2013. május 11. 08:32, Szombat
Kiszivárgott információk alapján a Yahoo! az online keresés területén megpróbálja megszüntetni együttműködését a redmondi konszernnel, a törekvést azonban egyelőre nem koronázta siker.
A
The Wall Street Journal és a
Bloomberg egyaránt arról számolt be, hogy Marissa Mayer, a Yahoo vezetője gyakorlatilag a kinevezése óta próbálja felbontani a Microsofttal kötött szerződést, viszont a vállalat egyelőre nem akar lemondani erről a szövetségről. A két fél 2009 júliusában
egyesítette erőit, a tíz évre szóló megállapodás a piacvezető Google uralmának megtörésére
irányult. Az egyezség keretében a Yahoo! átvette a Bing keresőmotort, ezt futtatja a saját portálján, azonban továbbra is ő dönthet keresője pontos kinézetéről és működéséről. Cserébe a vállalat 10 éven keresztül hozzáférést biztosít a Microsoft számára a keresőtechnológiáihoz és lehetővé teszi, hogy az óriáscég azokat szabadon beépíthesse a Bing motorjába.
Időközben kiderült, hogy ez előnytelen megoldás, a Yahoo! jobban járna, ha saját keresőtechnológiáját és hirdetési rendszerét használná. A Bing - a Yahoo! kárára - némileg növelni tudta a piaci részesedését. Marissa Mayer februárban csalódást keltőnek
minősítette az elmúlt években folytatott kooperációt, mivel annak ellenére sem nőttek a bevételek. A Google már tavaly jelezte: egy sokkal kifizetődőbb partneri kapcsolatot építene ki a Yahoo!-val, amelynek keretében a webes társaság biztosítaná az online keresőt és keresőkben használható reklámtechnológiát. A két óriáscég már 2008-ban megpróbált létrehozni egy hasonló szövetséget, de az elképzelés az amerikai versenyhivatal döntése miatt elbukott.
Marissa Mayer 13 éven át dolgozott a Google-nál, így nem meglepő a Microsoft iránti ellenszenve
Sara Gorman, a cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a Microsoft fontos partnerük és továbbra is szorosan együtt fognak dolgozni. Adam Sohn, a Microsoft szóvivője pedig azt mondta, hogy szövetségben vannak és folytatják a munkát. Jessica Powell, a Google szóvivője nem kommentálta a megjelent információkat.
Úgy tűnik tehát a Yahoo! terve nem vált be, ehelyett a vállalat más területre összpontosíthat. Az All Things Digital
cikke szerint egyeztetéseket kezdeményeztek a Hulu felvásárlására. Ugyan még nincs konkrét vételi ajánlat, de Mayer a befektetőknek azt mondta: a videók fontos részét képezik a Yahoo! stratégiájának. Az Apple és a Yahoo! képviselői már áprilisban tárgyalásokat
folytattak egymással arról, hogy több Yahoo!-szolgáltatás legyen elérhető az iPad és az iPhone készülékeken, mivel a Yahoo! így akarja felvenni a harcot a Google szolgáltatásaival.