Mikor először elolvastam a címet, csak sóhajtottam és vállat vontam: "szuper... egy újabb zombis mozi". Már álltam volna fel a gép elől, hogy felbontsak egy jogobellás joghurtot, amikor véletlenül rápillantottam a rendező nevére. Bazze, ezt úgy hívják, hogy Snyder... elkezdett érdekelni a trailer... megnéztem... elkezdett érdekelni a film... megnéztem... és húúú de jól tettem. Ez a muki mindig belevisz valamit az alkotásaiba, amitől számomra fogyaszthatóbb lesz, mint az átlag. És az átlag ebben az esetben jó nagy betűkkel értendő, mert a zombik minden amatőr mozgóképgyáros kedvencei. És volt már annyi film meg sorozat ezekből (többnyire kegyetlenül rosszak) hogy már az a szó, hogy "zombi" is erőteljes immunválaszt vált ki belőlem, és úgy kerülöm az ilyenfajta filmeket, mint forró macska a kását. Viszont ha Snyder mondja, hogy "gyere itt egy zombis film"... én megyek. Megelőlegezem neki a bizalmat, mert az Igazság Ligáját úgy odatette, hogy utána 2 hétig lassítva ettem a vajas kenyeret. Fenomenális volt. (Tudom, van akinek épp ez nem tetszett).
Szóval adtam egy esélyt ennek a csókának, hogy mutassa meg, milyen zombikat és milyen történetet tákolt nekem össze. És ahogy sejtettem, csavart kicsit az agyonjáratott koncepción. Röviden: Snyder zombijai okosak. Oké, továbbra is rondák mint a bűn, viszont ezek használják az agyukat... már ami nem rohadt el belőle. Természetesen nem fognak kiselőadást tartani a Gauss-Osztrogradszkij-féle divergenciatételekből, de filmes társaikhoz képest nagyon is civilizáltak lettek. A fejlődőképes, tanulékony zombi már George A. Romero műveiben is feltűnt a 80-as években, és öröm volt nézni, ahogy a 3 agysejtjükkel rácsodálkoznak a környezetükre, elkezdenek orientálódni, vagy tereptárgyakat és egyéb eszközöket (pl. lőfegyvert) használni. Snyder továbbviszi ezt a koncepciót. Szakít a klisékkel és a műfajhoz tartozó sztereotípiákkal, és bizonyos mértékű értelemmel ruházza fel foszladozó statisztáit, ugyanakkor társadalomba is szervezi őket. Van hierarchia, van területvédelem, van központosított hatalom, vannak képességeik szerint különböző kasztokba sorolt hordatagok, akik csak az alfa parancsára várnak, és elég egy fejrándítás, máris szélsebesen az ellenséges célpontokra vetik magukat, ezzel is szolgálva a közösség érdekeit.
Sőt, kezdetleges formában ugyan, de még üzletelnek is ezek a Las Vegasi zombik. Beengedik a területükre a bámészkodó turistákat, amennyiben elfogadható honoráriumot kínálnak fel nekik cserébe. A nagyfőnök lovon csapatja, van egy zombi cicája is, (egy tigris) amely hűséges sidekick-jeként csinál saslikot a számára nem kívánatos betolakodókból. A sztori faék egyszerűségű. De nem is kell több. A zomibjárvány csak lokális, egyedül Vegas-t érinti, amit viszont pár nap múlva kvantumhabbá akar bombázni a hadsereg. Igen ám, de több száz millió dollár pihen egy kaszinó mélyén egy páncélteremben. Na ezt meg ugye nem lehet otthagyni. Viszont a della teljesen gazdátlan... a zombik ugyanis szarnak rá, az átlagember meg nem megy be oda. Ezért néhány tökös kurafi összeáll, hogy valamiképp kigyötörje onnan. És itt szintén nem érheti szó a ház elejét Snyder kapcsán. Olyan akciót rittyentett oda, hogy nem győztem kapkodni a fejem. Több lőszert okádnak a fegyverek, mint John Woo filmjeiben. Vannak spéci képességű nagyon gyors reflexű zombik, vannak nyomkereső zombik, és vannak az igazi pofozógépek... Bautista erős délceg legény, de itt ő is összeszarja magát. Olyan durvulás megy, főleg amikor előkerülnek az igazán kemény mordályok, hogy egy pár perces "párnacsata" után a testek úgy festenek, mint a darált hús a tányérban. Ha a főnök nyakában az izom megrezdül, az engedelmes horda patakként kezd folyni a fordulás irányába. Bizony, itt mindenki tudja a dolgát, nincs szavazás 4 évente, nincs lustálkodás, és nincs korrupció sem. És ahogy azt megszokhattuk Snydertől, itt sem 90 percben csapja össze nekünk a látnivalót, hanem kellő és gondos felvezetéssel majdnem 2 és fél órán át bámulhatjuk a menekülést, a robbanásokat, a baró lövöldéket, a kézitusát az elit osztag ellen, az átgondolt taktikázást, az idővel való versenyfutást (mivel ha nem igyekeznek, könnyen taktikai atombomba huppanhat a homlokukra) és persze az elmaradhatatlan saját érdekekre játszás, árulás sem marad ki. Amit itt a rendező bácsi összehozott nekünk, tényleg egy remek, húsba vágó, fejet szétrobbantó móka. Közel sem állítom, hogy nem lehetett volna még javítani rajta, főleg színészi játék terén, de én ilyen filmektől nem is várok ennél többet. Az állkapcsomat már az első órában a földre ejtettem és később sem mertem lehajolni érte. 200 millió dollár ide vagy oda, én még a kapujáig sem merészkednék ennek a konténerekkel körbekerített pokolnak. Rendesen féltem ezektől a rohadékoktól.
8/10
Hosszú, de még így is csak fele a JL-nek. :D Köszi az ajánlót.
A film háromnegyede benne van a trailerben :) Vártam, mert alapból én bírom Snyder munkáit, de azt kell mondjam: jobbra számítottam. Nem rossz film, kimondottan jó zombis film. De kábé csak klisékből építkezik, és mindent tudni lehet előre. Mondjuk ezektől az alkotásoktól nem is várunk oltári nagy csavarokat, így ez nem akkora negatívum nálam. Péntek esti szórakozásnak teljesen jó volt, és a célnak tökéletesen megfelelt. Nálam pont az "okos-fejlődő-parkour-bunyós" zombi a nagy negatívum. Nekem ez simán minusz 2 pont :) A zombik legyenek csoszogók, vagy rohamozzanak tömegben, akadjon köztük Alpha ami brutál erős/nagy/gyors, meg izzadjon vért aki szembe kerül vele :) Tömjék meg mindenféle zombifikálódott/mutálódott teremténnyel és kész. De ne ilyen 80-as évekbeli zombi lóval, mint ami ebben is van. Az utsó jelenetében pl látszik, hogy mű lett szegény pára. Vérgagyi. Gondolom, 100 milla elment a zombi tigrisre, mert az király volt. Amúgy ettől eltekintve, a látvány besza-behu. Alapból, hogy folyamatosan kis mélységélességet használt, és nem mindig fókuszált a szereplőre, vagy csak simán ki/besétált a fókuszból/ba valaki, az nagyon bejött. A "mi van Las Vegas"-os nyitó credits meg egyenesen zseniális volt. Az akció az durva jó, a gore és a poénok is általában nagyon rendben vannak. Tetszett, hogy Snyder azért nem volt szívbajos, és zokszó nélkül "kiírt" a sztoriból olyan figurát, akire nem gondoltam volna és ott azért kicsúszott egy mi a Fuck?! :)
You only had one job Snyder! Hogy csinálj egy elborult, tökös, pörgős, zombihentelős akciófilmet! - És még ezt is sikerült elbasznod! Pedig minden adott volt. Alapból Las Vegas szerintem tökéletes helyszín lett volna egy Dead Rising féle elborult hentpartinak, de ilyen unalmas zombiapokalipszist (ami egyedülálló módon egy félresikerült cidázás miatt robban ki)én még életemben nem láttam.
Pedig maga a főcím telitalálat. Abból még meg is néztem volna egy filmet, de pár szerencsétlen balfaszkodása sokkal olcsóbban megvan, mintha hadsereg méretű ütközeteket kéne leanimálni.
A film unalmas! Közel egy (de inkább másfél) órán át SEMMI sem történik benne. Az is egy óra míg végre eljutnak addig a tetves városig, de magában városban sem a fegyvereké hanem a pattalan pofázásé a főszerep. Amit lehet hogy viccesnek gondolt a rendező, de még csak egy halvány mosolyt sem sikerült kicsalnia belőlem. A karakterek borzalmasak. Bautista az Bautista ezen nincs mit magyarázni, de a többiek valami félemeletesen szarul játszanak. Külön kiemelem a széftörő palit, akit olyan szinten irritálóra sikerült megírni, hogy minden vásznon töltött perce komoly pontokat vont le a film élvezeti értékéből.
És minden karakter, pofázik, pofázik, POFÁZIK mindenféle faszságról, csak nehogy esetleg zombikat kelljen hentelni. Borzalmas párbeszédeket adtak a szájukba, amiket hallva már komolyan én szégyelltem magam. Bautistának meg a "lányának" a kapcsolatát kész kínszenvedés volt hallgatni.
Az akció ótvar. Snyder belezúgott a zoomba, ezért minden akciót annyira szánkba tolnak, hogy alig lehet látni belőle. Ja és trailerekkben sugalltakkal ellentétben az akciók 90%-a sötét félhomályos folyosókon meg szobában játszódik, szinte követhetetlenül. Az küldetés elmagyarázása közben bevágott "képzelt" akciók (amiket a trailerbe is bevágtak nyálcsorgatónak) sokkal menőbben néznek ki, mint a valós akciók. Van egy olyan érzésem, mintha az "álomjelenet akciókat" csakis a trailer számára forgatták volna le, mint anno Dark Rey 10 másodperces szerepét a Star Warsban. Egyetlen többé-kevésbé jó akció van benne de többi rettentően vérszegény.
Maga a történet is tele van faszságokkal. Bautista szemlátomást nem tudja eldönteni, hogy ő akkor most Drax a Guardiansból vagy csak egy átlagos ember. Mert van amikor puszta kézzel vág át egy 50+ kilós asztalt egy szobán, tucatnyi zombit kilapítva, van amikor megy egyetlen nyavalyás élőhalottal sem bír.
De amúgy is tele van logikálan marhaságokkal vagy éppen kínos jelenetekkel az egész.
- Az ominózus "katonák a zombikat látva kiszállnak páncélkocsikból és gyalog menekünek. - Hőseink szomorú szemekkel nézik, ahogy egy társuk tőlük 5 méterre hosszú perceken át mészárolja a zombikat, anélkül hogy segítenének, amikor megy egy mégis indulna segíteni egy "hagyd ő már halott" dumával lebeszélik. - Minek dobták be a "A zombik felélednek ha eső van"-t ha ennek aztán SEMMI folytatása sem volt a film folyamán.
És kb 5 percenként történik egy ilyen marhaság. Ha moziban néztem volna most nagyon dühös lennék, hogy képes voltam pénzt kiadni erre a szarra, de a Netfix esetében most egy kicsit könnyebb.
Adva volt egy remek alapötlet, amiből egy tökös-zúzós Dead Rising szerű hentorgiát lehetett volna kihozni, de ehelyett kaptunk egy 2+ órás dögunalmat, szar színészekkel, szar sztorival és minimális akcióval. Megtekintését senkinek sem ajánlom.
2/10 de csak azért mert ha mondjuk a film megnézése helyett egész nap betont kellet volna kevernem, annál azért jobb volt.
Godzilla vs Kong
Ami igazábol Godzilla vs Kong vs Optimus Prime
Egynek elment 6/10
"A film unalmas! Közel egy (de inkább másfél) órán át SEMMI sem történik benne."
Az tény, hogy hosszabb a felvezetés, de ez nem egy átlagos hosszúságú film, így nem olyan nagy baj ez szerintem.
"A karakterek borzalmasak. Bautista az Bautista ezen nincs mit magyarázni, de a többiek valami félemeletesen szarul játszanak."
Ezt alá is írom, viszont egy zombitrancsírba nem Ingmar Bergman meg Lars Von Trier filmekből válogatnak be szereplőket.
"Külön kiemelem a széftörő palit, akit olyan szinten irritálóra sikerült megírni, hogy minden vásznon töltött perce komoly pontokat vont le a film élvezeti értékéből."
Ha már itt tartunk, nekem Theo Rossi sokkal irritálóbb volt... vagy csak remekül hozta a tenyérbemászó aljadék tesztoszteronprolit.
"És minden karakter, pofázik, pofázik, POFÁZIK mindenféle faszságról, csak nehogy esetleg zombikat kelljen hentelni."
Csinálok neked egy filmet, ahol 2 és fél órán keresztül zombikat fognak hentelni... garantálom, hogy fél- 3/4-ed óra után megcsömörlesz tőle és kimenekülsz a tv elől.
"Ja és trailerekkben sugalltakkal ellentétben az akciók 90%-a sötét félhomályos folyosókon meg szobában játszódik, szinte követhetetlenül."
Nem tudom, én elég jól láttam mindent. Nem lehet, hogy a kijelződön vannak alacsonyan a gamma értékek?
"Mert van amikor puszta kézzel vág át egy 50+ kilós asztalt egy szobán, tucatnyi zombit kilapítva, van amikor megy egyetlen nyavalyás élőhalottal sem bír."
Nos, én direkt visszanéztem most azt a jelenetet, és erősen túlzol... nem vágta át az asztalt semmilyen szobán, csak felborította, meglökte, és kb. 2 métert csúszott előre. Ennyi volt. Az az egyetlen élőhalott pedig az alfa zombi volt, aki sokkal erősebb volt a többieknél. Csak nála szenvedett Bautista, a többinél nem nagyon.
"Az ominózus "katonák a zombikat látva kiszállnak páncélkocsikból és gyalog menekünek."
Én úgy láttam, hogy amikor lesodródott a kocsi az útról nekiment a terepen valaminek és mintha megfeneklett volna... lehet belezanyáltak egy kisebb gödörbe az első kerekek, így pedig nehéz lett volna elrobogni vele.
"Hőseink szomorú szemekkel nézik, ahogy egy társuk tőlük 5 méterre hosszú perceken át mészárolja a zombikat, anélkül hogy segítenének, amikor megy egy mégis indulna segíteni egy "hagyd ő már halott" dumával lebeszélik."
Valószínűleg ezt is hitték róla, hogy már halott... mi az esély rá, hogy ott birkózik egy tucat zombival és nem harapta meg senki? Nem látták értelmét megmenteni.
"Minek dobták be a "A zombik felélednek ha eső van"-t ha ennek aztán SEMMI folytatása sem volt a film folyamán."
Mert kb. semmi értelme nem lett volna... minek? Hogy legyen még 100-al több ugyanolyan zombi? Így is voltak elegen.
"Adva volt egy remek alapötlet, amiből egy tökös-zúzós Dead Rising szerű hentorgiát lehetett volna kihozni"
Ha erre építkeztek volna, akkor nyugodtan lehetne egy fél órás a film. Mert szerintem kizárólag nonstop henteléssel nem lehetne fenntartani az érdeklődést. Ezt nem véletlenül csinálják így. Az agynak fokozatosan kell adagolni a vizuális ingert, mert ha megállás nélkül kapod, akkor nagyon hamar sok lesz. Ezért úgymond hagyják "pihenni" a nézőt, majd utána benyomnak még egy kis akciót, különben elinflálnák az élményt. Azon lehetne vitatkozni, hogy lett-e volna értelme még egy kis plusz akciót beletenni (szerintem igen) de hogy megállás nélküli hentorgia legyen a film, az totálisan hazavágná az egészet, főleg, ha ilyen hosszú a játékidő.
Pontosan az, amire mindenki gondol. Egy elfogulatlan kép a kommunista vezetőről. 49-et írunk, a Kuomintang és KKP béke tárgyalásai kezdődnek Pekingben. A felszabadított városban öröm, vidámság, ünnep és béke honol. Még az érkező öregek is megjegyzik, hopgy micsoda öröm van a felszabadított városban Csang Kaj-sek Nancsingjához képest. Aki eközben megkeseredett vénemberként ragaszkodik a hatalomhoz és kutatja a lehetőséget, hogy hogy ölhetné meg Maot. A tábornokok pedig szintén kegyetlenek. Mao a villájában élvezi a győzelmet és minden arra járó katonának és gyereknek felhötlen örömmel segít. A legnagyobb kedvességgel bánik mindenkivel. Egy igazi aranyember ez a Mao, nem más. Egy fantasztikus film, egy fantasztikus ember életének egy nagy pillanatáról.....
2/10
Jön az új magyar politikai thriller....
Army of the Dead
Igen kellemes szórakozás volt - sem a hosszával, sem a sztorival, sem a karakterekkel nem volt különösebb bajom. Sokan lehúzzák, hogy alig volt akció, rém unalmas, pedig bezzeg milyen jó is volt Snydertől anno Holtak Hajnala. Ezen mindig derülök, amikor ezt olvasom vkitől, mert épp pár hete újráztam az utóbbit (nagy kedvenc), de jelentem sokaknál megkophattak az emlékek, mert ott is 10-15 percekre plázában ülünk és beszélgetünk, valamint 'hogyan tovább' dialógusok követik szépen egymást.
A sztori egyszerűsége itt sokkal kevésbé zavart, mint pl. a sokak által érthetetlenül dicsért Godzilla vs Kongnál - a látvány és úgy ánblokk az egész film hangulata egészen beszippantott. Kifejezetten örültem, hogy nem végig a hentelésről szól a film, hanem amint azt nagy eséllyel a valóságban is tennék a katonák - lopakodva, de a folyamatos fenyegetés árnyékában.
A film nem revolúció, hanem egyszerű evolúció - az elmúlt jópár évben annyi minden volt már (gyors zombi, lassú zombi, szerelmes zombi, csapatépítő zombi, beszélő zombi, növénnyé váló zombi), hogy olyan ez, mint a zene. Új már nincs a nap alatt, csak a megszokott panelek újrakevergetése, más történetbe ágyazása, ami valakinek jobban, másnak kevésbé sikerül.
itt nem ez a kérdés, hanem az, hogy ez majd pont a választások elött fog megjelenni, és az előre borítékolható, hogy nem tényszerüen részrehajlás nélkül fogja bemutatni a dolgokat, hanem csak egyoldalúan és azt is tudjuk, hogy melyik lesz az az oldal és , hogy kinek a pénzéből készült .
A második kínai-japán háború elején Sanghaj 3 hónapos ostroma a Sihang raktár védelmével a végéhez közeledett. A sanghaji hadsereg 400+ katonája itt gyűlt össze. Bármi más esetben a japánok csak porig bombázzák őket v mustár gázzal végeznek velük. Viszont a raktár mögött, a folyó túloldalán volt sanghaj nemzetközi negyedrésze. Így miattuk csak a klasszikus eszközöket alkalmazhatták. Akik pedig ezt végig nézték.
A film és a történet érdekessége, hogy a raktárat és a várost nem a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg védte, hanem Csang Kaj-sek Kínai köztársasága. Legrosszabb esetben valami kommunista revizionizmusra számítottam, ahol ők védik a raktárat. Legjobb esetben meg csak elsiklanak a felett, hogy hova is tartoztak ők valójában.
A válasz pedig az, hogy bár lejebb van csavarva a köztársasági téma, de többször is szóba kerül. Arról nem is beszélve, hogy a történet egyik patriotikus pontja, mikor a cserkészlány becsempészi a köztársasági zászlót, hogy kitűzhessék. Bár a zászlót azért nem mutatják totálban, inkább csak a háttérben marad. Viszont úgy látszik hogy a japánok elleni harc fontosabb annál, hogy ki milyen oldalon volt.
A film jó. Látványos és eléggé naturalisztikus, ami a körülményeket illeti. Nincs hősies hazafiság minden jelenetben. Főleg, hogy a központi szereplőink dezertálók, akik csak kiakarnak jutni a pokolból. Az mondjuk kifejezett vicces, hogy a film 90%-ban üvöltöznek a katonák :D Amiben talán van igazság is...
Ritka manapság a jó és látványos háborús film. Meg kell becsülni őket...
7/10
Még hozzátenném a fényképezést, ami szintén nagyon jó volt. Néhány közelharci jelenet kiemelkedő, ugyanakkor elég sok klisé is belekerült. A befejezést kivéve (az olyan semmilyen) "en bloc" nekem is tetszett. ;)
Nagyon vontatott, nagyon drámai, nagyon lehúz és zseniális. Mark Ruffalo egy ikerpárt játszik, akikből az egyik egy iszonyat felelősségteljes, de arrogáns kihaénnem, míg a másik egy szellemi fogyatákos. Aki szereti az ilyen családi drámákat, azoknak ajánlom.
8/10
Aki annyira hanyatt esett az Oxigén című film csattanójától, az tuti hogy szűz ebben a film műfajban.
Minden egyes klónozós/"én vagyok ő" scifiben dettó ugyanezek a dialógusok és rejtett utalások kerülnek sorra, mint itt is. Hold, Feledés, Emlékmás, A sziget... Ezerszer láttuk már. Főszereplő nem emlékszik a múltjára, felvételekből tud csak csemegézni, inkubátorban ébred, titkolóznak előtte... A folyton mutogatott gumós klón egér meg csak ráadás. (Alien 4 örökre a tudatunkba véste, hogy ezek a képsorok mit jelentenek.)
Ettől függetlenül nekem is tetszett a film. Hangulatos. De semmi váratlan fordulat nincs benne. Továbbá néhány jelenet tényleg miaFOX volt úgy számomra, ahogy mások által említetten is, mint például a kék kencés bökő visszapattintása, vagy a végén...
Amikor már 1% ALATT van az oxigén, de a csaj még percekig eszméleténél lazán beszélget a géppel meg még ott kotorászik. Miközben jóóóóval előtte már hallucinált meg elájult. Bár ezt be lehet tudni annak, hogy ez az egész SIKER csak hallu volt, és már meghalt. A záró képsor is túlzottan idilli és erősen kontrasztos ahhoz, hogy igaz legyen.
Nem tudom miért lepődünk meg ezen, Snyder nem egy jó rendező, hozta a szokásost, az meg ennyi. 4/10
Guy Ritchie ide, J. Statham oda, ez elég gyenge eresztés. Az egyetlen dolog, ami tetszett benne, hogy 3 féle helyzetből mutatták be, mi is történt a nyitó jelenetben.
3/10
és pont azzal basztak el mindent :D ez egy siralmas GR film lett
még nem láttam csak az elözetest, De még is jelent az bármit is , gofy most kki csinál valamit ha szar a story? Attól hogy Guy Ritchie, tarantinó, meg ki tuudja még ki van a filmben, a szarbol nem lehet várat épiteni. Én már megtanultam, hogy számomra semmit nem jelentenek a nagy nevek és az oscár jelölések . Ha valami szar akkor az becsomagolva is szar marad, senki nem képes csodát tenni.
miert erzem ugy, hogy extra pontokat adtatok erre mert Snyder rendezte? Semmi kulonos nincs a filmben. Kozepesnel epp, hogy jobb. Azt se tudom, hogy 5/10 vagy 6/10 et adjak ra.
Sztori szar volt. Karakterek idegesitoek. Bautista lanya is kurva szar karakter volt.
Na meg hat, hogy mindenki meghal es kb csak a csaj marad eletben aki miatt kb mindenki meghal. Ezenkivul jobb lett volna ha inkabb a tiome loopos sztori eroltetik. Es mi a fasz van a robot zombikkal akiknek keken vilagit a szemuk??????
Én esküszöm nem értem ezt a Snyder mániát. Egy teljesen középszerű rendező a faszi. Nem láttam még kiemelkedő filmet tőle. Vagy most az internet felhypolta a nevét a Snyder Cut miatt és azóta lett ennyire nagy név. Mert ugye ha elnyered a netes kommenthuszárok tiszteletét, akkor onnantól kezdve te vagy a király. Nem értem ezt a logikát, de biztos bennem van a hiba.
300 meg a Watchmen amiket adom neki, nagyon bejöttek. Én kedvelem a stílusát, a látványvilágát, szép lassításokat, a zenei választékát. Az utóbbi munkái viszont elég gyengusra sikeredtek, élen az Army of the Dead-del
Heh, úgy mondod, mintha nem erről szólna a világ. Elnyered a gazdagok tiszteletét ->te is gazdag leszel, haverkodni kell. Snyder sem véletlenül tudta zsebből összehozni azt a vágott verziót.
ON: sajnos inkább a mai felhozatalhoz KÉPEST jók, amiket csinál..
Két jó mozi tőle, viszont én már nagyon gyengének érzem ezt a lassítós, kurva epik minden shot stílust. Az a baj hogy történetet nem tud mesélni, ebben a filmben is mindent a szádba rágtak, hosszú percek mentek el azzal hogy elmondják mi hogyan működik, ez marhára nem érdekes, nem vonja be a nézőt. A sok blőd jelenetről nem is beszélve, amiket csak egy kevés módosítással fel lehetett volna javítani, de nem, szerinte az életszerű volt, hogy
Mikor Alfabácsi kivette a lefejezett csajából a zombibébit, a kisDEAD is kéken fluoreszkált. Ahogy eltűnt a gyenge fénye, meghalt. Értelmezésem szerint mintha ez lenne az életjelük. Neten biztos van 1700 találgatós oldal, hogy akkor mi volt ez, ezeket nincs kedvem megnézni, mert messze nem ér annyit a film számomra. :-|
De mi a faszert ad egy zombi no eletet egy robot zombinak? Akkor a tobi robot zombi es igy szuletett. Miert robot? Tok baromsag az egesz. Ez az egesz vissza akarom szerezni a zombi csajomrol is kb azonnal az I am legend jutott eszembe. Ilyen filmrol nehez lenne valami kurvajot csinalni de legalabb ne lett volna tele baromsagokkal egymas utan. Az egesz kislanyom meg akar keresni valami not a zombik kozott mert van ket gyereke is full faszsag.
Látványvilág az tetszett, meg nagyon vártam a "NagyPityut" mikor sütik el, mint a trailerben és hullanak a zombik, mint Rambo IV. -ben. Erre elindult, számomra sok helyen logikátlan, sok dolgot belengető aztán úgy hagyó eseménysorozat, aminek a végére egy kicsit "meh" érzése van az embernek, kár érte sokkal többet kilehetett volna ebből hozni, ha már így nekifeküdtek. Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.05.29. 12:55:44
meg azért a szokásos netflixes diverzitás is megjelenik, trans nő, buzi, feka, cyborg zombi, természetesen női vezér. lehet, hogy it most nem tolnak hozzá mást csak a megjelenést .
Kihagytad a szexuális predátort, aki persze fehér férfi. Plusz a "white savior" szerepben tetszelgő tini fehér csajt, mert ő az egyetlen az egész bagázsban, aki törődik a "menekült táborban" sinylődő (naná, hogy) mexiói családdal :)
Vallási horror a gyengébb fajtából. Olcsó ijesztgetéseket használó kliséhalmaz. Mondjuk annyi haszna talán van, hogyha a bükkszéki romák megnézik, akkor nem fogják egyből Máriát látni a pinceajtó hasadékaiban, és nem kell egy újabb forgatócsoportnak kimenni és riportot készíteni a település lakóival. Más erénye nem nagyon van a filmnek. Negan pluszpont.
Szerintem kurva jó lett. Hosszú, de egy percig sem unatkoztam. Zseniálisak a ruhaköltemények, de nem kell divatrajongónak lenni senkinek, hogy szórakozást találjon benne. A mesére is remekül reflektált. Emma igazi vadállat.
Egyfajta TV műsor kereteiben megrendezett nosztalgia utazás némi dokumentum filmes beütéssel egy sorozatról, melyről én nem tudok elfogulatlanul beszélni. Nagyon sok ismerősöm van, akik vagy utálják vagy csak nem érdekelte őket ezt a show, de nekem nincs olyan műsor, amit többet láttam volna ennél, vagy ami ennyire hatással lett volna rám. Nem, nem beszélek élet megváltoztató hatásról, sokkal inkább arról a biztonságos, ismerős helyről, ahova bármikor bármilyen helyzetben menekülni tudtam, tudván, hogy biztos megnyugvást, felejtést és örömöt fogok kapni. Akkor is, ha már 100-adszorra merülök el benne. És talán ez volt ennek a mostani Reunionnak is a legmeghatóbb része, hogy láttam, a világ körül mennyi más ember érzett hasonlóan így.
Magát a "nem scriptel" showt bőven meg lehetett volna jobban is rendezni. Sokkal több időt fordíthattak volna a mellék szereplőkre és talán kevesebbet a random celebekre. A kivágott jelenetek vagy werk film jelenetek között sem fog egy rajongó túl sok újdonságot látni, de csak a díszlet, a színészek egymással való beszélgetése, bőven elviszi a hátán ezt az egészet. Már annak, aki rajongó, másnak kevésbé tudom ajánlani, nem biztos hogy ebből fog a legtöbbet megtudni a sorozatról.
Volt pár erőltetett rész benne (pl. Lady Gaga), de voltak olyan részek, mely erőltetettnek tűntek, de végül intim és meghatóvá sikeredtek (pl. a felolvasó próbák). Az elején említett rajongó rész is talán kicsit túlságosan is pc-re sikeredett, de engem pont nem bántott, jó volt látni, mennyi különböző ország távoli embereinek életét fogta közre ez az egy darab sorozat. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.05.30. 10:10:55
Ha nekem ezelőtt azt mondta volna valaki, hogy két divatsznob vetélkedése érdekelni fog, azonmód hülyének nézem. Valahogy eddig sose jöttek be a Dizni filmek, de basszus, ennek hangulata van... a nárcisztikus pszichopata bárnónő tökéletes választás volt, a másik címszereplő szintén, a 70-es évek szintén. Nem kapunk ugyan 101 kiskutyát, csak 3-at, de azok olyan vadak, mint az alien queen tojáségetés után. Egyszerűen szuper jó eredettörténet ez Szörnyellának, és nagyon remélem lesz folytatás.
8.5/10
Egyetértek, a 2 Emma viszi a vállán az egészet. Ráadásul kicsit sem gyerekeknek szól, ami hatalmas meglepetés volt nekem a Disney-től. Attól féltem, hogy Cruella segítői dilettáns, vicceskedni akaró rajzfilmfigurák lesznek, de NEM! Szinte biztos vagyok benne, hogy sminkért / jelmezekért Oscarra is fogják jelölni.
Összességében remek kis mese, ezt a szerepet Emma Stone-ra öntötték, ez egyértelmű, és a többiekkel sem volt különösebb gondom. Néhol a kutyáknál kicsit kilóg a cgi, de a képi világ ezenkívül nagyon rendben van. Cruella belépője a grófnő báljára valami brutál menőre sikerült... na, ott konkrétan felállt. Pedig egy szándékosan csúcsra járatott giccsparádé az egész, de olyan jól működik, hogy kilóra megvettek ezzel a hülyeséggel.
Hát... én is csak legfeljebb ismételni tudom az előttem szólókat. Rengeteg Disney mese lett már elbaszva, és hol ezért, hol azért nem működött, ez viszont kétségtelenül viszi a prímet. Legfőképpen talán azért, mert igyekszik kimaxolni az eredeti mese szereplőit, sztoriját és atmoszféráját, amennyire csak lehetséges.
Nem csinálja azt amit a Demóna, hogy a főszereplőt (csupán azért, mert róla szól a történet) glóriával övezi fel, és megváltást próbál számára keresni, illetve jellemfejleszti őt, hogy népszerűbbnek hasson a vásznon, és jobban lehessen vele azonosulni. Na, itt ez nincs. Cruella (amint a neve is mutatja) épp olyan geci (ha nem gecibb) mint a nemezise. Ő meg sem próbál erkölccsel vagy etikával tetszelegni a nagyérdeműnek, hanem kíméletlenül átgázol mindenen és mindenkin, hogy elérje a céljait. Tökéletesen hozza tehát a mese ijesztő, csontos arcú boszorkányának természetét, aki egy szadista állatkínzó, és elrabolt dalmaták bőréből csinál magának új divatkollekciót.
Persze minden "jóban" van valami rossz, mivel ez a film talán leggyengébb szegmense, ahol a rendező már nem akart továbbmenni. Vagy csak nem mert: mármint ami Cruella természetét illeti. Nagyon jól felépíti ugyanis a világot, a szereplőket, az ellenlábas személyét, a fantasztikusan divatos, néhol extrémen hóbortos cosplayeket, sőt magát a konfliktust és a humorforrásokat is, viszont Cruella jelleménél megtorpan.
Töprenghetnénk rajta, hogy miért teszi, de valószínűleg két dolog lehetséges: vagy arról van szó, hogy ez még csak az eredetsztori volt és hősnőnk még fiatal, és próbálgatja a szárnyait, vagy pedig nem akarták túl ellenszenvesnek beállítani a hölgyeményt... legalábbis még. A túl ellenszenves alatt pedig gondolok itt arra, hogy Cruella konkrétan egy szadista. Ráadásul állatokat gyilkol, (sőt, ha kell embereket is), hogy az éppen aktuális divatmániájának hódolhasson. Persze a rendező már ebben a filmben is pedzegeti Cruella igazán sötét és pszichopátiás természetét, de még láthatóan nem akar leásni a mélyére.
Viszont ha lesz folytatás, és a Disney tényleg bevállal egy abszolút pc-mentes és diktatórikusan kegyetlen bestiát, akkor le a kalappal előtte. Csak hát ez valószínűsíthetően érinteni fogja a korhatár besorolásokat is, mivel gondolom egy szülő nem szívesen ülne be a totyogó 5 évessel egy olyan filmre, ahol a címszereplő vérfagyasztó röhögés közepette hántolja le cuki négylábú szőrmókokról a húst, majd teszi ki száradni a bőrt.
Elképzelhető, hogy egy arany középutat fognak találni, mert hát mégiscsak fenn kell tartani a családi mesedélután koncepcióját (jelzem, hogy a jelen filmünk épphogy beleillik ebbe, de már feszegeti a határokat, mert vannak egyértelmű utalások a durvulásra), és most ez többé-kevésbé sikerült is megtenni.
Amúgy de facto: ez a mese nem éppen gyerekeknek való. Elég sok tragikus pillanatot tartalmaz, ami talán arra is lehet reflexió, hogy a traumatizált gyerekkor milyen kegyetlenül eltorzíthatja egy ember jellemét és az eredmény lehet egy szadista Cruella. Viszont éppen ezért az egész sztori a meséből a realizmusba tolódik át, vagy a kettő peremén táncol. Ez a kettősség igazából végig jellemző a filmre. Akárhogy is, ezt odatették, és soha rosszabbat ennél.
Még friss egyetemistaként ültem neki abban az évben mikor nálunk kijött, és valahol fél óra környékén abba is hagytam a nézését, annyira idegenkedtem tőle (meg attól a borzalmas ufo-s plakátjától is). A stílusa furcsa, zavarba ejtő, a karakterek szintén. A narráció "lényegtelen" dolgokra tér ki, a szereplők random monológban mesélnek magukról olyan hévvel, hogy ha nekem mondják egy "és kit érdekel???" felkiáltással hagytam volna őket faképnél.
Kíváncsi voltam, így 19 évvel később hogy viselem. Hát, az első húsz percben néztem nagyon az órámat, hogy ezt így 2 óráig, nehezen fogom bírni. :)
Aztán csak tovább erőltettem rajta magam. És milyen jól tettem. No nem azért, mert megváltozott volna utána a film stílusa vagy hangulata. Kicsit sem. De szépen lassan, kezdtem ráhangolódni, kezdett megfogni az a módszer, ahogy a rendező bemutatja az élet apró dolgainak a báját, a valóság és az álmodozás összefonódását. Kezdtem megérteni és átérezni a főszereplőt. Kezdett elvarázsolni a film.
És ez a legnagyobb erénye, a varázslat. Kiszakít a valóság normái közül, és már már olyan érzésem volt, mint mikor belemerülök egy kedvenc regénybe, teljesen átadván magam ama világ szabályainak, beillesztvén magam a főszereplők világába. Nem akarok ódákat zengeni, mert erről szó sincs. De hogy ez az egyik legegyedibb romantikus történet, amit láttam, abban biztos vagyok. Megérte bepótolnom.
Streaming filmkent ertekelve (ami kvazi a modern VHS) kivalo film. Mozifilmkent inkabb kozepes lenne, de ez nem egy mozifilm. Latvanyos, stilusos, jok a karakterek benne, es bar eleg hosszura nyulik, vegig szorakoztato tud maradni.
Gyengesegei: - Mind a karakterek, mind a sztori nagyon jol fel van vezetve. Ennek ellenere inkabb csak zombihentelesse alakul az egesz a masodik felere. Nem hasznaltak kesobb ki jol sem a karaktereket, sem a bankrablos vonalat. Tobb "Ocean 11" kellett volna bele. - Az okos zombik inkabb rohejes karikaturaszeruek lettek, mint ijesztoek. Tulzasba vittek. - Az apja-lanya vonal elegge fantaziatlanra sikeredett.
Moziba nem mennek miatta, de streaming filmkent nagyon jo lett.
Nem tudom hova tenni a filmet. Guy Ritchie-t szeretem, a Blöff és a Ravasz, az Agy és két füstölgö puskacsö máig a kedvenceim között vannak. De ezt nem tudom hova tenni. A rendezö próbálja megismételni ezen filmeket, de valahogy ez most nem jött át.
Az alapfelütést mindenki ismeri, de a biztonság kedvéért spoilerbe rakom:
történik egy rablás, egy pénzszállítót akarnak kipakolni, ami sikerül is, csakhogy közben elsül egy-két fegyver és föhösünk fia már nem az élök sorát gyarapítja, valamint szigorú nézésü föhösünk is padlóra kerül.
Na ezen képsorok megteremtik az alaphangulatot, majd következö snitt, föhösünk ott csücsül egy cégnél, néz továbbra is keményen és nem tudjuk, hogy honnan jött, ki ö, mi ö és ezen a film többi része se nagyon változtat. Az kiderül, hogy valami banda feje, szemrebbenés nélkül intéz el jófiút, rosszfiút, de ha olyanja van, akkor elöbb szarrá veret valakit, majd pénzt ad neki, az emberei összeszarják töle magukat, szóval ilyen ember a föhösünk. De hogy pontosan mit is csinál a bandájával, hogy ö most jó vagy rossz, gengszter vagy csak olyan üzletember, aki piszkos dolgokat is bevet a hatalma megszilárdítása érdekében, na arról nem tudunk meg semmit jószerével. Késöbb beáll egy pénzszállító céghez, ahol már rögtön az elsö bevetésen Rambo lesz belöle, ami a film többi részén se változik. De ez valahogy nem illik Guy Ritchiehez. Én személy szerint nem ezt vártam, hanem valami heist filmet (az Imdb-n például Cash Truck-ként van szerepeltetve a film, nem pedig Wrath of Man-ként, így a címböl simán lehetne heist-filmre apellálni, de sajnos nem az, hanem szimpla akciófilm).
A karakterek nincsenek kibontva, egyik akció követi a másikat, igazából a sztori sincs nagyon elmesélve (nyilván nem kell prózai magasságokat várni a sztoritól, de lehetett volna jobb is). A végét se igazán értettem,
más ember egy ilyen lövöldözés után, föleg, hogy öt is szarrá lötték, jókedéllyel várna, hogy bezsákolják a fekete zsákba, ö meg simán felkel (ezt ugyan nem látjuk), majd leszámol a fögecivel és "ellovagol" a sötét éjszakába, miután váltott egy egysorost a feltételezhetöen FBI-os vagy CIA-s muksóval (akiröl persze alig tudunk meg valamit, hogy mit miért csinál, miért segít a föhösnek, stb.)
Egyébként lehet, hogy sokmindenki másnak bejön a film vagy csak én néztem túl felületesen és nem figyeltem oda a párbeszédekre, de ez most nálam nem lesz GR-kedvenc.
5/10
fél off GemGéza
Hang nélkül 2.
Tetszett, ritka amikor egy folytatás van olyan jó mint az elődje. Persze maradt a recept, csak mindenből kicsit többet kapunk.
Az "Élve eltemetve" nyomdokain haladó, feszült és nyomasztó hangulatú film. Persze messze nem olyan letaglózó hatású, mint az említett mű, az alap helyzet úgy érzem itt sokkal hamarabb kifulladt. Cserébe bedobtak egy ötletes újítást, azaz hogy itt a "koporsó" egy aktív, a főszereplőre reagáló entitás. Lényegében egy alkalmazás, mely reagál a "bebörtönzöttjére". Végre tud hajtani bizonyos feladatokat, mint a "telefon" hívás, adatbázisban, neten való keresés, de proaktívan közbe is lép, ha úgy érzi, a "bentlakó" veszélyezteti a kapszula vagy önmaga egészségét.
A kötelező csavar, ami nem is a végén, hanem már valahol a háromnegyedénél előjön, nem túl meglepő, de kellemes plusz faktort adott a történetnek. Ez az irány nekem nagyon is tetszett, még úgy is, hogy fájdalmasan tele volt lyukakkal és logikátlan elemekkel. Mindenesetre dicsérendő, hogy nem egy sima rókabőr lehúzásról van szó, hanem ténylegesen próbáltak valami sajátos ízt adni a történethez.
Egyszemélyes kamara darab, Mélanie Lauren pedig remekül elvitte a hátán a filmet. Egy Buried vagy Moon szintet ugyan nem ér el a film, de egy ilyen kis scifi novellás esti mozinak meglepően jó volt.
Igen, ebben vannak olyan döntések amikor a fejed fogod :) De én ezeken inkább túllépek. Viszont jó a film első pár perce, ami a lények megérkezésére koncentrál.
Kedvet kaptam hozzá, így gyorsba ledaráltam. Jó volt, nem volt gond vele. Bár a havas pályán azok a random következtetések röhej volt. A takarítás tempójáról meg a Minos cég nagyságairól nem is beszélve... :D
7/10
Spiral: From the Book of Saw
Van, aki tud váltani vígjátékról drámára. Van aki meg Chris Rock... Meg egy ilyen gagyi sztori a rendőri túlkapásokról. A végén az a jelenet az totál röhej volt. Azon jót röhögtem... :D
4/10
A spirálban azon fogtam a fejem, hogy szinte az egész film flashback-ekben játszódott. Ráadásul úgy, hogy egy csomóban a flashback-elő személy ott sem volt, vagy kiment a szobából vagy csak később sétált be... WTF?
Mostanáig nem nagyon foglalkoztam vele, hogy milyen feldolgozásai vannak ennek műnek. Aztán most rávettem magam, hogy megnézzem Luis de Funés féle verziót is. Itt nincs maffiózós vonal meg rendőrség meg ilyenek. Csak simán a keveréskavarás. De nem csalódtam. Funés hozza a formáját és jókat nevettem rajta. Néhol burleszk humor is van, ami vagy bejön v nem. Stallonéék sokkal filmesebben adták elő, de nincs jobb változat. Mindkettő nagyon vicces... :D
7/10
The Conjuring: The Devil Made Me Do It 2021
Jön a szarvasember... és méghozzá milyen dühös. Ed és Lorraine minden erejét beveti, hogy megfékezze a mészárlást, de ezúttal lehet hogy ez kevésnek bizonyul. Ugyanis itt nincs rafinált apuka, aki Auchan-os montenbájkkal kenyerezi le a démont, és Ursinyi Julika házi készítésű szenteltvizes flaskája is hiányzik, így aztán komoly hátrányból indul a fényesebb oldal.
A démon pedig torkaszakadtából üvölti az ekzöszájz búkot, és mindenféle telekinetikus fittyfenét is bevet, hogy úgy rendesen kirázza a szart mindenkiből. Szóval kemény nyitó jelentsorral van dolgunk, és a készítők már ezzel a film eleji erőfitogtatással is jelzik, hogy komoly szerződéseket kötöttek a Liberoval, mert elszánt céljuk volt, hogy ebből a termékből fogyjon a legtöbb premier idején.
A 10 éves démoni csimota pedig már idejekorán megmutatja, hogy simán lenyomja Ferikét megszállottságban, és nincs az a pap, aki itt segíthetne. 10 évest ilyen vadul tekeregni én még nem láttam, szóval nyugodtan konstatálhatjuk, hogy minden hozzávaló rendelkezésre áll egy kellemes éjszakai frászpartihoz. És ez a zsáner azon szegmense, ami nagyban kiemeli a jellegtelen, unalmas, Z kategóriás horrorok közül. Nem pusztán fogja és belemártja a nézőt a tömény okkultizmusba, amelynek keretében rossz arcú hárpiák kántálják a kimondhatatlan szövegű rontásaikat az áldozataikra, hanem közel hozza azt, kontextusba helyezi a mindennapi élettel, de ugyanakkor megőrzi egyszerűnek és közérthetőnek az alapkoncepciót. Azonkívül erős képi világgal dolgozik, nagy hangsúlyt fektet a karakterek közötti komoly interakciókra, minden szereplőt belevon, és szervesíti őket a történettel.
Nem marad steril burokban senki, és nem pusztán olcsó jumpscare-ek garmadájára van felfűzve egy gyengécske logikátlan történet, ahogy az lenni szokott az esetek legnagyobb többségében. Viszont túlmenően a film erényein, az egész dolog sava-borsát mégis az adja, hogy valós alapokról építkezik a frencsájsz, és valódi emberek valós sztorijai adták hozzá az ötletet. Az már más kérdés, hogy ami ténylegesen történt ezeknél az eseteknél, az mennyiben tér el a filmben látottaktól, de a hangsúly nem a valódiság és a fikció százalékos arányán van, hanem azon, hogy sikerült egy ténylegesen szórakoztató és borzongató alkotást letenni arra a bizonyos asztalra.
A színészeink hozzák a szokásos formájukat, nem éreztem, hogy bárki játéka is kilógott volna. Igyekeztek kerülni a felesleges hatásvadászatot is, bár ördögűzős stuffoknál ezt nehéz teljes mértékben kiszűrni. Csak annyit kapunk belőle, amennyi feltétlen szükséges. Egy biztos: ez az epizód is méltó helyet foglalhat el magának a horrorok panteonjában.
8/10
Elkezdtem tegnap nezni... Nem az en vilagom az ilyen horror film. Ez az egesz vonaglok mert megszallt a demon, szamomra rohelyes. Kb az asztal tanc utan ki is kapcsoltam.
Hihetetlen, hogy a Conjuring, Insidious, Annabell meg a többi egykaptafa szemét még lázba hoz valakit. Esküszöm én nem bírom már megkülönböztetni ezeket. Olyan mintha mind ugyanaz lenne.
Ezek szerint nem vagy tisztában vele, mekkora rajongótábora van a Conjuring filmeknek. Hatalmas pénzügyi- és közönségsiker volt, és a trilógia epizódjai közül kettő is 7,5 környékén tanyázik az imdb-n. Még egy másféle filmnél is remek lenne egy ilyen pontszám, de ha magát a horrort nézzük, amely kétségkívül a legtöbb gagyisztikumot szállító műfaj, akkor az a 7,5 értékelés különösen jónak számít, tekintve, hogy a legtöbb horror átlagosan még az 5-ös pontozást sem üti meg.
A Conjuring 1-2 valóban jó filmek, félelmetes atmoszférával. Az, hogy rengetegen ezeket próbálják másolni - hozzáteszem szarul, igénytelenül - az nem véletlen. De igen, megvannak a szokásos, zsánerre jellemző sajátosságok. Ez olyan, mint a romantikus filmekben a nagy összeveszés-kibékülés a végén.
Színházban láttam az Oscart és meglepődtem, mennyire más, mint a Stallone film. Aztán persze kiderült, hogy eleve a Funes-es film is adaptáció, szóval az eredeti színházas adaptóciójának az adaptációja a Stallonés film.
Ugyanígy vagyok. Annak idején megnéztem az 1. részt, és egy pillanatig nem tudtam komolyan venni, ahogy keresztkednek a gonosz körül, az meg sziszeg. És mindig döbbenten konstatálom, hogy hányadik folytatása meg melléksztorija jön, továbbá a csapból is az folyik, hogy FUH, mennyire para film. Viccen kívül nem értem. Ennyire alacsony az emberek ingerküszöbe?
Biztos számodra is vannak olyan zsánerek, amikről tudod, hogy nem fedik a te ízlésedet. Na, és vannak olyan emberek, akik remélik, hogy az ízlésük időről-időre változik. Ehhez mit kell csinálni? Megnézni olyan filmeket, amik kimoccintják a komfort zónából.
Hadd ne legyen már az a hülye, aki nyitott a változásra.
"és egy pillanatig nem tudtam komolyan venni, ahogy keresztkednek a gonosz körül, az meg sziszeg."
Ez már csak azért is vicces, mert ezek a filmek mind a 73-as Ördögűző koncepcióján alapulnak, ami pedig egy kultfilm, minden idők egyik legjobb horrorja. Tehát akkor neked nyilván az is komolyan vehetetlen, és az alacsony ingerküszöbű emberek filmje. Csak éppen ez nem kizárólag az emberek ingerküszöbéről szól. Te nem vagy benne abban a kultúrkörben, és nem is vagy beágyazódva abba a hiedelemvilágba, ami mondjuk a távol keleti, a latin amerikai, vagy az afrikai népekre jellemző... a mélyen vallásos környezetben élők elméjére pl. ezek a filmek egyáltalán nem úgy hatnak ahogy rád.
És ha már épp te voltál az, aki a másik kommentedben a nyitottságra való törekvést forszírozod, akkor te is nyitottabb lehetnél az ilyen dolgokra, és elfogadhatnád, hogy sok ember hisz az ilyesmiben, foglalkozik az okkultizmussal, vagy mérvadónak tartja a parapszichológiát. Ez utóbbival pl. iskolázott, művelt emberek is foglalkoznak, és nemcsak bigott fanatikusok.
Ha egyszer van egy kialakult ízlésem, ami nekem megfelel, (ezért is lett az én ízlésem), akkor nem tudom, mi a francért remélném hogy megváltozik, vagy bárki is miért remélné, hogy megváltozik az ízlése, ami már a sajátja? Semmi értelme annak amiről beszélsz.
Azt mondjak az emberek izlese 35 eves kor korul megragad, es onnantol fogva az emberek nem szeretnek uj dolgokat kiprobalni. Inkabb nosztalgiaznak. Onnantol fogva inkabb csak utalni fogunk minden uj dolgot amit a gyerekeink neznek es hallgatnak...
En szemely szerint probalok aktivan tenni ellene, talan ugy tovabb maradok fiatal...
Szerintem nem ennyire sarkos, fekete-fehér ez a dolog, persze tuti van olyan aki semmilyen horror filmet nem akar megnézni, de pl én azért pár kategóriával kivagyok békülve, mondjuk ami humor elemekkel van megspékelve vagy a jelen világban a valóságot nem mellőzve zajlik a cselekmény vagy sci-fi a környezet, a misztikus, "nagyon elment" verziókat én speciel nem "komálom".
Mivel nem vagyok naprakész mozi filmekből, nem olvasom a tartalmukat, nem nézem napi szinten az előzeteseket, ezért van, hogy csak így elindítod és akkor derül ki, hogy ez most "nem köt le annyira", hogy rászánjam ezt az időt, ezért eltudom képzelni, hogy más is van így.
Ha már szoba került "a zagancsos embör" akkor itt egy sori
Ez egyébként nem hülyeség, én ezt magamon veszem észre (38 múltam), föleg filmeknél, hogy az új filmeket legtöbbször már áttekerem, hacsak nincs olyan szintü film köztük, mint pl. az Életrevalók vagy hasonló, egyébként inkább elöveszem a 90-es, 2000-es évek filmjeit, azokat érdekes módon nem pörgetem át, pedig már vagy ezerszer láttam öket. :) Zenénél is hasonló.
Ember függő. Én (37) pont az ellenkezője. Csak az új mindig, ritkán újrázok bármit is. Zenében kicsit más, de ott is mindig keresem az újdonságot (így találtam rá a Jinjerre és Gojirára is), de sorozatban és filmben meg csak és kizárólag az új élménnyel gazdagodás a cél (értve ezt úgy is, hogy most az imdb top250 felzárkózásom során 50-80 éves filmeket is előkerítek, de ezeket még egyszer sem láttam :D) Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2021.06.08. 09:40:30
Nem ugyanazt a filmet nezte meg. a Filmek stilusa pedig sokat valtozik az evtizedek kozott. A 2000-es evek akciofilmjei egeszen masok voltak mint a mai akciofilmek. Szoval van ertelme ujra es ujra belekoztolni egy stilusba. Sot az is gyakori, hogy egy stilust magat nem szeretek, de 1-1 film koztuk megis tetszik.
Ez hatvanyozottan igaz a streamingre. Ennek a filmnek a megnezese pl "ingyen" van, szoval nem igazan veszitunk semmit a probalkozassal.
Nem az ő világa... ezt mondta. Én csak ebből indultam ki. Másrészt egy ördögűzős film stílusa miért változna sokat? Ez nem olyan, mint az akciófilm, ahol a műfaj tág teret enged, és rendkívül sokrétű formában kivitelezhető a cselekmény. Ez egy sokkal konvencionálisabb téma, mert mindig ugyanaz történik, csak legfeljebb a cgi fejlődik. Vagy volt valaha olyan ördögűzős film, ahol egy vesztes pókerparti után távozott az ördög? Esetleg ahol sikerült közmegegyezésre jutniuk és mindenki boldogan élt tovább? Nem hiszem, hogy jottányit is változott volna ezeknek a filmeknek a stílusa.
Nem értek egyet, ez a műfaj is pontosan ugyan olyan sokrétű, még ha a végeredmény általában borítékolható is (na de melyik akció filmben nem?). A közelmúltból a Hereditary egy jó példa arra, hogy nem csak CGI-ban van fejlődés az "ördögűzős" stílusban, lehet egy komplexebb filmet is alkotni. Lehet hogy kevésbé látványos a különbség (cgi ide-oda) vagy sok a tucat film, de szerencsére közel sem mondanám egyrétegű stílusnak. Főleg mikor elkezdjük keverni a stílusokat, és művész filmes (The Lighthouse, Suspiria), parodisztikus (The Cabin in the Woods), társadalom kritikus (Get Out), misztikus (A faun labirintusa) stb filmek kerülnek nagy vászonra.
A CGI-al maximum könnyebb ma már gagyit gyártani (ohh, van is rá bőven példa sajnos), mint régen, ahol legalább némi maszk és praktikus effekt munka kellett egy moziba küldhető hülyeséghez is.
Úgy nézi ki elbeszélünk egymás mellett. Én nem a horror műfajára értettem, hogy nem lehet sokrétű, hanem a horroron belül az ördögűzős filmekre. Hiszen erről volt szó a kommentben, amire először reagáltam. Amiket te felsoroltál szinte egyik sem ördögűzős film, csak horror.
Eddig sem voltam egy Snyder rajongó és ez a film sem tett azzá. A legnagyobb hibája az, hogy túl hosszú (2 és fél óra), nagyjából fél órával hosszabb a kelleténél. Illetve, hogy az elején még ilyen Ocean's 11 feelingje volt, utána átcsapott felesleges és súlytalan drámázásba, ami kicsit sem tett jót neki. Van 1-2 menő akciójelenet, de összességében inkább untam, mint élveztem volna. 5/10
Jogos, ha szorosan csak egy témára koncentrálunk akkor már kisebb a szórás (mondjuk szerintem ez is igaz, minden más műfajnál is valamelyest). Így hirtelen végig lapozgatva amit láttam, csak az Örökség, Constantine és a The Witcher ami kiugrik valamely sajátossága miatt a demonic possession/exorcism címke alatt felgyülemlett franchise tumultus alatt.