Magicka

Magicka

2011. március 5. 12:16, Szombat


Kiadó: Paradox Interactive
Fejlesztő: Arrowhead Game Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények: Windows XP/Vista/Windows 7, Intel Pentium IV 2,4 GHz vagy AMD 3500+, 2 GB RAM, 2 GB szabad tárhely, NVIDIA GeForce 8800 vagy ATI Radeon X1900
Hasonló játékok: Torchlight
Kategória: akció-szerepjáték

Kiváló Diablo 3 előtti alapozójátékot adott ki kezei közül a Paradox Interactive és az Arrowhead Game Studios. Bár a Magicka megjelenését követően egy igazi bughalmaz volt, a kritikus helyzetet a gyorsan érkező sebtapaszok azonnal orvosolták. A napokban pedig az is kiderült, hogy egy hónapon belül érkezik a produkció első kiegészítője, a Vietnam, amivel a készítők még tovább szövik a Magicka aranyos, gyermeki, kissé Harry Poterre hajazó meséjét.

A Magicka főhőse egy ifjú mágus, aki a Midgard nevű fantáziavilág varázslóiskolájának végzős hallgatójaként keveredik bele a cselekmény sűrűjébe. Első küldetésünket saját mesterünktől, a kissé különös Vladtól kapjuk majd, ami gyakorlatilag a játék teljes egészét felöleli. Célunk, hogy az előttünk álló 13 szintet, valamint a folyamatosan a nyakunkba zúduló akadályokat leküzdve eljussunk Midgard éppen ostrom alatt álló fővárosába, Hávindrbe, hogy ott a település védelme mellett megküzdjünk a krízist kiváltó nagy varázslóval.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék stílusát tekintve egy hack'n'slash próbálkozás, de ebből nem érdemes levonni azt a következtetést, hogy egy sima adok - kapok lenne a Magicka. A játékmenet ennél ugyanis sokkal összetettebb. Minden a varázslás körül forog, így már kezdetben nyolc különböző varázslattal rendelkezik főhősünk. Ezeket a különböző képességeket a készítők az északi mitológiából táplálkozó fantáziavilágból merítették, és bár elsőre túlságosan elcsépeltnek tűnhetnek (a víz, a villám, a jég, a tűz, a föld és az energia, de mellettük tudunk még pajzs- és gyógyító varázslatokat is alkalmazni), azonban az egész kulcsa, hogy ezeket teljesen szabadon, tetszés szerint kombinálhatjuk.

A Magicka ugyanis a 13 pálya alatt elképesztő szabadságot kínál, és csakis a játékoson múlik, hogy a különböző szituációkban mely varázslatokat veti be, esetleg mit hogyan kombinál. Ennek is van két módja: külön-külön is alkalmazhatjuk mágikus erőinket, így például egy goblinhorda támadása előtt fellocsolhatjuk vízzel a területet, majd ezt követően jöhet a villámcsapás. Köztudott, hogy a víz vezeti az elektromosságot, támadóinkat erősebb csapás éri, mintha csak szárazon kapták volna a villámokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Azonban lehetőségünk van egyszerre elegyíteni az akciókat, például a vizet a pajzzsal, amit az éppen felénk repülő égő nyilak ellen vethetünk be, a mennyei erőket és a tüzet segítségül hívva pedig brutális, égető aknákat hozhatunk létre. Az egyes akciók egyébként környezetfüggőek is, ami azt jelenti, hogy egy folyó patakban állva a víz mint elemi erő használata sokkal hatásosabb, mintha a parton állva tennénk meg ugyanezt. A különböző képességeinket azonban csak öt szabad slotban helyezhetjük el, ami tovább nehezíti a játékos életét, hiszen időbe telik, mire mindenki kikísérletezi, számára mely akciók is legkedvesebbek, és miket tud a leghatékonyabban használni a játék közben.

Ha esetleg mégis falba ütközünk, és segítségre szorulunk, akkor a különböző pályákon elhelyezett varázskönyveket érdemes felkutatnunk, amelyek minden esetben iránymutatóként szolgálnak. A lehetőségek tárháza ettől függetlenül gyakorlatilag végtelen, tényleg mindent kombinálhatunk mindennel, és mindent bevethetünk minden helyzetben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások