontjain boss-harcokra kerül sor, és ezeknél a részeknél is inkább a szürkeállományunkat kell megdolgoztatni, mintsem kattintgató ujjunkat. A mellékküldetésekkel nem csak tapasztalatot és pénzt szerezhetünk, hanem reputációnkat is növelhetjük Velence lakóinak körében. Minél nagyobb a hírnevünk, annál több helyre juthatunk be, több küldetést kaphatunk és így tovább.
Essen pár szó a harcrendszerről. A Gothic névtelen hőséhez hasonlóan Scarlett is egy gombnyomásra előveszi fegyverét, melyből összesen négy fajtát használhatunk. Apríthatjuk az ellent kardokkal, vagy esetleg harci pöröllyel zúzhatjuk be a páncéljukat, de ha akarjuk, akkor egy pajzs fedezéke mögül döfhetjük le őket lándzsánkkal. A negyedik és egyben legfontosabb fegyverünk a Holdpenge lesz. Nemzőatyánk misztikus fegyvere azért nagyon hasznos, mert az élőholtak és néhány túlvilági lény is csak ezzel győzhető le. A már említett boss-ok legyőzéséhez is ezt a fegyvert kell használnunk.
Mégsem ezért igazán fontos a Holdpenge, hanem azon tulajdonságáért, hogy az általa leölt áldozataink után úgynevezett Twilight-energiát gyűjtünk be. Ez az energia atyai örökségeink legnagyszerűbbjéhez szükséges: ha harcban elhullanánk, akkor - ha van elég twilightunk - mindössze a holtak síkjára kerülünk, ahonnan egy gombnyomással visszatérhetünk az élők közé, ellenfelünk nagy megdöbbenésére.