"Gondolj bele, hogy dulongelne a sok reszeges kungfus a kocsmak elott."
Jackie Channak van egy korai filmje, a részeges karatemester sorozat, meríthetnétek tõle kombókat :D
EVE egyelõre a HWs guestpassal megy, próbálom megszokni és kiismerni, hogy ha úgy döntök hogy elõfizetek rá, ne vakon történjen. Tetszik a dolog egyelõre, de még csak az ismerkedés fázisában járok, nagyon összetett a dolog.
Jagi: hát kezdetben az, hogy azonnal jelzi a prg, ha megfertõztek (hemophylia), késõbb meg napernyõ nélkül napon mászkálni nem túl egészséges, és egyéb apróságok, a pihenések kapcsán ;]
Draga es nem jott be, hogy kivulrol latom a hajot.
De telleg lehetne, mar egy igazi Elite tipusu MMO.
Ujiteskent csinalhatna valaki egy Kung-Fu MMORPG-t. :P Nem is ertem , hogy a suket kinaiak, miert nem csinaltak meg egyet, annyi stilus van. :P
Aztan lehetne az iskolak kozott jo kis bunyo. :P
Gondolj bele, hogy dulongelne a sok reszeges kungfus a kocsmak elott.
Mi egy darabig uzemeltettunk egy Lotr PW-t, en irtam at a modult, de sajnos nem kaptam eleg segitseget es hihetetlenul sok bug volt az eredeti modulban, igy aztan leallt egy ido utan a project, mert egyedul nem gyoztem.
Ott probalkozhattal volna 40-es szinten is pl Barad Dur-ban vagy Minas Morgulban.:P
De ha kell odaadhatom a modult, hogy lasd hogy csapnak szet kb 1 mp alatt a wraithek. :P
Én is így jártam. Általában 3 mentésem van és azokkal operálok, de itt már mind a 3 felül volt írva. Ahogy mész a GF-felé vetezõ úton nem fordulsz le a kapu irányába, hanem elmész a végéig (zsákutca), ott van egy barlang, na oda mentem. Ráadásul feleslegesen mert az akktuális bandavezér baltáj a akkor még nagyon fájt. :DD
"õrzõvédõkáefté" :DDDDDDDDD
+ ha lvl10 körül próbászol a Ghostfence-nél (elég csak a környékére menni) érhetnek meglepetések. :D
Kaptam egy aranyos átkot meg fertõzést az éppen arra sétálgató patkányoktól,meg a repülõ jómagaraktól és kifelé kb fél óra volt az út terményetesen tök meztelenül, mert annyira legyengült a karim. :( ez LOL volt többet nem mentem arra, megszívtam.
Hát nekem jó ez így. Én minden játékban megtalálom azt, ami miatt szeretem és játszok vele. Legyen az egy platform ugrálós vagy egy komplex rpg. Ha szabadságot akarok, ott az EVE online, vagy ott az írógép/papír/fantázia vagy ott vannak a cimborák, dobókockákkal :D. EVE-t kezelni még nemtudom igazán, de ott aztán mehetek amerre akarok (vagy tudok), a másik kettõnél meg az van amit mi akarunk.
Minden újításnak örülök egy-egy játék kapcsán, de sosem voltak és nem is lesznek nagy elvárásaim. Ha azt várnám, hogy minden játék váltsa meg a világot és maga legyen a tökéletesség, akkor nem lelném örömömet egyikben sem. ;]
NWN-ben ott csalódtam egy picit, hogy amikor lementem a drowokhoz hihetetlenül gyengucik voltak. Holott Salvatore nem éppen így ismertette meg õket...
Pedig én nem is voltam olyan hû de magas szintû
Problema megoldasa NWN. :P
Ott legelabb nezd meg a szerkesztojet, te hatarozod meg, hogy az adott szinten mit tegyen le a gep.
Megoldhato, hogy ugyanazok a monstak vannak 1es es 40es szinten, de az is megoldhato, hogy egeszen mast tegyen le szintol fuggoen.
En se birom egyaltalan azt, hogy novekszik az ellen szintje vagy szama szinttol fuggoen.(jo persze nem lehet vegtelen vilagot csinalni, hogy minden szintu monsta beleferjen, de regen legalabb probalkoztak random map generatorral)
Ezert szar az, hogy pl a kezdokunyho melletti 1 negyzetmeteres barlangban a parasztfiucska talalkozik egy horcsoggel , de mikor felno es harcos lesz, mar
az 1 negyzetmeteres barlangban kardfogu tigrisek zsufolodnak be, mint a 6os buszon csucsforgalom idejen az emberek.
Mar a szerepjatszas szempontjabol sem jo a dolog.
Az meg ertheto lenne, hogy a mosomedvet kiuzte egy grizzly csalad a barlangjabol, de hogy mindig mas van a barlangban szintol fuggoen, azt mar nem veszi be a gyomrom.
Jaja. Magasabb szintû partyval nem tudsz 5 lépést tenni Arnika körül, hogy ne akadja bele legalább három csoport banditába, megturbózva pár helyi állattal... Ha a mobok szintjei nem is minden esetben nõnek fel hozzád, de a darabszámuk emelkedik a szintedhez igazodva. Morrowindben is így volt, GoldenSaintokat pl 2-3 fix helyet leszámítva nem igazán láttál lowlvlként. És az egyes útszéli állatok népsûrûsége is igencsak megnõ ahogy fejlõdsz, a romok körüli attronach "õrzõvédõkáefté" tagjainak számáról nem is beszélve... ;] Ebbõlk a szempontból a Morrowind is dinamikusan kezeli a dolgot, vagy legalábbis egy részét.
steweee: Nézd meg a wowot, ott minden zóna behatárolható, hogy mettõl meddig vannak mobok. Ez jó valamilyen szinten, mert tudod mire számíts, de ez így erõsen lineárissá teszi a játékot, hiszen lvl5ként van 3 helyszíned(lev1-10es) a 40bõl, ahova tudsz menni, és más semmi. Többi zónában az elsõ pók felzabál... :D Hiába mmorpg meg hatalmas világ, meg minden, leszámítva 3 szövetséges fõvárost, és 1-10es zónákat, nem tudsz hol játszani. Ez azért eléggé behatárolja a lehetõségeket, még ha burkoltan is, de sajnos kõkemény határvonal. Morrowindben is ez lenne a jó, hogy lvl15ig Balmora és Seyda Neen között tudsz csak mászkálni, ha már elindulsz AldRuhnba, akkor félõ hogy bedarálnak azonnal, mert ott már magasabb monszták vannak?
ja, de akárhová elmehetsz és így elég pénzzel rögtön a maximumot taníttathatod magadnak.egyébként ami leginkább nem tetszik hogy szinttõl függnek a vadonban a lények erõsségei. ez teljesen nonszensz.bármely más kalandjátékban elõre lehetett tudni hogy kb milyen erõsségû és létszámú ellenfelek jöhetnek szóba egy adott területen, vagyis ha a party még gyengus volt, akkor nem ment arra(pl:nem megyünk sûrû sötét farkasfalkával és banyáklakta erdõbe gyengus karival mézeskalácsházikóból eszegetni :) nekem az alapmûvem az ilyen játékok tekintetében a wizardry, azt hiszem azt nem lehet túlszárnyalni kidolgozottság terén. itt is az kellene, hogy az adott tájra jellemzõ szörnyek fix erejûek, legfeljebb azt figyelné a program, ha túl könnyen gyõzi le õket az ember, akkor bár kevesebbszer, de egyszerre nagyobb létszámban támadnának
már korábban is eszembe jutott, miért nem úgy oldották meg a fejlõdési rendszert hogy a magasabb szintû tanítók csak bizonyos küldetések után állnának a rendelkezésünkre? mert a pénzt azért korlátozzák le hogy egy nap egy kereskedõnek csak 5000-10000 aranya legyen, mert különben ha sok értékes tárgyat talál vki, akkor sok pénzbõl pillanatok alatt felfejlesztheti magát, mert a trénereket bárhol megtalálja. a might and magic sorozatban volt hogy úgy lehetett vki expert, master stb. ha nemcsak a skillpointok száma volt meg, hanem a trénert is felkereste és az segített is neki.itt meg úgy lehetne megoldani, hogy addig nem fejlõdne egy képesség egy pontnál tovább magától sem, amíg a tréner nem hajlandó tanítani(ez reális egyébként, patkányok kaszabolásával egy bizonyos szint után nem sokat tanulhat az ember, mégha milliót is vág le)a tréner segítõkészségét meg függõvé lehetne tenni a sztoriban való elõrehaladottságtól
Game: The Elder Scrolls III: Morrowind
Released: May 2002
Game Type: 3D Role-Playing
Developer: Bethesda Softworks
Publisher: Bethesda Softworks
Homepages: http://www.elderscrolls.com/
FAQs: http://www.elderscrolls.com/games/games_faq.htm
http://morrowind.ttlg.com/mwfaq.shtml
Requires: Windows / Direct3D
Supports:
Multiplay: None
Keywords: first-person / Medieval / fantasy
ESRB Rating: Teen (13+) for Blood, Violence
ez nem feltétlen igaz; versenyeken, kalandmodulok lejátszása alkalmával vannak elõre gyártott karakterek.
de terápiás célokra is jó. pl. rasszistáknak az általuk gyûlölt népcsoportba tartozó karaktert alakítani. :)
a színjátszás az szerintem kevesebb, hiszen elõre gyártott sorokba kell belevinned egy kitalált személyiséget, nem pedig a személyiséget megformálni, és ahhoz való mondatokat kitalálni.
Probald ki a Fallout-ot. (Fallout 1.-2.)
Nem fogsz benne csalodni annak ellenere, hogy ezereves jatek, manapsag mar van hozza egy verprofi magyaritas is amitol akar meg elvezetesebb is lehet, ha magyarul jobban szereted ezt a mufajt..
"RPG-n meg lehetne sokat vitatkozni, h mi az. elvileg role-playing game, tehát ahol valaki mást játszol, személyesítesz meg."
Na akkor ez igaz lenne az osszes szamitogepes jatek mufajara. :P
Te szemelyesited meg a Half Life 2 foszereplojet, ezert a HL2 "RPG". :P
na még ennyit: az egész énféle-RPG-dolog megvalósítható lenne 1 db, Sims-szerû játékban, persze first-person nézetben, lenne egy rakás scenario, "élet", amit le lehetne élni, különbözõ idõszakokban, agyonmoddolható, vagy agyon-kiegészítõzhetõ gamérõl lenne szó, ahol tkp. egy free világban mozogna az ember.
(aztán már csak egy virtuális sisak/érzékelõrendszer, külsõ ingerek kikapcsolása, életfolyamatok lelassítása, és máris kész az örök élet... igaz, nem a valódi, csak egy PC-k generálta világban :)) ti beszállnátok egy ilyen projectbe?)
aki szereti a CRPG-ket, és még nem próbálta, vigye végig az Anachronoxot... a grafika nem top (kvék2 endzsin), minden más az.
RPG-n meg lehetne sokat vitatkozni, h mi az. elvileg role-playing game, tehát ahol valaki mást játszol, személyesítesz meg. (bár az sem kizárt, hogy magadat :) )
persze a papiros RPG-k szabályrendszerén alapuló mászkálós-gyakós-világmegmentõsdit se tudjuk máshogy hívni... valószínûleg az a baj, hogy a legtöbb ember a fantasy settinget azonosítja az RPG-vel, esetleg a játék stílusát. (akció, stratégiai, RPG... ááá, hülyeség.)
én amondó vagyok, hogy bármilyen játék, ami papiros RPG rendszereken alapul, az felõlem lehet CRPG mûfajú a nagyközönség elõtt, engem nem érdekel. az igazi rpg-ben 1 személyt alakítok, hatással vagyok a környezetemre, a benne élõkre, a történet attól függ, hogy éppen mit akarok csinálni, lehet beszélgetni a világban élõkkel, nincsenek lefektetett sablonok, a világnak van egy belsõ, hihetõ logikája (pl. nem teremnnek szörnyek a bozótokban), az embereknek, lényeknek érzelmei vannak, emiatt aztán nem is egymás legyilkolására törekednek egyfolytában, stb...
A morrowindddel lehet multizni?És ha igen,akkor hogy?
Úgy felpezsdült itt az élet ,hogy irkálok egy kicsit(sokat?) még:
A Morro –ról mindenki tudja a véleményem úgyhogy ebbe most nem megyek bele. NWN single -ben számomra teljesen élvezhetetlen volt. A multi már más kérdés mert kb fél-egy évig aktívan nyomkodtam ,kissé bele is fásultam ,de azt mindenképp meg említeném ,hogy számomra ez volt a legjobb netes játék amiért nem kell fizetni (erre még visszagondolni is jó érzés)! Havidíjas játékkal még sosem játszottam és ez a PiratesOfTheBurningSea megjelenéséig így is marad úgyhogy az MMORPG –krõl nem lehet véleményem. IcewindDale egyáltalán nem tetszett. Baldural nem igen játszottam majd egyszer ha nagy sivárság lesz kap még egy esélyt ,DeusEx –el ugyanez a helyzet. A Diablo –t megjelenéskor kipróbáltam és kb LVL30 környékén abba is hagytam örökre(Kimondottan rossz érzés ha visszagondolok rá). Gothic –okat nagyon szeretem. Az Evil Island szintén tetszett. A DungeonSiege elsõ részét iszonyatos unalom közepette valami csoda folytán végigjátszottam(nem volt nagy élmény), a másodikat kb 5perc után kikapcsoltam. A Fable az egy szálon futó történet és a rengeteg korlát valamint a sok hent ellenére is kimondottan tetszik. Bár nem szeretem az FPS-eket a FarCry –t a megjelenéskor végigjátszottam csak a látvány miatt úgy, hogy egy percig sem élveztem a játékot(ez volt az egyik legszörnyûbb élményem). A végén viszont azt gondoltam, hogy ez után jöhet akármilyen vacak RPG elemeket tartalmazó játék ami a FarCry engine -el készült nekem az is jó lesz(no persze azóta se jött semmi ilyen). A BoilingPoint –ot még mindenképp megemlíteném mert ezt nagyon szeretem, valami ilyesmire gondoltam annak idején a FarCry –nál csak hát az gyönyörûen futott ez meg...
NWN nekem is nagy kedvencem volt. Magyar szervereken talán nem ismeretlen a Larvin név, de egy idõ után valahogy besokaltam a DM-ek dolgaival. A DM modul beleintegrálása a játékba jó ötlet és nagyszerû játákokat produkálna, ha eltekintenénk attól, hogy a DM is ember és csak a többiekért DM-kedni valószínúleg unalmas, így marad a cheat meg a szívatás. Egy játékba sztem nem kell DM modul csak meg kell csinálni bugmentesre a játékot és csinálni kell mellé egy construction setet. A többit a moderekre meg a játékosokra lehet bízni. Nem ide tartozik, de a magukat isteneknek beálító DM-ekre semmi szükség. Egy DM bármit megtehet a játékban egy PW-n, mint egy isten. Ez sok konfliktus forrása. Egy PW önmagában jó, ha jól van megcsinálva (és nincsen olyan sok a készítõk által nem figyelembe vett bug) A MW és az NWN összehasonlítása abban állja meg a helyét szerintem is, hogy mindkettõ könnyen modolható és ezért hosszú ideig versenyben tudott maradni és fog is, hiszen mindig akadnak majd újak akik még nem próbálták és az idõ múltával egyre jobb modok és újítások születnek meg. NWN felett elszállt az idõ, az új versenytársak az mmorpg-k magyarországi térhódítása miatt. MW még versenyben maradna az új modok segítségével hiszen single játék. NWN sokak szerint multiban volt jó egyébként is. Azt várom mikor születnek meg a Warcraft hagyományait követõ Elder Scrolls tipusú, vagy Gothic mmorpg-k. Azok lehetnének csak az igazán nagy dobások. Addig is azonban lesz mivel játszani.
A jövõ pedig szerintem hosszú távon a construction settel ellátott játékoké legyen bármilyen mûfajról szó, idevehetjük a könnyen modolható, átlátható szerkezetû játékokat is (lásd: RTW) Ezek a játékok tényleg a közönségnek készülnek és nem csak üzleti megfontolásból ("ne adjunk túl sokat nekik mert jövõre felkopik az állunk" pl: FIFA sorozat)Ebben a közönségbarát felfogásban úttörõ volt az NWN és a MW.
Dalakoran játszottam, de akkor már kevés idõm jutott rá, így pár hét után abbahagytam. A magyarról hallottam, majd egyszer kipróbálom, kíváncsi vagyok rá. WoW egy nagy hibrid, de egyelõre szórakoztat és kikapcsol - és nálam csak ez számít. Hogy nem lenne RPG? Hát ezen nem fogunk összeveszni, mert én is csodálkozom néha, hogy RP(RolePlay) servereket leszámítva hol vannak benne rpg elemek... Inkább egy felturbózott Diablo, de halkan mondom ezt, mert meglincselnek ;]
Na igen a Nordock a maga kis Ambrosia Trading Skilljevel.
Pedig az ma a mod ezer eves mar. :P Csak az NWN szar netkodja ne lenne.
Probald ezt ki. ---> http://rpgvault.hu/legendakfoldje/ ez egy magyar PW.
Vagy Dalakorazz, az is lenyegesen tobb modositason esett at mint a Nordock.
Amugy megvalljam a mostani MMO"RPG"-k, amiket a legjobban utalok.
Agyatlan tapolas az egesz. Ha szamomra az MW nem RPG, akkor azok megkevesbe, nem is tudom, mit keres a nevukben az MMORPG.
Remelem minnel hamarabb kiadjak pl a Dragon Age-t, hogy lehessen vegre egy jo RPG-vel multizni.
Ezek aztan veglelg tavol vannak az RPG fogalmatol.
Tapolj,Farmolj,PKz mert az cool.
Azért nem jó az NWN és a MW összehasonlítása, szerintem, mert a NWNben egy új világot/modult összerakni villámgyorsan össze lehetett, és onnantól multiban GM módban maga volt a tökély. Sokáig használtuk pnp alkalmakkor, próbaképpen, amolyan "lássuk milyen", de persze nem helyette. Nem volt rossz, de az emberi agy és képzelõerõ által nyújtott szabadságot értelemszerûen nem tudja überelni. Ellenben a MWhez nagyon kevés új helyszín készült, lévén hogy itt az új világ tervezése sokkal de sokkal hosszabb folyamat. Ezért amíg az nwn modulok 99%a új helyszíneket nyújt a játékosoknak, addig sajnos a MW modok új tárgyakat, új képességeket, új textúrákat, és elenyészõ hányaduk csak új helyszíneket. Na de azok viszont "ütnek" ;] A lényeg amit ki akartam hozni a dologból, hogy MW-t és NWNt sosem hasonlítanám össze, mert valahogy nem egy kategória. Mindkettõ korszakalkotó a moddolhatóságával, de valahogy mégsem látom értelmét a hasonlításnak. Ez persze szubjektív vélemény. (nomeg sosem szoktam hasonlítgatni játékokat egymáshoz, csak ha a két játék ugyanazon széria két darabja)
Amúgy meg a Nordock NWN PW a hibás hogy mostanság alig van szabadidõm ;] Ott tetszett meg ez a mmo dolog, és a WoW ott kapott zöld utat, pedig akkor még volt 1-2 év a megjelenéséig :D
Megvan a hircine's ring,átalakulok vérfarkassá de nem tudok visszaváltozni.
Hogy lehet visszaváltozni?Ez olyan vérfarkasság hogy 21 órakor átváltozok a gyûrû használata után,és 6 kor vissza?
Az Icewind Dale I-II-t se hagyd ki, meg a Planescape: Tormentet se.
Amugy 2hoz ezekbol van magyaritas is.
Szabadsagot tud nyujtani az NWN is elhiheted, meg meg sem jelent a Morrowind, amikor olyan modok jelentek meg rajta, amivel szakmat tanulhattal, hazat rendezhettel be magadnak es sorolhatnam.
Annyi fajta fele mod van arra is, hogy szinte vegtelen a lehetoseg, tehat ebben biztosan nem jobb az MW.
Amugy is en a Jade Empiret varom most. :P
Régen játszottam már én is a MW-vel. Bevallom a tribunal akkkora csalódás volt nekem, hogya bloodmoon-t már ki se próbáltam. Akkor még nem gondoltam arra, hogy az a pár apró dolog amit változtattak a tribunalban megnyitja az utat a moderek elött és ilyen sok új mod születhet amik fantasztikusak. Álmomban sem gondoltam, hogy MW-ben sárkányok lehetnek meg lovak, házasság gyerekek meg stb - stb. :) Legyen bármi a mûfaja a játéknak az egyjátékos rpg elemekkel tarkított játékok közül ez a legjobb. Elsõsorban a modkészítõk leleménye folytán mostanában csak ezzel játszok. A tribunal még mindíg nagyon gyenge, de fent van mert sok nagyon jó mod csak azzal fut. Az igazi szerepjátékos hívek pedig várják meg a Dragon Age-t vagy az NWN-t, vagy esetleg az Obvilion-t :)
asszem 2003 végén jött ki az MW!
egyébként nagyon meghatottál!
egyet értek veled!
helló!de régen irtam ide!na mind1 meg tudja vki mondani pontosan mikor jött ki a morrowind? csak mer már azóta nyomom mielõtt még boltokban sem voltak(de gondolom sokan vannak igy)és szeretnék egy ilyen morrowindes évfurdolókat ünnepelni a többi funhaverral.mer sztem ez a világ legfaszább játéka!nem lehet megunni!amikor mar minden fajt végigjaccottam akkor ott a TES és csinalok vmi ujfélét.minden frakcióküldi kész akkor ott van a rengeteg mod!! pl most egy kalózzal nyomulok és tök ugy néz ki meg a skilljei is ez alapján vannak. (úgy mint pl. a jedi karakter). tele van újféle lehetõségekkel!jah és van egy haverom aki nagy fps buzi és semmi mast nem nyomott csak az ilyen megyek lövök gémeket és áttérítettem a jó oldalra és mostmar morrowindezik meg masféle jatékokat is kiprobal.a morrowind olyan mint a könyvek harry pottere!!!:DDD tehát morrowind éljen örökre!!!!!!!!!(bocs hogy így elérzékenyültem csak mar nagyon késõ van és vmiért olyan ünnepélyes hangulatom van.)
Most éppen az elsõ résztõl kezdett karival nyomom, és épp a BGII 1/4-énél járok.CSak most ugrottam be Watchter Keep-be. 11-es Kensai a karim.
Tud valaki olyan kódot amivel megkaphatom a Hircine's Ring nevû felszerelést?
Ezzel lehetek vérfarkas.
áprpó Comlette Morrowind...
Nem tud vki egy magyar (részletes) leírást hozzá?
Mert nekem nem akar össze jönni!
nem feltétlen akció!
mert milliónyi más dolgot lehet csinálni a csatákon kívül!
fõleg ha lekapod pl a Fishing Academy-t vagy a Complette Morrowind Plugin-t!
Javitom mert lemaradt egy szo az ugyesseg utan.
Tehat: "ugyessege is."
Igy mint a "szerepjatek" a PC-n nem letezik szerintem.
Az mas kerdes, hogy hogyan neveztek el az ilyen tipusu jatekokat.
Amugy en inkabb a Morrowindet az Akcio/"RPG" kategoriaba tennem. De mint en mar megemlitettem, en nem szeretem, mert nem csak a sajat karaktered statjai hatarozzak meg, azt hogy pl milyen hatekony vagy, hanem a jatekos szamitogep kezelesi ugyessege.
A Diablo meghatarozasat Fred kellokeppen korulirta.
jaja!
és még mai napig megvann róla gyõzõdve körülbelül 100.000 ember hogy amivel játszik az egy profi szerepjáték!
sajna ezek az emberek nem próbálták a Morrowindet!
A karaktered külsû nézetéhez nyomj 1 <Tab> pillentyût (3rd person) v nyomd folyamatosan és teljesen körbetudod forgatni a kamerát körülütte.
Vámpír úgy lehetsz ha odaálsz 1 vámpír elé, álsz és és várod míg kiírja hogy megfertõdõdtél vámpírizmussal (persze ehez sok élet és élet visszatöltõ pia kell(érdemes csinálni 1 varászlatot mely gyengeséget add a betegségek ellen; így biztosabb a siker)
Ja,és ahhoz a klánhoz fogsz tartozni ami a megfertözõd klánja volt!
Vérfarkas csak a Bloodmoon fõküldetése során lehetsz.
nekem amúgy mrahára nem jönnek be a klikkelgetõs "RPG"-k!
Pl: NWN, Diablo-k!
a Morrowind sokkal jobb mert jobban beletudod élni magad! Bárki bármit mond sztem ez hogy FPS/TPS nézetbõl nézed a karid sokkal jobb mint hogy klikkelgetsz....
Abban is igazad van h. a Morrowind akkor nyújt igazi élményt, ha nem "Diablósan", végighentelve játszod, hanem csinálsz egy olyan karaktert, akinek a személyiségébe szívesen beleéled magad, és megpróbálod minél jobban eljátszani, átélni h. adott helyzetben miként cselekedne, és elfelejted a cheateket, a helybenfutást, meg a többi hülyeséget.
Ez a 2 dolog összehasonlíthatatlan.
Hát, én vámpír mégegyszer nem lennék, nem bírtam megcsinálni miatta a küldetéseket :)
És hogy lehetek vámpír,farkasember?
Melyik gombbal lehet a karinnkat kívülrõl nézni?
Na Oblivionban ilyen nem lesz, ott ugy utanadmennek a mobok a cellak kozott ingazva, ahogy azt kellett volna mar eredetileg is ;] A skillfejlodes kapcsan sok trukk van, de ahogy CS@ is irta, ezek opcionalisak, es hogy idezzem Sellus Gravius orokervenyu mondatat: "The choice is yours..." ;] Ha DnDzel, foleg ha pnp, akkor probald ki a Morrowindet is egyszer ugy, hogy nem csak jatszol, hanem szerepjatszol. Nem tapolsz, nem varazsolgatsz fel varost kiirto tuzlabdakat tolvajjak, ahogy magussal sem versz hulyere 5 ordinatort egyszerre, creepert elfelejted, stb. Egeszen mas, szerepet jatszva.
Nekem nem igazan jott be, en inkabb a Neverwinter Nights tipusu RPG-ket szeretem, bar szvsz a Morrowind, mint mar leirtam szamomra nem igazan RPG kategoria, es ezt a nem azert mondom, mert nem hagyomanyos stilusu.
A Fallout se AD&D es megis ezerszer kozelebb all hozzam, mint a Morrowind es ez nem az isometrikusaga miatt van.
Tudom én csõlátó Morros vagyok(ráadásul kimondottan nem szeretem a D&D rendszert) ,úgyhogy az én véleményem nem sokat ér és már egyszer le is írtam de azért még 1x :
Ilyen alapon te nem játszhatsz semmivel mert csaláslehetõség szinte minden játékban van az már a rád van bízva ,hogyan élsz vele.
Ha találsz egy játékban valami bugot/csaláslehetõséget akkor azzal nem játszol? Mert így azért sok jó játékról maradsz le.
Ha többet játszottál volna a Morro-val akkor tudnád ,hogy a szobában futás az alaptulajdonságok kárára megy ,ami nem nevezhetõ elõnynek.
A barlang ki-bemenetelnél az ellen HP-ja is regenerálódik így szerintem ez is korrekt.
Nem is igazán programhiba, hanem a csaláslehetõség.
Pl. leragasztod a futásgombot, és beirányítos a karit a szoba sarkába, azt elmész melóba, mire meg visszajössz, ki lesz maxolva az athletics skill. :(
Meg odamész barlanghoz, bemész, jön szembe egy tápos ellen, ütöd vágod, és mielött meghalnál, kimész az ajtón. Alszol, max a HP ismét, bemész, megint harc.......És ugyebár a bevitt találatok alapján fejlõdik a kari, nem pedig a leölt ellen szintje/száma szerint.. :(