2011. május 21. 22:32, Szombat
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Splash Damage
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz, 2 GB RAM, NVIDIA 8800GS/AMD Radeon HD 2900 Pro, Windows XP (SP3)/Vista/Windows 7, 8 GB szabad tárhely
Ajánlott: Intel Quad Core i5, 3 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 460/AMD Radeon HD 5850, Windows XP (SP3)/Vista/Windows 7, 8 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Wolfenstein: Enemy Territory, Return to Castle Wolfenstein, Enemy Territory: Quake Wars
Kategória: FPS
Csapatalapú belső nézetű shooterekkel korábban is volt már dolgunk, elég csak az évezred elején megjelent Return to Castle Wolfensteinre gondolni, vagy annak ingyenes kiegészítőjére, a mai napig komoly rajongótáborral bíró Enemy Territory-ra, esetleg a frissebb címek közül a szintén id logós ET: Quake Wars-ra. A zsáner tehát nem ismeretlen, megreformálni azonban eddig nem nagyon sikerült, az igazán innovatív elgondolások rendre elbuktak, így a Brink bejelentésekor tálalt hangzatos megoldások valami egészen érdekeset irányoztak előre. A Brinkkel kapcsolatban azonban ne legyenek illuzióink, valóban masszív többjátékosos élményre kihegyezett címről van szó, és ez a koncepció sokszor remekül működik és szórakoztat, de az elképzelésekből itt sem feltétlenül valósult meg minden.
Természetesen van sztorija is a játéknak, bár nem szabad túl nagy elvárásokat támasztanunk vele szemben. Mi akkor kapcsolódunk be a történésekbe, amikor a jövőben az óriási méreteket öltött környezetszennyezés következtében a sarki jégsapkák teljes elolvadásával az óceánok tengerszintje óriási mértékű emelkedésnek indult, és elöntötték a szárazföldek nagy részét. Kiváltságosok és persze pénzes emberek a Bárka nevű létesítményen leltek menedékre, azonban akadtak más túlélők is, akik hosszas egyezkedés után nyertek csak bebocsátást.
A cselekmény innen indul ki, ugyanis a lakosságból verbuvált biztonságiak és a szedett-vedett bevándorlókból álló ellenállók között véres polgárháború tör ki. A történetet a küldetések előtti átvezető videók igyekeznek előrelendíteni, nem sok sikerrel. A teljesen klisés animációk rendezése nem túl meggyőző, a sztori sablonosságából eredően pedig egyes jelenetek kifejezetten unalmasak és érdektelenek. Az egyjátékos kampány ráadásul mindössze egy ügyes marketingfogás, a fejlesztők ugyanis a szólóban nyomuló digitális harcosoknak egy az egyben a többjátékosos térképeket nyomják le a torkukon, a különbség mindössze annyi, hogy botokkal az oldalunkon kell teljesíteni a küldetéseket.
Mivel a Brink egy erősen csapatalapú játék, így a botok viselkedésének óriási szerepe van a játékélmény élvezhetőségében, és többek között ez az a pont, ahol az egyjátékos mód elhasal. Az MI által vezérelt karakterek ugyanis hiába látják el alapvető feladataikat - támogatás, kíséret, feltámasztás, gyógyítás stb. -, a küldetések sikeres teljesítéséhez ez sokszor édeskevés.
A Brink összesen négy különböző, képességeikben is teljesen eltérő karakterosztályt vonultat fel. A katona (Soldier) a legalapvetőbb kaszt, lényegében a fegyverek kiváló ismerője, és a lőszerutánpótlást is neki köszönhetjük. Az orvos (Medic) a gyógyításban és a feltámasztásban jeleskedik, míg a mérnök (Engineer) a sebzést erősíti, illetve mindenféle mobil lőtornyot képes telepíteni, ha pedig szükséges, akkor teleaknázhatja a védendő terület környékét. Az Operative képes álcázni magát, így észrevehetetlenül be tud szivárogni az ellenséges csapatok mögé, ahol bármilyen rendszert képes meghekkelni.
Abszolút pozitívum, hogy a kiválasztott kaszt nem jelent egyben korlátot a játéktéren. A folyamatosan gyűjtögetett tapasztalati pontoknak köszönhetően szinteket léphetünk, és rengeteg új képességgel gazdagodhatunk. Annyi csavar van még a dologban, hogy a fegyvereket és a hozzájuk tartozó fejlesztéseket gyakorlatilag bármelyik kaszt használhatja, ráadásul a pályákon elhelyezett parancsnoki pontoknál (Command Post) bármikor és bárhányszor karakterosztályt és fegyverzetet válthatunk, így az egyes szituációkhoz igazíthatjuk csapatunk felállását, ami rengeteg taktikai lehetőséget ígér.