Ismerem a jelenséget (van kollégám, persze nevet semmiképp nem említek, isten ments) aki a következőképpen gondolkodik: Olcsó cuccot vesz valaki? Az illető egy csóró szemét...
Az a szomorú, hogy ha mondjuk egy geforce3-at, vagy egy komplett gépet akarnék venni akkor is ugyanolyan lelektlenül szolgálnának ki mintha csak mondjuk egy ventillátort vesz az ember. Komolyan mondom a sarki ujságárusban több kedvesség van mint ezekben az eladókban.
zacsko, teljesen egyetértek! Az a baj, hogy lelketlen módon állnak hozzá a munkájukhoz az eladók. Nem értem, miért nincsen az általad és általam említett boltokban érdekeltté téve az eladók például azzal, hogy jutalékot kapnak. Szerintem egy seggfej is valamivel korrektebbül állna hozzá a kérdéshez ha tudná hogy az neki pénzt jelent.
8* drágább, negyedannyit tud és 5 felesleges darabod van? Jól értettem? Vagy csak zavarnak a napfoltok?
Mikor az első gépemet vettem, akkor még teljesen láma voltam, így megkérdeztem az eladót, hogy mennyit számít ha több memória van a videokártyában. Erre az eladó: "úgysem értenéd meg..." Ez azért durva volt. (a bolt neve ASPECT, nem tudom ma megvannak e még.)
Aztán megvettem az első gépemet egy másik helyen (Acomp). Igenám, de úgy 1 év múlva kellett volna egy 3D gyorsító, ezért visszamentem az Acompba, hogy vennék egy TNT kártyát a meglévő gépbe. Az eladó a megszokott gúnyos pofával közli, hogy az ebbe nem jó. Erre kérdezem, van e olyan kártya ami jó bele. Mire ő szintén gúnyosan "nem tudom mit akarsz egy ilyen elavult a géppel". Közben vigyorog rám, a tekintete azt súgja tűnj már el a boltból. Rohadt rosszul esett ez a bánásmód azok után hogy náluk vettem a gépet 300-ért alig egy éve.
Azt már leirtam egy másik topicban, hogy a Mistralban be akarták magyarázni, hogy 3 év garanciát nem adnak IBM vincseszterre sehol a világon.
Miért van az, ha számtech boltban járok, és veszek valamit szinte mindig úgy érzem, hogy engem utálnak azért, mert ott vásárolok és legszívesebben a francba küldenének, mert kérdezni merek valmit mielőtt kiadok több tízezer forintot. Ezért aztán már soha nem a boltban érdeklődöm, hanem a fórumokon, a boltban már csak megveszem ami kell.
Enemy... én sosem bántom a vevőket... én miért nem csömörlök meg tőlük?
Enemy, mit jelentenek a 845 számok? 8 bit emulálása 4 biten 5 regiszterrel? :)
Következő esetek történtek meg velem a közelmúltban:
Ready Computers:
"- Szia, valami penge cooler-t szeretnék venni. A kopasz eladó rámnéz, elhúzza az arcát: - Pengét? Olyat nem tartunk... - Köszi, csaó..."
Én voltam a szar, mert nem halál hivatalosan kértem a cuccot... Gondoltam megmondja hogy melyiket érdemes etc...
Aqua Computer:
Na, kinéztem egy Sony írót az árlistából, láttam amellett nincsen odaírva hogy OEM. Elküldtem a havert hogy vegye meg nekem. Megvette. Meghozza, látom hogy egy darab zacskóban van... Visszatelcsizek az Aqua-ba, mondják hogy persze, kicserélik, fáradjunk vissza, ők tévedtek, elfelejtették odaírni hogy "OEM". Mire odaértem, kisilabizáltam hogy veszek egy Yamaha-t, ami kb 15 ronggyal többe kerül, jó lesz az helyette, mert dobozos úgysincsen a Sony-ból. Már adnák a cuccot amikor egy főpicsa odajön hogy mit képzelek Én, hogy gondolom hogy Ők csak úgy cserélgetik a cuccokat? Mondom neki hogy hibásan van feltüntetve az árlistán a Sony cd író. Azt mondja: Akkor olyat vásároljon aki ért is hozzá és akkor nincsen probléma. Mondom: Miért nem olyan ember készíti az árlistát aki ért hozzá? Kicsit még vitatkoztunk de kicserélték. Undorítóan viselkedtek.
Mistral:
Kollégámmal viszünk vissza egy retyó 40GB-os Maxtor hdd-t, rendesen bad-es a cucc, disk manager nem segít, gondoltuk garóba lerendezzük. Persze szokásos fél óra/óra szopás a pincében. Sorra kerülünk, nagyarcú srác lekezelően: - Na mi van? Bad-es lett a winyó? - Igen, légy szíves cseréld ki. - Na majd mindjárt megcsináljuk jó lesz? - Jó.. Várunk, a gyerek beindítja a disk manager-t, nem pont azt amit mi használunk de teljesen lényegtelen. Látjuk ám a kollégával hogy nem nagyon érti az angol szöveget, többször is újrakezdi a zero fill-t mert nem jön rá hogy yes-t kell bepötyögni. Felvilágosítjuk. Beírja, megy, full bad a winyó. Aszongya (esküszöm, tanúval igazolni tudom): - Van ilyen, amúgy a szervizes kolléga múltkor megütögette a winyót és helyrejött egy ugyanilyen hiba... Nem kommentáltuk, megvártuk míg adnak egy újat. Mikor a kezünkben volt, odaszóltam: - Mi is próbáltuk ám DM-el... - Miért nem mondtátok? - Mert akkor ráfogtad volna hogy azzal csesztük el...