2012. május 21. 21:54, Hétfő
Versenyt futnak egymással a tengerentúli metropoliszok azért, hogy hol legyenek a kaliforniai vállalat legújabb üzletei. Az egyes települések különböző engedményeket tesznek a cégnek.
New York vezetői nagyon komoly kedvezményeket nyújtanának az óriáscégnek, ha ott nyitna meg még egy új egységet. A város akár arra is hajlandó lenne, hogy a szokványos bérleti díjnak csupán a harmadát szedje be. A metropoliszban egyébként már két helyen van Apple-bolt, a Grand Central Station és a Fifth Avenue közelében. New Yorkban a bérleti díjat négyzetméterenként 60 dollárra
csökkentették. Összehasonlításul: egy hasonló frekventált helyen található étteremnek négyzetméterenként 200 dollár jelenleg és továbbá a bevételének egy bizonyos százalékát is be kell fizetni a város kasszájába. Utóbbi alól az Apple mentességet élvez.
Az
ABC és a
Cnet szerint a példát más amerikai települések is követik, s még ennél is nagyobb engedményeket tettek, illetve tehetnek azért, hogy náluk is legyen Apple-üzlet. Salt Lake City öt esztendőre teljes egészében elengedte a bérleti díjat, mert így akarta rávenni a céget arra, hogy nyisson még egy boltot Utah állam fővárosában. A stratégia bevált.
Az Apple Store hálózat biztosítja, hogy a társaság közvetlen kapcsolatban legyen fogyasztóival, ezért világszerte 13 országban összesen 363 áruháza van és ezekben hetente átlagosan 22 000 vásárlót szolgálnak ki. A vállalat idén 40 további üzletet
akar nyitni többek között Ausztráliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Kínában. E beruházásokra az Apple több mint 900 millió dollárt különített el.Közép-Európa első Apple Centere 2005 augusztusában Budapesten, az Andrássy úton
nyílt meg, 2008 novembere óta pedig
Debrecenben is Apple márkabolt működik.