Mass Effect 3

Mass Effect 3

2012. április 22. 17:02, Vasárnap


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: BioWare
Honlap

Platformok: PC, Xbox360, PS3, PS2, Wii
Rendszerkövetelmények:
Minimum: 1,8 GHz-es Intel Core 2 Duo processzor, 1 GB RAM, 256 MB V-RAM-mal rendelkező grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: 2,4 GHz-es Intel Core 2 Duo processzor, 2 GB RAM, 512 MB V-RAM-mal rendelkező grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Mass Effect
Kategória: szerepjáték

Amikor 2005-ben, a nagy sikerű Neverwinter Nights és Baldur’s Gate sorozatok után a Bioware bejelentette, hogy szakít a klasszikus fantasy formulával, és legújabb szerepjátékát sci-fi környezetben képzeli el, nagyon sokan kétkedve fogadták a terveket. Majd amikor 2007-ben - PC-re csak 2008-ban - megjelent a Mass Effect címet kapott alkotás, a készítők bebizonyították, hogy esetükben a koncepció csak másodlagos, és egyáltalán nem a kitűnő játékmenet kelléke. Az első rész premierjét követően csakhamar felreppentek az első hírek egy folytatásról, sőt mi több, a Bioware megerősítette, hogy Shepard parancsnok történetét csak egy trilógiában tudják elmesélni nekünk, amit a tervek szerint záros határidőn belül el is készítenek.

Akkor még nem gondoltuk volna, hogy 2010-ben már a kezünkben foghatjuk a második részt - ami sokak szerint jobb, mások szerint pedig rosszabb lett elődjéhez képest -, arra pedig végképp nem számítottunk, hogy 2012 tavaszán már betölthetjük a folytatást is. A Mass Effect 3 mint a sorozat záró epizódja azonban nemrégiben megjelent, ami Shepard történetére pontot tesz ugyan, de a franchise esetében csak egy új kezdetet jelent. Ne haladjunk azonban ennyire előre, lássuk inkább a játék alapkoncepcióját!

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történetről sajnos nagyon nehéz úgy beszélni, hogy közben ne lepleződjenek le olyan részletek, amelyek kulcsfontosságúak lesznek a végkifejlet esetében. Ha már szóba került a finálé, rendhagyó módon azzal kezdeném, hogy a legtöbb rajongó feltehetően csalódásként fogja majd megélni az utolsó képkockákat, hiszen amilyen fennkölt és magasztos a teljes kampány, annyira lapos lezárást álmodtak meg hozzá a készítők. Egy trilógia záró fejezetétől sokkal komolyabb befejezést vártunk volna! Szerencsére a sztori a harmadik részben is folyamatosan érdekfeszítő lesz - számtalan korábbi döntésünknek most fogjuk majd látni az eredményét -, méghozzá megfelelő mennyiségű feszültséggel és izgalommal párosítva. A Földet ugyanis a reaperek végérvényesen megtámadják, Shepard korábbi figyelmeztetéseiről és a közeledő veszélyről a hatóságok pedig nem vettek tudomást.

A bekövetkezett katasztrófa miatt hősünk nem tehet mást, minthogy elmenekül a bolygóról, hogy megoldást találjon a kialakult helyzetre. Miközben Shepard azon töri a fejét, hogy mivel tudná végérvényesen kiirtani a világegyetemből a reapereket, feltűnik a színen Hackett admirális, aki egy működőképes megoldást vázol fel előttünk. Ennek értelmében létre kell hoznunk a világ legnagyobb szövetségét, és fel kell kutatnunk egy, a reaperek ellen hatásosnak vélt titkos fegyver darabjait, hogy megállítsuk a veszedelmet. (Igen, enyhén Dragon Age: Origins utóíze van a sztorinak…) A problémák azonban ott kezdődnek, amikor tudomásunkra jut, hogy fogytán az időnk, a magunk mellé állítandó frakcióknak pedig gyakran fontosabbak személyes problémáik, mint a közös ellenség legyűrése.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Mass Effect 3 fő történeti szála tehát ezt a cselekményt fogja feldolgozni, de ezúttal is lesznek mellékküldetések, amelyekkel kapcsolatban óriási előrelépést tapasztalhatunk az elődhöz képest. Ennek köszönhetően el is felejthetjük a folyton ismétlődő és egy kaptafára épülő mellékszálakat, amelyek sokszor egyáltalán nem kapcsolódtak a történethez. Az útközben felszedhető opcionális feladatok ugyanis a harmadik epizódban végre egyáltalán nem haszontalanok, szorosan kapcsolódnak a koncepcióhoz, a nagy háborúhoz, mindemellett pedig izgalmasak is.

Az efféle küldetésekben óriási segítséget jelent majd a Normandy új bolygószkennerje, ami hozzájárul a célpontok megtalálásához, de az új egységek felkutatásában is hasznunkra lehet. Ha már szóba kerültek a bolygók, a bányászat esetükben szinte teljes egészében megszűnt, egy adott planétán maximum egyféle alapanyagot találhatunk, amit teljesen felesleges volt meghagyniuk a fejlesztőknek, a teljes folyamatot ugyanis nyugodtan automatizálhatták volna, ha már a sok-sok ide kapcsolódó mini-játék kikerült a programból.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások