R.U.S.E.

R.U.S.E.

2010. szeptember 11. 13:18, Szombat
A csavar tehát nem ebben van, hanem az úgynevezett átverésekben, amikből többféle áll majd rendelkezésünkre, és amiket csak bizonyos régiókban és csak bizonyos ideig használhatunk, így mindig megfontoltnak és előrelátónak kell lenni, hogy mit is vetünk be a harc hevében. Ilyen például a rádiócsend, vagy az eltereléshez használható, fából és szalmából készült csalik. Esetleg megfélemlítjük az ellenfelet, aki így az első puskalövés után fejvesztve menekülni kezd, vagy a kódfejtést vetjük be, hogy rájöjjünk, miben is mesterkedik az ellenfél.

Ha ez nem lenne elegendő, akkor azt is figyelembe kell vennünk és fel kell mérnünk, hogy megéri-e egy távolabb elhelyezkedő utánpótlást biztosító objektumig építkeznünk, vagy inkább úgynevezett adminisztratív épületeket húzunk fel, amik bizonyos időközönként maguk termelik az építkezéshez szükséges dollárokat. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy a különböző egységek - nemzetektől függően - eltérő tulajdonságokkal bírnak, így erősségeik mellett számos olyan gyengéjük is van, ami miatt bizonyos helyzetben sosem célszerű őket bevetni. A náci haderő például komoly fejlesztéseinek köszönhetően nagyon spéci egységeket tud gyártani, a franciák viszont a védekezésben lesznek otthon, az oroszok pedig piszok olcsón állítanak elő mindent.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék prezentációja a H.A.W.X. 2 után kiemelkedőnek mondható, bár az átvezető videókban az arcmimika kicsit szegényes. Összességében elmondható a játékról, hogy érdekesen tálalja a játék alaphelyzetét, a sorra felbukkanó szereplők pedig egytől egyig igazi egyéniségek, így a sablontörténet is emészthetőbb. A grafikára sem igazán lehet panaszunk, némi pop-up hatás azért néha-néha felüti a fejét játék közben, de a már említett ki-be zoomolás hihetetlen élményt nyújt, ráadásul stratégiailag is komoly fontossággal bír. Mikor teljesen a terepre fókuszálunk, akkor a legapróbb részletig kidolgozott környezettel van dolga az embernek, így nem csak a játéktér elemei, de az egyes egységek is aprólékos, gondos munkával lettek elkészítve, amiért hatalmas dicséret jár a fejlesztőknek. Mindezt egyébként tették úgy, hogy egy közepes erősségű gépen is élvezhetően fut a játék, azaz frame-rate-problémákba nem futottunk játék közben.

A R.U.S.E. valóban a háború művészetét igyekszik megmutatni a játékosnak, itt ugyanis olyan érzékekre kell támaszkodni, amiket korábban sosem kellett használnunk. Szemfülesnek, ravasznak, gyorsnak és könyörtelennek kell lennünk, pont olyannak, mint amilyen egy igazán tehetséges, sikeres generális. Ettől függetlenül a játék nem tökéletes, a lassan hömpölygő, gyakorlatilag egyetlen tutorialként funkcionáló kampány nem biztos, hogy mindenki tetszését elnyeri. De ha kicsit mélyebbre ásunk, és betekintünk a többjátékos módba, akkor hamar ráeszmélünk, hogy az igazi élményt ebben a játékmódban kapják meg a játékosok, hiszen sosem tudhatjuk milyen habitusú ellenféllel hoz össze a sors, így itt tényleg dinamikusan kell alkalmazkodni a történésekhez.

Grafika: Az Iriszoom Engine döcögésmentesen oldja meg a ki-be zoomolást, a csatatér a legapróbb részletekig kidolgozott, a járművek és egyéb egységek kidolgozása is hihetetlen türelemmel és odafigyeléssel lett megalkotva.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék irányítása - a zoomolás komolyabb lehetőségét leszámítva - semmiben sem tér el a konkurensekétől, így csupán az egérrel kiválóan és gyorsan kezelhető a játék.

Játszhatóság: Az egyjátékos mód lassan hömpölygő cselekménye miatt lehet sokan hamar feladják a küzdelmet, de ahhoz, hogy a többjátékos módban egyáltalán esélyünk legyen mindenképpen érdemes megismerni az összes rendelkezésre álló lehetőséget.

Intelligencia, nehézség: Az MI kellően agresszív és számító, de az igazi élményt egyértelműen a többjátékos mód nyújtja, itt ugyanis különböző stílusban játszó emberekbe botlunk, amihez nekünk is dinamikusan kell alkalmazkodnunk, ez pedig komoly feladatokat ró a játékosra.

Hangok, zene: Teljesen átlagos élményt kínál, de a játékélményt hűen kiszolgálja.

Összefoglalás: A tavalyi bétateszt óta sokat finomodott és fejlődött a R.U.S.E., ami ugyan nem lett tökéletes játék, de a mai felhozatalt tekintve üde színfoltja stílusának, így mindenképpen érdemes adni neki egy esélyt. Erre PC mellett PS3-on és X360-on is lehetőség van, és olvasva a PS3-as teszteket, a Move-támogatás állítólag remekül szuperál.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások