ÁÁÁ kit látok :)) üdv végre ismét köztünk :) Nos igen, ez a topic halhatatlan, ráadásul van egy "õsgárda" akik mindig vissza-visszatének ide - hiszen idõnként ma is megjelennek lelkes, segítséget kérõ "újoncok" akiknek lehet segíteni :), hála ennek a közel tökéletes játéknak!!
Magamról csak annyit, hogy bár megvan eredetiben a Morrowind, most rendeltem meg a GOTY editiont (2990 FT), mert egyszerûen bántja a lelkiismeretemet, hogy eddig igazából pénzt nem nagyon adtam ki érte - pedig ha valaki, hát a Bethesda igazán megérdemli!!
Én is nagyon hiányolom a saját csapda készítésének lehetõségét. Nagy, kommandós akciókat lehetne lenyomni egy ide-oda lekészített "varázscsapda mezõvel", illetve izgalmasabb lenne egy detect enchantment használata "aknaszedésre":)), így a detect ench.-nek és a target-es dispelnek is lenne valami értelme.
Még soha nem próbáltam és most ötlött fel bennem egy olyan open door-os mágia ahol a hatásterületet is felhúzom jó nagyra (ez a legolcsóbban növelhetõ attr.) és olyan helyeken ahol sok-sok zárt láda van kipróbálok egy "tömeges zárnyitást":)))
nem beszéle arról hogy nemcsak a ládában lehetne csapda hanem a hozzávezetõ közeli útszakaszon is. miért mindig pont a láda van becsapdásítva? elég pár méterrel elõtte egy jó kis varázscsapda is
Hát igen! A "mágikus megérintés" még az olyan szépen kidolgozott fantasy rendszerekben mint a D20 folyamatos vita tárgya és a Morro. még ezen is végletesen egyszerûsített.
minden más játékban elõször a csapdát kell hatástalanítani, utána jöhet a kinyitás. gondolva arra is hogy esetleg van a ládához kulcs amivel ki lehet nyitni mert megszereztük a tulajdonosától.furcsa lenne hogy egy csapdával biztosított ládát elõször kifosztunk aztán hagyjuk a csapdáját pihenni.(egyetlen eset ha a csapda a kinyitásra aktivizálódik(mondjuk nem mágikus hanem mechanikus)akkor lehetne elõször a zárat piszkálni)és bevállaljuk a csapda káros következményeit nem hozzáértõ karival mert utána már tudunk mint kezdeni a zárral(nwn)
Ja golyózhatnál rajta, hogy piros vagy kék drót és ha nem a jót "vágod" el az arcodba robban! :D
Ha valaki olyan kétbalkezes :)
Lehet hogy itt csak úgy tûnik minthogy odatolja a cuccot és kész, de szerintem ez valójában egy több percig is eltartó, precíz folyamat - más kérdés hogy játéktechnikailag már nem lett megoldva
Szerintem meg a probéval nem elsüti, hanem pont hatástalanítja a csapdát, hogy ne legyen mûködõképes, mert ennyi erõvel egy darab fával is ki lehetne nyitni a ládát, és ahhoz még security skill sem kell
Hiába közvetve, de érintkezik a ládával, tehát hatna rá akkor is :)
ezt úgy értsem hogy a ládánál elõször a zárnyitással is lehet próbálkozni, és csak utána a csapda hatástalanításával? eléggé fura ez, hiszen a csapda talán a ládához való hozzáférés megakadályozására illetve kinyitására lett odatéve.a telekinézis meg arra jó, hogy távolról "szellemkezekkel"letapizzuk a ládát ezzel aktiválva a csapdát ami kisül anélkül hogy a közelében lennénk. akkor viszont miért lehet elõször a ládát kinyitni, utána csapdát hatástalanítani, hiszem érintésre mûködésbe kellene hogy hozza a csapdát piszkáláskor
Meg még itt a sebzésre vonatkozóan amit megállapítottál: a gameban a demage-es mágiák rendelkeznek egy "terület" attributummal és valszeg a csapdáknál a probe-val és a távtouch-csal csak ezen a területen kell kivülre kerülni. Kétségtelen hogy a probe alkalmazásánál megjelenõ (hallható) kattanás effekt nem a legszerencsésebb, mert tk. itt is le kellene játszani a mágiakisülés effektet sebzõdés nélkül.
Lehet hogy véletlen, de úgy figyeltem meg, ha a csapdázott zárakat simán kinyitom - probe ill. vari nélkül, messszebrõl kevesebb az esélye a hatásnak. Ez csak véletlen lenne, vagy ezek szerint úgy van, mint a varázslatnál?
Jaja!
Az elsõnél a mûveleti sorrend mindegy, de a mágiánál elõbb open door és csak aztán telekinézis. A telekinézis csak egy "távolsági megérintés" amit ha a még lezárt ládára nyomsz rá akkor csupán bejelenti hogy locked, tehát a telekinézis már csak az unlocked tárgyra menjen!!
A mágikus megoldást még azoknak is javallom akik nem kívánnak foglalkozni a mágiával magával, csupán meg kell venni a két effektet és egy enchanter egy-egy olcsó (common, expensive) gyûrûbe belevarja a dolgokat (az open doora illendõ egy min. 50 erõsségü effekt touch-ra, a telekinézis magnitudó független, itt elég egy kb. 10-15 sec-es idõtartam) a magickagyüjtõ léleknek egyik esetben sem kell csak max. egy közepes szörny (max. common soulgem) mert olyan sok zárt-csapdázott cucc egy-egy helyen nincs.
tehát egyszerûbben leírva, csak hogy jól értjük e a dolgok:
kézimunkával:
1.ha csapdával felszerelt a láda akkor elsõnek probe-ban hatástalanítjuk
2.ha még be is van zárva hozzá akkor lockpick-el kinyitjuk
varázslattal:
1.ha csapdás akkor telekinézis-sel kisütjük a csapdát
2.open door-ral kinyitjuk
egyébként nem világos számomra hogy egy nagy erejû varázstalot hogy lehetne sérülés nélkül megúszni még akár probe-bal is, úgysem lehet elég hosszú
létezik olyan mod "doorsmashing" ami lehetõvé teszi hogy szétverjük a bezárt ajtókat, ládákat, szépséghibája hogy jobban lassítja a programot mint a betterbodies.vagyis használhatatlan
Helló Népek!
Mizujs?
(Hihetetlen ennek a topicnak ez életereje!:); Ezek szerint ez egy jó gama!:))
Zárak és csapdák?
Végsõsoron 3 megoldáscsoport van:
0. van megfelelõ kulcs - ez általában nincs, ezért ez a nulladik megoldás
1. mechanikus: ebben a lockpick nevü egység a zárnak a nyitására való (when locked), a probe nevü egység pedig a csapdák felszámolására (when trapped), a lockpick az mindeféle hajlított és reszelt-idomított álkulcs, a probe végsõsoron egy kiba... hosszú kampó amivel ki lehet sütni a csapdát személyi károsodás nélkül, ezeket a tevékenységeket a security skill takarja le
2. mágikus: ebben az "open door" alterációs varázslatminta szolgál a zár kioldására és a "telekinézis" misztika minta a csapda kisütésére (itt fontos hogy a személyzet olyan messze kerüljön fizikailag a csapdától hogy az azzal szerelt eszközre való rámutatás már ne legyen lehetséges csak telekinézissel(és akkor touch egy nagyot)); itt látható hogy a mágikus megoldás két mágiaosztály legalább felületes (kb 15-20 pontos) ismeretét is igényli és a mechanikus megoldással ellentétben a sorrendiség itt már fontos dolog.
Kellemes "zárnyitogatást"! (egyébként a 2. methód nálam rulez:))
[a többi megoldás vagy nem járható -sajnos a bezárt egységet nem lehet szétverni pedig mit nekünk egy láda:)- , vagy nagyon kozkázatos - egy jól sikerült mágikus csapda akár le is amortizálhatja a dolgozót:)]
nekem még nem volt tolvaj karim. szóval neki kétféle készletre is szüksége van, a probe-hoz csapdaelhárításra, a lockpickhez meg zárnyitásra? miért nem lehetett ezt egyben megoldani mint minden más játékban úgy hogy thieves tools és mindenhez az kell
men akartam elnézést kérni, hátha veszed a poént,
de mi van ha nem... jobb a béke! :D
Nyugodtan rávezethetsz, csak így tovább (szeretem ahogy írsz :D [pedál...]) a baj az volt nem korán reggel kellett volna elolvasnom, mert valjuk be lassan már én is windows alatt futok, annyit ülök a gép elõtt, azt meg ugye tudjuk hogy az meg általában lassan tölt be. :D
A Serano kriptában balra az elsõ ajtó mögött van egy bonemeal, amit ha fel akarsz venni ment egyet a gép - Restore nevén, majd hibára vonatkozva kilép. Vki találkozott már evvel? Egyébként Milo kiszaszadítása nem volt olyan nagy cucc, mint ahogy vártam. Level 18 voltam, de egyszer sem voltam láthatatlan, egyszer sem varázsoltam, és összesen 3 katonát kellett csak elintéznem. Még le is tudtam lebegni a börtönbõl, mert csak egy varásztekercset vettem - azt meg ugye oda kell adni Milo-nak...
Egy fantasy játékban a tolvaj két dolgot szokott nagyon jól csinálni, ha az "orvgyilkos" oldalát nem nézzük. Az egyik a zárak feltörése ajtókon, ládákon, lakatos erényöveken ;] A másik pedig a mindenféle mókás emberek által elhelyezett csapdák felkutatása, analizálása majd esetelges hatástalanítása... ;]
Szasztok, valaki árulja már el nekem azt, hogy a probe-al (tolvajeszköz)
mit lehet nyitni??? Vagy mire jó?
Nem vagyok teljesen kezdõ, de erre men jöttem még rá.
ÖTLET?
Ismerem, és Thelys-t is :) Az Astarsis cuccoknak én nem sok hasznát veszem - csak dark elfek, meg high elfek vannak, nekem meg pont ezekkel a fejekkel nem volt eddig semmi bajom.
Don Salus fele csomagot ismerem, abbol szerintem van archivban egyket verzio. Csinalt o kulon minden fajra is (talan), legalabbis Dunmer es Bosmer pack remlik. Majd este megnezem.
Kérdezhetném a Don Salus's Faces Pack-et is (kijött belõle vagy 3), de ha nem ismerõs maga az oldal, felesleges. Majd megpróbálom külföldi fórumokon...
Senki? Úgy látom, hogy az "öregek" - Piszkos Fred, Donnie Brasco sem töltötték le az említett mod-ot... Kb. egy éve halt meg az oldal, minden reményem elszállt...
Speckó én nem erre gondoltam :)) hanem hogy nettó fél évet simán el lehet tölteni a Morrowind+Tribunal+Bloodmoon trióval úgy, hogy nem unod meg :)
De tényleg, van rá esély hogy idén már az Obliviont nyomjuk :)
köszke. azért ez a bug elég vicces, anno "Hülyüljek meg!" vagy "Légy hülye" vagy vmi ilyen néven nyomattam ezt a csítvarázslatot, de most nem fogom "kifejleszteni" :)
hi, kb. 3 éve nyomattam a Morrowindet, most gondoltam, megint nekilátok. 1-2 kérdés:
1. fps-t hol deríthetem ki, hogy épp mennyi? FRAPS?
2. anno azért hagytam abba, mert a Caius Cossades vagy milyen nevû ürge, akinek a legeslegelsõ mission-t kéne vinni a fõküldetésben, szóval az unszimpi volt, és ezért nem vállaltam el, amit ad. Valahogy visszaszállhatok a fõ szálba?
3. a patchelt verzióban is lehet úgy csítelni, hogy meghülyíted magad (iq-dat lecsökkented) rövid idõre, és mikor visszaáll normálisra, max magic pointod van? :))
Aki anno letölötte a Khalazza p. oldaláról Zuldazug Multi Races Faces Pack - jét jelezzen. Sajnos az oldal linkjei domain problémák miatt nem üzemelnek, és nem tudni mikor fognak újra mûködni a linkek. Már írtam Zuldazug-nak hogy valahogy el tudná-e juttatni nekem, de nem nagyon akar válaszolni. Szóval akinek megvan az említett mod, kérem segítsen!
Jaja, mire rájöttem hogy egy csomó gaménál így mûködik...
Úgy tûnik rosszul fogalmaztam. Arra gondoltam, ha ALT+TAB-ot nyomok akkor a tálcára megy a játék.(szótárazás miatt kéne, utálok könyvben keresgélni)
Morrowind FPS Optimizer, talán ez az egyetlen utility ami van - illetve másról nem angyon hallottam. A játékkal én játszottam egy P3/633mhz/64mb mem/tnt2 konfiggal - teszt jelleggel - és elindult. Sõt, teljesen lebutítva, hang kikapcsolva még kábé 20-30 percig is bírta, amíg elkezdett iszonyatosan szaggatni. Jó, ingame FPS az talán 2-3 között volt, és haladni úgy tudtam hogy csak a földet néztem - minél kevesebb objektumot kelljen megjeleníteni.
Amit mondani akartam, hogy a játék alacsony konfigon is elfut, ezért nem igazán lehet minimalizálni külsõ programokkal. Amit megtehetsz, hogy ingame a felbontásokat, effekteket, stb kikapcsolod/leveszed, majd fogod a morrowind.ini-t, és azt is átírogatod. Ám ez utóbbihoz segítséget a hivatalos fórumon talál(hat)sz, a tweak szekcióban. De ha ott nincs, guglival keress rá, régebben volt pár igen hasznos módosítási javaslat az inihez.
Én csak akkor olvasok végigjátszást, ha elakadok, az meg ugyanaz, mintha beírnék egy fórumba. Mondjuk mindig rájök magamtól a megoldásra, csak ha valaki ír, úgy gyorsabban megvan :) (illetve meglenne :)) Egyébként tényleg érdekes, hogy nem emlékeztél Sargon-ra - szerintem elõször sem név alapján akadtál rá, utána meg már emlékeztél merre kell menni...