:) most játszottam végig újra, igaz halhatatlansággal. nagyon fasza kis game volt az. ki kellene adni megújítva, átdolgozva. a grafikája ma is megállja a helyét, egyedül az volt a roszz hogy nem volt benne oldalazás és ha lock on enemy-ztél, bénán lehetett vele mozogni és nagyon távol kellett vhogy menni hogy leváljon róla a kijelölés, máshogy nem lehetett. párszor lezuhantam emiatt.ha meg nem lockoltad, jó eséllyel mellé ütött. de a zene és a hangok az eddigi összes játék közül a legjobbak, a sztori is egyedülálló volt, talán több videobetétet lehetett volna, de akkoriban még egy cédére ki kellett hogy férjen egy játék, tehát ez behatárolta
BoD-t a fegyverektõl és a kasztoktól függõ sokféle kombó és a sérülésmodell, valamint az árnyékok miatt szerettem meg nagyon. :)
Ma sem utolsó sztem, de tény h. nem a legkönnyebb darab. Bár gyakorlással egész jól hozzá lehet szokni. Hasonló kombórendszer jól mutatna vmi Morro v. Gothic szerû szerepjátékban. :)
Hát morrowindben én is sokat gyalogoltam, de nagyon hangulatos volt, néha kész zarándokút volt eljutni valhova. Persze gyorsan felfejlesztettem a Mark/Recall/Soul trap varázslatokat, az sokat javított a dolgon. Aztán meg csináltattam egy olyan constant effectes gyûrût ami fly-t ad ha felhúzom a karakter újjára. Azután már hegyen-völgyön át közlekedtem. :-)
Mivel konzolos ;] A tobbivel melysegesen egyetertek ;]
Én meg febr óta le nem bírom rakni, és még csak most jön a java ;] Egyedül az idõ, ami kevés, de azért mindig akad 1-2 óra család/munka/társadalmi élet mellett is a wowra..
Nem tudom, a Gothic is egy jó játék, de elsõsorban a nagyon jól eltalált atmoszférája miatt. Ugyanakkor hozzám az Elder Scrolls sorozat áll közelebb (hangsúlyozom, hogy a Gothic nálam ötöst kapott, az EC-ék pedig 5*-öt! ), mégpedig azért, mert a Gothic kötöttebb. Gondolok itt arra, hogy nem csinálhatsz varázslatot, varázstárgyat. Ott nagyobb a hangsúlya a kötött küldetésmeneteknek. Az EC-kben pedig megcsinálhatod a különbözõ küldiket, de ha nem az sem gond. Nézzétek meg a MorroHQ-un a beküldött karikat. Ha akarod lehetsz a sötét oldal fejedelme, vagy épp bármi más. Ilyen szempontból nekem a Gothic sokkal inkább kalandjátéknak tûnik, míg az EC-ék tényleg rpg-ék, egy olyan világgal, ami egy jól kidolgozott keret. Hangsúlyozom: én sosem játszottam klasszikus dobokockás rpg-ét, de a fantasy irodalom nagy rajongója vagyok. Ilyen szempontból az EC sorozat sokkal inkább olyan, mint egy keretvilág, mint pl Cherubion, vagy Ynev. Sokféle sztori elfér benne. És minden sztorihoz tartozik egy karakter. Míg a Gothicnál (2) gyakorlatilag három lehetõséged van: vagy lovagként, vagy zsoldosként, vagy varázslóként viszed végig ugyanazt a sztorit.
Mondom mindezt úgy, hogy a Gothic harcmenete szerintem tényleg jobb. Bár én az FPS nézetet jobban szeretem. A Morro "jobb egérgombot tartom vmeddig lenyomva" harcánál még a Daggerfall és az Aréna egérsalapálós módszere is jobb volt sztem.
És iz igaz is.
Kibróbáltam a WoW-ot a kedvenc fajommal a kedvenc kazstommal és 2 óra alatt meguntam, mert nem tudtam beleélni magamat rendesen.A Morrowindben sokkal inkább a szimemhez nõ a karakterem( fölleg az elsõ), mint a WoW-ban.
Upsz, kihagytam a hajót, tényleg ;] A mark/recallt direkt nem említettem, az úgyis kell az otthonunkba, ritkán használja az ember, max ha tele van cuccal, de arra meg ott a feather/str piák, stb...
"1.(ez nem annyira) sok a öres járat( a fél szigetet át kell járnom míg eljutok egyes helyekre, ez fõleg alacsony szinten kevés speednél érvényes)"
Hat akkor nem ajanlom neked pl a wowot vagy egyeb mmorpgt sem. Ott is megvannak a gocpontok, es onnan kell utana gyalogolni, ha nincs a kozelben griff(bolha wowos megfeleloje). Nomeg gondolj bele, a hetkoznapi eletbe, ott is utazol osszevissza orakat, mire elersz valahova. Bethesdanak mindig is ez volt a celja, hogy minel jobban bele tudd elni magad a jatekba, amennyire lehet az adott fantasy vilaghoz igazodva, elethu legyen. Nomeg, azt sosem ertettem, hogy egy rpgben az ido miert olyan fontos. Kedvenc peldam a wiz7, na ott aztan ugy seltaltal egyik helyrol a masikra, hogy kozben megoszultel. Megis mai napig az egyik kedvenc rpg.
De ha nem akarsz gyalogolni, akkor ott a bolhataxi. Ezek szepen korbejarjak a szigetet. Ahova nem mennek, ode vezet magusteleport. Ha sem bolha, sem magus nem visz oda, akkor meg mindig ott vannak a master indexek, azokkal is be lehet jarni a videket. De ha egyik sem jo, akkor marad a gyaloglas, de meg mindig van esely hogy a divini/almisi intervention meggyorsitja az utad.
Morrowindben két zavaró dologvan:
1.(ez nem annyira) sok a öres járat( a fél szigetet át kell járnom míg eljutok egyes helyekre, ez fõleg alacsony szinten kevés speednél érvényes)
2. (ez már tényleg idégesítõ) Hajlamos a sûrû fagyásra( Játszok 5 percet kifagy, megyek 2 térképtõltésnyit kifagy) és ez érvényes minden gépre.
Általában a játék elején nem fagy, majd 40. játékóra után élkez fagyni egyre sûrûbben míg már játszhatatlan. Ekkor jönn az újra install!
Ja végül is minden csak nézõpont kérdése, ennyi erõvel a Gothic harcot is meg lehetne oldani egy szöveges kalandjátékban(mondjuk dobhatsz még egyet a virtuális kockáddal). Szerintem ez az összehasonlítás továbbra sem jó dolog, az meg számomra egy kész vicc ,hogy a Gothic MODolást a Morrohoz hasonlítsuk.
Gothichoz is készültek modok.
De hogy ne úgy tûnjön h. kötekedni akarok, hozzá szeretném tenni h. a Morrowindet is nagyon szeretem, csupán számomra kicsit idegenebbnek hat az egész. :)
A Morroban és a Gothicban is fejlõdik a karakter technikája. Morroban csak a sebzés és a találati esély nõ (meg közvetve a szintedre van hatással), a Gothicban kombókat kapsz, és egyéb hasonló sebzésnövekedés, találati esély, stb. Most akkor azért "jobb" a Gothic, mert mindezt új karaktermozdulattal is szimbolizálja? ;]
A napi beosztásról annyit, hogy ez az Oblivionban már meglesz, Morroban kimaradt. Sajnos eléggé statikus a világ npck tekintetében, ez kétségtelen. De vannak modok és pluginok, amelyek segítenek ezen. Nem egy Oblivion terv szintjén, de feldobhatják a világot. (este bezárnak a boltok, kora este a falu x része a helyi kocsmába megy - és ott áll tovább :D -, stb) Ezt valahogy kifelejtettétek a nagy összehasonlításban, hogy amíg a Gothic egy fix világ, addig a Morroban van lehetõség a változtatásra, és ezer és ezer modder ezt meg is tette... ;]
"És a gothicban látszott ahogyan fejlõdöm a kardforgatásban ésatöbbi..."
Ezt úgy értette h. szemmel láthatóan ügyesedett a fõhõs kardforgatásban ha azt fejlesztetted. Máshogy tartotta a kardot, egyre ügyesebb mozdulatokkal kaszabolt, és a kombói is fejlõdtek. Nem a számadatokra gondolt sztem. Azt egy szöveges kalandjátékban is meg lehet oldani. :)
Te nem érted(én nem hasonlítom össze a kettõt)…
A Morroban ha szar fegyóval és hozzá nem értõen mész neki bárminek akkor is van esélyed ,hogy megsebezd(kivéve immun).
A Morroban én látom ,ahogy fejlõdök(tudom te nem mer sosem léptél 2 szintnél amgasabra:).
De nem érted...
A gothicban ha szar fegyóval és hozzá nem értõen mentem neki egy trollnak,
akkoris sebeztem csak pixeleket!
És a gothicban látszott ahogyan fejlõdöm a kardforgatásban ésatöbbi...
Maxius:
Ezt csinálom mostanában,vándorolgatok azt van vacsora vagy nincs vacsora:)
Most megin mék morrozni,megpróbálom jobban megszeretni:)
Morro-t én szebbnek, de a Gothicot hangulatosabbnak találtam vmiért. Biztos a poénok meg az élõ szöveg miatt is.
Emlékszem, Moroban nálam ott szakadt el elõször a cérna, amikor egy NPC-vel szóba elegyedve, közölte h. nem ér rá, mert dolga van, és miután kiléptem a párbeszédbõl,ugyanúgy állt ott, mint a beszélgetés elõtt... pont mint egy szál fa.
Egyszer menjél 1et morro-ban vándorolni. Addig oké, hogy elértél valahova, de azt veszed észre, hogy elkopott a fegyvered és a páncélod, keveset sebzel, és nagyot sebzõdsz, és ekkor elõjön az adrenalin, hogy most hogy juss el egy biztonságos városba. Ha van teleportod rendben vagy, de egy igazi harcos nem futamodik meg, ésatöbbi, ésatöbbi...
Na ilyen gothicban nincs, mert ott csak 2 actonként regenerálódnak újra a dögök, így ha menekülnöd kell, akkor az út általában biztonságos, és a tárgyak sem kopnak el. És ami fáj, hogy még pajzs sincs!
Ha belenézel a Textures tartalmába láthatod az általad 2-3 textúrának vélt dolgokat. Az „érzed” helyett inkább „érzem” –et kellett volna írnod mert õ csak jobban tudja mit érez. „Nem lehet érezni azt a gothicos fílinget” – még jó, hogy nem mivel ez a Morro és nem a Gothic. Hadonászhatsz te bármivel ha béna vagy hozzá.
Na éppen ezaz hogy a gothicban tudtam jól szerepet játszani!!!
A morroban csak azt látom hogy a nap összes szakaszában az emberek álnak és mászkálnak a kijelölt postokra,semmi kocsma vagy valami esemény...
Ezzel szembe na gothicban az embereknek akár 3-4 tevékenysége is volt midnen nap!Reggel felkeltek,elkezdtek dolgozni,idõközönként beszélgettek,este vagy elmentek mulatni vagy lefeküdtek aludni!
Namost ezt a morrowindben nagyon hiányoltam:(
Ha ezek a hangulatkeltõ dolgok mind meglennének a morrowindben,szvsz tényleg egy mégszuperebb rpg lenne!
Ne haragudjatok,nem akarok én veszekszeni csak megmondtam a véleményemet!
Hát nemis azt mondtam hogy szar...
Jó!!!
Nagyon is hangulatos csakk...nemtudom megfogalmazni,a gothic úgy magával ragadott hogy 3 napig alig áltam fel elõle!
Szerintem a morroban a legeleje a legizgalmasabb!
Utána már nemnagyon tudtam semmit sem csinálni pár küldin kívül (azokból sem sokat értettem)
ctrl al hátába kerülsz hogy ne lásson senki..akkor elvileg ott lesz lent sarokban egy ikon ha az kint van akkor tudsz lopni..persze ha alacsony a security akkor ehet hgy üresnek látod majd a zsebet
meg nagy valószinüséggel elkapnak
Figyu míg morrowind (sima game) 1 nagy sziget és a sziget fele ilyen vulkános dolog ami max 2 textúrából áll...Gothicban nincs ekkora terep de ott legalább ki van dolgozva a cucc normálisan és nem 2 meg 3 textúrából áll a játék!
Egyébként a gothicban sokkal inkább érzed a fílinget...
Ezzel nemmondom hogy a morro rosszab de lehetne azé életszerûbb is...
Egyszerûen nem lehet érezni azt a gothicos fílinget...
Szvsz a Gothichoz max a Fablet hasonlítanám faxa rpgnek a többi eltörpül...
És a sebzési rendszer is...odaállok és rábaszok a szakadt göncös emberre vagy 30at egy viszonylag jó lándzsával és mégcsak megsem kottyan neki...Szabájosan átmegy rajta a fegyó...na ez kb -30% játékélmény...
Most tettem fel nemrég!
Hát nemtom morroval sosem léptem 2 szintnél amgasabra:DD
Nagyon fura ez a fejlõdési rendszer...
Asszem max odáig jutottam hogy teljesítettem caidus cosades (vagy ki) 2. küldijét...hát nemtom gothic akkoris veri:D
Bizonyos személyeknél nem kapsz bountyt.
pl:sima közembereknél, ha egyedül vannak
Úgye megcsináltad a manus fõküldetéshez kapcsolodó küldetését? Egyébként én is tõle szereztem az alapszet Daedric páncélt, majd megkerestem rendesen a Daedric páncél darabokat és azt encsantoltam.
Egy újabb, kivételesen a játékkal kapcsolatos ;-) - kérdés: a Hlaalu háznak van egy olyan megbízása, amikor egy Patikustól kell ellopni a receptjeit. Kérdésem, hogy miként lehetne ezt megcsinálni anélkül, hogy vérdíjt tûznének ki a fejemre? Próbálkoztam sima lopással, aztán feladtam magam, erre egy halom cuccomat elvették pluszba! Megpróbálkoztam azzal is, hogy paralizálom a csajt, hátha akkor nem tud szólni az õröknek, de ez sem jött össze. Aztán láthatatlanságot is varázsoltam magamra, de észrevett :\
Help?
Hát, nagyon remélem, hogy nem az alaplap döglõdik, mert egy nagyon jó kis Gigabyte darab, emg vagyok elégedve vele. Bár most, hogy mondod, a második IDE körön is vannak parák, de az szerinem a mobile rack miatt.
Nem tudom, hogy más játéknál van-e, mert a héten vettem új RAM modulokat, és a MW mellett nincs kedvem máshoz nyúlni :P Bár már én is gondolkoztam rajta, hogy meg kéne nézni mást is. Fent van a DS2 és a Fable is, de ezek most igencsak háttérbe szorultak. De egyéb alkalmazások alatt természetesen nincs gond.
más lehet akkor nálad a gixer, mert nálam(és nagyon sok más embernél)a már felpeccsel morrowind SOHA nem fagyott ki az asztalra dobva. csak ezzel a játékkal vannak problémák vagy mással is? a kezdõdõ alaplapi kifingások általában ott kezdõdnek, hogy az olyan játékok amik igen terhelik a rendszert kifagyogatnak, de még nincs más látható, mérhetõ, tesztelhetõ oka a dolognak
Igen, eleve az itt írtaknak megfelelõen állítottam be a memóriakezelést (1GB RAM van, 2*512 Dual DDR @400Mhz, Samsung), valamint a DontThreadLoad-ot is, de nem sok változás van. Talán mintha az segítene, hogy frissen felállt rendszerrel kezdek játszani, ilyenkor nem lép ki - olyan gyakran. Azért még kísérletezgetek, és ha bejön vmi tuti kombináció, azt majd megírom.
Mindenesetre nagyon remélem, hogy az Oblivionnál már nem lesznek ilyen parák...
fileplanetnek van ingyenes letöltési lehetõsége is nézd meg jobban a letöltési oldalt és keress egy olyat, hoyg free server, vagy free download
segítséééég!!!le akartam tölteni ezt a kurva giants modot a summit vagy submitról és elvitt egy masik oldalra(fileplanet)ahol csak ugy tudom letölteni ha csinálok egy gamespy id account-ot.na ezt megcsináltam de nem történik semmiiiiiii!!!!!és még azt is kiírja hogy fizetni kell azér hogy letöltsem.
Vki mondjon mar valami eccerûbb elérést vagy vmi mer kurva idegesítõ és a summiton majdnem minden modot csak igy lehet letölteni:P:'(