Ez egy szerepjáték, az a lényeg, hogy a hozzáállásodnak megfelelõen többféleképpen is meg lehet csinálni a dolgokat. Szerintem nem is szerencsés hagyni, hogy egy - más általi - végigjátszás eltérítse az embert a saját intencióitól ;)
A gyámánt visszaviteléért egyébként jóval kevesebb pénzt lehet kapni, sõt XP sem jár érte sok.
azt még úgyse bírtam megölni mert ugye 20 szintü az én partim meg 12-13 szintü de ha megölöm szerintem nála lessz azaz a földön!(remélem)ha olyan jó cucc az
az valami ninja cucc az nekem meg úgysincs!
aha
Lehet rosszul tudom de annál a patkánynál van a Cane of Corpus, a legjobb fegyver!
Ja és van Arnikában egy katonai repülõtér és ott vannak gépek amik két kulcsot legalábbis valami speckó cuucot vár na oda nem tudom mit kell tenni és a végigjátszásban sincs írva. ja és a fekete dobozos kérdésemre sem kaptam választ.
Elolvastam a végigjátszást és náhány dolgot KICSIT másként csináltam mint feladat kezdjük azzal hogy van az a feladat hogy vissza kell vinni egy gyémántot amit a bankból loptak el én ezt inkább eladtam Annána aki adott érte Kb 9000 aranyat szerintem jó üzlet volt a másik pedig az hogy elvileg ne álljak be az umani seregbe hanem elöbb öljem meg Kunárt aki elvileg áruló hát én mind a kettõnek az ellentetjét csináltam ja és harmadszor ami szerintem a leggfontosabb nem üzleteltem a 20 szintü patkánnyal akitõl valami fontos dolgot lehet venni mert nem tudtam it kell mondani az õrnek prbálkztam há és megöltem szerintem ezek elég fontos dolgok lehtnek legalábbis az utolsó szerintetek?
Azta wow! kössz! Már egy csomot kerestem de nem találtam semmi félét na igaz egyet de azért fizetni kelletvolna 500Ft ot!
aha ja! Végigjátszost még nem találtam de lehet hogy van valahol valki mondta hogy a pc gurun de ott nem nagyon vannak ilyesfélék
Na igen, én is erre céloztam a fedezékekkel, az én kedvenc terepem eddig talán a függõhídrendszer Trynton-ban, ráadásul ott nagyon jól kihasználhatóak a "tölcséralakzatban" támadó varázslatok ;)
A "vackok" valóban nagyon hasznosak tudnak lenni, ha másnak nem, alapanyagnak az alkimistának, de ügyesen fel lehet használni akár az üres üvegeket is.
Nomeg harcnal erdemes ugy pozicionalni, hogy legalabb ketto, de minium egy oldalrol egy kornyezeti tereptargy vedje a partyt. Legidealisabb egy ajtoban harcolni, de mivel a vadonban es ugy altalaban a vilagban csak ugy hipp-hopp nem teremnek ajtok, megteszik a sarkok is ;] De ha sarok sincs epp, akkor is legalabb egy fa, vagy ko, egy meredek hegyoldal, barmi ;]
Masik dolog, hogy az ember azt hinne, a vilagban talalt midnenfele vacak kis powder vagy wand csak eladni jo. Gondolok itt a disease, ichy stb-t okozo kis mutatvanyokra. Pedig nem, ezeket ha hasznalja az ember a harc kozben, iszonyu modon megkonnyitheti a dolgot. Egy-egy ilyen kis "vacakkal" legyengitett ellenfel konnyebb dio mar. Persze mindez megtalalhato varazslatkent is, igy aztan a varazslok ha epp nem fireballal nukeolnak vagy epp nem a partyt tartjak eletben, akkor erdemes ilyen nyalanksagokat doblani az ellenfelre ;]
Még valami: érdemes a lehetõségekhez mérten minél hamarabb felszedni az expert skill-eket a karakterekkel. Expert skill: ha valamelyik attribútum eléri a 100-at, pl. intelligenciánál a Power Cast (enélkül a varázslók nem sokat érnek), vitality-nél az Iron Skin stb.
Szerintem nem kötelezõ megölni a patkányokat, csak, ha segíteni akarsz a Trynnie-knek. A 20-as szintû fõnök nem lesz ellenség, ha segítesz a Trynnie-knek, külön frakciónak számít a Rattkin Razuka (a maffiájuk) és Rattkin Common, tehát ez attól független, ráérsz késõbb elbánni vele. Én 10-11-es szinten takarítottam ki a többi patkányt, a 14-es szintû õrjárat azért kemény menet volt.
Az elhalálozásokat pedig meg kell elõzni! Fontos tényezõ a formáció, hasznos, ha középen megbúvó varázstudókat két oldalról is védik (pl. valkûr lándzsával, ninja bottal - ezek extended range-esek, illetve utóbbi "dobálózhat" is), a csapat hátát pedig fedezékkel kell védeni. Ha van ranger a csapatban, az ellenfél nem tudja soha meglepni a csapatot, ez sem egy haszontalan dolog.
Én nem vagyok profi, nem sokkal tartok én sem elõrébb, csak szeretek hosszasan elbíbelõdni a karaktereimmel, illetve alaposan elolvastam a kézikönyvet is. A lentebb linkelt oldalt csak óvatosan merem olvasgatni, jobb szeretek magam rájönni a taktikákra, de ott tényleg szinte minden megtalálható.
aha kösz! egyépként már rájöttem és a hídon túl patkányok vannak akiket feladat megölni csak hogy elég sokan vannak és közöttük van egy 20 dik szintüis ez nekem elég nagy fejfájást okoz fõleg hogy nekem 12 szintüek a karaktereim és gadgeteer em is van és csináltam már vele dolgokat pl hinged box amiben egy baba van de szerintem a wizardry elég nehéz még könnyitett módban is mert nem tudok az orrszarvú cempingtõl eljutni Arnikába úgy hogy ne támadjanak meg .ja és a gadgeteer emnek meg egész magas az energeeing szintje ha jól írtam van vagy 50-en! De ti már profinak tüntök!
Néhány tárgyat a játékban csak a gadgeteer tud használni, õ tud belõlük építeni különbõzõ szerkezeteket, majd használni azokat, ilyen például a porthole is. A wheel key-t a monostorban tudod használni, ahol egy hídon túli ajtót nyit. Két indának kell nálad lennie, azzal tudod megjavítani a hidat, ezeket a "kérdezõs kút" utáni szentélyben tudod megszerezni.
Én sem tudom még mindenrõl, hogy mire kell és mikor (pl. fekete doboz), de idejében úgyis kiderülnek ezek. Az általam linkelt oldalon végigjátszás, térképek, leírások, tanácsok, szinte minden megtalálható a játékhoz - igaz angolul.
És például még nem tudom mit kezdjek néhány dologgal: repülõnek a fekete doboza, egy fél szemüveg, port hole vagy mi amit Arnika kikötõjében találtam ,aztán wheel key azt se tudom hová tegyem szóval egy két dologgal el vagyok akadva!
1000
aha köszi de lenne még valami van az a trynton óriás fa annak a felsõ szintjén vagyok és egy átjáró hid leszakadt és nem tudom mit kell oda rakni ha már rá jöttetek akkor ha lehetne megosztani velem! köszi!
Resurrection Powder, Resurrection Scroll, valamint az Alchemy és Divinity könyvben is szerepel 6-os szintû varázslatként. Elsõsorban a papnak és az alkimistának fekszik a feltámasztás.
Itt pedig sok hasznos érdekességet találsz, de vannak spoileres részek is: Flamestryke's Wizardry 8
Vigyel papot magaddal, vagy legalabbis egy olyan karaktert, akiben csorgedezik priest ver, mondjuk olyan 6-7 szint. Ott korul tudja majd megtanulni a Ressurection varazslatot, ha a Divine skillje is eleg magas hozza. (talan a Lord-ok is meg tudjak tanulni a feltamasztast, de ok asszem lenyegesen kesobbi szinten)
hi! Már egész rég játszok a wizardry val de még nem jöttem rá hogy ha valamelyik karakter meghal hogyan lehet visszahozni ,mert eddig mindig vissza kellet töltenem a mentésemet, ha tudtok segíteni aakor léci!
Igazán megörültem amikor rátaláltam erre a forumra. Én még 93-ban kezdtem játszani a Wiz7-tal, és nagyon sokáig (BG2, Torment) a kedvenc játékom volt, nagyon kedves emlékeim fûzõdnek hozzá. A 8 is megvan, de kb 3 éve álltam neki de abbahagytam az elején. Ami késik nem múlik... 1 kérdés: a Wiz7-ben a Chamber of horrors-ban nektek sikerült megölni mind a 6 szörnyet (Beast of 1000 Eyes pl.)? Emlékszem nekem a végén már ultrabrutál partim volt (40-44. szint az utolsó osztályban), de ezekkel nem bírtam.
Hát a Wiz7-et kétszer nyomtam végig, és vagy 10-szer kezdtem elõlrõl... éljen a faerie ninja :)) egyszer 1 karakterrel is elkezdtem, na úgy lehet aztán durván fejlõdni :)) annyi XP-t még életemben nem láttam.
Na igen a Wiz 7 nagy királyság volt de azért mai szemmel már elég gyenge ,hogy bizonyos helyeken a szöveg alapján kell a tárgyakat használni amit kiír mert grafikailag ugyanolyan a háttér mint bárhol máshol... De nagy kár ,hogy a fejlesztõ csapat becsõdõlt és nem lesz már 9 belõle...
Wiz 7 a csucs. Azt hogy fogod akkor elvezni, ha a 6. resz is nagyon tetszik neked.
Sok mai csilivili játél, nesztek.... tegnap elkezdtem a Wiz6-ot, és nagyon élveztem :) persze nem hiszem, hogy valaha is eljutok ezzel a partival a Wiz8 végéig, de ki tudja... sok év még a nyugdíjig :))
DB
köszi de már megkaptam magyarul, de nem lett volna gond az angollal sem.
Köszi már sikerült leszednem, de így is van egy kis probléma, amikor elindítom kiírja hogy: "Can't find WING32.DLL". Nekem XP van a gépemen gondolom ez a gond és kéne hozzá valami patch!
Nekem megvan most a Wizardry 7 de nem tudom elindítani van hozzá crack is, de nem megy mindig valami hülye source lemezért rinyál, örülnék ha valaki leírná hogyan kell elindítani, nagyon kiváncsi vagyok rá. Ezért is kerestem a Wízardry Gold-ot, mert az elvileg gond nélkül menne. Honnan lehetne leszedni?
A Wizardry Gold-ot le lehet valahonnan tölteni? Kiváncsi lennék rá! Nekem a Wizardry 8 az elsõ Wizardry játék amit kipróbáltam. Nekem nagyon tetszik bár a harcok nagy része k#%§@ nehéz, de legalább van kihívás. A beszélgetés pedig kicsit idegesítõs. Ja és egy magyarítás nagyon jó lenne, de így se rossz.
Asszem külön sorozat az 1-5 és a 6-8. 5 és 6 közt asszem nem megy a parti transzfer. A Wiz6ban tuti nem találkoztam import lehetõséggel, ellenben a 7ben és a 8ban már eléggé szembeötlõ. Gondolom nem eldugták, hanem nincs benne.
Ha kész lesz a Morrowind magyarítás - márpedig lassan kész - akkor sokan elõ fogják újra venni, és belekezdeni. A wizardrynak is van hagyománya, szeirntem sokan belekezdenének újra.
Én is Wizardry 8 gondoltam, csak nem írtam le... És mintha korábban valaki már említette volna, hogy nem igazán lehet fordítani. A másik kérdés, hogy ki az aki nekifogna (különösen ennyi eltelt idõ távlatából).
Szerintem is nyugodtan lehet a Wiz7-tel kezdeni. Csak néhány jobb cuccal lesz kevesebb. Viszont elmarad az a megrázkodtatás amikor a Wiz6 über karakterek Level 5 karakterenként bénáznak az import után :) Meg túl hosszú idõ egymás után a 6+7, nekem is mindig elfogy a lendület a 7-esben.
Minden megoldhato, szerintem ez is. Bar en a magyaritasat a Wiz8-ra mondtam, bar a wiz7-el lehetnek problemak, ugyanis az meg DOSos ig, konnyen lehetseges, hogy nem kulon szovegfajlban tarolja a szovegeket. Bar en mar deassembler programokkal is lattam csodakat muvelni.
A Wizardry 7 tényleg fantasztikus egy játék! Többször is belekezdtem, de soha nem sikerült befejeznem, és szerintem már nem is fogom. Hihetlennek tûnik, hogy a játék 2-3 kislemezre felfér és ennyi játékóra van benne.
Jakuza: Szerinted lenne lehetõség a magyarítására?
Hat igen szinte minden sarkon vart egy rakas enemy. :P
Wiz 7 és wiz 8 kapcsán is csak annyi problémám volt - amellett hogy imádom mindkettõt - hogy egy bizonyos szint után rengeteg a random konfrontáció, és egy idõ után azt veszed észre, hogy 5 lépésen belül már a harmadik csatát vivod 30-40fõs partyk ellen. Wiz8ban legalább látod, de 7ben csak jött az ablak és kezdõdhetett a harc - ha nem futottál el. Ez az egy, ami pici tüskét hagyott bennem, apróság ;]
En csak azt sajnalom, hogy senki nem allt neki magyaritani a Wiz8-at. Annak ellenere, hogy nem okoz gondot a megertese. De azert az ilyen jatekokkal inkabb magyarul szeretek jatszani. Persze, ha megfelelo a forditas.
Wow... akkor el kellene kezdened a Wizardry 1-el :) Én megpróbáltam, de az azért már tényleg erõs... iszonytató oldskool hardcore RPG-fan kõvületnek kell lennie valakinek, hogy olyanhoz türelme legyen! Tegnap is nyomultam a Wiz8-cal, nagyon bírom az idióta fairie ninja õrült kommentjeit...
Nem kell a partyatcipeles. A wiz7 elmenyet nem az adja meg, amit kar lenne emiatt kihagyni.
Jójó, tudom, hogy sehol nem álltam vele, hallottam már róla. :) De mániám, hogy az ilyen jellegû partiátcipelõs játékokat elejétõl végig akarom csinálni... Szal a Wiz6on is végig kéne gyalogolnom a partival, és ahhoz nincs mostanában kedvem.
20-25 ora ?Ez az a jatek, hogy meg ugy is hihetetlenul sok idobe telik a vegigjatszas, ha meg ismeri is az ember. Nyugodtan kezd ujra, mert bizony lesz egypar honap mig vegigjatszod. :P
Nekem kicsit derékba törte a wizardry projectet, hogy elvesztek a mentéseim... Wiz6 végig, Wiz7-ben meg volt már 20-25 óra játékidõ... Egyszer elkezdtem elõrõl, de nem volt erõm hozzá. Félre van téve, öreg napjaimra... :P
A hétfõ esti vihar nyomán elhalálozott a számítógépem :(( jelenleg kórházban (szerviz) van, várom a jelentést, hátha sikerül garanciálisan megoldani a dolgot, és nem kell szaroznom a biztosítóval... Na mindegy, a lényeg, hogy nem bírtam ki több napig gép nélkül - kínomban felraktam a kedvesem laptopjára a Wizardry 8-at... és lám! Szinte tökéletesen fut :)) csak nagyon nagy tereknél szaggat be picit az alaplapi Intel GPU. Király! Tök jó új partit kezdtem, a teljesen bolond nõi hanggal felruházott faerie ninja csajjal az élen :) Nyomja még valaki egyáltalán rajtam kívül?
DB
a W8-cal egyidõben szépen be is csõdölt a cég, az Ion Storm is behalt, akik az Anachronoxot csinálták, vagyis ebbõl nemigen lehet megélni :(
amúgy meg táv-rpg-re használjatok skype-ot, konferenciabeszélgetés, miegymás :)
Amúgy nem értem, hogy miért ajnározzák annyira a bárdokat! Nekem annyira azért nem tetszenek. Az elején tényleg nagyon hasznosak, de a vége frelé drámaian legyengûlnek. Szinte használhatatlanok. A zenéjük alig használ, a fizikumuk alacsony, harcra nem túl jók, a nyilazásuk meg nem sokat ér. Pl.: Ha jól emlékszem, amikor Dark savant ellen harcolunk, a megjelenõ katonák music ellen immunisak!Nektek mi a véleményetek?
Ezt most jófejségnek veszem Fred! Plusz egy pirospont!
Senki sem akart megbántani, csak jeleztük - én legalábbis - hogy volt már hasonló próbálkozás. Ennek ellenére minden további nélkül bele lehet kezdeni, miért lenne ez primitív dolog? Sok régi játék és ötlet felülmúlja még most is a mai "csodákat", nincs abban semmi rossz ha az ember visszatér a dolgok gyökereihez...
Nos elárulom, hogy nem az újdonság kedvéért volt a kezdeményezés, hanem azért, mert ismerem a sárkányölõt, a túlélõk földjét, de nem tetszenek! De ha a XXI- k században ez már ennyire idejétmúlt és primitív kezdeményezés............................
Hallgatás beleegyezést jelent!
Nehéz is meg idõigényes is, meg a nagy neveknél túl nagy az elvárás a rajongók részérõl. Amikor a Might and Magic-bõl évente kiadtak egy részt (6-7-8) akkor azért sirtak a játékosok. M&M 9-nél meg mindenért sirtak pedig azota kb egy-két jobb crpg jelent meg. Most ugy néz ki soha többé nem lesz M&M. Ugye hogy igy mennyivel jobb?