2010. július 19. 20:08, Hétfő
A különböző televíziós formátumok egyre fontosabb szerepet játszanak a különböző vállalatok életében. Mindez elsősorban a csökkenő költségekre és a változó felhasználói médiaszokásokra vezethető vissza.
"Az internetes videók már nem csak szimpla szabadidős jelenséget jelenítenek meg, hanem a nemzetközi üzleti életben is régóta meghatározóvá váltak" - mondta Thomas Mickeleit, a Microsoft kommunikációs igazgatója. Különösen a 15 és 24 év közötti korosztály tagjai részesítik előnyben a webet a televíziós csatornákkal szemben. Az elmúlt évtizedben a mozgóképek egy fontos tényezővé és a kommunikációs stratégiák eszközévé váltak. Stefan Schmädeke, a TVN Corporate Media konzultációs vezetője úgy vélte: ennek az az oka, hogy a videók a korábbinál jóval gyorsabban és pontosabban juttathatják el a vállalatok üzeneteit az emberekhez.
A szakember kiemelte, hogy a mozgóképek minden tekintetben megelőzik a szöveges anyagokat és a fotókat, a videókban, podcastokban, livestreamekben és video on-demand szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket azonban csak akkor lehet teljesen kihasználni, hogy ha ehhez társul egy megfelelő koncepció is. Emellett folyamatosan vizsgálni kell, hogy vajon a felvételek kapcsán kitűzött célokat valóban sikerült-re elérni vagy sem. A videók jelenleg legjobban az interneten, illetve az intraneteken fejthetik ki a hatásukat, ugyanis ezekben a hálózatokban érhetők el azok az interaktív funkciók és mérési módszerek, amelyek a médiahasználat mind a minőségi, mind pedig mennyiségi értékelését lehetővé teszik.
Napjainkban egyre több vállalat állít elő saját televíziós termékeket és szolgáltatásokat. Az igény elsősorban a nagy nemzetközi társaságoknál jelentkezett, de mára ez megváltozott. Ezt alátámasztotta Gerald Prangl, az A1 Telekom céges tv-formátumok fejlesztéséért felelős munkatársa is, aki szerint a vállalati kommunikáció ma már úgynevezett cross-medial elven működik, ráadásul egyre mobilabb lesz, függetlenül attól, hogy egy on-demand vagy egy élő szolgáltatásról van-e szó. A technológia már annyira kiforrott, hogy az online videoprojektek vagy -portálok rövid idő alatt, külön műszaki kísérleti szakaszok nélkül elindíthatók, hatékonnyá tehetők, illetve akár meglévő webes alkalmazásokba is integrálhatók.
"Eleinte politikai és sportműsorokat készítettünk, de mostanában egyre nagyobb az igény a vállalatok és szervezetek részéről a saját műsorok gyártására. A megrendelők készek befektetni a webtévés kommunikációba, ugyanakkor óvatosak is és eleinte csak tapasztalatokat akarnak gyűjteni" - közölte Marco Demont, az ipmedia AG ügyvezetője. A változásokat bizonyítja a Cisco felmérése is. A megkérdezett cégek 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a videós megoldások eddiginél erősebb használata révén komoly megtakarításokat érhetnek el, egyúttal pedig növelhetik az innovációs lehetőségeiket. A webtelevíziós szolgáltatásokból leginkább a reklám-, a marketing- és a PR-terület, illetve a képzési és továbbképzési, továbbá az értékesítési részlegek profitálhatnak majd.