A Spotify elbocsátja alkalmazottainak csaknem egyötödét

A Spotify elbocsátja alkalmazottainak csaknem egyötödét

2023. december 6. 10:03, Szerda
A gazdasági növekedés drámaian lelassult, és csökkenteni kell a költségeket, ezért a zenei streaming óriás arra törekszik, hogy az előfizetők számának növekedését nyereséggé alakítsa.

Daniel Ek vezérigazgató a munkatársakhoz intézett feljegyzésében közölte, hogy a Spotify globális létszámának mintegy 17 százalékát, azaz körülbelül 1500 embert fog leépíteni. A Spotify világszerte több mint 9000 embert foglalkoztat. "Elismerem, hogy ez számos olyan személyt érint, akik értékes hozzájárulást nyújtottak" - mondta Ek. "Hogy őszinte legyek, sok okos, tehetséges és keményen dolgozó ember fog távozni tőlünk". A Spotify eddig dacolt az előfizetői szám növekedésének lassulásával, amely olyan videostreaming-cégeket is sújtott, mint a Netflix, és az elmúlt években folyamatosan küzdött a fennmaradásért.

A bejelentésre alig több mint egy hónappal azután került sor, hogy a Spotify költségcsökkentésre tett erőfeszítései a kifizetődés jeleit mutatták. Októberben a New York-i tőzsdén jegyzett vállalat az áremeléseknek köszönhette, hogy több mint egy éve először jelentett negyedéves nyereséget. Ek elismerte, hogy a létszámleépítés mértéke meglepetésnek számít a közelmúltbeli eredménynövekedés fényében. Elmondta, hogy a csoport fontolóra vette a jövő évi és a 2025-ös kisebb leépítéseket, de inkább egyszeri nagyobb átszervezés mellett döntöttek. Az állásuk elvesztésével fenyegetett alkalmazottak hétfőn kaptak tájékoztatást. "Figyelembe véve a pénzügyi célok és a jelenlegi működési költségeink közötti szakadékot, úgy döntöttem, hogy egy jelentős intézkedés a költségeink kiigazítására a legjobb megoldás céljaink eléréséhez" - mondta Ek.

A Spotify pénzügyi eredményeinek jót tett a korábbi költségcsökkentési kör, miután felhagytak a podcastokra és hangoskönyvekre tett erőfeszítésekkel, amelynek keretében 2023 elején mintegy 600, nyáron pedig további 200 munkahelyet szüntettek meg. Ek most azonban azt mondta, hogy a Spotify új realitásokkal szembesült, többek között a magasabb tőkeköltséggel, és hogy a csoportnak hatékonyabbá kell válnia. A Spotify kezdeti időszakában "a találékonyságunk és a kreativitásunk különböztetett meg minket" - mondta Ek. "Ahogy nőttünk, túlságosan eltávolodtunk ettől az alapelvtől, az ötletességtől".

A cég az elmúlt évben számos saját podcastműsorát törölte, köztük több krimisorozatot is. A csoport sokat költött olyan hírességek exkluzív podcastjaira, mint Michelle és Barack Obama, és a hírek szerint Sussex hercegének és hercegnőjének megállapodása 25 millió dollárba került mindössze 12 epizódért. Ek elismerte, hogy a vállalat kihasználta az olcsó hitelek korszakát és jelentős befektetéseket tett a csapataiba, a tartalomba, a marketingbe és új üzleti területekbe. Elmondta, hogy ezek a beruházások "általában beváltak, és hozzájárultak a Spotify megnövekedett teljesítményéhez és a platform erőteljes növekedéséhez", de elismerte, hogy a költségek ennek következtében túlságosan megnőttek. "A legtöbb mérőszám alapján termelékenyebbek voltunk, de kevésbé hatékonyak" - mondta. "Mindkettőre szükségünk van. Könyörtelenül leleményessé kell válnunk". Ek célja, hogy a Spotify visszatérjen a kezdeti idők startup mentalitásához, amikor a korlátozott erőforrásokat hatékonyan és leleményesen használták fel a "nehezen megszerzett" sikerek eléréséhez.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások