2011. november 25. 10:48, Péntek
Bár a tábla PC az okostelefonok mellett 2011 másik nagy nyertese volt, a kisebb vásárlói hisztéria képe csalóka, mivel az Apple fejlesztésén kívül nem nagyon fogytak ezek az eszközök. Az iPad minden riválisát lemossa.
![](https://media.sg.hu/kep/2011_11/1125ip1.jpg)
Legutóbb
hosszabb cikkben veséztük ki az ünnepi kívánságlistát, amelyben első helyen végeztek a táblák. Nem volt meglepő, hogy az iPad csaknem mindenhol az élre került, mint ahogy az sem váltott ki nagy csodálkozást, hogy a rivális fejlesztések is általában bekerültek az első háromba. Ennek ellenére az NPD
elemzése most arra hívja fel a figyelmet, hogy az optimizmus nem igazán jogos, már amennyiben az eddigi eredményeket vesszük alapul.
A piackutató cég adatai szerint az idei év első 10 hónapja alatt az iPad alig hagyott levegőt riválisainak, piaci eredménye messze kimagaslik a mezőnyből - vagyis nem annyira a tábla PC, mint az almás cég ketyeréje váltotta ki a hisztériát. Az Egyesült Államokban 10 hónap alatt alig 1,2 millió példányban fogytak ezek a rivális megoldások, a vetélytársak összbevétele pedig alig érte el a 415 millió dollárt, ami nem nevezhető nagy áttörésnek. Mi több, inkább szánalmasnak tűnik a fenti szám, ha összevetjük azt az Apple eddigi eredményével: a cég egyedül a nemrég lezárt harmadik negyedévben több mint 11 millió példányban értékesítette iPad tábláját, az egész évre vetítve pedig ez még nyilván ennél is sokkal nagyobb különbséget mutat.
Sokatmondó adat, hogy a második helyen az a HP áll, amely saját visszavonultatott TouchPad táblájával kaparintotta meg azt - a gyártás leállításával egy időben óriási kedvezmény vált elérhetővé a tengerentúli vásárlók számára, akik ezt igyekeztek kihasználni, és gyorsan el is kapkodták a megmaradt példányokat. A HP ezzel a nem-Apple piac 17 százalékát szerezte meg, a harmadik pedig a Samsung lett, amely a Galaxy Tab különböző változataival 16 százalékot ért el (természetesen itt is a iPad figyelmen kívül hagyásával értendő ez a szám). Őket követi az Asus 10, valamint a Motorola a maga 9 százalékával, a sort az Acer zárja 8 százalékkal. A Blackberry PlayBook táblát gyártó RIM nem is szerepel a listán, amely ismét bizonyítéka a csalódást keltő eredménynek.
Érdekesség, hogy az élen végzett cégek jó része PC-gyártó, míg az okostelefonokkal próbálkozók közül mindössze ketten kerültek be ide.