OFF "Sosem fogom megnézni" listámon van. Az új Mission Impossible és az The Equalizer 3-n kívül új filmet nem is néztem mostanában... helyette régieket újrázok.
En is elkezdtem nézni, kb. 10 perc után jutottam el odáig, hogy beletekergettem, mert egész egyszerüen annyira unalmas volt, hogy ihaj. Másik két haverom meg odáig volt a filmért. Csak azt tudnám, hogy miért?
Pénzügyi téren nem volt idén nagyobbat robbantó mozi, de a filmet megnézve ezt inkább az irtózatos hype, és a szárnyra kapott feminista mondanivaló adta el, mintsem a minőség. Van benne pár jópofa dolog - pl. a Barbie világ felépítése kúl lett - de a femináciba hajló mondanivaló, amire egy idő után kihegyezték, pasiszemmel nevetséges és ultra gáz, a végére nem kicsit átestek a ló túloldalára. Most már nekem is értelmet nyert, hogy miért volt tele a net olyan hírekkel, sokan a film után kidobták a pasijukat, mert hát ráébredtek, hogy micsoda bántó-elnyomó férfiuralom van, és fúj.
Aki szülőként megnézte a moziban a filmet a 6-8-10 éves gyerekével, hogy majd jól fognak szórakozni, hiszen mégiscsak egy Barbie film és hát a csapból a rózsaszín folyt a nyáron, ott a gyerekek pisloghattak nagyokat. Itt csak a díszlet Barbie, minden más felnőtteknek szól: egyszer leáll a zene nagytotálos táncjelenet közben, hogy a halál gondolatát is bedobjuk kicsit, micsoda sziporka és csúcs ötlet!
Általában szeretem az érdekes agymenéseket, de itt a túltolt mondanivalón túl még végiglengi az egész filmet egyfajta rossz értelemben vett művészfilmes beütés is - pár megmosolyogató jelenet kivételével, ill. Will Ferrell villanásain kívül még vicces sem igazán volt.
10/4
Virágok megfojtva
Nem azt az élményt kaptam, mint amire számítottam. Viszont közben meg egyszerre érzem, hogy hosszú is meg nem is. Fura, de úgy hiszem ugyanezt rövidebben és legalább ennyire effektíven is el lehetett volna mesélni. És le sem tagadhatná hogy Scorsese-film. Teljesen átitatja.
6/10
Nem cikk...
"What percentage of box office revenues goes to the makers of the movie? When a movie is said to have made $10M in the box office, how much of that goes to the movie makers?
The formula is not always given out. And this is a HUGE mystery and it differs depending on the production and the studio and whether the studio that produced it is also a distributor, or whether it was co-produced and distributed. It gets complicated.
Typically in the USA a percentage of box office receipts are sent back to the distribution company who then divides the dividends between itself and the production compan(y/ies) if any. Some movies are -- for example -- produced in house by Disney or Warners. Others are produced by specific production companies and then distributed by the large companies (like Lucasfilm producing the horrible prequels, but Fox securing global distribution rights).
The precise division of profits between production company and distributor are decided on the back end, by contract, well before the movie is produced. We rarely get all the details as they aren't always made public.
In the USA . . . The interesting thing is that the amount of money kept by the distribution company (again, which is then divided between itself and the production company if it's different) shifts the longer the movie is on the market. Typically, slightly more than half of all dollars sold in tickets goes to the studio/distributor for the first few weeks of its release. This percentage does lower over time. This is why production companies, studios and distributors obsessively "front load" a big budget movie to have massive openings. YES, they do want a movie to make money for as long as possible ("Avatar" made its bazillions over months of time). But the movies that cost tons of money ("Blockbusters") need a massive amount of ticket sales to justify their production.
One of the big lies is that Theaters don't get to keep profits. That's silly, of course they do. But the thing is, most of them have to buy their posters and massively expensive cardboard adverts. This puts them on the hook for the advertisement of the movie as well.
This movie made $420 million domestically. We know that it cost $130 million to produce. But what we DO NOT know is what it cost to advertise and distribute. It's generally accepted that blockbusters get about as much (sometimes more) in advertising and distribution investment from the distributor/studio. This means that "Catching Fire" got $130 in advertising FROM THEIR END, and then local theater operators ponied up money on their end for whatever they did locally.
Of that $420 million made domestically, slightly more than half the first few weeks went to the studio. It decreased thereafter. In the end, it works out to about half (we're estimating here). This means that Lionsgate (who produced and distributed it, so they keep their share whole), got about $210 million domestically. They invested somewhere around a quarter billion US dollars ($250-260) to produce, advertise and distribute it. So on the US box office receipts alone, they didn't break even. If it were dependent on the USA, the movie would have been a failure.
But that's where foreign sales come in. It differs by country. Some countries attempt huge taxes that gobble up profits (China tried this past summer with that stupid giant robot movie . . . whatever it was called, but finally allowed the release of the profits), others are quite lax (Australia, the UK). Since it differs by country, all we know is that the average is somewhere around 1/3. This means that the foreign box office receipts (in this case, $436 million dollars to date) are 100% essential for the success of huge blockbusters (which gave "Catching Fire" the additional additional $145 million it needed to be financially successful -- bringing the total up to $355 million, or a nice profit of about $100 million -- that's not bad: 28% GPM).
This is why studios bank EVERYTHING on global blockbusters. The USA/Canada can no longer support the massive budgets. To that end, key sales markets like China and the EU are targeted for successful movie making. China is catching up to the USA and it is why movie makers now aim to produce in and feature stars from China.
The next "X-Men" movie will have Chinese star, Fan Bingbing in it. The next "Transformers" movie is partially produced (and taking place in) China. It ran a contest in China for walk-on roles. "Pacific Rim", which failed in the USA, was made financially viable by capturing the Chinese market. If Hollywood can capture North America AND China, box office success has a greater chance of being secured."
Furán vagyok bekötve, vállalom, de nekem kell, hogy a sztori által beígért katarzis/élmény/szórakozás ígérete meglegyen a plot vázlatban, amit a filmekhez szoktak bepötyögni, vagy ha az nincs, akkor egy 1-3 perces trailer ezt sugallja.
Nos, ez a film már a trélerből is uncsi volt... így a "sosem nézem meg" listámra került.
Az utóbbi időkben így járt az új Indiana is - pedig abba beleöltem 1 órát is... 2 részletben... nem ment több. Szegény Ford és csajszi, valamiért sajnálom mindkettőt. Utóbbit azért, mert mérhetetlenül gyűlöltem.
Igy van. Ráadásul kitudja mennyi volt a marketingre költve, azt is hozzá kell csapni az egyenleghez. A Warcraft film is hasonló kategóriába esik, hiába volt sikeres nem térült meg mint befektetés.
Nekem nincs bajom vele, hogy csinalnak hasonlo filmeket. Jo film is lehetett volna. Sztorival van a legkevesebb problemam. A talalasa mar mas kerdes, hogy mennyire szar volt minden mas. Az igazi srac nem volt lathato a filmben. "Sajat maga" kaszkadorje volt. Tehat O vezette a fohos helyett az autot mikor versenyzes volt es a kamera nem mutatta az arcat. Ezenkivul csak az egyik csajt ismertem fel aki youtubeozik es kurvajo autoi vannak. Emelia Hartford
Egyébként rendszeresen vannak ilyen "eventek", szóval még azt se lehet mondani, hogy egyszeri alkalom volt és a csávó emiatt lett érdekes. Amúgy meg egy másodrangú versenyzö, aki nagyobb eredményt nem is tud felmutatni. Nem becsmérelni akarom, mert azért egy ilyen autót vezetni nem olyan könnyü, de akkor is, Schumacher-Vettel-Hamilton és még sorolhatnám a mai ászokat, a film föszereplöje a közelükben sincs eredmény tekintetében. Meg akartam nézni, de amiket hallok róla, inkább valami mással töltöm azt a másfél-két órát, sztem jobban járok.
Azért nagy általánosságban 2x vagy 2,5x bevétel kell ahhoz hogy egy filmet sikeresnek nevezzenek a stúdiók, mert akadnak ugye marketing költségek is, illetve nem a teljes bevétel megy a stúdióhoz. Szóval azért mondjuk 60 millióra kellett volna 120 millió, hogy legalább minimálisan sikeres legyen.
Érteni sem értem, hogy miért készítették a 'zegészet... Ráadásul úgy, hogy maga a játékosból-lett-versenyző is szerepel állítólag a filmben. Ekkora ász lenne? Hős?
Mert azt konkrétan nem tartom jó marketing fogásnak és érdekesnek sem, hogy szobaszimesből lett ótóversenyző a csóka... dramaturgiailag ez maximum egy dokumentumfilmnek elég.
En is simrigezek de ez szerintem gagyi volt. Szineszek szarok voltak. Nulla aterzes / erzelem. Senkin nem latszik, hogy szeret vezetni. Legalabbis nekem ez nem jott at. Blomkamp maradjon az akcio filmeknel. Mint versenyzes es nagyon szar volt. Volt egy ket jatekot jelenet mikor hatulrol mutatjak az autot de egyetlen egy ertelmes mozdulat nincs az egesz filmben. Kepvaltas minden 5. masodpercben Felesegemet pont nem zaklatja a versenyzes meg fogalma sincs arrol milyen az amikor beleul egy autoba es csak vezeti szenvedelyesen mert egy fasza kocsi. Neki tetszett a film ami engem full meglepett
4/10
Aki szereti a The boys sorit, nézze a Gen V-t is :)
No One Will Save You (2023)
A legjobb ufós film, amit mostanában láttam. Persze a léc, tekintve a nemrég a témában megjelenő filmeket, eléggé alacsonyan volt. Ez az alkotás viszont érdekes, izgalmas, és lehet agyalni a végén, hogy mi történt. Beszéd szinte egyáltalán nincs benne, de mondhatni felesleges is lenne, hiszen egyrészt kevés szereplővel dolgozik a film, másrészt a téma jellege egyáltalán nem követeli ezt meg. Nekem legalábbis semmilyen hiányérzetem nem volt emiatt.
A földönkívüliek megjelenítése a lehető legsztereotipikusabbra sikerült, ami szintén jó döntés volt, mert a régi klasszikusokat idézi, mint amilyen az X-Akták vagy az X Látogatók volt, és senkiben nem hagy kétséget afelől, hogy ki az ellenség. A lények gusztustalanok, de a rondaságukat kellően kompenzálják az ütős skilljeik, mint pl. a telekinézis, bénítósugár, vagy az emberekbe ültethető elmemanipuláló paraziták bevetése.
Az első jelenet, mikor először tör be a földönkívüli a főszereplő házába parádésan paráztatóra sikerült. Néha meg is állítottam a jelenetet, és elkezdtem agyalni, hogy merre kéne futni, hogy lehetne észrevétlen maradni, milyen eszközzel lehetne ellentámadásba lendülni, stb. Még több ilyet, mert itt határozottan elkapták a vibe-ot a készítők, és biztos vagyok benne, hogyha így haladnak, születnek még ilyen, vagy ennél sokkal jobb alkotások is.
7/10
gondoltam, hogy akkor ez csak PR, hogy csinálják a reklámot neki, hogy nem CGI-t használtak a fiatalitáshoz. Amugy meg ez minden filmben a halálom, amikor csak azért mert a CGI megengedi , hogy olyan dolgokat csináljanak amit a valoságban nem lehet és igy ezeket eröltetik és teljesen elrugaszkodnak a valóságtol. amikor semmibe veszik a gravitáciot a lenduletet meg egyéb hasonlo fizikai erőket. mint amikor a hajok bemennek 100 m-t a szárazföldre letarolva mindent ,de a végén egy karo miatt megáll az egész. vagy mikor pattog a háztetöröl lefelé a faszi esés közbe a falakon, aztán leporolja magát utána. egy schifinél még csak csak elmegy de az is eléggé story fuggő ,de egy ilyen filmnél mint a indi, és hasonlo ,nem marvel és MCU stulusu csodaemberek történeténél ne legyen már ilyen csak azért mert meg tudják csinálni.
Sajnos az utóbbi időben csúfos többségben voltak nálam a gyenge értékelést kapó filmek, de még pár hete a moziban volt szerencsém megnézni az Elemit - és ez a kis animáció bizony nagyon tetszett, amin még a szinkron sem rontott.
Nagy vásznon nézve az Elemi számomra visszahozott valamit abból a kreatív varázslatból, amikor a Pixar filmek még messze kimagaslóak voltak az animációs filmek között, és egy egészen új világot építettek fel.
Borzasztóan tetszett, hogy nem volt egy újabb szupergonosz sem, akit meg kell akadályozni a csúnya terv végrehajtásában, nem volt feszült harc a visszaszámlálóval, nem voltak véget nem érő harcok az ellennel, nem volt béna a poénkodás, nem voltak csúnya, groteszk kockafejű és karvalyorrú emberek, hanem egy felettébb érdekes és érzelmes fantáziavilág jópofa karaktereket rejtő kis 'elemjei'.
Ez a szívmelengető történet nálam az utóbbi évek legjobb animációs filmje, talán a Coco óta nem láttam ennyire érdekes és klassz fantáziavilágot mainstream, gyerekeknek is szóló animációban.
10/8
Néhányaknak valószínűleg éppen amiatt nem fog tetszeni, mert hiányoznak felőle a fent felsorolt elemek, de akinek hozzám hasonlóan be fog jönni, az éppen azt fogja benne nagyon értékelni, hogy ez egy szimplán csak egy aranyos, gyakran kifejezetten érzelmes, nagyon kellemes kis történet.
Amikor a fiatalabb Indy-t mutatják, az arca full CGI - a régi jelenetek ahhoz kellettek, hogy azokkal tanították be a deepfake szoftvert, ami az arcát visszafiatalította.
Ezekről a jelenetekről egyébként van werk, kétféle módon oldották meg a fiatalítást: az egyik amikor az akciózáskor egy ugrabugráló dublőrre van ráhúzva a fiatalabb Indy arca, a másik pedig amikor a beszélgetésekkor tényleg az öreg Harrison Fordot vették fel a jelenethez passzoló ruhában, csak az arcát már a deepfake CGI-al helyettesítették.
A lóval gallopozás semmi egy Forma1-es sebességeket idéző, mindent IS kibíró tuktukkal rodeózáshoz képest :)
még nem láttam a filmet, de amit eddig láttam elözetest belöle azzal csak egyet tudok érteni amit irtatok, minden filmnél tényleg ez van, hogy egy eddig legyözhetetlen szuperhoz kapott maga mellé egy ifjoncot aki többnyire nö és persze mindenben jobb. ÉS ez tényleg elszomoritó.
Az indi film védelmében talán anynit tudnák hozzátenni, hogy ha igaz amit a PR tol rola, hogy nem CGI-val oldották meg a fiatalitást a visszaemlélkezéseknél hanem a megmaradt felvett akkori jeleneteket vágtak össze hozzá. ÉS talán ez lehet az egyik oka, hogy a háttér igy lett megoldva, mert a régi nyersanyagokkal csak igy tudták összehozni. Bár az elözetesekben is vannak olyan részek, hogy sznte leugrik a képernyöröl anynira oda nem illöek az effectek , föleg amikor a lóval galoppoz a tömegben.
Equalizer 3 (2023)
Denzel papa visszatért és még mindig kemény, mint Tarzan sarka. A film hozza az elözö részek hangulatát, viszont azoknál, emlékeim szerint, sokkal véresebb. Legalábbis ilyenekre nem emlékszem se az elsö, se a második részböl. Nagyon jól szórakoztam, a rövidke két óra egy pillanat alatt elszaladt. Az elején van akció, utána pedig kicsit karakterfejlödés illetve a karakterek bemutatása folyik, de az is érdekes, nem csak olyan tessék-lássék módon történik. Majd a végén a katarzis. Itt minden szereplö élö ember, a saját kis sorsával, nem csak egy töltelék szereplö, akit a rosszfiúk hidegre tesznek és csak úgy vannak a filmben. Mindenkinek, még ha kicsi is, de fontos szerep jut.
Örülnék egy negyedik résznek is, bár nem hiszem, hogy a lezárás után folytatódni fog. Plusz öröm volt látni, hogy Dakota Fanning és Denzel 19 év és a Man on Fire után újra együtt vannak a vásznon, müködik köztük a kémia, mint anno a Tüzben edzett férfiban.
Nekem minimum 8/10, de megkockáztatnék egy 9/10-et is.
Annyira osztom az egész kritikádat, hogy ihajj! Pontosabban nem tudom full objektíven értékelni, mert 1 óra szenvedés után kikapcsoltam ezt a moslékot. Had másoljak ide egy másik fórumról egy tűpontos véleményt: "Fontos, hogy a generációk számára fontos hősöket lehetőleg szánalmas, kiégett, befásult, tehetetlen és kellemetlen fafejű alakokként mutassuk be, miközben mellettük ott a minden téren ügyesebb, tapasztalatlansága ellenére is sokkal hatékonyabb, okosabb, talpraesettebb (többnyire) női hős, aki a teljes jelenlétével és minden második szavával alázza az öreget. Így kell tisztelegni milliók gyerek- és ifjúkorát meghatározó karakterek előtt, aminek a film- és merchandise-ipar egykor mindent köszönhetett. A Star Wars után lehugyozták az öreg Indit is, semmi meglepő."
Boomerként az első és a harmadik Indiana kaland számomra örök és meghatározó kaland-klasszikusok, amiket ha bármikor is előveszek, egyszerűen sohasem unok meg. A második rész számomra ellenben nem létezik, a negyedik pedig valamelyest ugyan szépült az idővel, de a mai napig nem lopta be magát a szívembe.
Az új film meglepően kellemesen, mindhatni klasszikus, vérbeli Indiana kalandként indul, ami egy vonat tetején történő ugraburga közben szépen lassan átvált egy vetített hátterű, túlgyorsított valamibe, és ez végig velünk is marad - gyakorlatilag aláásva a kalandozás esszenciáját.
Miért imádta mindenki az első kalandokat? Mert Indy tényleg a poros Afrikában és más eredeti (vagy annak tűnő) helyszíneken kalandozott, mert hihetően és nagyon gondosan építették fel a díszleteket, és mert az akciók csonttörően merészek és kreatívak voltak, és 'a gonoszok', de akár egy szimpla mellékszereplő katona is igazi karakterek voltak. És miért utálták sokan a negyediket? Mert átment egy bénácska vetített hátteres, abszolút meseszerű túlzásokkal teli, teljesen életszerűtlen karaktereket felvonultató filmmé.
És megint sikerült ugyanitt elrontani, sőt - az új rész szvsz még a negyediket is alulmúlja. A pár eredeti helyszínre elszalasztott kaszkadőrgárda kivételével a főszereplők gyakorlatilag szinte mindenhol csak vetített hátterek előtt játszanak. Tényleg szinte mindenhol! Egy autós üldözés során, vagy bármilyen nagyívű akcióban nem a karfát fogod, hanem csak nézed hogy mikor lesz vége ennek az izgalommentes, vetített hátteres akcióbénaságnak, mert ezeknél még az is sokkal jobb, amikor csak úgy beszélgetnek valamiről a karakterek.
A fan service kikacsintások aranyosak, főleg a végefőcím előtti percekben, de ez sajnos nem menti a filmet, ami Harrison Ford éltes kora ide vagy oda - ez bizony egy nagy kihagyott, vagy inkább jól elkottázott ziccer lett.
Régen minden jobb volt? Nos ha nem is minden, de az Indiana Jones filmek egészen biztos.
10/4 (a feleségem szerint ennél is rosszabb, 10/3)
ui: én is kérek abból az anyagból, amit az index írója szívott amikor szerényen 'Az új Indiana Jones-film egyszerűen tökéletes' cikkét legépelte és ezt a csodát 10/10-zel jutalmazta.
Ez ritka rusnya valami volt. Mondjuk a szétzselézett hajú, sármőr vámpírokból már nekem is elegem van, viszont itt a romantika meg az elegancia helyett a kendőzetlen brutalitást és az illem teljes hiányát kapjuk. Pl. a vámpírtámadásról nem 2 db diszkrét lyukacska árulkodik a nyakon, hanem gyakorlatilag a szecskavágó is kulturáltabban dolgozik, mint ez a nyúzottbőrű izé. Emiatt parásabb is volt egy fokkal, mert az Alkonyaton egyáltalán nem lehetett parázni, legfeljebb kínosan feszengeni.
Végre nem Alkonyatos tinivámpírok. Ez már tényleg Bram Stoker szellemiségéhez áll közelebb. Az is látszik, hogy nem kacsaszájú 12 évesek voltak a célcsoport.
Nem volt méltó folytatása a közepes elsőnek, de szar se - Én azért értékelem jobbra, mert kiléptek a biztonsági zónából, és nem másolták az 1. részt (nálam az 6/10 volt). (Nem tudom, milyen minőséget képez az eredeti, írott történet, de néha belefér ilyen is) 5/10.
Az első MEG egy közepes, több elemében szórakoztató, sokak számára bűnös élvezet kategóriába tartozó filmnek is elment - végre egy nem túl trash, nem túl Sharknado szintű low-budget óriáscápás film volt.
Ugyan a második MEG trailere még egészen szórakoztató, minden téren felcsavart őrültséget vetített előre, de a kész filmre a bűnös élvezet helyett inkább az élvezhetlen bűn jelző illik. A sztori és a karakerek a videótékák legalsó polcos VHS akciófilmjeit idézik, ráadásul a címadó óriáscápákat a film csak nyomokban tartalmazza. Van itt minden, mint a búcsúban, de viccesnek nem túl vicces, akciófilmnek irtó zsékategóriás, cápás-szörnyes valaminek meg szó szerint vérszegény, zéró izgalommal.
Visszasírom az idén már 24 éves Deep Blue Sea-t, hihetetlen hogy azóta sem sikerül megugrania senkinek a normális látvánnyal bíró cápás akciófilmek terén.
10/3
akkor leirom mégegyszer mert ezekszerint még mindig nem értetted mit irtam, nem a filmekben lévö szereplök miatt van a gond, hanem , hogy a nézök minden kis apro részletbe belekötnek és peticiot bojkotot meg lepontozást követelnek,meg ujraforgatásokat, ha nekik nem tetszo dolgok szerepelnek a filmben. Ahogy Sequoyah is irta. és azért szarok a forgatökönyvek is, mert már eleve nem mernek beleirni olyan nagy és megosztó poénokat amibe belebukhatna a film vagy annak szereplöi. ezen csak akkor változtattnak amikor akár indokolatlanul is felül reprezentálnak egy kisebséget és akkor ha valaki még is szot emel ellene akkro egyből ugrik a rassista és fóbia kártya amitöl megint visszahuzodnak az emberek. Tehát ugy is mondhatjuk, hogy a normál konzervativ emberek mindenképp vesztenek
Lehet a vilag legjobb sci-fije egy film, de ha a foldet gombolyunek abrazoljak benne, akkor az ilyen emberek biztos megsertodnek es szar filmnek nevezik:)
hol irtam ilyet? régen az Eddy Murphy filmek sztem nem tartozott ebbe a kategoriába , és jo vigjátékok voltak. ÉS ma már egy Jim Carry film se menne át egy ilyen rostán .Mert annyira egyenloség meg anynira érzékeny mindenki .
"James Gunn is the right man to handle the DCU reboot. His own The Suicide Squad spin-off, Peacemaker took a shot at Ben Affleck's Batman, calling him a "p*ssy" for failing to kill people and questioning why he repeatedly let archnemesis the Joker escape to wreak more havoc on Gotham. He might have had a point, but it's a weird choice for meta-jokes to target arguably the most beloved superhero movie character of all time. And now Blue Beetle is getting in on the same action."
"Blue Beetle isn't even the first 2023 movie to insult Batman. Andy Muschietti's The Flash included a scene in which Ben Affleck's Dark Knight is unwittingly roped into admitting some inconvenient truths about himself thanks to Wonder Woman's Lasso of Truth. The Flash's Batman insult amounts to Bruce Wayne admitting that instead of fighting crime, he's wealthy enough to fight the causes of crime by erradicating Gotham City's poverty. That insult doesn't really hold any water, given Batman's Rogues Gallery is not made-up of rebellious freedom fighters looking to take down Gotham's elite class. Like Blue Beetle's double-barrelled Batman insults, it just feels unnecessary for a cheap leaugh."
"Even worse, in the case of Blue Beetle, James Gunn has promised that Jaime Reyes will continue as a DCU hero even after the reboot, so the idea of Bruce Wayne as an Elon Musk-like figure continues over too. Yes, Uncle Rudy's criticism of Batman as a fascist fits his anarchic, anti-authoritarian spirit, but the fact that he views other superheroes (including Ted Kord's earlier Blue Beetle) as cool is somewhat contradictory. Fans do not want to be told Batman is a fascist, and it's up to Batman: The Brave & The Bold to prove otherwise."
Mert amikor feketék szívóznak fehérekkel (más színűekkel), az milyen vicces...
nem is tudom mikor láttam utoljára igazán jo vigjátékot. Az egész érzékeynités és gender meg hasonlok teljesen hazavákták ezt a mufajt. Az egésznek az alapja sava borsa , hogy stereotipiákra épit. Tehát vannak személyek foglalkozások helyzetek amivel poénos dolgokat lehet elöidézni csak annak általában van egy elszenvedö alakja is. Na ez ma már nem megy, hogy ha az 1% aki porul jár vagy ciki tárgyává válik már az sem fér be , hogy a maradék 99% jol szorakozzon inkább azért az egyért is csesszuk el 99 hangulatát.
nO hARD fEELINGS a vígjátékok eléggé elhaltak az utóbbi évtizedben, de ez most jó volt. Nem túlságosan, de majdnem egészen jó volt. Nincs benne újdonság, de már az is dicsérendő hogy a meglévő paneleket sikerült effektíven használni. A tengerparti jelenetért meg már külön megérte megnézni. Amiről azt írják ő csinálta, de elsőre úgy tűnt egy jelentnél, mintha a feje csak rá lenne montírozva a testre. De második csekkre kiderült, hogy szarul vannak kivágva. Ő is meg a dagadt srác is. Szar a megvilágításuk. Ami nem csoda, a green screen sok helyen fos volt. Elnézhető probléma, mert nem megy igazán a film rovására. Csak hát azért feltünik az embernek. JLaw meg láthatóan élvezte a szerepet, és a kémia is jól működött a sráccal. Én szívesen látnám évi 1 filmnnél többen is, de Éhezők, X-men után már nem erölteti nagyon a dolgot. Meg minek is tenné, azt játszik amit szeretne...
A partira érkezős jelenet, meg mintha egy Anyám! hommage lett volna.
felfele görbülő 6/10
Ütjük-vágjuk szegény amcsikat azért, amit a filmiparukkal és a hétköznapjaikkal művelnek, közben:
Nem csak az amcsik blackwashingolnak - franciák talán így oltanak tüzet?
https://www.imdb.com/title/tt15049210/ - The Three Musketeers - 2023, FRA imdb: 1,7/10 D'Artagnan nem idei barnulású.
S amikor nincs washing: https://www.imdb.com/title/tt12672536/ - The Three Musketeers: D'Artagnan - 2023, FRA imdb: 6,9/10 D'Artagnan sem barna.
//szerk.: Az elsőhöz egy kritika:
"I'm sorry no Film is atrocious never mind the casting it's a insult to the french the three real musketeers. Are all based on real people, yes real! Armand de Sillegue; Isaac de Portau; Henri d'Aramitz; and Charles de Batz. All four came from Gascony in 1640 and I'm sorry they were not black or mixed race or Chinese or Indian. If it was Cleopatra should be European heritage nelson Mandela should be black and emperor of china should be Asian. Geronimo native American and a Viking warrior or thor white. As even Thor would of been depicted by the Norse people. Batman, Spiderman and the hulk can be anyone but stop washing over historical figures and people this is fact and about there lives like a documentary it's getting silly. What next a documentary on the black bear but use a polar bear which is transparent." Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2023.08.19. 14:13:30
én ott nagyon mérges voltam..van az a jelenet,mikor valami vadászlesen vannak..magas fű vagy mi..középen valaki és 5-6 irányból jönnek a raptorok..és Crichton ahogy leirta..ahogy elképzelten,hogy nem látják őket fentről,csak a csapásokat a növényzetben..brutáls feszült thriller..a filmben egy egy kalap szájbarágós kaki..és ez csak egy volt a matinéból :)
Meg 2 Eletem elso filmje aminel bealudtam moziba ( ugy, hogy elotte is aludtam 1 et delutan!). Persze hangos dolgok miatt felkeltem itt ott. Amit lattam belole az borzalmasan nagy baromsag volt.
jurassic park kettő...aki olvasta a könyvet,mármint a szörnyek szigete címűt,az velem együtt csodálkozott el,milyen szart csináltak belőle a mozivásznon...egy dolguk lett volna,hogy a könyvet egy az egyben mozivászonra viszik...nem eredményt látta mindenki sztem... nem értettem sose a tendenciát,miszerint van egy nagyon jó alap,könyv , játék valami,le vannak fektetve már a történetek,és sikerül belőle egy szart csinálni. tisztelet a ritka kivételeknek
Egyetértek, azzal a kitétellel, hogy szerintem: - Rambo már az első rész után mutatott középső ujjat a karakter lényegének és a mondanivalóval is bíró alaptörténetének (ezzel együtt a Rambo 2 klasszikus és kitörölhetetlen "onemanarmy" akciófilm maradt, csak lett volna más a címe) - Terminator a 2. rész után lett teljes kalap sz@r - Transformers nem a 3. hanem már az első rész után lett teljesen fogyaszthatatlan azzal együtt, hogy legalább nem lett más mint ami (egy Hasbro reklám) - Die Hard is a 2. rész után lett más kissé, de a 3. film még legalább jó volt - Jurassic Park szintén az első után teljesen felejthető részekkel csupán rókabört húztak csak le az alapanyagról - Alien és Aliens után készültek a gyengébb filmek, és bár a 3. rész egy megosztó film, személy szerint én kedvelem de a 4. valóban szükségtelen és moslék lett egy olyan rendezővel akinek ez a stílus még csak véletlenül sem a sajátja - Fast Furious filmek szintén már a 2. rész után mentek át a teljes értelmetlenségbe
általánosságban irtam, mert max 3 részes folytatásig még jo egy film, de a 3.nál már rezeg egy kicsit, ami már ennél több részt csinálnak az vagy ropkabör lesz vagy teljesen más irányt vesz az egész mint amirol az eredeti film szolt vagy amit ki lehetett volna még hozni belöle.
A régiektöl kezdve napjainkig szinte nincs kivétel. rambo, die hard, transformers, Jurassic park, alien, terminator , fast and furies stb.. mindig mind teljesen el lett cseszve a 3. rész után és már köze sincs ahhoz ami volt.
ezekre még egy lapáttal rátesz az összes mcu meg marvel amik aztán már annyira elrugaszkodtak mindenféle koherenciátol, hogy csak a cimek kötik egymáshoz egymást.
Ha mint GOTG folytatasra gondolsz, akkor nincs bajom ezzel, eleg ha a szereplogarda ugyanaz es a stilus. Ha mint MCU folytatasra, akkor abszolut igaz. Az MCU filmek az Avengersekig nagyjabol osszfuggtek, tobbseguk 1-1 infinity stone erejet mutatta be. Most viszont minden osszevissza van, osszefuggesek nelkul. Es minden masodik film/sorozat bemutat valami uj univerzalis szupererot, ami se logikajaban, sem fizikai torvenyeiben nem kapcsolodik a tobbihez. Ez mar nem egy universe, hanem teljesen kulonallo filmek halmaza, amirol csak allitjak hogy egy univerzumban vannak. Ezzel az erovel a Batman es a Baratok Kozt is lehet ugyanaz az univerzum...
Eltunt a kozos vizio es irany, es mindenki a sajat otleteivel foglalkozik.
én is ezt mondom már sok éve, hogy nincs egyetlen egy folytatásban meg az , hogy konzisztensen folytatná azokat a dolgoat amik az elözö részekben elkezdtek vagy elhintette, hogy ez és ez történt. Egy csomo filmben csak megemlitettek olyan dolgokat amikbol egy omplett filmet lehetett volna csinálni , de nem inább csináltak egy teljesen különáűllo de folytatásna nevezett dolgot amiben van hogy csak a cim van , hogy csa a szereplö azonosak.
Olyan érzést kelltve, mintha aki a folytatást csinálta az egyszerse nézte meg az elözö részeket nem jegyzetelte le, hogy mi voltak a kulcs jelenete stb. Az ilyenekbol adodna azo a félreértése amiket aztán ésöbb itt a forumokon magyaráznak a rajongok, meg hogy a könyvekben igy volt meg ugy volt, meg lehet , hogy ezért és azért,
Mondaman hogy kellemes csalodas, de nagyon alacsonyan volt a merce, az utobbi 2-3 ev MCU mozijai es a kritikak utan.
Hozza magaval a GOTG stilust, szoval a rajongok megkapjak amit akarnak. A tortenetben kifejezetten tetszett hogy kicsit lassitottak, es nem a vilagot/univerzumot kell megmenteni n+1-edjere ujra es ujra eszkalalva, hanem egy szemelyesebb sztori. Persze masnak lehet eppen ez nem tetszik...
Ami a legnagyobb bajom, az az egesz MCU-ra jellemzo az elmult par evben, de itt kulonosen. A muveszek, dizajnerek es latvanytervezok teljesen kontrol nelkul garazdalkodnak. A Guardians, a Dr Strange, es ujabban az Ant Man, es egy sor masik MCU produkcio egy lazalomnak nez ki. Semmifele logika nincsen a tortenesekben, es nem hogy nem realisztikusak, de meg konzisztens univerzumbeli logika sem letezik. Nincsen megtervezve semmi, csak epp ami eszebe jutott az egyik grafikusnak... Meg a masiknak...
Tokeletesen beleillik a Netflix akciofilmek soraba. Vesznek egy kozepes tortenetet, felberelnek egy ismert szineszt, es futoszalagon legyartjak a filmet.
Kozepeen jo, de felejtheto akcio-film, jo egy estes szorakozas. Orulok hogy most vannak ilyenek, mert pont ezek hianyoztak a 90-es evek akcio-orgiai ota.
Retegfilm, ami kifejezetten annak szol akik tiszta aggyal tudnak gondolkozni a rasszizmusrol, es nyitottak a tarsadalmi vitara. Akik mar elkotelezodtek barmelyik szelsoseg fele, azoknak biztosan nem fog tetszeni:) Szinten aki nem Amerikaban lakik, az valoszinuleg nem fog tudni azonosulni senkivel, de legalabb egy jo metszet a problemarol/
A film fontos gondolatokat fogalmaz meg, humoros formaban. A humor nem rossz, de nem is tulzottan kreativ. Parszor nevettem, de nem dobtam el az agyam. A mondanivalo jo es fontos. Aki jartas a szituban annak sztereotip, aki nem annak mutathat ujat. Tetszett hogy ez nem egy propagandafilm a rasszizmus ellen, hanem mindket fel hibaira ravilagit, nem csak a feher embert hibaztatja.
A vege elegge gyerekded lett, ahogy mindenki elismeri a hibajat, olyan erzesem volt mint amikor a szulo tanitja a gyereket, es a nezo a gyerek.
Kozepesen jo film, de kizarolag nem szelsoseges gondolkozasuak szamara. Leginkabb jo gondolatebreszto. Bar Magyar ember szamara, aki rasszizmussal meg csak TV-ben talalkozott, lehet nem sokat mond az egesz.
Ha a falak beszélni tudnának... oh várjuk, de hát tudnak beszélni: amolyan félszeg, kislányos hangon szólalnak meg, és állandóan a kis Peter segítségét kérik, aki valószínűleg még életében nem járt fodrásznál (a nővére sem, de erről majd később). A keret a Halloween-t közvetlen megelőző napok. A gyerekek az iskolában bőszen faragják a töklámpásokat, mindenféle ákombákom rémségekkel töltik meg a kockás füzet lapjait, kint lágyan fúj az őszi szél, meg hull az elsárgult levél, ahogy egy másik Péter mondaná egy nagy slágerű dalban.
Ez pedig teljesen oké volt... szépen megteremtették a miliőt, a környezetre rá volt festve az ünnep flow-ja, viszont Mr. Myers helyett más fordulatot kapott a történet, tehát hiába keresitek a csókát, nem fog feltűnni. Helyette kapunk beszélő falat, illetve valakit a falban... Peter apukájában viszont ismerős arcot találtam. Homelander az a Boys-ból, csak sötétebb a haja. Itt nincs szuperereje, viszont nem kevésbé pszichopata.
Lakókörnyezet-ábrázolásból szintén jelesre vizsgáztak a készítők. A ház elhanyagolt, lepukkant, a falak kopottak, a felváló tapéta a 80-as éveket idézi. Remek horrortanya egy horrorfilmhez. A szülők nem százasok, ez hamar kiderül, és a magam részéről teljesen biztos vagyok benne, hogy nem szeretnék 8 évesként élni ott. Az ebéd mindig valami gusztustalan híg trutymó, de mindez csak a jéghegy csúcsa. Az igazi horror a falak mögött rejtőzik.
Ezeknek a kedves jóembereknek ugyanis az elsőszülött gyereke egy lány lett, de valamiért a falak mögött tartják elzárva. Nem árulok el spoilert, ez már az elején kiderül. Peter 8 éves, a nővérke meg több mint biztos, hogy betöltötte már a 18-at. Én elkövettem azt a hibát, hogy ettem a vége felé. Ez hiba volt. Pedig eszembe juthatott volna: a leányka a születése óta a falak mögött él, ergo nem fürdött még soha, nincsenek levágva a körmei, és természetesen a haja sem. Na meg nem volt "túl szép" mikor megszületett, így ahelyett, hogy anyuka feldobta volna instára, inkább bedobta a kulisszák mögé. Patkányokat és rovarokat evett egész életében, vagyis két szem Tic Tac az ő leheletén már nem segít.
A félelemfaktor ügyesen van felépítve a filmben: végig baljós az atmoszféra, a jumpscare kevés, inkább csak a vége felé van, de ott üt is rendesen. Amikor megjelenik a nővérke, szem nem marad szárazon. Az tetszett a filmben leginkább, ahogy felvezeti a csúcspontokat. Még tök nyugi van és nem történik semmi, de már a komorodó arckifejezésekből, a különlegesen beállított kameraszögekből, meg a szereplők figyelmének a ház egyes pontjaira történő kitartó fókuszálásából kiderül, hogy mindez csak vihar előtti csend.
A gore elemek sem hiányoznak a filmből, és a háromnegyedéig csak a nyomasztó atmoszférát kapjuk, viszont az utolsó negyedben amellett, hogy a rettegés megmarad, még ki is egészül egy átütő akcióval, sőt, mondhatni irdatlan dara veszi kezdetét. Ezek az elemek jól vannak adagolva, tehát egyiket sem fogjuk soknak érezni. A játékidő sincs feleslegesen túlnyújtva, szóval 2-nél többször nem kell pelenkát cserélni.
7/10
Ha most megkérdeznének, akkor ez lenne a topom.
(amúgy aki akar ilyet az a topster2-vel teheti- én is unatkoztam :D) Utoljára szerkesztette: LasDen, 2023.08.13. 16:27:21
Heart of Stone 2023 ( avagy amikor a wunder wumen csak csetlik botlik...)
Hat ez a "film" nem tudom mi akart lenni de legalabb jo nem lett. Azert a Mission Impossible kicsit magas lec meg mindig, nem is sikerult megugrani. Illetve azon torom a fejem, hogy tehetsegesebb rendezonek talan sikerult volna ennel boven tobbet kihozni az anyagbol, szoval a Grey Man az klasszisokkal jobban sikerult de meg a Red Notice is. De ha mar Ethan Hunt noi verzioja, akkor legalabb a bunyok lettek volna csontrepesztoek, vagy ha mar annyira hiper-szuper ugynok akkor megis mi a francnak fut nyilt terepre amikor lonek ra ahelyett hogy a viskok kozott fedezekbe bujkalna, arrol nem is beszelve hogy meg rezzen a loves hangjatol egy kepzett szuperugynok? Most akkor vagy tokos es kemeny mint a nevado szikla vagy bambi de attol meg nem hatodok meg egy akciofilm kozepen.. Pedig jol indult es meg a legi akcio is okesnak tunt aztan onnan lejtmenet a vegeig, mind vartam a nagy leszamolast aztan a nagy durranas helyett halk sohajjal lehelte ki a lelket a remekmu... en vagom hogy Netflix de bakker csinaltak ok ezt mar jobban, vagy ha ez mar a Schwarczi fele uj irany akkor ez nem jo, nyugodtan robbanjon a kepebe meg nehany csesze kave...
A Kis Hableány (2023)
A casting miatt sokak értetlenkedését kiváltó mozi mögött még annál is többen felsorakoztak, hogy micsoda bátor és remekbe szabott döntés volt a Disney-től a főszereplő személye, és az ezzel járó újfajta megközelítés.
A negatív hangok és értékelések miatt az IMDB is hamar bevédte magát, a sok gyenge értékelést adó felhasználó miatt más pontot jelenít meg, mint ami a valóban leadott voks: ez a film egyszerűen nem lehet rossz, a lehúzók mind rasszista gyűlölködők, akik nem bírnak megemészteni egy bátor és csodálatos döntést. Ez a kártya mindig mindent üt - ha szerinted ez vagy az nem jó, akkor Te csak rasszista, nőgyűlölő, homofób, vagy ide tetszőlegesen behelyettesíthető bármi vagy, és nem releváns a véleményed.
Hát kérem, rasszistázás ide vagy mocskos elnyomó fehér férfiak oda, a Disney lenyűgözően csodálatos adaptációnak titulált büszkesége, az új kis hableány igenis bűnrossz feldolgozás lett. Aminél tényleg borzasztóan félrement a casting, félrement a rendezés, félrementek az új dalok, a hab a tortán pedig a sok helyen vászonról leeső CGI.
Az új kis hableány, Halle Bailey láthatóan megtesz, mindent ami tőle telik, de nincs mit tenni: a kis hableány egyszerűen csúnyácska, irtózatosan kilóg a szerepből, az éneklés kivételével gyakorlatilag semmilyen téren nem meggyőző. Az, hogy milyen csodálatos az énekhangja, sajnos teljesen mindegy, ha tizenöt-húsz percet dalolgat a 120 percből, eközben is néznünk kell a főszerepre egyáltalán nem alkalmas színésznőt. Ha pedig valaki szinkronnal nézi és hallgatja... akkor pedig nem is ő, hanem Radics Gigi fog szólni. És nem, nem vagyok rasszista: egyszerűen sokkal szebb, sokkal jobb, a szerepre klasszisokkal jobb és tehetségesebb színésznőt is választhattak volna, aki emellett még barna bőrű vagy latino is. És emiatt itt nem Halle Baileynek jár az extra lehúzás, hanem a castingos kollégáknak, akiknek sikerült az utóbbi évek egyik legrosszabb castingját összehozni még a hableányon kívüli szerepekre is. Egyetlen kivételt az ebben a szerepben sokak által tényleg méltatott, Ursulaként valóban jó Melissa McCarthy jelenti - ha már Javier Bardem is unottan, szinte tekintély nélkül játssza a tenger elvileg nagy hatalmú királyát.
A trükkök egy animációs filmben elmennének, de ebből a rajzfilmszerű a CGI-ból szinte mindenhol nagyon kilógnak az emberi szereplők, ami bizony rontja az élvezeti értéket. Zenék terén a klasszikus dalokat jó hallani, de az új dalokat nem illeti dicséret, és még finom voltam - az egyik rapszámmal szó szerint kínozni lehet, ami alatt már rám nézett a 6 éves gyerekem és nejem is, hogy ez valami irdatlanul rossz.
Az új kis hableány összességében minden téren csalódás - ami csak lehet, ebben aztán tényleg félrement. A Disney, aki össze tudott hozni egy kifejezetten jól sikerült élőszereplős Aladdint csodásan koreografált táncbetétekkel, hangzatos új és régi zenékkel, rendkívül látványos és hangulatos formában, ahol a főgonoszon kívül kb. minden karakter perfekt volt, annak irtó nagy szégyen, hogy egy ilyen ötlettelen, rosszul castingolt, sok téren elrontott feldolgozással áll ki büszkén, és ahol még a táncos-zenés koreográfiák sem hoznak egy élvezetes szintet.
Az új kis hableány nem a főszereplő merésznek és bátornak titulált választásával bukott el - az csak minden pillanatban emlékeztet rá, hogy egy nagyívűnek szánt, mégis a legtöbb téren mellément fércmunka, amit látunk.
10/2, az idei év eddigi legalja.
A rajzfilmből pár percet betenni utána tényleges felüdülés volt. Utoljára szerkesztette: viizo, 2023.08.13. 12:36:07
TF Fenevadak
Írni sincs kedvem semmit. Voltak jó dolgok is....
5/10
Meg2
Pont azt hozta amire számít az ember,gagyi sztori,gagyi megvalósítás,jó poénok ütős látvány. a kötelező idegesítő kislány aki sose fogad szót,és állandóan bajba keveri magát ami miatt a főhősöknek cápagyilok helyett folyton miatta kell aggódni. a kínai pénz és befolyás látszik mint állat(kooprodukció) a filmen szerencsére az is látszik hogy ők sem akarták komolyan venni magukat
egy fárasztó hét után péntek esti agykikapcsolós szórakozásnak pont jó
6/10
Galaxis 3
Repcsi sztorija erős lett. Ezzel nem nagyon lehet vitatkozni. Bár itt hozzá lehet tenni, hogy volt annyi könnyítés a helyzeten, hogy állatokról volt szó, így van egy kis előny. Gyorsabban alakul az érzelmi kapcsolódás. És a gonosz, őrült tudósról nem beszélve, akivel a néző nem tud azonosulni. De ő meg ha nem gonosz volt, akkor csak ömlött a fölösleges expozíció belőle.
Ettől függetlenül a jelenben játszódó dolgok ugyan azt a silány minőséget hozzák, mint bármelyik másik eddig. Bármilyen dráma alakul ki, szó szerint azonnal feloldják. A vége azért felhúzta a végeredményt, mert ott az akció, dráma mellé oda lehet állni. Szép lezárása lenne a dolgoknak...
7/10
Én ezt értem, és nem is azt mondtam, hogy választani kéne a kettő között. Nekem fullos számítógépem van 32"-os 4K kijelzővel, és legtöbbször azon filmezek. Sőt, az új filmek közül mindig kikeresem a legnagyobb release-t, kb. 60-80GB 4K, HDR, (meg még jó sok tücsök és bogár utánaírva) és ezeket nézem.
De a telefon remek alternatíva nekem amikor leoltom a gépet és bemegyek lefeküdni. Ugyanis jó párszor van olyan, hogy nem alszok el túl hamar, és ilyenkor ráförmedek a telóra... netezek, Mario-zok, meg online filmeket nézek. Néha le is töltöm őket. Ez nagyjából olyan, mint mobilon játszani két megálló között a buszon. Elgányolod vele az időt, de ettől még nem lesz a fő profilod. Nekem sem az. Ha a gépszobában vagyok, akkor nálam sem jöhet szóba, hogy telón csináljak akármit is.
Azok közé tartozom, akik ilyen-olyan okok miatt "megrekedtek" a régi technón - PC+27", FHD, 5.1 -, de még így is pironkodva írom le, hogy ez alá nem vagyok hajlandó alámenni semmiféle telefonnal, vagy marokmarcsa kijelzővel. Akkor inkább nem nézek (meg) semmit - telefonomon sem szoktam videózni.
Telefonon filmet nézni nem olyan rossz. Egy 1440p-s vagy egy full hd minőség azért már parádésan néz ki olyan kijelzőkön, amik támogatják ezeket a felbontásokat. Mégpedig azért, mert ilyen kis méretben óriási a pixelsűrűség, és emberi szemmel még közelről sem látható semmilyen minőségi probléma. Egy 2 méteres tv-n a 4K nem volt olyan szép, mint egy 1440p-s kijelzőjű telón egy 1080p-s vagy egy 1440p-s minőségű film. Legalábbis közelebbről már elég jól látszott a különbség. A kevesebb inch nekem személy szerint nem akkora probléma, inkább a hangok azok, amiben a nagyobb hátrányt látom.
Mivel az általam írottakból pattant ki a téma, én is reflektálok már rá :) Az Őrzők 3-ik részét azért néztem meg, mert alapból szeretem a sci-fi blődliket, kezdve az 5. Elem és hasonszőrű társaival, és nem olvastam igazán rosszat róla a kritikusok részéről. A nézőktől már annál többet, de nyilván ott jóval szélesebb a merítés, és sokaknak semmi sem jó, vagy épp ellenkezőleg, van aki a legtrébb bármit is egekbe magasztalja.
Gunn legutóbbi filmjei nálam nagyjából a közepes és legalja szint között mozognak (valahol Taika Waititivel egy polcon), de ha már trilógiazáró rész, amiről a hype olyanokat szajkózott, hogy 'Marvel becsületét megmentő', és hasonlók, adtam neki egy esélyt a Disney+-on, 4K Imax Enhanced formában nagy képernyőn, dübörgő házimozival. Nem vmi cincogó kis laptopon vagy egy maroknyi telefonon, ahogyan azt egyre többen teszik, aztán meg megy a lehúzás, hogy ez de béna volt - naná, mert így pont zéró élményt kapott, hiába dolgozott rajta 20 hangmérnök meg vagy 100 látványtervező.
Vannak filmek és szériák, amit valószínűleg az életben nem fogok megnézni, pl. a Fast & Furioust úgy a negyediktől vagy ötödiktől már rég elengedtem, de a GotG3 lezárására kíváncsi voltam, mert bármi lehetett volna belőle - sokaknak ebben a formában is nagyon bejött, nekem pedig nagyon nem. Holott Marvel téren a Loki vagy a WandaVision gyakran szintén sci-blődlibe hajlóan vicceskedő, de azért a háttérben komolyabb szálakat is feszegető szériák nagyon bejöttek.
End of story. :)
Ez eléggé szubjektív, így bármilyen folytatást ide lehet sorolni, ami valamiért jobban bejött valakinek, mint az első rész. De ha kicsit reprezentatívabb, kiterjedtebb és számszerűbb értékelést választunk, mint amilyen pl. az imdb, akkor más lesz a végeredmény.
Ennek alapján:
Keresztapa 2 nem jobb, mint az első rész. Kicsivel, de elmarad. Mad max szintén nem jobb. Egyik folytatás sem. Bolygó neve halál, bármilyen meglepő, de elmarad az első résztől... ez mondjuk meglepett, mert meg voltam róla győződve, hogy magasabb a pontszáma. Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag nem jobb, mint az első rész, Bárányok hallgatnak egyik folytatása sem jobb, mint az első rész, Die Hard folytatások szintén nem jobbak, Halálos fegyver egyik folytatása sem jobb mint az első rész, Bad Boys folytatások szintén nem jobbak, Beverly Hills-i zsaru folytatás szintén nem, Csupasz pisztoly egyik folytatása sem éri el az elsőt, Mátrix... ez nem is tudom hogy merült fel... ezt utánanézés nélkül is megmondom, hogy a folytatások messze elmaradnak a kultikus első résztől. Ocean's folytatások nem érik el az első rész értékelését, Hobbit folytatások nem jobbak, mint az első rész, 48 óra folytatás szintén nem jobb.
Ami maradt, az nagyjából egy kézen megszámolható. Mondjuk lehetséges, hogyha valaki rászán sok-sok időt, és komolyan kutat a témában, akkor talál két kéznyi jobb folytatást is, de az tény, hogy a nagy egészet tekintve ezek a folytatások annyira elenyészők, hogy tűként kell keresni őket a szénakazalban.
Keresztapa 2, mad max 2,terminátor 2,bolygó neve halál,indiana jones és az utolsó kereszteslovag,a birodalom visszavág,Nolan féle batman-sötét lovag, jó a rossz és a csúf,bárányok hallgatnak,die hard 2-3,mission impossible sok,halálos fegyver,bad boys2,beverly hillsi zsaru,csupasz pisztoly,avengers infinity war,matrix,oceans 11-12,gyűrűk ura,hobbit,megint 48 óra
most igy hirtelen ami eszembe jutott. lehet van ami valakinek személyesen nem jött be,de általánosan igaz rájuk,hogy a folytatás jobb vagy van olyan jó mint az első :)
és nyílván tudnék sorolni egy rakattal,aminek a folytatása nem jött be :D reménykedni lehet,és továbbra is,amig nem látod nem tudod hogy neked bejön e vagy sem :D és itt a csapda. bár otthon nézve simán kilőhető,de a mozit ha kifizetted ,akkor maradsz végig :D
Oszinten, en mar csak azert nezem meg ezeket mert Marvel, es elkotelezodtem:D Most mar valoszinuleg akkor is megnezem ha nagyon szar lesz, katasztrofaturizmus jelleggel, hogy lassam a folyamatot:) Persze ez nem lenne lehetseges Disney+ nelkul, Endgame ota csak a Spiderman 3-ert fizettem volna kulon.
Tolem aztan siman lehet szamitani "az elozo10 resz szornyu volt es ez is az" jellegu kritikara:)
"bármilyen is volt az "előzmény", hátha (szubjektív tényezők miatt, elsősorban) a folytatás/reboot/újabb epizód hoz valamit"
Ez lehet egy elvárás, de van egy olyan íratlan szabály, hogy a folytatások általában mindig rosszabbak az első résznél. Ez alól a kivétel pedig olyan kevés, hogy kb. egy kezünkkel meg tudjuk számolni.
Egyetértek - ezért nézünk filmeket, meg folytatásokat, meg sorozat epizódokat (sokszor teljes sorozatokat)... bármilyen is volt az "előzmény", hátha (szubjektív tényezők miatt, elsősorban) a folytatás/reboot/újabb epizód hoz valamit, amire rápattan az agyunk ismét. Ezért is állok értetlenül az "akkor meg miért nézted meg?" és társai kirohanások előtt.
még valami,bocsi a külön kommentért,tudok esetleg olyan mozikat ahol régi filmeket játsznak? megnézném pl az első 3 alient,maratonban,amikor kijöttek még kicsi voltam,és rohadtul hiányzik a mozis élmény :D meg hasonló régi jó filmeket ?
de ha nem nézi meg nem mondhatja őszintén hogy nem tetszett neki :) én is megnéztem mindhármat,az első nagyon bejött,a második elment,de a harmadik nekem sem jött be.
de véleményem csak akkor lehet ha láttam. és az első kettő után mindig reménykedik az ember hogy talán majd ez fasza lesz. kritikákra meg nem adok,volt amit a kritikák lehúztak és nekem bejött,és volt amit istenítettek hogy ennyi oscart fog nyerni,de sztem elment szódával (mint pl nemrég az oppenheimer,én nem látok benne semmi oscart érdemlőt,hosszú is volt,a sztorit meg az élet írta :) )
Mint az új Indiana Jones,úgy ültem be rá a negyedik rész után,hogy úristen mit lesz ebből biztos szar lesz,Fordon már felnőtt pelenkának kéne lenni,de ugye meg kell nézni mert épp nem volt jobb dolgom,és dolgoznak az első három jó emlékei is ,és kellemesen csalódtam,abszolúte szórakoztató volt végig :)
A meg 2 is meg fogom nézni hétvégén. miért,mert jónak gondolom? nem,biztos egy fos lesz,de haverokkal mégis beülünk,amolyan agykikapcsolós látványos valamire számítok ,és valszeg meg is fogom kapni :D
aztán idénre már csak kb a Dune part2,az Aquaman 2(ennél sem számítok eget verő alkotásra),meg az Alkotó fog érdekelni kb,erről csak a trailert láttam és bejött. Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.08.10. 07:00:01
Nem mondtam, hogy nem döntheti el mi elé ül le. Arról KÉRDEZTEM, hogy minek nézte meg mindhárom filmet, ha már -idézem- "az első nyomokban szórakoztató középszer, a második unalomba fulladó CGI rétestészta" volt szerinte. Szerintem elég nyilvánvaló már ebből, hogy ezt a dolgot nem neki szánták, amivel a világon semmi baj nincs, csak érted - én sem operetteket vagy polka zeneműveket kritizálok, mert azokat nem nekem készítik. Ergo marhára nem számíthat relevánsnak egyetlen szavam sem semmilyen ilyen alkotásról. :D
Na itt jön be az, hogy kinek melyik film tetszik, illetve jön be. Nálam a Galaxis Örzöi 3 nagyon bejött, szerettem a filmet, a Shazam 2 meg pont fordítva, istentelenül unatkoztam rajta, jópárszor bele is kellett tekernem. Jó, hogy nem moziban néztem.
Ha a Galaxis Őrzői 3-ik része nagyon félrement (nálam), a Shazam folytatása már annál inkább pozitív csalódás volt minden téren.
Imdb pontszám ide, hatalmas mozis bukás oda, egyszerűen látszik rajta, hogy szívvel nyúltak hozzá: a poénok betalálnak, a sztori sem rosszul megírt, a szereplők pedig nem ripacskodnak, hanem élvezik a forgatást, különösen Zachary Levi.
Amolyan régivágású szórakozás, melynek megvannak a maga nagy pillanatai, a végén különösen. A DC utóbbi 2-3 évéből nem is emlékszem olyan filmre, ami ennyire tetszett volna - a felejtős Black Adam és a Flash tükrében pláne.
Úgy beszélsz, mintha létezne univerzális szempontrendszer arra, hogy - kezdetben nem trilógiának szánt (nem, tudtommal nem hangzott el sehol az elején) - film"sorozat" első része "mennyire szól" vagy sem egy embernek... Hadd döntse el minden aggyal rendelkező, szórakozni minimálisan akaró tini/felnőtt, hogy mi elé ül le, mire fizet be, és a végeredmény mennyire talált be neki, vagy sem...