2012. november 29. 12:30, Csütörtök
A Microsoft új operációs rendszerét október 26 óta árulják és bár sok elemző attól tartott, hogy megbukhat, az első eladási számok a tengerentúli társaság stratégiáját igazolják.
Tami Reller, a Windows-részleg november közepén
kinevezett új vezetője a befektetőknek szervezett Credit Suisse 2012 Annual Technology Conference nevű rendezvényen
közölte, hogy az első négy hétben 40 millió Windows 8-licencet értékesítettek. Ezek között egyaránt vannak új PC-s rendelések és frissítések; különösen az utóbbiak iránt nagy az érdeklődés. Ezek a csomagok sokkal jobban fogynak most, mint a Windows 7 megjelenésekor, ami főleg az olcsóbb frissítőcsomagoknak köszönhető. A 40 millió eladott licenc jobb eredmény annál, mint amit a Windows 7 piacra dobása utáni első hónapban elértek.
A notebook-gyártók ugyanakkor egyáltalán nincsenek elragadtatva az első eladási adatoktól. David Chang, az Asus pénzügyi vezetője a The Wall Street Journalnak úgy
nyilatkozott, hogy a Windows 8 iránti kereslet most még nem nevezhető különösen nagynak. A menedzser konkrét eladási adatokat ugyan nem említett, de azt elmondta, hogy még az olyan népszerű notebookok sem fogynak, mint az érintőképernyővel felszerelt Vivobook. A Vivobook kevesebb, mint 500 dollárba kerül, így a gyártó joggal számít arra, hogy ezzel népszerűvé teheti az érintőkijelzős hordozható számítógépeket.
Az Acer képviselője hozzátette, hogy ugyan már kaphatók érintőképernyős laptopok, azonban ezek piaci részesedése jelenleg alacsonyabb, mint 20 százalék. Ennek oka elsősorban a magas árban keresendő, így a legtöbb Windows 8-as notebook még hagyományos modell.