Spider-Man: Shattered Dimensions

Spider-Man: Shattered Dimensions

2010. december 18. 14:33, Szombat


Kiadó: Activision
Fejlesztő: Beenbox
Honlap

Rendszerkövetelmények: Intel Core 2 Duo 2,6 GHz/AMD Athlon 64 X2 3800+, Nvidia GeForce 7800/ATI Radeon X1800, 2 GB RAM, 14 GB lemezterület
Hasonló játékok: X-Men Origins: Wolverine, Darksiders
Kategória: külsőnézetes akciójáték

Ez már a sokadik alkalom, hogy a közkedvelt és barátságos Pókember főszereplésével készül játék, viszont az eddigi tapasztalataink - legyen szó film-adaptációról vagy önálló játékról - sajnos elég kiábrándítóak voltak. Már csak ezért is volt érdekes, mikor annak idején a Beenbox bejelentette, hogy ők bizony tanultak a korábbi Spidey-játékok hibáiból, és egyrészt nem esnek majd ugyanazokba a hibákba, másrészt tartogatnak pár formabontó újítást, amelyek segítségével végre egy igazán élvezetes Spider-Man-játékot tesznek majd le az asztalra. A program végül napvilágot látott, s a korábbi elképzelésekkel ellentétben PC-re is megjelent - igaz, jelentős késéssel -, így itt az alkalom, hogy megnézzük mennyire sikerült a Beenbox embereinek megvalósítaniuk elképzeléseiket.

A történet önmagában nagyon egyszerű. Adott nekünk egy hatalmas erővel bíró tábla, ami a rend és a káosz közti kényes egyensúly kulcsa, és természetesen ez rossz kezekben mérhetetlen pusztítást hozna a világra. A tábla - mint régészeti lelet - történetesen a Természettudományi Múzeumban van kiállítva, és Mysterio éppen igyekszik ellopni, de a közkedvelt falmászó az utolsó pillanatban megakadályozza. A probléma az, hogy az összecsapás közben a tábla darabokra törik, és a szilánkok négy különböző dimenzióban szóródnak szét.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ekkor jön a képbe Madam Pókháló, aki elmondja, hogy mindegyik dimenziónak megvan a maga Pókembere, akik mind segítenek majd a darabok visszaszerzésében. Innentől kezdve a feladat adott: össze kell szednünk minden egyes töredéket, s végül meg kell verekednünk Mysterióval.

Mint említettem, összesen négy dimenzióba látogatunk el a játék folyamán. Az első az Amazing, ami a klasszikus Pókember előtt tiszteleg, a második a Noire, melyben a fő hangsúly a lopakodáson van, harmadikként az Ultimate univerzumba látogathatunk, ahol a még tinédzser Parkerrel üldözhetjük a darabokat, végül pedig a 2099-beli hálószövővel kell síkra szállnunk a kor korrupt nagyvállalatával és természetesen a töredéket elhalászó szuper-bűnözőkkel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Játékmenet terén a készítők szakítottak az eddigi Spidey-játékokban meghatározó trendnek számító nyílt világú megoldással. Ennek megfelelően ezúttal nincs szabadon bejárható New York, sem egyéb grandiózus terület, helyette lineáris pályákon püfölhetjük a rosszfiúk százait, hogy az aktuális szakasz végén egy főellenséggel mérjük össze erőnket. Ez első látásra a szabadság elvesztését jelenti, ami magában akár rossz is lehetne, viszont a linearitásnak köszönhetően nem fogjuk elveszettnek érezni magunkat, és a küldetések közt is erősebb a kohézió.

Ez a megoldás sokkal megfelelőbb egy történet bemutatására, mint a szabadon választható missziók rendszere, és nem mellékesen kiesik a feladatok közti hosszú hálóhintázás, ami az első félórában ugyan poén, viszont pár órányi játék után már idegesítő kötelező rutinná válik.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Tehát a játékmenet nem ad sok szabadságot, ráadásul a történet sem egy eget rengető valami, ugyanakkor az átvezetők kellően hangulatosra sikerültek, és a linearitás garantálja, hogy nem szakad meg az akció. Ezek együttesen egy olyan kellemes atmoszférát teremtenek, amiért érdemes játszani a programmal. Ezeken túl a Shattered Dimensions rengeteg achivementtel szolgál, amelyek teljesítéséért extra Spidey-pontokat kapunk, amelyekkel új kombókat vásárolhatunk, illetve egyéb előnyös tulajdonságokat szerezhetünk (pl. gyorsabb gyógyulás).

Továbbá, hogy ne csak a gyűjtőszenvedély hajtsa a plecsnivadászatot, a komolyabb extrák akkor válnak megvásárolhatóvá, ha adott számú kihívást már teljesítettünk. Ami ezen a téren külön pozitívum, hogy a készítőknek sikerült szinte minden ilyen teljesítményjelzőt úgy beépíteniük a játékba, hogy azok teljesítse nem okoz fennakadást a továbbhaladásunkban, mindössze más technikát kívánnak. Ettől függetlenül természetesen bármikor újrajátszhatjuk bármely küldetést, hogy a kimaradt extra feladatokat teljesítsük.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások