2011. december 5. 18:45, Hétfő
Az elmúlt hónapokban egyértelművé vált, hogy a népszerű videomegosztó platform a televíziós korszakra készül fel és szinte mindent ennek rendel alá. A portál a napokban a 6 éves történetének legnagyobb átalakítását hajtja végre.
A YouTube rendszerében a jövőben nem az egyes videók, hanem a tematikus csatornák kerülnek a középpontba. A múlt hét óta bárki elkészítheti a saját YouTube-honlapját és ezeken kiválaszthatja a kedvenc csatornáit, amik folyamatosan frissülnek. Ezáltal könnyebben rendszerezni lehet a videomegosztóra feltöltött több millió videót és az elérhető tartalmak jobban áttekinthetők lesznek. A jövőben a felhasználók gyakorlatilag úgy válthatnak majd az egyes csatornák között, mint a televíziós adók esetében. "A jövőben a csatornák lesznek a YouTube sztárjai és minden olyan csatorna, ami itt sikeres lesz, az a televíziókon is az lesz" -
prognosztizálta Shiva Rajaraman, az oldal termékmenedzsere.
A változtatások célja, hogy a platform vonzóbb legyen ne csak a látogatók és a tartalomszolgáltatók - például a filmstúdiók -, hanem a hirdetők számára is. A portál sokáig pénznyelő vállalkozásnak számított a Google szemében, a legnagyobb problémát a szükséges hardverek és a szolgáltatás üzemeltetési költségeinek biztosítása jelenti. Percenként 48 órányi felvételt töltenek fel az emberek a videomegosztóra és a látogatók naponta 3 milliárd videót tekintenek meg rajta. Ebből a forgalomból a YouTube végre profitálni szeretne. Az oldal számos új hirdetési formátummal és modellel kísérletezik. Az egyik megoldás az lenne, hogy a hirdetőknek csak azokért a reklámokért kellene fizetniük, amiket a YouTube-látogatói valóban megtekintettek. Amennyiben valaki nem nézi meg a felvételek közben elhelyezett reklámblokkot, úgy a hirdetőnek nem kell fizetnie a felületért.
Shishir Mehrotra termékfejlesztési vezető szerint jelenleg már több mint 350 millió eszközön vannak jelen. A szakember leszögezte: amennyiben az Apple-TV jövőre elindul, úgy ott is képviseltetnék magukat. A Microsoft korábbi munkatársa vezette a Google Mosaic kódnevű projektjét, amiből később a Google TV fejlődött ki. A tervek között szerepel a Google Plus, a Facebook és a Twitter mostaninál nagyobb mértékű integrálása, így bárki nyomon követhetné az ismerősei YouTube-aktivitását és látható lenne, hogy ki milyen felvételeket tekintett meg.
A zenészek, a producerek és más tartalomszolgáltatók az általuk kínált anyagokat közvetlenül elhelyezhetnék a különböző közösségi oldalakon és szorosabb kapcsolatot építhetnének ki a rajongóikkal, kapcsolataikkal. Az egyes tematikus és saját csatornák különböző módon jelenhetnének meg, a HBO például a televíziós sorozatokat részek szerint tölthetné fel és rendszerezhetné különböző szempontok (szereplők stb.) alapján.
November elsején
vált ismertté, hogy 96 új tematikus YouTube-csatorna indul. Ezek többsége a zenével, az életmóddal, a szórakozással és a sporttal foglalkozik. A nagy sztárok közül eddig sikerült megnyerni Madonnát, aki a táncműsorokat kínáló csatorna arca lesz; továbbá Shaquille O'Nealt, aki egy vicces műsorral fog jelentkezni. Rajtuk kívül vállalta a felkérést Ashton Kutcher, Jay-Z, Tony Hawk, Sofia Vergara. A 96 új csatorna 19 különböző témakategóriát fed majd le. Saját YouTube-csatornát indít a The Wall Street Journal, a The onion, a Slate Magazin, a Reuters és a Vice életmód portál. Emellett a videomegosztó bejelentette azt is, hogy
együttműködik a Walt Disney szórakoztatóipari konszernnel, amely szintén saját csatornát kap a platformon.