Portal 2

Portal 2

2011. május 7. 10:12, Szombat


Kiadó: Valve Corporation
Fejlesztő: Valve Corporation
Honlap

Rendszerkövetelmények: Pantium 4 3,0 GHz/AMD Sempron 3600+, 1 GB RAM (Vista és Win7 esetén 2 GB), 128 MB memóriával és Shader 2.0 támogatással rendelkező Dx9-kompatibilis videokártya (GeForce 7600/ATI X800), legalább 7,6 GB szabad lemezterület, szélessávú internetkapcsolat
Hasonló játékok: Portal
Kategória: Logikai-FPS

A Portal annak idején, lévén különálló megjelenését nem is tervezték - pusztán a Steam rendszeren keresztül volt elérhető -, nem szánták többnek a fizikával való könnyed szórakozásnál, illetve bizonyos szempontból kezelhető egyfajta technikai demonstrációnak is. Ettől függetlenül a program nyújtotta forradalmian új játékmenet és az azt körülvevő világ játékosok millióit varázsolta el. Az eredeti játék azóta önálló megjelenést is kapott, és egy igen komoly kultusz alakult ki körülötte. Nem meglepő hát, hogy a Valve belevágott a folytatás elkészítésébe. Munkájuk múlt hónap második felében révbe ért, és végre napvilágot látott jelen cikkünk tárgya, a Portal 2.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Pártfogoltunk továbbra is az első rész hősnője, Chell, akivel az Aperture Science kutatóközpont egyik pihenőrészlegében találkozunk ismét, ahová a Portal fináléját követően került. Itt arra ébredünk, hogy a hely korábbi áldásos tevékenységünk hatására éppen darabjaira hullik, és megismerkedünk Wheatley-vel, a kis robottal, aki a játék első felében a kalauzunk lesz.

Kezdetekben a játékmenet egy az egyben megegyezik az elődben látottakkal, azzal a különbséggel, hogy ezúttal a különféle tesztek teljesítése helyett az a célunk, hogy lehetőleg élve kijussunk a létesítményből. Később viszont, ahogy haladunk előre a történetben, egy kisebb véletlen folytán GLaDOS ismét öntudatra ébred, s nekilát annak, amiben a legjobb, a tesztelésnek. Csakhogy ezúttal már nem a képességeink érdeklik, hanem az, miként tudna a leggyötrelmesebb módon a túlvilágra küldeni minket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az itt látott tesztek egy sor új érdekességet vonultatnak fel, amelyek változatosabbá teszik a feladatokat. A portál fegyver továbbra is két - egy bemeneti és egy kimeneti - kaput nyit, és most is sok esetben kell majd a gravitációs gyorsulásra építenünk, viszont hamar megjelennek az olyan elemek is, mint a tükör-kocka, amivel a lézersugarakat irányíthatjuk, vagy a fényhidak, amelyek a portálok segítségével szinte bármely irányban meghosszabbíthatók, s ezáltal a lézerek és automatikus lövegek elleni pajzsként is felhasználhatók. A későbbiekben pedig találkozunk különleges folyadékokkal, amik az ugrási képességeinket javítják, illetve olyannal is, aminek a felületén sokkal gyorsabban mozoghatunk. Ezekhez társulnak még a különféle dobbantók, és mindezek különféle variációja rengeteg új megoldási lehetőséggel szolgál a ránk váró feladatok megoldása során.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A másik nagy és elsőre szembetűnő különbség az elődhöz képest, hogy a Portal 2 helyszínei nagyságrendekkel nagyobbak az első rész legtágasabb tesztkamrájánál is, ráadásul sokkal változatosabbak, mint bármi, amit korábban láthattunk. Ez a volumenbeli növekedés elmondható mind a karakterekkel, mind a történettel kapcsolatban is. Ezúttal, ha nem is közvetlenül, egyenes módon, de körvonalazódik előttünk az egész Aperture Science kutatóközpont története. Megtudhatjuk, hogyan született GLaDOS, és kapunk néhány homályos utalást azzal kapcsolatban is, hogy honnan származik néma pártfogoltunk, Chell.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások