2011. március 29. 00:21, Kedd
A Google szeretne különböző népszerű színészeket megnyerni a videoplatformja számára. A cég eddig már négy olyan ügynökséggel is tárgyalásokat folytatott, amelyek a legnagyobb sztárokat képviselik.
A Financial Times tudósításában
kiemelte: az amerikai vállalat a közeljövőben új, tematikus YouTube-csatornákat akar indítani és ezekhez keres megfelelő reklámarcokat. Az egyes YouTube-csatornák többek között az étkezéssel, a divattal és a számítógépes játékokkal foglalkoznának, s a legismertebb hollywoodi színészek az új szolgáltatások népszerűsítésében játszanának kulcsszerepet. A gazdasági lap neveket nem közölt, de azt írta, hogy az ügynökségen keresztül megkeresett színészeknek különböző összegeket kínáltak a szereplésért. A tervek szerint ezeket a pénzeket később a reklámbevételekből pótolnák.
Az akció célja nem csak az új YouTube-csatornák népszerűsítése, hanem a videoplatformon elhelyezett reklámok hatékonyabbá tétele. A portál üzemeltetői ugyanis komoly problémával küzdenek: annak ellenére, hogy a szolgáltatásra egyre többen kíváncsiak, a bevételek még mindig elmaradnak a várakozástól. Egy neve elhallgatását kérő bennfentes úgy nyilatkozott, hogy a profi módon elkészített videók hozhatnak változást. E tartalmak megjelenése után pedig már minden bizonnyal a hollywoodi sztárokat is könnyebb meggyőzni a szereplésről.
A Google rendkívül komolyan gondolja a kampányt, ezt támasztja alá, hogy a tengerentúli óriáscég előbb szerződtette a Paramount Pictures filmstúdió két egykori menedzserét, majd nemrég
felvásárolta a videók minőségének javításával foglalkozó Green Parrot Pictures nevű ír társaságot. A cél a YouTube-on található felvételek tökéletesítése.