úúúúbazmeg :D:D:D Most csináltam meg a borg kockás missönt...32 km-re voltam amikor felrobbant és egy pillanat alatt MINDEN piros lett a hajómon ...szét nem esett, de így nagyon durván lesérültem :))
amúgy a bird of prey-t kicsit erõsíthetnéd, mert nagyon lélekvesztõ...a defiant kb. 5000x erõsebb nála...
As it should be.
Sajnos a BoP-ról eléggé eltérõ infók vannak, vagyis a legújabb álláspont szerint több féle is van belõle. Szal nekem is bõvíteni kéne a palettát valahogy. De amúgy is, a klingon oldal az elsõ a listán, aminek a hajóink van még mit csinálni.
utálom a jem hadart, sosem mentem egy hajóval sem :D
lenne egy kérdésem, megintcsak a moddal kapcsolatban. miért van az hogy az eredeti játékban a torpedók viszonylag pontosak voltak, subsystemet is lehetett velük támadni, viszont amióta a mod fönn van azóta 100-ból jó ha 40 torpedó talál, van hogy a sovereignel egész sorozatot lõ el a vak világba, vagy olyan is elõfordul hogy az elsõ két torpedó talál aztán hírtelen arréb rántja a hajó orrát és a többi megy az éterbe. ezzel lehet vmit csinálni? vagy szándékosan, nehezítés képp ilyen?
Ez szándékos. Az eredeti játékban szinte semmi launch speed-je nincs a torpedóknak, tehát úgy sétálnak csak ki a hajóból. A vezérlésük kb 0.2mp-el a kilövés után élesedik, tehát ha ilyen lassúak, akkor egybõl célrafordulnak. Én viszont adtam nekik egy többé kevésbé realisztikus kilövési sebességet, ami azt jelenti, hogyha túl közelrõl lövöd rá az ellenségre, akkor a vezérlésük még nem éled fel a célig. Tehát vagy pontosan rálövöd, vagy mellémegy. A torpedó irányítása csak néhány km távolságban éled fel, és onnantól tud korrigálni az irányán (követni a célt). Ez a távolság, sebesség stb persze variálódik torpedó típusonként.
értem, sejtettem is, akkor tudnál tanácsot adni hogy tudnék úgy támadni hogy értelme legyen, mert ha a tacticsot at will-re rakom akkor általába ez történik mert nagy rész közelrõl támad, ha a távolságot távolira állítom akkor csak foton tordókkal tüzel, gondolom annak a legnagyobb a hatótávolsága, szóval mit csináljak hogy találjanak a torpedók?
Hát lol, ne az AI-t használd a hajód irányítására :D Tessék manual intézni mindent. Ráfordulsz, aztán ha közel vagy akkor csak úgy lõjj, ha teljesen irányba vagy állva. Ha kicsit távolabb, akkor már van esély hogy ráfordulnak a torpedók. Ha viszont túl távol vagy, akkor a másik hajónak van esélye arra, hogy kimanõverezze a torpedóidat.
Amúgy buta az AI mint a föld...tegnap a Scimitart kinyírtam a Defianttal :) igaz lõttem egy darabig, de õ még csak meg se tudott sebezni olyan ügyes voltam :DD
Elkezdtem a BC hadjáratát, de nemigazán boldogulok vele. Egy ferengi csempészhajót kellene hatástalanítani, mielõtt elwarpol, de túl kevés az idõ hogy kilõjem a warp motorjait. Eddig hat alkalommal próbáltam, mind a hatszor meglépett. Elég irreális a filmben látottakhoz képest, hogy a flotta második legjobb hajójának 5 percbe telik egy transzporthajó hajtómûvének kilövése.
Ment, folyamatosan. Mondjuk a warpolást nem akadályozza meg. Közben sikerült a küldetés, most a következõvel szívok. Kardasszias Galoroktól kell megvédeni egy állomást. Kétszer próbáltam és mindkétszer felmentettek a parancsnokság alól, mert rálõttem az állomásra. Pedig egyszer sem lõttem az állomásra, végig a Galorokat lõttem. Nagyon lol ez a program. Ráadásul hozzátenném, hogy a program grafikája az ezredforduló elõtti állapotokat idézi, pedig ha jól tudom 2002-ben adták ki. Persze a grafika nem minden, de ez már illúzióromboló.
Nem lehet valahogy forgatni a kamerát a hajó körül külsõ nézetben? Mert így elég nehéz tájékozódni. Egyedül a C és V gombokat találtam. De nekem normális körbenézés kellene, mint ahogy az a Legacyban vagy más ûrhajós játékokban van (X3, Homeworld 1-2 stb).
Most amúgy az elsõ Sovereign-es küldiben akadtam el, ahol a lila dust cloud ködben kell menni. A bejövõ két romulan warbird hamar szétlõ, nem bírok velük. Menekülni meg nincs hova elõlük, az objectives-ben az van, hogy a két warbird-et visszavonaulásra kell kényszeríteni.
Minek forgatni? mindig az ellenfélre áll rá és csókolom...kis tér érzék kell hozzá...
Én is régen toltam már, de ha jól rémlik akkor egyszerûen elwarpoltam...
Abban viszont biztos vagyok, hogy jobb ha nem pusztítod el õket(ha el tudnád, mondjuk ehhez ügyeskedni kell..), mert késõbb hasznos lesz majd az egyik...
Borg! Végre hozzájutottam a mododhoz és alapvetõen tetszik. A zenék miatt nagyon hangulatos lett. Azonban felmerült pár érdekes probléma: A játék túl könnyû lett :D. Nemhiszem, hogy a balansszal lenne a gond, sokkal inkább az Aivel. Nem nagyon akar támadni a gép. Van egy küldi (kazonos) ahol egyáltalán nem támadnak, és a legtöbbnél alig lõnek valamit. Ez normális? A klingon raidet az akirával meg a nebulával minden gond nélkül megcsináltam, pedig a 2 bop, meg a vorcha nem gyenge ellenfelek....
És van még valami. Valamiért minden küldiben 15% main batteryvel, meg 15% reserve-el indulok. Ez normális?
Kicsit alaposabban teszteltem...
Tapasztalatok, vélemények: A sovereign korrektre sikerült szerintem, viszont ezzel szemben a prometheus iszonyatosan gyenge. Ha azt nézem, hogy a promi egy tiszta csatahajó és fel kéne érni a sovi erejével(vagy legalább meg kéne közelítenie), de ha ez nem is, a regeneratív pajzsoknak semmi nyoma...nagyn gyorsan eltûnnek...
A warbirdöt nagyon erõsnek találom. Egyszerûen képtelenség hozzáérni, olyan erõs a pajzsa. Egyik elõre beállított fed vs romu küldiben sem tudtam gyõzni (gyõzni....komoly károkat sem tudtam okozni egyikben sem).
Aztán nyomtam egy constitution vs miranda csatát is (nebulán kívül) és túlságosan erõsnek találtam a mirandát. Tudom, hogy újabb fejlesztés, de akkor is.... Nekem túl erõsnek tûnik.
A lentebb említett elemekrõl annyira rájöttem, hogy 100%-al indulok, az elsõ tüzelés alkalmával esik le 15%-ra.
Ezzel a 15%-ra esés dologgal még nem találkoztam, nemtom mire gondolsz.
A prometheus azért gyegnébb, mert csak úgy lenne erõsebb ha mûködne az MVAM, tehát több részre tudna osztódni. Amig egyben van, addig nem jobb egy excelsior, vagy defiantnál kb.
Az MVAM viszont bugos, nem láttam jónak beletenni. Lehet inkább a prometheust igy ki is kéne venni.
A Warbirdnek megvan a gyenge pontja :) Csak a taktikát találd meg ellene. Mindössze szembõl nagyon erõs a fegyverzete, tehát ki kell manõverezned. Plusz a szárnyvégeken lévõ pulse fegyverzete igen közel van a pajzshoz, azokat könnyebb kilõni pár jól célzott torpedóval, meg phaserrel. Rögtön 2-2 cannon / oldal... aztán orrbavágod, és máris egyszerû. A lényeg hogy minél kevesebb fore assaultot kapjál be tõle.
A miranda refit, a constitutionhoz meg nem nyúltak annyira. A mirandákat még a ds9 háborúiban is használták. Logikusan erõsebb. De az is csak részben.
Arra, hogy egyik pillanatról a másikra 100-ról 15%ra esik az elemek töltöttsége, de ha nem ismerõs, akkor ez ilyen egyedi bug lesz. :(
Prometheus - Ez igaz, de a pajzs dolog akkor is áll....
Warbird - tudom mi a taktika ellene, a simában is ez volt, de ettõl még nem megy. Hiába lövöm nem tudom átütni a pajzsot, még sovi-val is kínszenvedés volt. A Quantumok megteszik a hatásukat, de az egyszerû photonok nagyon gyenguszok ellene. Számít az, hogy milyen közel van a pajzshoz? :O Ezt nem tudtam. Szóval nem az bánt hogy erõs a fegyverzete, a pajzsot találom túl erõsnek, hasonlítva ahhoz amit látok fed hajókon. (még a sovi pajzsai is gyengébbek)
Miranda témában igazad van. Akkor a korkülönbség miatt erõsebb... :)
A pajzsok minden hajón arányosan vannak kialakítva, a ditl.org adatbázisa szerint. Tehát a Galaxy az alap, és ahhoz van százalékosan ugyanúgy belõve minden más hajó (+/- pár % eltérésekkel). De mint írtam is, sokminden van még, amit be kéne lõni jobban. Talán az egyik a warbird, majd meglátom. Talán jövö héttõl megint lesz idõm foglalkozni vele.
Tök jó oldal ez a ditl.org. Nem ismertem eddig. Gyorsan megnyitottam a prometheus, meg a warbird adatlapját, és nem lepõdtem meg. Majdnem minden tekintetben jobb(erõsebb) a promi, mint a warbird...
Nálam is leesik, de aztán ott marad, nem szarozik tõle az energiaellátás...
amúgy nem értem miért mondod, hogy túl erõs a Warbird...én még a Defianttal is szétkapom nemhogy a sovival...Pont a múltkor mondtam, hogy leszedtem vele a Scimitart is...
az energia visszaesõs dolog nálam is van... viszont nem számít semmit, úgyanúgy mûködik minden, azt pici kis idegesítõ dolgot leszámítva hogy a chief engineer folyamatosan pofázik.
a Prometheussal kapcsolatban szerintem nagyon is erõs, épp olyan amilyennek lenni kell, amikor csináltam nagyobb csatát akár romulánok akár a dominium ellen mindíg a prometheus osztály bírta a legjobban, no meg a sovereign., a warbird meg szerintem nagyon könnyen kilõhetõ, csak a hashoz kell maõverezni és a powerplant-t lõni, néhány quantom át is viszi a pajzsot, utána meg gondolom sejthetõ mi következik...
amúgy a prometheus vs romulans küldit elsõre simán megtudtam csinálni, AI irányítással ami azt jelenti hogy csak igen kis százalékban tudtam torpdeó találatot bevinni.
Szerintem mi nem ugyanarról a modról beszélünk :O :)
De, ráadásul Heavy AI ellen csináltam...egyáltalán nem nehéz...
viszont AI irányította Defiant meg nagyon pite, 1-1 lövést enged csak el a pulzusfézerekkel, nem pedig egy egész sorozatot, így nagyon könnyû szétszedni...
hát nagyon is, defiantal még könnyebb leszedni egy hardos warbirdot mint sovereignel és meg is indoloklom miért: defiantal könnyebb kikerülni a warbird támadásait és sokkal könnyebb a hajóhashoz manõverezni, onnan meg a pulsephasers meg a quantum torpedo nagyon hamar megteszi a hatását...
Hát bakker ez érdekes. Most játszottam megint egyet és ég és föld, nem tudom, hogy a tegnapi tapasztalatok minek köszönhetõek. Most tök könnyen kicsináltam warbirdöt promival, defianttal meg még könnyebben.
én meg most játszottam egyett reman warbird ellen, azt is kijúggattam:DD
Kipróbáltam a Scimitart. És felmerült bennem egy kérdés. Hol vannak ezen a fegyverek? Mert jelölve van egy csomó. De akárhogy forgok nem lõnek. Elõre lõ 2 hátra lõ 2 + torpedó. Ennyit találtam... Nem lehet valahogy megnézni az arcokat? Más hajóknál is hasonló problémákba utköztem: Nem találom a jelölt fegyvereket, akárhogy forgok nincsenek.
Pulse weapont nyomogasd, az van neki. Körben... sok. Ahogy a HUD képén is látszik.
Hát ez sem elég. Frogolódok(természetesen nem csak 2D-ben, hanem Q-t E-t is használom..) nyomom a ctrl(pulse-ra ez van beállítva)-t mint az állat. Éssss: semmi. Az elsõ hátsók amik bal gombal is mentek mennek ezzel is, de semmi több.
De egyébként hasonló problémám van a prometheussal is. Az elején lévõ 4 phaser stripbõl nem tudok lõni. Akárhogy forgok mindíg másikból lõ, gyakran olyanból aminek a kép alapján nem arra kéne nézni. Tök idegesítõ.
Végignézegettem most a fed hajókat. Az miért van, hogy a Galaxy uprated egyszerre több phaserrel is tud lõni, míg a többi nem? HA csak szimpla átfedés kérdése a dolog, akkor a sovereign miért nem tud?
Beleütköztem még egy érdekes dologba: Interpid nem tud warpolni. Megnyomom a gombot és semmi sem történik....
Ha megnézed a dominion war pár részét, akkor ott látható, hogy a galaxy upratedek egy phaser sorból 2 nyalábot is tudtak lõni egy célpontra. Míg másik hajónál ilyen sosem volt. Na ezt próbálja visszadni a mod, bár még nem tökéletesen.
Nekem lenne egy kérdésem. arra lennék kíváncsi hogy az ablative armor tulajdon képpen miért van a hajókon? mert nekem kicsit rontja az összképet, hogy egy defiantal kinyírom a scimitart, amikor a defiantnak kb egy disztruptor sorozattól megkéne bénulnia. vagy az hogy játszi könnyedséggel elintézek egy Dom Battlecruisert.. szóval az ablative armor nagyon megkönnyíti az ember dolgát.
A definaton speciel azért van, mert a a sorozatban is van, az már egy másik kérdés, hogy a játékban nem ugyanúgy jön ki...
De a sorozatban mondjuk sokminden érdekes dolgot lehet látni. Nemrég tettem szert egy-két videóra a végsõ csatából DS9-ból, és abban látni érdekes dolgokat. VAn egy rész ahol 10-15 lövésbõl ( a pulse phaserbõl) szembõl kicsinál egy breen hajót. Vagy egy másikon egymás után 4 quantum torpedót lõ ki. MEgint másikon, ugyancsak kb. 10 lövésbõl kicsinál egy domi bugshipet...
A flottás csatáknál sok esetben pajzs nélkül vonulnak fel a hajók a filmekben. A magyarázat szerint azért, mert ha egymásnak érne a pajzsuk a relatíve nagy hajósûrûség miatt, azok túltöltõdhetnének. Igy lehet az, hogy 1on1-eknél még csak látni pajzs effekteket, de nagy flottás csatajelenetekben alig. És igy ilyenkor logikusan kevesebb lövés is elég egy hajónak, már amelyiknek nincs ablativ armorja...
Valóban, fura volt, de nem tûnt fel tudatosan, hogy hiányoznak a pajzsok. Érdekes magyarázat. Fõleg azért, mert a pajzsok is sorozatonként változnak. Nekem úgy rémlik, hogy DS9-ben pont nem "buborék" pajzsok voltak.
Ez igaz, de csak erre a modra... Tegnap Kobayashi Maru modot felraktam. Ég és föld. Az Ai mérföldekkel jobb abban. Viszont a hajók nincsenek kibalanszolva. Meg az egész olyan roszs volt a CWX után :). Úgyhogy vissza is került a CWX, szar AI ide vagy oda akkor is jobb :)
Egy AI frissités már be van készítve a következõ release-hoz. De csodákat nem kell várni.
aham értem, de arról nem is tudtam hogy az ablative armor a filmekben is létezik, azt hittem ez csak a modban van hogy kiegyensúlyozottabbak legyenek a hajók vagy vmi ilyesmi:)) holtig tanul az ember:)
Mondjuk az is tény, hogy abból a szempontból rossz a modban az AA, hogy itt addig más nem sérül amíg AA le nem megy. Valószínûleg reálisabb lenne, ha csak a sebzést fogná le, de attól még sérülhetnek a rendszerek. ditl.org szerint 10cm páncélzatról van szó, elég azt egy helyen átütni...
Amúgy viszont, ha van olyan rendszere a hajónak, aminek kevesebb Hp-je van mint a torpedó által bevitt max sebzés, akkor az armor ellenére is kiütheti azt a rendszert.
Az AA ugyanis úgy mûködik a modban, hogy be van scriptelve, hogy amíg az armor hp-je el nem fogy, addig bármi más rendszer sérülése azonnal javítódjon meg. Ha viszont a torpedó kiütött egy rendszert 1 találatra, akkor nem tud már visszajavítódni. De ez a defiantál is csak kisebb rendszerekkel, pl egy-egy pulse disruptorral, vagy tractor emitterrel fordulhat elõ - amíg le nem megy az AA.
húúúú, a galaxy uprated kib@szott erõs, így a próbálgatás alapján talán megmerem kockáztatni hogy a legerõsebb! nemtudom miért, de van olyan egyszere 4-5 fézersorból lõ! csak a quantum torpedók hiányoznak..., de így is nagyon kemény...
Jajaja...még a Defiantomnak is komoly kihívást okoz!
Sorozz be neki egyet a felsõ pajzson át a shield generatorra, vagy a center impulsera, netán az alsó sensor arrayra célzova (felülrõl). Elég gyorsan meg lehet bénítani a pajzsait, utána pedig egy-egy torpedó egy fézersora.
Én is így gondolom. Próbálgattam a hajókat és nekem is nagyon bejött. Jobban mint a Sovi, ami nálam nagy dolog, mert sovi buzi vagyok :). Az egyik ok a fézerek, a másik meg az, hogy a modell kifejezetten szép. Nagyon tetszik :)