Következő esetek történtek meg velem a közelmúltban:
Ready Computers:
"- Szia, valami penge cooler-t szeretnék venni. A kopasz eladó rámnéz, elhúzza az arcát: - Pengét? Olyat nem tartunk... - Köszi, csaó..."
Én voltam a szar, mert nem halál hivatalosan kértem a cuccot... Gondoltam megmondja hogy melyiket érdemes etc...
Aqua Computer:
Na, kinéztem egy Sony írót az árlistából, láttam amellett nincsen odaírva hogy OEM. Elküldtem a havert hogy vegye meg nekem. Megvette. Meghozza, látom hogy egy darab zacskóban van... Visszatelcsizek az Aqua-ba, mondják hogy persze, kicserélik, fáradjunk vissza, ők tévedtek, elfelejtették odaírni hogy "OEM". Mire odaértem, kisilabizáltam hogy veszek egy Yamaha-t, ami kb 15 ronggyal többe kerül, jó lesz az helyette, mert dobozos úgysincsen a Sony-ból. Már adnák a cuccot amikor egy főpicsa odajön hogy mit képzelek Én, hogy gondolom hogy Ők csak úgy cserélgetik a cuccokat? Mondom neki hogy hibásan van feltüntetve az árlistán a Sony cd író. Azt mondja: Akkor olyat vásároljon aki ért is hozzá és akkor nincsen probléma. Mondom: Miért nem olyan ember készíti az árlistát aki ért hozzá? Kicsit még vitatkoztunk de kicserélték. Undorítóan viselkedtek.
Mistral:
Kollégámmal viszünk vissza egy retyó 40GB-os Maxtor hdd-t, rendesen bad-es a cucc, disk manager nem segít, gondoltuk garóba lerendezzük. Persze szokásos fél óra/óra szopás a pincében. Sorra kerülünk, nagyarcú srác lekezelően: - Na mi van? Bad-es lett a winyó? - Igen, légy szíves cseréld ki. - Na majd mindjárt megcsináljuk jó lesz? - Jó.. Várunk, a gyerek beindítja a disk manager-t, nem pont azt amit mi használunk de teljesen lényegtelen. Látjuk ám a kollégával hogy nem nagyon érti az angol szöveget, többször is újrakezdi a zero fill-t mert nem jön rá hogy yes-t kell bepötyögni. Felvilágosítjuk. Beírja, megy, full bad a winyó. Aszongya (esküszöm, tanúval igazolni tudom): - Van ilyen, amúgy a szervizes kolléga múltkor megütögette a winyót és helyrejött egy ugyanilyen hiba... Nem kommentáltuk, megvártuk míg adnak egy újat. Mikor a kezünkben volt, odaszóltam: - Mi is próbáltuk ám DM-el... - Miért nem mondtátok? - Mert akkor ráfogtad volna hogy azzal csesztük el...
Szóval ennyi... Mindenhol ilyen gecik???
Enemy, mit jelentenek a 845 számok? 8 bit emulálása 4 biten 5 regiszterrel? :)
Enemy... én sosem bántom a vevőket... én miért nem csömörlök meg tőlük?
Mikor az első gépemet vettem, akkor még teljesen láma voltam, így megkérdeztem az eladót, hogy mennyit számít ha több memória van a videokártyában. Erre az eladó: "úgysem értenéd meg..." Ez azért durva volt. (a bolt neve ASPECT, nem tudom ma megvannak e még.)
Aztán megvettem az első gépemet egy másik helyen (Acomp). Igenám, de úgy 1 év múlva kellett volna egy 3D gyorsító, ezért visszamentem az Acompba, hogy vennék egy TNT kártyát a meglévő gépbe. Az eladó a megszokott gúnyos pofával közli, hogy az ebbe nem jó. Erre kérdezem, van e olyan kártya ami jó bele. Mire ő szintén gúnyosan "nem tudom mit akarsz egy ilyen elavult a géppel". Közben vigyorog rám, a tekintete azt súgja tűnj már el a boltból. Rohadt rosszul esett ez a bánásmód azok után hogy náluk vettem a gépet 300-ért alig egy éve.
Azt már leirtam egy másik topicban, hogy a Mistralban be akarták magyarázni, hogy 3 év garanciát nem adnak IBM vincseszterre sehol a világon.
Miért van az, ha számtech boltban járok, és veszek valamit szinte mindig úgy érzem, hogy engem utálnak azért, mert ott vásárolok és legszívesebben a francba küldenének, mert kérdezni merek valmit mielőtt kiadok több tízezer forintot. Ezért aztán már soha nem a boltban érdeklődöm, hanem a fórumokon, a boltban már csak megveszem ami kell.
8* drágább, negyedannyit tud és 5 felesleges darabod van? Jól értettem? Vagy csak zavarnak a napfoltok?
zacsko, teljesen egyetértek! Az a baj, hogy lelketlen módon állnak hozzá a munkájukhoz az eladók. Nem értem, miért nincsen az általad és általam említett boltokban érdekeltté téve az eladók például azzal, hogy jutalékot kapnak. Szerintem egy seggfej is valamivel korrektebbül állna hozzá a kérdéshez ha tudná hogy az neki pénzt jelent.
Az a szomorú, hogy ha mondjuk egy geforce3-at, vagy egy komplett gépet akarnék venni akkor is ugyanolyan lelektlenül szolgálnának ki mintha csak mondjuk egy ventillátort vesz az ember. Komolyan mondom a sarki ujságárusban több kedvesség van mint ezekben az eladókban.
Ismerem a jelenséget (van kollégám, persze nevet semmiképp nem említek, isten ments) aki a következőképpen gondolkodik: Olcsó cuccot vesz valaki? Az illető egy csóró szemét...
Hát én voltam már az asztal mindkét oldalán. Amikor mögötte voltam, akkor valóban engem is néha felcsesztek azzal, ha bejött a vevő, és mindig mindenböl a legolcsóbbat akarta megvenni, utána meg nekem kellett szenvedni vele hogy menjen rendesen, kiakasztó, de ilyen van sajnos, ezt el kell viselni ha beáll az ember a pult mögé.
Amikor meg vásárlóként mentem ide oda, az meg külön fejezet.
Multkor én is valami jokis hütöt akartam venni procimra, még nyár elején, hogy a tuningbol a nagy melegben se legyen gond. Tudtam hogy ebben a városban nem nagyon foglalkozik senki márkás, és jó cuccokkal (mert sajnos tapasztalat hogy nem erre van főleg igény, de ez más tészta). Azért bementem egykét helyre:
Fényszoft Odaszoltam neki, kellene valami nagyobb teljesitményő márkás hütö. Elsö próbálküzása az volt, hogy a kezembe nyomott egy Acorp hipersux slave ventit, a 600Ft-osból. Nevettem, mondom biztos hülyéskedik. Nem hülyéskedett. Mondtam legyen már valami drágább (hátha ebböl ért). Erre mutat egy felirat néküli papirdobozt, hogy ez a legjobb amilyük van (miért nem elsöre?). Aszondja globalwin fop38. Erre kibontom, mondom megnézem már mit veszek. Hát a dobozban egy HASZNÁLT fop32 lapult, aminek a hátulján szét volt már kenve a zsenya, mondom azért ez már sok, és kijöttem.
Aztán végülis máshol találtam hütöt, de ottsem értettek hozzá, elkezdte magyarázni nekem, hogy ez halk, meg jol hüt, meg ez a legjobb ami kapható. (FOP38) Mondom dugja már rá plz arra a szétszedett gépre ott.. hát rábirtam, rá is dugta, aztán csak hümmögött nagyokat..
Másik meg mikor winyot akartam venni, mondom maxtor vagy ibm, erre több helyen is, hogy seagatet vegyek, meg quantumot, mer az van, meg olcsó, meg ugyse találok jobbat sehol.. no comment.
Az meg megint külön fejezet. hogy az emberre miminden szemetet próbálnak rásózni, mint márkás RAM. Az abestöl kezdve, a mighty meg mtec meg mindenre ráirják listában hogy brand, azt szivjál ha még az ugyanolyan tipus sem megy együtt a gépben, és a CAS2t még 100on sem viszik..
reakciok: Miaza kingston? Samsung gyárt ramokat? Hyundai nincs az országban. Mtec a legjobb, nekem is ez van otthon. Abest elég jó, nekem is ez van otthon. Ez a quantum EXes sokkal gyorsabb mint az IBM dtla.. Sajnos mi csak acorp alaplapokat adunk el. Sajnos mi 15GB felett nem tartunk winchestereket (2001!!!) 64MB ram elég manapság mindenhez.. És a csucs: Szeretnek valamio jobb minöségü házat. Kirak elém egy tök gyökér kinézetü egybefedeles házat. Mondom nyissa ki, hogy belül "is" jó e. Lecsavarja a csavarokat nagy nehezen, erre a ház szétugrik, a két oldala ilyan 120°os szögben meredezik..namondm jólvan.. erre vágytam:)
Hat nekem is volt egy erdekes esetem a Mistralnal!! Elmentem kb 5 boltba hogy AMD procit vegyek!! Akar hiszitek akar nem,a legtobb helyen nem is tartottak belole egyetlen darabot sem!Igy kerultem el hozzajuk!! Megvettem egy egesz konfiguraciot reszekben!!En raktam ossze othon!! Nagyon jol ment semmi gond nem volt!! Erre egyik nap beszart a tapom!!(300w) Elmegyek hozzajuk,es mondom az elado gyereknek,hogy mi a palya! Erre o mondja huzzak le a szervizbe!! Lemegyek ,erelyesen odaaltam a pulthuz ,vagyok ugy 193cm es radormogtem!! Mondom szar nem megy!! Erre azt mondja,hogy nem tudja megnezni,mert multkor is kiprobaltak egy visszahozott tapot es az egesz Mistralban elment az aram!! Ugy latszik ok meg nem hallottak a szunetmentes tapegysegrol!! Na mindegy !!Erre mondom hogy tenyleg szar!! Erre a valasz az,hopgy mivel nem tudjak megnezni hogy jo e,ezert nem is tudjak orvosolni a hibamat!! Mondom nekik hogy ezt nagyon gyorsan felejtseg el,mert elszal az agyam,es akkor olyan leszek mint egy hasmeneses rinocerosz,utok verek!! Erre fel ora mulva kiprobaltak,es nem ment! Kerdeztek,milyen procim van!!Mondom AMD 1300mhz!!Erre ok azt mondjak ahoz 400w tap kell nem 300w!!Csak annyit errol hogy rendesen utana erdeklodtem ennek es senki nem mondta hogy ennel nagyobb kell!!Es az elado gyerek is azt mondta hogy tok eleg!! Erre ok ,ki ez a gyerek!!Mondom,hogy valami kancsi mert a szeme osszevissza all!!Nevet nem tudtam,es sajna kis testu hibajara kellet ramutatnom!! Erre mondom nekik,jo akkor rafizetek a 400w tapra!!Ok azt mondjak nem lehet a sz.gepben nem igy van,igy nem lehet!!Na erre en mondom ok gyerekek,en akkor minden heten hozok nektek egy szetegett tapot felverem nalatok a satrat!!Gond egy szal se!! Erre erosen elkeszteg gondolkozni,es ra egy fel orara es 9000ft rafizetesel el is hagytam a boltot!! Ennyit a mistraltol!! Kovetkezo alkalom,penzugyor ismeroseimmel,es fogyasztovedelmisekkel megyek,es szetszedjuk a boltot!! Ilyen nincs amit ezek csinalnak!!!!!!!
Volt egy topikom Át akarták cseszni a fejem címmel az általánosban hasonló témában, de érdeklődés hiányában elhalt. Oda nem szoktatok benézni? Én már kezdtem azt hinni, csak errefelé ilyenek az eladók.
A tap 19000ft!!Ez a 400w tap ara!! F-L: A fogyasztovedelmisek ismerosok!! Jon meg Mistralra kamion!!
2 éve vettük meg az első komoly gépet.megadtuk a módját,pesten a médiamarkba. soha többet nem mennék oda,olyan jó és kedves volt a kiszolgálás.első menetbe nem mondták meg,hogy a videókártya nem külön van a gépben. aztán,ha nem szólok a monitort lenyelik. 1 évesen kiment a cd lejátszó/azóta is rossz/ és átverték a fejem,hogy az nem jótállásos.
A mistralról lehetne még mesélni. Volt egy gépem, amit ott állítottak össze, garanciamatricával szépen lezárva a ház. Vettem bele egy racket, meg ramot. Kérdezem, hogy rakom bele, ha rajta van a matrica. Jó, eküldenek szervizbe, elkezdik szétszedni a gépet, úgy fordítja oldalra, hogy rábassza az asztalra hadd vigye a gravitáció. Közben megkérdezi, hogy tudod, hogy a szerelés alkatrészenkét 2000 forint? Enyhén meglepődtem, nem én ragasztottam le, beraknám én magam ha nem veszne el a garancia. Jó mindegy lenyeltem, akkor 2+2 év garancia volt a gépre. Elviszi hátra, berak mindent, leragasztja. Benézek a rackbe, a vinyót a hülyéje nem rakta bele. Épp azért kellett volna a keret, hogy ki tudjam venni a vinyót garanciavesztés nélkül. Elküld anyámba ujra szétszedi. És ekkor olyan történt amin teljesen kiakadtam. Egy kb. 10 méterre állo szervizes hirtelen odakiabál annak aki szerelte a gépem, hogy itt a kulcs, dobom, azzal egy bazi nagy kulccsomót odabasszot a srácnak, de célt tévesztett és a szétszedett gépemtől pár centire csapódott az asztalnak, ugy, hogy még a kulcstartó is letört róla. Erre elkezdtek röhögni. Jó következő lépés, berakja a vinyót a keretbe, elinditja a gépem, majd megszólal, van egy rossz hírem tönkrement a vincsesztered. Bassz... És az ráadásul garanciális se volt mert nem ott vettem. Totál kiborultam, a szerencse az volt, hogy végül kiderült ő volt a hülye, mert csak a rack volt hibás. Ezek után visszvásároltattam velük a racket, hazamentem és letéptem a matricát, ba*szák meg a garanciájukat ennyit nem ér meg. Ma már asszem 4-6000 a beszerelés.
Nem semmi :)) Ehhez képest az, hogy a haveromra 2000 forintos egérpadot akartak rásózni (az eladó "véletlenül elütötte") már labdába sem rug :)) Bár ez nem mistral volt, de valami hasonlóan hírhedt cég.
Skacok. Tényleg ennyire élvezitek ezt a sok idétlen smile szerű animáló multiorgazmust? Engem marhára idegesít. Bocs.
szerintem nagyon jo, tapasztalat megosztas, hogy masokat ne basszanak at, es legyunk szemfulesek!!!
1ébként nagyon sok helyen ennyi fasz eladó van ! mistral Én AMP-ben vásároltam, annyira nem rossza arcok, csak kiba... sokat kellett várnom és elment az agyam, erre az eladó : (persze magát sajnáltatva..)Képzeld még nem is ebédeltem ma ! majdnem elkezdtem röhögni, már ott álltam 1 órája és ő volt felháborodva, szerencsére azóta az az arc elment onnan :-)
bakker elcsesztem a smájlit, mind1 szal mistral atomhulladék fos...de sok van még :-/ Továbbá az eladók nagy része sajnos (TISZTELET A KIVÉTELNEK) 2 részből áll : - szőke nő aki szépen vigyorog és ennyit tud : - Várj hívom a kollegámat ! - hapsi aki baszik rád és át akar cseszni . sajnos nagy része ezekből áll :-/
"Erre azt mondja,hogy nem tudja megnezni,mert multkor is kiprobaltak egy visszahozott tapot es az egesz Mistralban elment az aram!! Ugy latszik ok meg nem hallottak a szunetmentes tapegysegrol!!" Hat a szunetmentes nem epp zarlatos tapok tesztelesere van kitalalva. Inkabb kulon biztositekon kellene lennie annak a reszlegnek. ...Bocs, csak szurta a szemem :)))
Ha már lúd, legyen kövér... előbbi történeteimhez (és persze a tiétekhez) csatolom az alábbi esetet:
Lévén gyakran vásárlunk az Aqua-ban, egy barátomat is oda irányítottam házat venni, sajnos nap közben nincsen lehetőségem elszabadulni a melóhelyről ezért nem kísérhettem el. Elmondtam neki kb 1000x hogy nagyon figyeljen oda arra, hogy ne "álcázott" 6 helyes házat vegyen, kifejezetten figyeljen arra, hogy az alaplap ne lógjon bele az alsó 5 slotba (jó, enyhe túlzás, de 3 slot kiütése nem ritka a gagyéró házaknál). Boldogan jön vissza egy multidizájnos gömbölyített, elől jack dugós, 12342db ventillátorfelfüggesztésű szarral amiben 2(!) db hely volt használható a többit mind fogta az alaplap... Kérdem: "Mi volt haver?", aszongya "Volt olyan ház amit mondtam, de az eladó mondta hogy ebbe ugyanúgy befér minden és sokkal szebb is..."... nem szóltam semmit, letaszítottam a dizájnos burkolatot és natúrba' belevágtam a lapot... szegény barátom a fejét fogta, nem akarta elhinni... visszairányítottam azzal hogy eszébe ne jusson mást elhozni mint amit elmondtam. Kurva nehezen kidumálta a dolgot... Kerek 1 ezer forinttal került többe a dizájnmentes de kellemesen tágas, hathelyes házra! Kapják be az ilyen szemét figurák... Nem azt mondom, hogy hogy egy kereskedő ne legyen rafinált, ne próbáljon drágábbat eldani ha van raktáron, de hogy becsapjanak embereket, az már szemétség.
Kissé régebbire megy a reag, de az is hülye, aki Tescoban meg MediaMarktban vesz számítógépet. Hogy zajlik az ilyen? Odamész a polchoz és ráböx, hogy azt kéred? :-DDDDD
En egyszer a Metroban vettem egy nyomtatot, olcso volt és eleg jo (samsung). Akkor szerencsere vettunk hozzá 2 darab patront (9000ft/db). Na mivel hasznaltuk kifogyott mindketto. Ez mar ket eve volt és akarmikor visszamegyek a metroba, nincs patron, ugy beszelnek mintha olyan nyomtato nem is letezne a vilagon, ugyhogy beerem egy szerencsre kompatibilis nyomtato patronjaval, de az sajna 12 rugo :(
Hát ja. Vagy kifox egy boltot, ahol nem néznek hülyének és még az árak is jók.
az hogy ki és hol vásárol gépet attól is függ,hogy mennyire ért hozzá. én nem értettem hozzá és azt hittem nagy áruház kultúrált kiszolgálás és a név kötelez alapon normális kiszolgálás. TÉVEDNI EMBERI DOLOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagy áruházban csak egyes darabokat szabad megvenni, ha olcsóbb, mint máshol. A kész konfigurácókból úgy sincs olyan, ami kellene, és az árak leszorítása miatt a leggyengébb részekből rakják össze. Aki nem ért hozzá, csak azt látja, hogy olcsóbb a számítógép, mint máshol. Később biztosan rájön, hogy ez is kicsi, az is lassú.
Az eladók nemcsak a számttech boltokban ilyenek, hanem mindenhol! Ez a hagyomány még a szoci időkből maradt fenn. Ahol régóta megy a kapitalizmus ott nincs ilyen. Ez persz nem azt jelenti, hogy hagyni kell. Ha bunkók az eladók, akkor verjétek ki a balhét, jó hangosan hogy mindenki halja, hivassátok ki a főnököt, irjatok be a panaszkönyvbe. Fogadok utána olyan kedvesek lesznek.Itt jegyezném meg hogy a panaszkönyv nem egy egyszerű könyv, hanem hivatalos dokumentum, ha beleírsz kötelesek egy példányt elküldeni a polgármesteri hivatalba(vagy valahova, már nem tudom), ahol vagy az egész céget büntetik meg vagy az alkalmazottat(pénzlevonás) és utána kiértesítenek(mármint a PH) egy hónapon belül, hogy büntették meg a céget.
Így van. Nem sokan törődnek a panaszkönyvvel, pedig annak nyoma marad, főleg, ha sűrűn irkálnak bele.
Én nem tudom nektek hogy jött ösze ennyi dolog.-) Jó hogy van ismerősöm számtech boltban, és nem nagyon kell ismeretlen eladókkal diskurálnom, de a mistral ba néha én is lejárok, és ott 1 eseten kívül semmiféle fennforgás nem fordult elő irányomban. Történt hogy a külső modemem, amit a mistralban vettem, megadta magát. Fogtam visszavittem, lévén hogy csak 5 hónapos volt. Erre nézegetik, húzzák-vonják, drivereket pakolnak fel hozzá..stb stb...lényeg hogy 1 órát ott süppedtem a fotelben, mire kimondta a srác...hát ez télleg gázos. Mondom persze, hiszen nem vagyok hülye...én is próbálgattam életre kelteni...de nem ment..persze hogy rossz. Erre azt mondja, jó...akkor gyere vissza jövő héten és addigra meg lesz javítva. Persze nem lett kész. 3 hétig ez ment, amikor meguntam..betelefonáltam, és megmondtam hogy nem kell a másik...cseréljék ki... Valahogy egyből kicserélték... Szal azzal sem volt hudenagy gond..kopogom le-)
mutatok panaszbeirast, a kutya se torodott vele. larmazni kell, |kozbe elvezheted}
Huh most volt egy szép esetem Multimedia tower debrecen beviszem a gépet mert az alaplap elszált s ram is megsült picit-1láb- Jó sasolják az alaplapot-MS6330 V3-akkor először nem is a hibás DIMM foglalatot nézik hanem a procit.FOP32m van s csavar helyett szilikon van mert nem zizeg.Megkérdezi:mi értelme s mi az ott?Hát szilikon hogy halkabb legyen.Jó 5pec szünet utánna megkérdezi:Van még más barkácsolás is a gépetekben?Mondjuk:a videókártya-egy PIIes borda van 2é vágva s rárakva mint durvább boardokon-Megnézi.Hátramegy egy lépést.Megkérdezi:ugye nem a házban reszeltétek le?Ja csak ott van a bibi hogy egy PCI elmegy a borda miatt.Aszthittem lerugom Jó alaplapot bevették Ramot megnézik még ugyanott de nem ott vettük köyölte hogy az arany leégett.huh nagyiq kelett hozzá.Jó ramot bevisszük a boltba:"nagyvalószinüséggel visszavesszük hacsak nem tuning áldozata lett,mert halottam olyan tuningot ahol az egyik lábát le kell satirozni"Kicsit se pöccentünk be.De ezt már a multimediaban is mondták Jó még este monják hívjuk vissza. Alaplap:tényleg rosz Ram:fordítva lett berakva amúgy semmi baja.De kérem akkor 3 hónapja fordítva volt benne!!!!!!!!! Jó hétvégén elmegyek alaplapért ramért. Ram:hát nincs meg.jó behív egy ipsét azis ugggyanott megnézi,höh semmi.Jó mondja eladták!!!! Jó visszamegyek később mer aszonják visszaszerzik,semmi nincs adnak újat Alaplap:Hát kicseréltük de nagyvalószinüséggel a Radeon elszált.Mivel látom ,hogy nállunk vetted ezért külső beavatkozás miatt nem cseréljük ki.Mekkérdezem:Mit csinál? válasz:hát függőleges kék csíkok vannak Aztán a buzi kihozza az egyik pár ramra való bordát.Akkor esett le:210/210en borda nélkül hibázik.Jó mondom nekik hogy semmi baja és hogy érteni kellene máshoz is nem csak nVidiához-a boltba polcon CSAK mx400 volt- Meg mondják:szar a windowsod. Erre:mért? Hát tele van bajokkal-amikor bevittem akkor csak a vezérlőpult nem jött be- Jó hazamegyek üpp be se indul.Jó lépésről lépésre-ME-.Beindul de egérkurzor egy paca ikonok feketék tálca halott 3Dmark2001 adott 5!! pontot.Jó ezt szíjelkurták Ami még zavaróbb hogy: bevitel előtt FSB 109 hőmérséklet 48 Most FSB 100 hőmérséklet 55 ÁÁÁÁÁÁÁÁ csak nem szarul rakták rá a FOP32-t.De szóval vidék se jobb
De kérem akkor 3 hónapja fordítva volt benne akkor sorry!!!!!!!!!
jah meg biosfrissités ugyanekkor Reggel felhívom hogy frissítcsenek biost Jó csávó se köpni se nyelni ad egy másik emberkét.elmondom még egyszer óhajomat.Még mondom neki hogy a rendszeremen a LiveBIOS fent is van Jó mondják nem lehet amikor megyek akkor megkérdezik minek neked? Hát mert javít sok mindent.... Jah 3bios jelent meg az alapbios után ami alapból a lapon van...
FL: igen sokan nem törődnek a panasz elküldésével, ha ilyet láttok akkor ezt is irjátok be a panaszkönyvbe és eréjesen mondani kell hogy baj lesz belőle mert ha nem küldik el és nem értesít vissza egy hivatalos szerv hogy cselekednek akkor be fogod vinni a saját példányod a Polgármesteri hiv-ba és akkor megszívják.
Ha jól tudom, ha valahol beírnak a panaszkönyvbe, azt kötelesek egy héten belül bemutatni a kerületi polgármesteri hivatalban, különben megbűntetik őket. Szóval ha ki**sznak veletek írjatok csak be a panaszkönyvbe, mert mindenképp szívnak vele. Talán akkor legközelebb odafigyelnek. (Persze ez nem túl valószínű :( )
Ez baromi jó oldal! Én meg úgy jártam, hogy vettem egy komplett konfigot, otthon pakolom ki, hát az AT-s alaplaphoz adtak egy PS/2 billentyüt, mire visszamegyek, aszongya a csávó: az átalakító 350.-. mondom neki: Leverjem rajtad, vagy visszahozzam a gépet? Erre Ő: itt van, ingyen! Másnap: Nincs benne a CD audio kábel a gépben. erre ő: Hát, az nem is jár! Érdekes módon 10 perc múlva autóba ült a koma, és kijött, ingyen megcsinálta, és bocsánatot kért. ugyanis érdekes módon nem csak díszből vagyok 190cm/100kg. de hát szegénynek annyi esze sem volt, hogy egy ekkora faszival, aki ideges is ráadásul, nem kéne szívózni. hát most már tudja.
Biker Ha legközelebb megyek számtechboltba nem jönnél velem? Egyébként nem lenne rossz ötlet ebben a topicban arról is írni, hogy milyen eszközökkel lehet fellépni az "arctalan eladók" ellen. Ha valaki nagy és erős, neki elég egy kicsit felemelni a hangját máris megtanulnak udvariasan viselkedni az eladók. De milyen lehetőségei vannak azoknak akik nem rendelkeznek ilyen testi adottságokkal?
Tipp: ha telefonon intézkedsz, és jó erőteljesen lépsz fel(értsd: Fogyasztóvédelem és APEH kulcsszavak használata jó sűrűn), majd személyesen megjelenve közlöd, hogy a kollegád beszélt velük telefonon, ez és ez a gond, akkor talán tartanak majd attól, hogy bemegy a kollegád, és kiszolgálnak(valószínű)
Mistralba rongyoltunk vissza egy SCSI Plextor CD-ROM meghajtóval (40TSi) ami megdöglött mielőtt még egyáltalán használtuk volna, egyszóval kapásból gagyéró volt. Mielőtt lemennénk a szervízbe, egy boltos (nem szervízes) arc ráismer a Plextor dobozára... "Csak nem gáz van vele?" mondjuk hogy de igen... "Nem azzal lesz a baj, hanem a kártyátokkal..." ezzel elhúz... azt hittem felrobbanok... nem is forszíroztam a beszélgetést... Értitek? A dobozáról megmondta hogy nincs baja a meghajtónak... vazz... milyen parafenomének dolgoznak a Mistralban... Szóval le a szervízbe, gondolom legtöbbőtök jól ismeri az említett helyszínt... Egy elég normális srác átveszi a holmit, nézegeti, méregeti, majd megállapírja hogy SCSI. Kéne hozzá kártya, kábel... Felrongyol a boltba, két perc múlva hoz egy Adaptec 3940-et... Ok... kibontja, nézegeti a kábelt... (UW-s 68pin) nézegeti hogyan passzolna ez az 50 polusú csatlakozóra a CD-ROM meghajtón... de vagy két percig... Eszébe jut hogy másfajta kábel kellene... jó... elrongyol... fel a boltba... vissza mert nem volt... be a szervíz raktárába... nincs kábel... Odahívja egy kollégáját, az figyelmezteti hogy esetleg a dobozban jobban meg kéne nézni... ott a kábel...... mondjuk elég gusztustalanul bánt a kollégájával, égette mindenki előtt... Srác beröffenti a cuccot, az SCSI busz nem látja a meghajtót... aszongya: "Akkor ez döglött? Írjam rá hogy tégla?" mondja a kollégája hogy persze, írja csak rá... Meg sem próbálta jumper-elni, terminálást nem ellenőriz... semmi... végül jó negyed óra után kapunk egy másikat...
A szervízes srác tulajdonképpen jó fej volt, nem szemétkedett, csak éppen nem értett hozzá... a másik arc a boltból viszont nagyon felidegesített...
Hogy ne csak más boltokról essen szó, nálunk is történt egy kellemetlen szitu, igaz erről nem a személyzet tehetett hanem egy haver aki éppen ott lebzselt... Történt hogy egy erősebb kötésű srác visszahozott egy SCSI kártyát, mondván hogy ratyi a cucc... semmi gond, át is vettem hogy megnézzem... haver beszól: "-Nem rossz az, nem lehet rossz mert Adaptec..." a vevő annyira bepipult hogy mahdnem rávetette magát a gyerekre... Elég gázos szitu volt... Ennyire nem lehet valaki hülye...
Elöszőr is kezdjük mondjuk a Mistral ComputerWorld Kftvel, hiszen a legtöbb visszajelzés erről a cégről érkezett, mind ügyfelektől, mind volt és jelenlegi alkalmazottaktól.
Riport - 1:
Kezdésként rögtön az alkalmazottak szólalnak meg:
(MT: Miss_Trál, Alkx: volt és jelenlegi alkalmazottak)
MT: Sziasztok! Alk1, Alk2, Alk3: Halihó! MT: Ugyebár minden riport úgy kezdődik, hogy megkérdezik a riportalanyt, hogy "Mikor?" Nos, én ezt nem teszem, hiszen nem akarok támpontokat adni a különböző találgatásokhoz. Szerintem meséljetek, és majd kérdezek, ha egy-két szálat érdekesnek, megemlítendőnek tartok, jó lesz így?
Alk1: Szerintem igen. MT: Kezdjük a bolttal, hisz oda megy be elöszőr az ember. Alk1: A bolt mint olyan nem egységes, nem lehet általánosítani, hiszen a három bolt igen erős eltéréseket mutat, néhol pozitív, de legtöbbször sajnos negatív irányban, mint tudod te is. MT: Én mondjuk tudom, de szeretném,. ha részletesebben is kifejtenéd!
Alk1: A három bolt közül a Hungária körúti emelkedik ki a normális hozzáállás szempontjából, és a jószándék szempontjából (bár igaz, hogy a szakmai tudás néha kivánnivalót hag maga után), a másik két bolt, de főleg és hangsúlyozottan a Váci úti mesze kritikán aluli, mind a kiszolgálás minőségére vonatkozólag, mind emberileg. (Szerintem nem véletlen, hiszen a főnökség is ott dekkol... - MT) Már az egész ott el van rontva, hogy télen hideg van, nyáron meg meg lehet dögleni a melegtől a boltban, hiszen a légkondicionáló okos módon az ajtónál (!!!) fejti a hatását :-)) Meg aztán ott van az, hogy közülünk nagyon sokan életükben nem dolgoztak még számítástechnikai területen, és fogalmuk sincs arról, hogy melyik termék miben különbözik egy hasonlótól, és éppen ezért nem is igazán tudják úgy kiszolgálni a vevőket, hogy a vevő maradéktalanul elégedett legyen a kiszolgálással és, hogy biztos a legjobbat kapja a gépéhez.
Alk2: Tipikusan a "Gyere be paraszt, vedd meg, és ha nem jó kend a hajadra!" mentalitás uralkodik, amihez nagyban hozzájárul az is, hogy a szó szoros értelmében is szar cuccokat vagyunk kénytelenek árulni, hiszen az okos beszerzési politika mindenből a legolcsóbbat veszi (És azt is a legmegbizhatatlanabb beszállítóktól, nem véletlen, hogy szivatás megy a szervízben, de erről majd késöbb! - Alk3) Ja-ja. Aztán meg szegény ugyfél csodálkozik, hogy minden héten bedöglik valami a gépében, de ez már Alk3 asztala.
Alk3: Pontosan. Vannak közismerten rossz hibaszázalékkal rendelkező cuccok, ilyen például a Quantum vinyók, abból például kifejezetetten szar a 7200-es, vagy ott van a Sony 40x-es, 48x-os CD-ROM, ami 90%-os biztonsággal döglik be, és jobb esetben nem robbantja fel a belé rakott lemezt... De persze mivel ezek olcsón beszerezhetőek, lévén a kutyának sem kell, ezeket kénytelenek az eladó nyomni fent, aminek egyenes folyománya az, hogy a szervíz a következő állomás. De legalább van munka, hahaha :-) Na, de komolyan. Ilyenkor persze mennek a szivatások az ügyfél felé, hiszen rá vagyunk kényszerítve arra, hogy a raktáron rohadó cuccot adjuk ki újként, hiszen ha nincs kiadva, azt megsínyli a két-három milliárdos portfólió. Arról az apróságról ne is beszéljünk, hogy NEM 1 év garancia van a termékre. Illetve csak látszólag, de ha az ügyfél alkatrésze nekünk már nem garos, akkor szerencsétlen felkészülhet élete legkellemetlenebb pár órájára/napjára/hetére.
MT: Ezt ki tudnád fejteni bővebben, mert ez elég kényes téma!!
Alk3: Persze. Tegyük fel, hogy a Mistral megveszi akármilyen alkatrészt például október 1.-én, és csak november 3-án tudja eladni, akkor ugye mivel a cégnek csak a következő év október 1.-es garis a nagykernél a cucc, ezért ott van az a bő 1 hónap (november 3.-ig), amíg az ügyfélnek még garis a cucca, de a cégnek már nem. Ha ilyenkor megy tönkre az adott termék, akkor minden más normális cégnél az a cég pechje. Nem így a Mistralnál, ahol jön az ügyfél szivatása, és a jobb esetben levásárlás valami drágábbra, aminél persze nam a bolti árat kell számolni, hanem annál kb. 15-20%-al magasabbat. És ha az ügyfél rá is kérdez, hogy "Dehát a boltban csak X", akkor arra a "Ez van a gépben, és mivel online, ezért ez az ebben a percben aktuális ár" 'szabványválasz' adandó, ellenkező esetben levonják a fizuból!!
MT: És ha beír az ügyfél a panaszkönyvbe?
Alk2: Az nem csak a szervízben, de a boltban is igen magas ívben van leszarva!! Sohasem jut el a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez!! Maximum akkor vizsgálják ki az ügyfél ügyét, ha valami csoda folytán éppen akkor tart spontán ellenőrzést a Fogyvéd. De akkor is csak az aznapiak!!
MT: Mit tanácsoltok akkor?
Alk1: Beírás a panaszkönyvbe, ÉS bejelentés a Fogyvédnél, mert akkor és csakis akkor vizsgálják ki, hiszen, mint Alk2 is mondta, az el sem jut a Fogyvédig!
MT: Nem tartotok a szankcióktól, amit esetleg azért kaphattok, hogy most itt dumcsizunk?
Alk1: Én nem.Hehehe :-) MT: Jó, neked könnyű, te már nem vagy ott :-) A kérdés inkább a többieknek szólt.
Alk2: Én sem igazán tartok, hiszen azért nem olyan okosak ők, hogy kiszúrják a "kétkulacsos" embereket, csak mázlisták, de nem okosak! Alk3: Ja, a sokdiplomás faszok, akik teljesen el vannak szállva maguktól, de emberileg egy nullák!
MT: Köszi srácok az őszinte, feltáró vallomást hehehe :-) Jó ez a kijelentés csak poén, de amúgy tényleg kurva rendesek vagytok!
Kivonatos ICQ chat - 1:
Ismét egy alkalmazott szólal meg:
(MT: Miss_Trál, Alk: volt alkalmazott)
MT: Szia! Alk: Hali!
MT: Nos, te azok közt a "kiválasztott" kevesek hehehe :-) voltál, aki már béta stádiumban látta az oldalt. Milyen lett? Alk: Szerintem fasza, csak az a lényeg, hogy kövesd az az utat, amit eltervesztél még a múltkori sörözésünk alatt! MT: Köszi, láttad a riportot a többiekkel? Mit szólsz hozzá, van észrevétel/kiegészítés/stb részedről? Alk: Hogy mit szólok? Nagyon ott van!! Én inkább elmondanék néhány megtörtént esetet a szervizből, amik a legjobban jellemzőek a cégre, és mivel teljesen életszagú esetek, ezért szerintem ki-ki jobban fel tudja dolgozni magában. MT: Billencsre fel! Halljuk őket!
- Az 'azonnali' garancia esete -
Alk: Kezdésnek ez kedves téma, az azonnali csere! Ez jól hangzik, és bizonyos esetekben működik is, főleg akkor, mikor az ügyfél hajlandó ráfizetni, vagy van esetleg olyan termék, ami tönkre ment. De ha nem, akkor kezdődik a legyenszives hétfőn/kedden/pénteken telefonálni. És persze ilyenkor a szervizesnek is kellemetlen, mert nem tud mást mondani az ügyfélnek, mint amit a szervizvezető, vagy a főnök (aki ott kuksol az üvegkalickájában, és bőszen letagadtatja magát mind telefonon, mind élőben) mond neki, holott ha tehetné, akkor már rég kicserélni pl. azt az egeret, amin az okos szabályzat szerint legalább 1-1,5 hetet kell ülni, mert csak. Aztán ott van az is, amikor a tömeg feltorlódik, mert csak a szervizvezető mehet fel új áruért, de persze az meg ott iszogatja a vörösbort hátul a raktárban, és ilyenkor is az egyszeri melós jár rosszul, mert neki kell odaállni az ügyfél elé és elmondani, hogy sajnos még mindig nem érkezett meg a cseredarab (amit lehtöbbször el sem küldtek még). És a legjobban akkor ég a szervizes feje, mikor azt kell mondania az ügyfélnek, hogy sajnos nincs olyan cseredarab, erre az idióta szervizvezető meg épp akkor adja ki az abból a fajtából az utolsót valami ismerősének/testvérének (állítása szerint van van 8 testvére... na hiszen! egyik sem hasonlít a másikra. Bár lehet, hogy csak a postások cserélődtek anno túl gyakran ;-))
MT: Most azt hiszem ennyi elég is mára, de legközelebb folytatjuk, oké? Alk: Persze, természetesen! Cső!
Jah ezt majd elfelejtettem!! :)))
Mistral-os tippek, trükkök néhány alkalmazottól, érdemes megfogadni, megszívlelni őket!!
- Ha veszel valamit, akkor két matricát találsz rajta, ezekre vigyázz, mint a szemed fényére, ha csak a legminimálisabb karcolás is van rajta, akkor ugrik a garancia. Gondolom, most már érted, hogy a CD-ROM-okra és a HDD-re miért oldalra kerül ez a matricia...
- A két matrica közül az egyik egy kis fehér a "Warranty void..." szöveggel, ez nem is annyira lényeges, a másikat nézzd meg alaposan! A rajta lévő utolsó két szám a beszállítókód, és az ezelött található négy a hónap és a nap. A Mistralnak csak eddig garis az adott cucc!! Tehát, ha te nem aznap vetted meg, mint ahogy bekerült a Mistralhoz, akkor 99.9%, hogy az esetleges garanciális ügyintézés több nap lehet, és a végén nem cserélik, csak valami ködös ürüggyel rávesznek a levásárlásra, persze nem a normál áron! (Nézd meg a konkrétok közt a pontos részleteket!! )
Bilux Ez a riport mindent elmond a mistralról, nagyon tanulságos. Eddig néha még vettem ott valamit de ezek után egész biztosan messze elkerülöm azt a mocsok helyet. Egyébként tényleg nem volt mindig ilyen az a hely, amikor elindultak tök fasza kis olcsó bolt volt udvarias kiszolgálással. Éppen ezért rengetegen kezdtek ott vásárolni, majd szépen elkezdtek növekedni majd tulajdonos váltás, átalakulás, és ma már szépen belerúgnak azokba a vásárlókba akiknek mindent köszönhetnek.
Ezért félek azt mondani, hogy vásároljatok az x meg az y boltban mert tök rendesek, meg olcsók, mert úgy tűnik MO-n a számtech boltok (meg sokminden más is, de ez nem ide tartozik) hajlamosak arra, hogy amint megerősödnek, már leszarják a kis emberek érdekeit és csak a profit számít.
ez a riport egy lejarato kampany reszeként szuletett kb 10%a igaz :)
Az a baj, hogy kiszúrtatok egy céget, hogy az milyen degec és szivatjátok agyba-főbe. Én nem kicsiny országunk legnagyobbnak nevezhető településén élek és fogalmam sincs, hogy hol van ez a Mistral. Hallomásból ismerem, hogy egy cég és kész. Amúgy annyira nem lehet rossz, ha annyi ember odajár és még a nem a legnagyobb magyar településen élők is hallottak róla.
Pheel Akik szidják ezt a bizonyos céget nem csak hallomásból ismerik, legtöbbünknek személyes negatív tapasztalatai vannak a céggel kapcsolatban. Persze biztosan vanak olyanok is akik lejáratás céljából találnak ki dolgokat. Egyébként az tényleg érdekes kérdés miért is járnak oda az emberek a sok negatív híresztelés ellenére. Lejjebb írtam, hogy egy kis cégből remek árpolitikával az egyik legnagyobb forgalmú céggé váltak, óriási vevőkörre tettek szert. Mivel az áraik most is alacsonyak a hasonló kaliberű konkurens cégekhez képest képest (ez az egy pozitivumuk megvan), még mindig rengetegen járnak oda vásárolni és inkább elviselik a lentebb írt kellemetlenségeket csak azért, hogy megspóroljanak egy kis pénzt a marha nagy fizetésből. Abban igazad van, hogy nagyon kiszúrtuk ezt a céget, amikor ott van még egy rakás "nagy" számtech bolt amik annyira parasztok, hogy az áraik vagy 10-20%-kal nagyobbak a szóban forgó cég árainál, nyilván ezekről a boltokról azért irnak keveset mert oda tényleg csak a nagyon lámák mennek vásárolni, vagy olyanok akiknek mindegy plussz pár ezer forint. Ezek az emberek viszont nem írogatnak hardver fórumokba. De igazad van, most bassszogassuk egy kicsit a Ready-t is:)) Életemben talán egyszer voltam a Readyben, megnéztem a kiállított monitorokat, egy olyan nettó 10-15 ezerrel voltak drágábbak mint más helyeken, ugyhogy azota én ott nem jártam.
Na a Ready egy komoly hely érdemes oda benézni egyszer, persze csak jó messziről .
Sokat reklámozták azt is. Sz@r?
ready az telleg tré...
meg jo regen a 486 dlc koraban vettem ott egy ilyen alaplapot, kb 2 heti folytonos visszajaras utan jutottunk el odaig hogy 1 mukodott is :), viszont a szerviz alandoan csurig volt volt hogy 2 orat is sorba kellett allni... szal asszem ez jelent valamit :)
Na, újabb élmények...Teljesen friss, most hétfőn este még mainak nevezhető...
Pénteken vásároltam a Ready nagykerben egy 256MB DDR SDRAM-ot, egy 1.2GHz TB-t meg egy hozzávaló 'kúlört'... mire visszaértünk a kollégámmal ki is derült hogy P4 423 tokozású hűtővel lettem gazdagab... vissza... új cooler... ok... na, estére már kiderült hogy gázos a RAM... már nem voltak nyitva a Ready-s arcok így Hétfőre maradt (mára) a garó érvényesítése... Kollégám vitte vissza... Válasz:
-Sorry... nincsen ilyen RAM-unk... -Sorry... másmilyen DDR sincsen... -Sorry... visszatéríteni sem tudjuk... -Sorry... majd valamikor nézz be...
Sorry... a tököm...
EZ VOLT AZ UTOLSÓ MOCSKOS ALKALOM HOGY A READY-BE BETETTEM A LÁBAM... ILLETVE MÉG EGYSZER LESZEK KÉNYTELEN MENNI, JELESÜL MAJD A RAM-ért...
- = S O H A T Ö B B E T = -
Szarik a READY mindenre... még a viszonteladókra is... csesszék meg...
Ja... mielőtt valaki beleköt abba, hogy miért vettem meg rossz 'kúlört' közlöm hogy tökre nem az volt a számlán és a dobozra írva mint ami a dobozban volt... nahááát...
XT rulz...talán még megvan valahol az alaplap.meg a procko...-)
perswze lehet hogy az le lett tépve róla...nemtom..mindenesetre egy frankó kis sakprogramom volt rá, meg a trapper sörösbödön dobálós kool game-) a monitorja meg a videokártyája még tuti megvan..szekrény tetején
Költözök Debrecenbe:) Pesten ilyen nincs:(
Mikor először mentem be, akkor én is defaultból azt hittem, hogy ők is csak a kirakatba jók, de nagyon pozitívan csalódtam. A kedvenc boltom :)))
Jaja, minket is kioktattak a hangkártyákról, de azért megkértek minket, hogy várjuk meg a boltban dolgozó srácokat. Mevártuk őket, de ugyanazt mondták mint a csajok. Sirály.
Én + 1x a Matávot hívtam fel érdeklődtem az ADSL iránt és a csaj képes volt azt mondani , hogy rosszul tudom az nem ADSL hanem ISDN (!!!!!) Na gyorsan elköszöntem. Felőlem azóta sem igen hallottak. :DDDD
Bemegyek számítástechnikai szaküzletbe és mondom az odajövő úriembernek miután egy másikkal megbeszéltük a gép alkatrészeit, hogy nekem kéne egy jó videókártya, ami mindent tud és van egy választásom, csak attól tartok az soká fog megérkezni. Elárultam, hogy az Ati All In Wonder 8500DV-ről van szó és, hogy inkább megvárom a megjelenést, minthogy valami nem túl használható kártyát tegyek a gépbe. Erre elkezdte maygarázni ez az úriember, hogy nem túl jó ötlet ez a kártya, mert biztos benne, hogy nekem felesleges a nagyfelbontású digitalizálás és, hogy nekik is lesz digitalizálókártyájuk és az nekem bőven elég. Elárulta, hogy ő éppen múltokr 640*480-as felbontásban digitalizált és az is feleslegesen nagy volt mert nem bírta a projektor???! Ekkor kezdtem el gondolkodni azon, hogy miféle ősrégi, vagy rossz projektor az, mely egyátalán a 800*600 alatti felbontást igényli a működéshez. Vajon egy 352*288-asból mit lát ép eszű ember amit a falra 4,5méteres átmérővel kivetítenek. Természetesen nekik ebből a kártyából a közeljövőben egy szem sem lesz. Egyszerű önszórakoztatásból megkérdeztem az általa erősen ajánlgatott és általam ugyan nem ismert, de gyengének titulált GeforceMX400-as kártya tulajdonságait. Természetesen kiváló a kártya, habár nem tud digitalizálni és 32mega ramos. Sajnos az a helyzet, hogy muszáj volt azt a nem éppen használható kártyát megvenni, mivel abban a boltban nem volt más, ami sokkal jobb lehetett volna. Most benne van a gépembe és úgy 5-10 perc 3D-s igénybevétel után(játék) csíkozott lefagyásokat produkál. A gépet kijebb húzom és lehűtöm jéggel, meg ilyenekkel 45 fokra és a játékidő így is maximum 20 perc. Namost attól tartok a kártya visszakerül és kivárom azt az Ati-t...
Várd meg az ATI-t, az mx kártyát vidd vissza és azt az üzletet messzire kerüld el! Hihetetlen milyen eladók vannak, a haveromat is rá akarták beszélni egy mx400-ra, mert hogy az mennyivel jobb, mint az ATI radeon! Ugyhogy a srác átment a konkurenciához, ott megrendelte(az eladók egyetértő bólogatása mellett), és azóta is röhög a markába, mert még spórolt is 5000 Ft-t.
Hmmm. Én eladó vagyok egy boltban, de soha nem szoktunk ekkora baromságokat mondani Viszont elég fura módon vannak olyan vevők, akiknek ha megmondod az igazat valamilyen áruról: "ez a gyengéje" vagy "erre nem annyira jó" vagy "shit", akkor megsértődnek! Aztán elmennek egy másik bóltba és megveszik az ultragyors MX200-at ... Az ilyesmin sose tudom túltenni magamat. Vagy amikor venni akar valaki egy szuperolcsó (Br. 80.000 alatti!) gépet és te megmondod neki, hogy nem lehet normális gépet ennyiért kapni, vagy azon nem fog játszani, stb. Erre megy a Medi Markt-ba vagy valami gagyi garázscéghez (létezik normális garázscég is) és megveszi a Szuperfos Ultraintegrált SiS630/730 vagy ALI+TNT gépet ... és 2 hónap múlva belehelyezi egy szemétkonténerbe.
Laci! Ajánlanám hogy olvasd el: MX400 HIBÁS!? topikot,mert lehet hogy a te kártyád is hibás!!!
A vinyo probléma adott . A paciens Q 30gb /5400 rpm Elkezdtek gyülekezni a badsectorok,és visszavittem mivel garanciás még szeptemberig. Ma mentem érte és azt mondják rá, hogy jó ,volt fdisk ,format ,és a win98 is fel lett másolva. Hazahoztam ,fdisk ,format,...bad bad bad. Hogy lehet kitörölni a badsectort?Ugy érzem hüjének néznek, attól még hogy kitörlik a badsectort még ott van.
Majd a fejleményeket leirom, de most úgy érzem hogy feltöröm a taposót a boltba (persze a Q30 al).
Sehogy, az lemezhiba. Annyival kevesebb lesz a szabad hely. Pech, ha épp a fixen lefoglalt rendszerterületre esik.
Igen az egyszerü gyorsformat fdisk után látszólag tényleg eltünteti a bad sectort.És a scandisk meg megtalálja. Én igazábol nem gondoltam ,hogy ilyen együgyüek abban a bótban.Hallottam valami Norton Disk Doctorrol vagy valami hasonlórol én arra gondoltam hogy azt használták.
Az is csak annyit tud mint a scandisk, csak csicsásabb:)