2013. június 24. 05:49, Hétfő
Alig vezette be az Instagram a videomegosztó funkciót, a felhasználók máris éltek a lehetőséggel és szinte elárasztották felvételeikkel a platformot.
A cég szóvivője
közölte, hogy a funkció bevezetését követő 24 óra során a felhasználók összesen ötmillió klipet töltöttek fel. Amennyiben valaki az összes anyagot meg akarná nézni, akkor ehhez évekre lenne szüksége. A funkció mind az iOS, mind az Android alatt elérhető, így a mobil készülékkel rendelkezők többsége bármikor megoszthatja a segítségével a számára fontos pillanatokat tartalmazó, legfeljebb 15 másodperc időtartamú rövidfilmeket. Az új megoldáshoz képszerkesztő, -szűrő és feltöltés közbeni stabilizálási lehetőség is tartozik. Az internetezők értékelték az újítást, ezt mutatja, hogy már az első nyolc órában körülbelül annyi felvételt töltöttek fel, amelynek megtekintése egy évet venné igénybe, percenként 40 órányi videó került fel az oldalra.
A CNET ugyanakkor rámutatott, hogy az új funkció különbözik a Vine hasonló megoldásától. Ugyan mind a két fejlesztés segítségével rövid videókat lehet feltölteni a világhálóra, de a Vine esetében az időtartam maximum 6 másodperc lehet, továbbá a két megoldás más célcsoportnak szól. Az Instagramnál sokkal könnyebb egy rövid történetet elmesélni vagy akár egy reklámot begyáazni, míg a 6 másodperc valóban csak egy pillanat megörökítésére alkalmas, és inkább az animált GIF modern formájának tekinthető. Ezek miatt nem zárható ki, hogy jópáran mind a két szolgáltatást használni fogják.
Nem mindenki fogadta kitörő örömmel az új funkciót: John Gruber Apple-szakértő és ismert technológiai blogger úgy vélte, hogy a videók miatt rosszabb lesz az Instagram-élmény. Szerinte rossz, hogy a klipeket csak lassan lehet feltölteni és pont a lényeg veszhet el a szolgáltatás esetében, eltűnhet az egyszerűsége. Az már korábban kiszivárgott, hogy videofunkcióval
bővülhet az Instagram. Alig egy hónappal ezelőtt Matthew Keys, a Reuters újságírója blogbejegyzésében azt írta, hogy a Facebook videofunkciót tesztelt.