R.U.S.E.

R.U.S.E.

2010. szeptember 11. 13:18, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Eugen Systems
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,8 GHz Intel Pentium 4 vagy AMD Athlon 64 3000+, Windows XP/Vista/7, 1 GB XP-hez/2 GB Vistához és Win 7-hez, ATI Radeon X1000/GeForce 6-os széria vagy jobb, 5 GB szabad tárhely
Ajánlott: Windows XP/Vista/7, 3,5 GHz Intel Pentium D vagy AMD Athlon 64 3500+, 2 GB RAM, 5 GB szabad tárhely, ATI Radeon X1900 sorozat/GeForce 7800
Hasonló játékok: Red Alert, Command & Conquer, StarCraft
Kategória: valósidejű stratégia

Elképzelted már, milyen lehetett a második világháború alatt igazi tábornokként vezényelni egész hadtesteket, amiket írányítva győzelmet arattál az ellenfeled felett? Most itt az idő, hogy te is bebizonyítsd, mennyire rátermett "szobagenerális" lennél!

A tavalyi Game Developers Conference-en mutatkozott be az Eugen Systems és a Ubisoft valósidejű stratégiája, a R.U.S.E., mely több ponton is újfajta irányból próbált közelíteni az eddig évek, évtizedek alatt bejáratott sémákhoz. Tavaly decemberben egy zárt béta során már volt szerencsénk kipróbálni a játékot, így a látott anyagok után személyesen is megtapasztalhattuk, pontosan mit is értenek a franciák az új élményeken. A teszt után kétség sem férhetett hozzá, hogy a stíluson belül egy új kor hajnalához értünk. Vajon ez az újítás csak szimpla parasztvakítás, vagy valóban sikerült a Ubisoftnak olyat alkotnia, amivel örökre beírták magukat a stratégiák történelemkönyvébe?

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A R.U.S.E. számos újdonsága mellett persze sok mindenben nem mert változtatni az ismert elemeken - vagy a Ubisoft nem mert nagyot álmodni -, így a játék időben a második világháború ideje alatt játszódik. Manapság meglepő módon mindkét oldalt irányíthatjuk majd a kampányban, így a szokásos szövetséges hadjárat mellett egy komplett birodalmi küldetéssorozat is helyet követelt magának. A R.U.S.E. igyekszik egy meglepően összetett és koherens történetet elmesélni, így rengeteg szereplővel és még több átvezető videóval találkozunk majd játék közben. Azonban a cselekmény lassú sodrású, hosszú órák telnek el, mire igazán lendületbe jönnek az események, amik olyan változatos hadszíntereken játszódnak, mint Olaszország, Tunézia vagy Afrika.

Ez a lassú lendület egyértelműen a kicsit hosszúra nyújtott, de kellően jól álcázott tutorialnak köszönhető. A fejlesztők hosszú órákon át fogják a játékos kezét, minden egyes pályán újabb és újabb átveréseket ismerhetünk meg, új egységeket és épületeket kapunk. Ezek erősségeinek és gyengeségeinek kiismeréséhez idő kell, nagyon sok idő, ugyanis csak ezek ismeretében lehet a megfelelő stratégiát alkalmazni a csata közben.

Az eddig ismert RTS játékokkal ellentétben a R.U.S.E.-ban nem egy statikus térképet kell a játékosnak bámulnia, hanem egy élethű, parancsnoki főhadiszállás kellős közepén elhelyezett terepasztalt, amin végig valós időben zajlanak az események. A Ubisoft a játék központi elemének kidolgozása mellett még a részletekre is ügyelt, így a taktikai központ egy élő, lélegző környezet, ami hihetetlenül eredeti hangulatot varázsol a játék köré. Különböző kijelzőket lehet bámulni, hallani lehet, ahogy csörög a telefon, a munkatársak társalognak stb.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A térkép másik fontos sajátossága, hogy bármikor szabadon ki-be lehet zoomolni rajta. Erre szükségünk is lesz, ugyanis madártávlatból könnyen áttekinthetővé válik a térkép, könnyedén felmérhetjük az aktuális helyzetet, míg magán a csatatéren ténylegesen is nyomon követhetjük az éppen dúló ütközeteket. Az egészben az a legszebb és legjobb, hogy az Iriszoom Engine-t használó technológiának köszönhetően ez az egész folyamat zökkenőmentes, nem töri meg a játékélményt, így végig dinamikus marad a csata.

A játékmenet azonban alapjaiban véve kottára ugyanaz, mint a már jól bejáratott címek esetében, azaz a R.U.S.E.-ban is kell építkezni, útvonalakat létrehozni hogy megfelelő mennyiségű utánpótláshoz jussunk, illetve támadó és védekező egységeket kell gyártanunk. Légvédelmet kell kiépítenünk, tankokat és egyéb járműveket kell létrehoznunk, esetleg kémeket kell kiképeznünk, olykor pedig gyalogos erőkkel kell próbálkoznunk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások