Határeset, avagy majdnem megtörténtek

Határeset, avagy majdnem megtörténtek

2010. november 14. 00:10, Vasárnap

Vannak olyan dolgok, melyek legalább hetente egyszer felbukkannak hírrovatunkban, majd végül hatalmas csend támad körülöttük és elfeledkezünk róluk. Az ilyen "törlések" szinte mindennaposak a játékiparban és most a legfájóbbakat vesszük számba.

SNES CD
A 90-es évek elején a Nintendo úgy gondolta, hogy válaszolnia kell a Sega CD-re és ezért elment a Sonyhoz és felkérte őket egy ilyen kiegészítő elkészítésére. És bár soha nem látott napvilágot a cucc, de 2007-ben felbukkant az eBayen egy prototípusa a kiegészítőnek. A többi már történelem: a Nintendo végül maradt a cartridge rendszernél, a Sony pedig "dühében" továbbfejlesztette a SNES CD-t és megalkotta a PSX-et.

Star Trek: Secret Of Vulcan Fury
A Vulcan's Fury történetére ma már mindenki mosolyogva gondol vissza, pedig első körben nagyon érdekesnek tűnt a projekt. A Star Trek filmek írója, D.C. Fontana készítette a történetet, melynek a Vulcani és Romuláni fajok közötti faji ellentétek adták az alapjait. De a fejlesztés elkezdése előtt sokan elkezdtek elfordulni a játéktól. Három producer és egy művészeti vezető hagyta ott a projektet, indoklásul pedig azt hozták fel, hogy a motion-capture részleg alkalmazottai nem tudják használni a technológiát.


Ekkora már az Interplay is komoly gondokkal küszködött és egyszerűen nem tudták tovább finanszírozni a munkálatokat. Ennek ellenére az 1998-as E3-on három, nem játszható demót is bemutattak a játékból, mely akkor még csak 5 százalékos készültségi fázisban leledzett.

Sadness
2006 elején jelentették be a Sadness címet kapott, fekete-fehér képi világgal megáldott horror játékot, mely Wii-re jelent volna meg. Az első képek alapján a program lett volna az első, valóban véres alkotás, mely a Nintendo új konzoljára megjelent. Ám évekkel később kiderült: a játék soha nem létezett. A csapat csupán egy trailert és pár tervezetet mutatott meg és többet nem is tehetett, hiszen több nem volt. Azóta a csapat meg is szűnt, szóval erre is keresztet vethetünk.


Space Quest VII: Return to Roman Numerals
Nem a LucasArts az egyetlen olyan cég, amely hátat fordított a kalandjátékosoknak. A Sierra egykoron a legnagyobb konkurenciája volt Lucas cégének és olyan kultikusokkal örvendeztették meg a rajongóikat, mint a Gabriel Knight vagy a Space Quest sorozat. Utóbbiban a szerencsétlen intergalaktikus gondnok, Roger Wilco bőrébe bújhattunk bele és összesen hat részen át kalandozhattunk vele. Sajnos a Return to Roman Numerals címet kapott hetedik rész fejlesztését végül leállították, bár ennek elég sokan örültek. Az első körben bemutatott verzió ugyanis ocsmány volt, ráadásul a szokásos kaland helyett inkább amolyan platformernek tűnt.


The Brutal Ballad Of Fangus Klot
A The Brutal Ballad Of Fangus Klot egy, az Oddworld világban játszódó program lett volna, melyről először 2005 áprilisában számolt be a Game Informer (érdekesség, hogy épp Bolondok Napján jelentették be, így sokan azt hitték, csak vicc az egész). A sztori főhőse Klot volt, akinek feladata egy idegen invázió megakadályozása volt. A pletykák szerint a program végül azért nem jelent meg, mert a fejlesztők nem akartak multis játékmódokat belepakolni, de a hírek szerint még van esély a megjelenésre - igaz, csak digitális formában.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások