Brink

Brink

2011. május 21. 22:32, Szombat


Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Splash Damage
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 2 GB RAM, NVIDIA 8800GS/AMD Radeon HD 2900 Pro, Windows XP (SP3)/Vista/Windows 7, 8 GB szabad tárhely
Ajánlott: Intel Quad Core i5, 3 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 460/AMD Radeon HD 5850, Windows XP (SP3)/Vista/Windows 7, 8 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Wolfenstein: Enemy Territory, Return to Castle Wolfenstein, Enemy Territory: Quake Wars
Kategória: FPS

Csapatalapú belső nézetű shooterekkel korábban is volt már dolgunk, elég csak az évezred elején megjelent Return to Castle Wolfensteinre gondolni, vagy annak ingyenes kiegészítőjére, a mai napig komoly rajongótáborral bíró Enemy Territory-ra, esetleg a frissebb címek közül a szintén id logós ET: Quake Wars-ra. A zsáner tehát nem ismeretlen, megreformálni azonban eddig nem nagyon sikerült, az igazán innovatív elgondolások rendre elbuktak, így a Brink bejelentésekor tálalt hangzatos megoldások valami egészen érdekeset irányoztak előre. A Brinkkel kapcsolatban azonban ne legyenek illuzióink, valóban masszív többjátékosos élményre kihegyezett címről van szó, és ez a koncepció sokszor remekül működik és szórakoztat, de az elképzelésekből itt sem feltétlenül valósult meg minden.

Természetesen van sztorija is a játéknak, bár nem szabad túl nagy elvárásokat támasztanunk vele szemben. Mi akkor kapcsolódunk be a történésekbe, amikor a jövőben az óriási méreteket öltött környezetszennyezés következtében a sarki jégsapkák teljes elolvadásával az óceánok tengerszintje óriási mértékű emelkedésnek indult, és elöntötték a szárazföldek nagy részét. Kiváltságosok és persze pénzes emberek a Bárka nevű létesítményen leltek menedékre, azonban akadtak más túlélők is, akik hosszas egyezkedés után nyertek csak bebocsátást.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A cselekmény innen indul ki, ugyanis a lakosságból verbuvált biztonságiak és a szedett-vedett bevándorlókból álló ellenállók között véres polgárháború tör ki. A történetet a küldetések előtti átvezető videók igyekeznek előrelendíteni, nem sok sikerrel. A teljesen klisés animációk rendezése nem túl meggyőző, a sztori sablonosságából eredően pedig egyes jelenetek kifejezetten unalmasak és érdektelenek. Az egyjátékos kampány ráadásul mindössze egy ügyes marketingfogás, a fejlesztők ugyanis a szólóban nyomuló digitális harcosoknak egy az egyben a többjátékosos térképeket nyomják le a torkukon, a különbség mindössze annyi, hogy botokkal az oldalunkon kell teljesíteni a küldetéseket.

Mivel a Brink egy erősen csapatalapú játék, így a botok viselkedésének óriási szerepe van a játékélmény élvezhetőségében, és többek között ez az a pont, ahol az egyjátékos mód elhasal. Az MI által vezérelt karakterek ugyanis hiába látják el alapvető feladataikat - támogatás, kíséret, feltámasztás, gyógyítás stb. -, a küldetések sikeres teljesítéséhez ez sokszor édeskevés.

A Brink összesen négy különböző, képességeikben is teljesen eltérő karakterosztályt vonultat fel. A katona (Soldier) a legalapvetőbb kaszt, lényegében a fegyverek kiváló ismerője, és a lőszerutánpótlást is neki köszönhetjük. Az orvos (Medic) a gyógyításban és a feltámasztásban jeleskedik, míg a mérnök (Engineer) a sebzést erősíti, illetve mindenféle mobil lőtornyot képes telepíteni, ha pedig szükséges, akkor teleaknázhatja a védendő terület környékét. Az Operative képes álcázni magát, így észrevehetetlenül be tud szivárogni az ellenséges csapatok mögé, ahol bármilyen rendszert képes meghekkelni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Abszolút pozitívum, hogy a kiválasztott kaszt nem jelent egyben korlátot a játéktéren. A folyamatosan gyűjtögetett tapasztalati pontoknak köszönhetően szinteket léphetünk, és rengeteg új képességgel gazdagodhatunk. Annyi csavar van még a dologban, hogy a fegyvereket és a hozzájuk tartozó fejlesztéseket gyakorlatilag bármelyik kaszt használhatja, ráadásul a pályákon elhelyezett parancsnoki pontoknál (Command Post) bármikor és bárhányszor karakterosztályt és fegyverzetet válthatunk, így az egyes szituációkhoz igazíthatjuk csapatunk felállását, ami rengeteg taktikai lehetőséget ígér.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások