Itt #23523 leirtam, hogy lehet csinálni.
Elsõ lépés, hogy megveszed a varázslatot amit bele akarsz tenni, aztán a többi.
Meg találni is lehet csak jó helyen kell keresni (kevés "jó" helyet találtam eddig, de fõleg barlandokban), Dagon Fel környékén vannak daedra szentélyek meg barlangok nem feltétlenül constans, de jó alap tárgyakat lehet szerezni.
De ha ajánlhatom azt, hogy még nõjél egy kicsit, mert nem túl barátságos környék.
Seyda Neenbõl a part és a szigetek érintésével inulj el Hla Oad felé, Jó kis kaland ;)
Nem, meg csak most fedezgetem fel Morrowind csodalatos vilagat. Meg csak Balmoraba es Calderaba voltam, na meg a kornyeken. A Balmorai mage, thief es harcos kuldiket csinlatam meg.
Anno tetszett, bár akkor csak a központi küldetéssorozatot csináltam meg, azt is lóhalálában. Nem tudom hogy sikerült, mindenesetre egy hét alatt kivégeztem szegényt. Most újra elõvenném, ezúttal jobban figyelve a világra és a még mindig igen ritka szabadságra. Ehhez várok ötleteket, linkeket.
Tehát a kérdés: mit tegyen, de fõleg mit NE tegyen egy (újra-)kezdõ?
Váleményem szerint gyûrûbe + amulettbe érdemes tenni extravagant fellettibe. Azért nem írtam le milyenbe mert helyesen tuti nem tudnám és csak keresnéd naphosszat.
Igen constant tárgyakkal.(bocs ezt elfelejtettem mondani (oops :D) De a gyári max az 100 (constant tárgy=tárgy+golden saint soul gem. Az effectnél meg constant).
Nekem is 154-es agility-m van. Kevesen tudnak leütni! :D
Hmmm.... erdekes pedig az alabbi linken (http://morrowind.gumininjahq.hu/) talalhato kakaterlapok kozott szamos olyan van ahol a tulajdonsag pont joval a 100 felett van. 25-os szinten harom tul.-ban is 100-on vagyok. Ez lenne a max?? Ezt nem hiszem el.
OFF
Eszembejutott egy par evvel ezelotti sztori. MTK-Kispest a Bozsik stadionban. Az egyik mtk drukker ujsagiro, valami elmezavar kovetkezteben, beult a kispesti kemenymag koze. Nem is volt gond egeszen addig, amig az mtk nem rugott egy golt, es az ujsagiro fel nem pattant nagy boldogan. Aztan egy hetig arrol szolt a media bulvar/sport resze, hogy miert vertek meg egy ujsagirot a meccsen...
A masik sztori, amikor Kovacsek mennek az autopalyan es halljak a radioban a felhivast, hogy "egy idiota autos szembe megy a forgalommal, mindenki vigyazzon", melyet a Kovacs emigyen reagal le "Egy?! Az osszes!!"
ON
Picit almos volt a forum mostansag, nem baj egy kis elet. Csak ne fajuljon el a szemelyeskedesig a dolog, mert annak nincs ertelme. De ismerve a resztvevo feleket, ertelmes emberek vannak itt, ettol nem felek. Hogy persze az egesznek semmi ertelme, az ketsegtelen, de a "Morrowind vs gothic" vagy a "Oblivion motorja vs Unreal3 motor" utan kifejezetten ujdonsag a Morrowind vs nwn... ;]
Nem unod még vazzehhh?!?
Elpofázták mán, hogy ez a Morrowind topik, nem vitafórum. Már mindenki lenyugodott, te meg folyton kavarod a xart. Én végig olvastam a hozzászólásokat, valahogy én sem veled értek egyet. Én vagyok a 10. Kezd olyan érzésem lenni, hogy itt mindenki hülye, csak te vagy nagyon okos.
Te mirol beszelsz ? LOL Hagy legyen mar sajat velemenyem es ne marionett babukent rangassanak, mint egy agymosott zombit. Amugy a masik fele, en a sajat velemenyemet irtam le, mig masok valoban, marhasagokat, mint pl Xboxos NWN, Gnom aki ketkezes kardal hadonaszik es hasonlok. Ez inkabb megkerdojelezi a hozzaertest. De ugytunik hogy a babeffektus az mukodik, meg ez a kamu szoveg, hogy Jakuza bebizonyitotta a ratermettseget a masik forumokban. Eleg lolgyanus szoveg de biztos jot orultel magadnak amikor ezt leirtad, csak az a gaz hogy ez kb olyan konkretum, vagy ellenvelemeny amiben semmi nincsen az en velemenyemmel szemben.Te ezt a meggyozes formajat valasztottad, amiben racio korulbelul annyi mint egy belfereg agyaban sok agytekerveny.
De a szemelyeskedes mar jol megy.
Ulj elore es kerj magadnak egy Bartok nagylemezt,mert a hozzaszolasoddal kierdemelted.
Jakuza már más fórumban is bebizonyította mennyi baromságot tud összehordani :) Lehet útközben rájött,hogy hülyeséget írt de azt már biztos ciki lett volna beismerni...
Be kellene fejezi ezt a NWN-be mivan a Morro-ba meg mi nincs. Ami sz egyikben megvan az hiányzik a másikból. Nem egy szinten van a kettõ.
Ha a NWN-t hasonlítani a karod hasonlítsd a Diablóhoz. Az is perspektivikus, lineális, szintlépegetõs hentelõs. De inkább ne is hasonlítsd, csak nézz vissza a Gamestarban odáig ahol ezt megtezzék.
A kiadás idõponját figyelembe véve a Dio igencsak ott van a szeren. Még ma is bõven ott van az elsõ 10-ben (eladást tekinve is). Én kb. 5 éve játszom vele kisebb megszakításokkal, túlnyomó részt single-ben, volt idõm nem egyszer végigjátszani. :) A hiányosságai ellenére ma is etalonnak számít. Sokan szeretnénék olyat csinálni mint a Blizzardosok!
Tehát a Morrowind az Morrowind az NWN az NWN a Dio meg Dio, de folytathatnám még, IWD, BG,... Mindegyiket másért szeretjük, Hangulatáért karaktergenerálásért cuccokért , jó a LAN-ja stb.
Én egyiket sem hasonlítanám a másikhoz mert mind EGY KÜLÖN VILÁG!!!
De ez egy "MORROWIND FÓRUM" és nem egy "MELYIK A LEGJOBB RPG FÓRUM"
Mert nincs legjobb, csak jó van, abból meg rengeteg.
Jo sokat jatszhattal az NWN-el, itt latszik, hogy kb ez a szam egyezik 0-aval. Ugyanis nem veszed a ketkezest a kezedbe gnommal. De neked sikerult LOL.
Veletlenul szerepe van a modelnek a jatekban, egy gnommal nem tudod a kezedbe venni a nagy tipusu fegyvereket, mig a nagy teremtmenyekkel,pl minotaurusz akar egy kezbe is veheted, mint egy fogpiszkalot.
Ez azert utott.
bezzeg az reális hogy nwnben a gnóm tolvajod hirtelen megsuhintja a 20 kilós kétkezest miután xpért megvetted (nem megtanultad! mint mwmben) a használatát.
ha már itt tartunk, megsuhintja az a kétpengést is, pedig függõlegesen állítva fel se ér a közepéig 8).
feltöltöttem a galériámba néhány képet a nászútunkról, meg az esküvõnkrõl ha valamelyikõtöket érdekel :)))
/on
hát az egérkezelés eléggé keveset számít a morrowind csatáiban, legfeljebb egy paralízisben szenvedõnek okozhat kisebb problémákat.sokkal inkább azon van a hangsúly hogy a STATJAID MELLETT mennyi saját ötletet tudsz belevinni egy-egy csata megvívásába.ha tolvaj vaj lopakodj, szúrd hátba ellenfeled.ha harcos próbáld meg a lehetõ legrövidebb idõ alatt kifektetni nehogy vmit trükközzön, ha varázsló akkor a varázslataidnak megfelelõen kell felépíteni egy-egy komolyabb csatát, hogy az elejétõl te legyén elõnyben.a mozgás is számít, ha íjász vagy olyan terepet érdemes kiszemelni vagy odacsalni az ellenfelet hogy ne tudjon sarokba szorítani és nyugodtan lõdözhesd.stb, stb.ezt itt mind nyugodtan megteheted.nekem speciel a nwn is nagyon tetszik, játszottam is vele sokat, pont az a jó hogy mind a kettõ más és más, így mindenki megtalálhatja a maga kedvencét,mint az ut q3 vita, ez is teljesen értelmetlen
vazz, mind az NWN, mind a Morrowind nagyon jó, de nem egészen egy kategória
fejezzétek már be...
"Ott van elotted a Morrowind, ami first person nezetu, aztan lenditesz egy nagyot, es semmi koze nincs a statodnak."
A morrowindben 2 dolog dönti el, hogy találsz-e: a statod és a szerencse. Az Oblivion-ban már az ügyesség is szerepet játszik majd!
A Gothic-ban is egérrel harcoltam, és ott is jó volt.
DB
Hat igen az NWNben ugy van, hogy az egergombbal suhintasz. LOL
Amugy ez kb olyan cafolat,mint az Xboxos dolog, csak az a gaz, hogy sajatmagadat cafolod a kovetkezo hozzaszolasoddal, hogy hogyan van megoldva valami megvalositas a jatekban aztan, megsincs ugy.
Ott van elotted a Morrowind, ami first person nezetu, aztan lenditesz egy nagyot, es semmi koze nincs a statodnak. De azert suhintottal egyet, mert elbirtad a fegyvert.
Miért, szerinted mi a szar határozza meg a Morrowindben egy fegyvernél, hogy milyen gyorsan lendíted, ha nem a tömege????
Elbírni pedig nyilván azt fogod, amihez elég erõs a karaktered.
Ez már annyira részletekbe menõ okoskodás, hogy nem is értem, miért veszem a fáradságot, hogy sorban megcáfoljam.
A Morrowind nem szerepjáték, mert a fegyverek tömege állítólag nem befolyásolja, hogy milyen gyorsan lehet õket meglendíteni, vagy ha mégis, akkor a karakterünk ERÕ statja nem módosítja azt a dinamikusan.
Igazad van, ez ütött. A Morrowind nem szerepjáték.
Az NWN-ben így van amúgy? ;-)
DB
Ja hogy ennyit szamitana, a gyorsasag ero stb stat, hogy milyen gyorsan emelsz fel egy 20 kilos ketkezes kardot ?
Na hat, ha erre akarsz kilyukadni, akkor ilyen meg veletlenul sincs a Morrowindben.
Ezert kar volt kijavitanod a hozzaszolast.
Nem is akartalak ezzel megfogni csak erzekeltettem veled, hogy egy oskori leletben olyan dolgok szorultak, amik a Morrowindben nem talalhatoak meg.
Persze nem lehet az osszes okossagot belesuriteni egy jatekba.
De voltak regen olyan otletek, amiket nyugodtan atlehetne venni manapsag is.
Végigjátszottam az UUW mindkét részét, az UUW2 most is fent van a gépemen, a hétvégén játszottam is vele... mondtam hogy nem tudsz megfogni :))
A Morrowindben is van minden tárgynak tömege (nem súlya...), és természetesen szerepet játszik a fáradtságban - több cuccal hamarabb elfáradsz, és olyankor pontatlanabbul támadsz, varázsolsz, kotyvasztasz stb. Már többen mondtuk, hogy óvatosabban ócsárold, amit ennyire nem ismersz! ;-)
Nem is értem.. én se vagyok mai csirke, meg látom Te sem - mégse ragadunk le reménytelenül valami elavult dolognál. Na persze ha valakinek örökre a Wizardry 7 marad az etalon (nálam még mindig ISTEN!), és képtelen meglátni az újban a jót, akkor lelke rajta. De hogy képtelen hülyeségeket állítani, ráadásul minden alap nélkül... ez egyszerûen nem megy a fejembe.
Ugyan kerem, ajanlom neked az Ultima Underworld nevezetu programocskat, ahol a 13 eves harcrendszerbol tanulhatott volna a Morrowind egyet, s mast.
Nem tudom hogy jatszottal e vele, de ott pl. a fegyvereknek a sulya is szerepet jatszott, s nem csak abban merult ki, hogy mennyi sulyt bir el a karaktered.
Meg a fegyver lenditesi idejet is meghatarozta. Ha hozzavesszuk a korat, bizony nem csekelyseg volt ez a maga idejeben.
spectrum bards tale 1? (régebben volt mint c64re.) 1 60 perces kazi felét tette ki.
na, vki licit? 8)
a körökre osztottakat én is jobban szeretem, falloutok kedvenceim (merõ véletlenségbõ írtam leírást annak idején mind2höz), de még azok se fogtak meg annyira mint mw. itt ugyanis pont a lényeg van meg, a beleélés, a beleélhetõség (na ezzel nyelvújítottam asszem). és igen, ahhoz jobb a valósidõ (megjegyzem reálisabb is) és a saját szemszög. valószerûbb, élhetõbb világot ad.
hangsúlyoznám, nem nwnt akarom leszólni, klasszikus a maga nemében, de az én szememben az evolúció elõzõ fokának klasszikusa.
Nem is értem mit erõlködöm, látszik, hogy kizárólag adásra van állítva a srác, vétel semmi :) De szórakoztató...:) persze ha unjátok szóljatok és akkor /ignore.
Na! Megcsillant végre valami értelem talán! A System Shock 2 (3x játszottam végig) már egészen sok RPG elemet tartalmaz, ezt a vonalat a Deus Ex (3x végig szintén) tovább vitte - sokan már a DX-et is RPG-nek tartják, hiszen a kar. fejlõdésen túl itt már a többféleképpen végigvihetõ küldetések (szerteágazóbb volt sok küldetése, mint az NWN-é...) miatt, ezez pont ETTÕL lett igazán nagy játék. A DX: Invisible War-ban ezeket kivették - gigászit buktak.
A "szerepjáték" mint fogalom vagy játékstílus/játékelem NEM az, amit te itt vaskalapos módra hajtogatsz - te csak egy icipici, õsi szeletét tartod annak, és bõszen ragaszkodsz az ultrakonzervatív marhaságaidhoz (az egér egy újabb LOL gyöngyszem). Ha kinyitod a szemed végre, szerintem sokkal jobban jársz, mert a fejlõdés rengeteg JÓ újdonságot is hozott. Ajánlom neked addig is a Devil Whiskey nevû szuper oldskool progit :)
Az NWN-t kizárólag egérrel vittem el majdnem a végéig... akkor most elszúrtam valamit? Jaj!
(PS: Lehet nyugodtan széllel szemben vizelni, csak a nedves gatyájú embert kiröhögik (és ez még a jobbik eset).
Te ezen a velemenyen vagy en meg azon, hogy amig egy szerepjatekban szerepet kap az egerkezeles minosege az szamomra kevesbe szerepjatek.
Ezert mondtam, ilyen erovel egy FPSre is ralehet fogni hogy szerepjatek, vegyuk peldaul a System Shock 2-t. Ilyen erovel hasonlo jatek mint a Morrowind es megsem teljesen szerepjatek. Az mar teljesen lenyegtelen, hogy kard van a kezedben, vagy lezerpisztoly.
légyszi hagyd ezt abba és gyere vissza ha végigvitted a morrowindet is - vagy legalább játszottál vele, hiszen ha ez meglenne, tudhatnád, hogy a csatában a statjaid SOKKAL többet számítanak mint az hogy hogyan csapkodsz, vagy ugrálsz. nem tudom, mennyit játszottál a 2 játékkal, de úgy tûnik mwvel kapcsolatban nem sok tapasztalatod van, míg vitapartnereid min2t ismerik.
amúgy sem tudom, mióta fontosabb a csata mint a kaland egy szerepjátékban...
Én meg 20 évvel ezelõtti szerepjátékokkal játszottam, ahol a technikai adottságoknak megfelelõen le kellett mindent szûkíteni néhány statra. A leszûkítés egy szükséges, kényszerû dolog volt, és nem feltétlenül JÓ. Ahogy a Bard's Tale esetén a színes 3D képek elõrelépésnek számítottak, úgy az Oblivionban a Havok fizika lesz a csatákban az elõrelépés - hiszen mekkora "baromság" már az NWN-ben és az összes eddigi RPG-ben, hogy egy zárt tértben ellõtt tûzlabda varázslat után minden egyes papírcetli és gyertyatartó a helyén marad az asztalon ????
GY.K. Irónia.
Ha fáj, akkor ne ismerd be hogy a Morrowind vérbeli szerepjáték: szerinted az egész világ hülye, de legalábbis téved. Ha ettõl jobban érzed magad....
játszottam mind2vel (és ez ritkaság, mert én is inkább cyberpunk/postapoc kedvelõ vagyok, nem szeretem a fantasyt), és mind2 jó, mind2 megfogott.
de megvalósításban ég és föld, és ha döntenem kellene (és kellett is: csak az mw van meg eredetiben, kiegészítõstül), akkor 1értelmûen morrowind.
emlékszem, amikor új voltam ebben a topikban milyen perverznek tartottam, hogy valamelyik oldszkúl mw betyár évek óta játszik vele, ikszedik karakter stb, és még nem vitte végig. most már értem, és csak arra várok hogy legyen egy kis idõm újra nekiesni. mert morrowindben LEHET bóklászni, kalandozni, élni. nwnben minden megbecsülésem ellenére sem, és nem hat meg cserébe a dnd bonyoláltság, a sok használhatatlan varázslat stb. abban a rengeteg zseniális ötletecske fogott meg, apróságok, mellékküldik, ilyesmik. megjegyzem, nekem (a legtöbbekkel ellentétben) tetszik a mw fejlõdési rendszere, az egyetlen hibája hogy a magamfajta maximalista rpg-antitálentum kimaxolhatja menne az összes tulajdonságot a master trainereknél (ilyenkor kellene önuralom meg vasakarat de nincs 8).
a morrowind marad etalon.
"csak kozelebb van az en velemenyem szerint,sokkal inkabb a Hack&Slash-hoz, mintsem a szerepjatekhoz,"
Hihetetlen, hogy mekkora bõdületes marhaságokhoz képesek egyesek hûek maradni.... :(
DB
Hat azt pontosan nem tudom mennyit kapott a Morrowind viszont azt tudom, hogy pontosan 86-t kapott az NWN.
Ami azert ha meggondoljuk eleg nagy szam.
Amugy nekem semmi bajom sincs a Morrowinddel, csak kozelebb van az en velemenyem szerint,sokkal inkabb a Hack&Slash-hoz, mintsem a szerepjatekhoz, mert en ugy erzem jatek kozben, hogy a statoknak kozel sincsen olyan szerepuk, mint pl a Falloutban vagy az NWNben.
Nem veletlenul emeltem ki a Falloutot, mert tobben megjegyeztek, hogy az AD&D miatt jottem az NWNel, az egeszen mas Perk rendszert hasznal. Talan azert van ez a fura erzes, mert mar a 15 evvel ezelotti szerepjatekokkal is jatszottam, ami egeszen mas volt a maga fizikai valojaban, mint a Morrowind. Es nem az egerkezeles ugyesege volt akkor meg a fo szempont, hanem a statok.
Nekem az eleg furcsan hat egy szerepjateknal, hogy az egerkezelesnek szerepe van a jatekban.
No igen, de ez a mondat jakuza "szájából" hangzott el, márpedig õ nem az a fajta idióta tízéves vérpistike típusú ember. Ezért sem értem most sem ezt az egészet ;]
ezzel arra akartam kijukadni hogy ez olyan mintha most belekötnék hogy a kijukadni -t ly-os jével irjuk..
evidens basszus..
az viszont már relativ hogy kinek mi a jó szerepjáték és mitõl az..
Lehet hogy én állok hozzá rosszul de az RPGDOT és az RPG Vault számomra mérvadóbb mint a multigaming ujságok vagy akármik díjai stb. asszem nyilvánvaló okokból.
Számomra nagyon fontos a nem linearitás ami a Morro-ban megvan és talán ezért tartom pl. a Falloutokat jobbnak mint a NWN-ot.
Ami pedig a "szerepjáték"-ot illeti sztem ennek a lényege hogy az ember egy rövid idõre egy másik személyiség bõrébe bújhat (Mr. Hyde :), NWN-bwn végig az az érzésem volt hogy én egyfajta szellemként lebegek a party fölött és csak a célokat jelölöm meg de vhogy mégis kívülálló vagyok, míg Morroban részben az FPS nézetnek köszönhetõen de elsõsorban a lényegesen jobban megkövetelt "ottlét" miatt ezt jobban át tudtam élni. Szoktam játszani FPS-ekkel is ezért nekem nem probléma hogy egy kicsi(!) ügyesség is kell a statok mellé és rajtam is múlik a siker (hangulat stb.) és nem csak a karaktertervezésen és a nyomorult kockán :)
amúgy a
"Morrowind egy mouse hakni, annyi koze van a szerepjatekhoz, mint ahogyan a Doom3nak."
eléggé provokáló beszólás, nem szabadott volna rá reagálni
minden játék ahol egy karaktert irányitasz szerepjáték:)
A szerepjáték lényege, hogy nem te vagyo igazából ott...az a live RPG, de az naggyon másféle...rpg.hu-n lehet kukacoskodni ez ügyben...
1 szó, mint 100 morro 1 rpg,...
...de lehet, hogy félreértettelek...
úgy érzem ezek után nekem is írnom kell vmit. a morrowind sztem sem szerepjáték, mivel nem fizikai valónkban veszünk részt a kalandban,vagyis nem TE szerepelsz benne:) de minden más vonása megfelel, sõt túl is tesz az eddig megismert számítógépes szeretpjátékokon. nem véletlenül népszerû.nem értem mindek ennyi magyarázkodás.ha vki szerint ez hack and slash akkor vagy fps-ezzen vele, vagy szerepjátsszon a diablo-val!egyszerûbb lett volna nem válaszolgatni, mert sztem élvezi jakuza barátunk a felesleges vitatkozást.egyébként annyit még hozzátennék, hogy akinek nem elég erõs a gépe, annak tényleg közel nem azt a játékélményt nyújtja, én is azért nem játszottam vele csak belekóstolgattam, majd ha tökéletesen fog futni akkor az összes már hozzáírt szépítõ és kiegmodokkal együtt végigtolom
A morrowind nem szerepjáték? Beszarás.. Nem reagálnék erre, mert nincs értelme, látva az elvakult rajongásodat az nwn irányában (ami nem baj, én is szeretem, a Nordock mai napig a kedvencem, a Dala-t és többi pwt már nem annyira ismerem) A PWket hasonlítsd inkább az mmorpgkhez, ne egy offline játékhoz.
Adott egy világ, Vvardenfell szigete, ahol a kezdés után azt és úgy csinálsz ahogy és amit akarsz, minimális megkötésekkel. És ez nem szerepjáték, mert "Morrowind egy mouse hakni, annyi koze van a szerepjatekhoz, mint ahogyan a Doom3nak."
Nem is tudom, asszem megy a lol.txtbe az idézeted, mert mást nem tudok tenni. Sajnálom, de ezt most itt kár volt leírnod.
AZért mert egyes szerepjátékok a könyves szerepjátékok alapjára épül (azazhogy körökre osztott, számolós), az még SEMMIT sem jelent. Ez nem egy definíció, hogy csak az lehet szerepjáték. A neve is mutatja mi a lényege. Nem tom miért kell túlkomplikálnod a dolgot. A Morrowind igenis szerepjáték és az, hogy nagyobb mértékben függ tõlem a karakter ügyessége és nem a dobókockáktól, az csak mégjobban elõidézi azt az érzést, hogy ÉN vagyok az a valaki. Nekem nagy kedvencem a BG és a többiek, de a harcott jobban át tudtam itt élni (mégha olyan primitív is volt)
Azt elismerem, hogy rosszul gondoltam, hogy konzolon is volt NWN.... a mikroszkopikus méretû térképei zavartak meg :) Szerintem nem volt rossz játék, de hogy év RPG-je... nem hiszem, hogy több újságírói awardot kapott volna, mint a Morrowind. Legalábbis meglepne!
DB
Na, lezárom.
Te azt szeretnéd, ha minden CRPG szerepjáték DND klón lenne (vagy annak leágazásai).
Én azt szeretném, ha minden CRPG szerepjáték szórakoztató, változatos, innovatív, magával ragadó, hosszú, izgalmas és motiváló lenne, remek sztorikkal, lesz***m, milyen harcrendszerrel.
Továbbá: hajlandó vagyok minden olyan CRPG szerepjátékkal játszogatni, amiben látok _bármilyen_ pozitív dolgot, amennyire az idõm engedi - NWNben anno a grafika/zene, megvalósítás tetszett meg.
Ebbõl kifolyólag lehetõleg megismerem ezeket a játékokat is, és nem kezdem fikázni õket úgy, hogy nem is tudom, mirõl beszélek.
Továbbá: még ha minden megismerési szándékom ellenére SEM találok bennük semmi pozitívat, undorító vacaknak találom is õket, akkor sem fogok beletrollkodni ezen játékok fórumába, és olyan gyerekes butaságokkal bõszíteni a rajongóit, hogy "annyira RPG mint a Doom3".
Remélem érted már, mi a probléma?
DB
1-es dobás :) istenem, csak egyetlen beszólásodból maradnának ki a DND-Biblia idézetek :)
Miert nincs jelen a PW-kben ? Egyaltalan tisztaban vagy vele mi az a PW ? Amugy az 1es dobasnak bizony szerepe van az NWN-ben azt hivhatod balszerencsenek mert akkor eltalalnak minden hiaba.
Ellatogatsz a DragonMyrth szerverre peldaul es megnezheted, hogy az eletkorod a statjaidra millyen kihatasokkal vannak.
Ahogy oregedsz ugy romlanak a statjaid.
Dogma dogma dogma - marhaság. Figyelj már egy kicsit: a szerepjáték az egy kaland _modellezése_. Olyanokat próbál modellezni, amiket egy valós, hús-vér fizikai környezetben tennél meg.
Melyik a hitelesebb? Fogod magad, és _elugrasz_ valami elõl, mivel korábban rengeteg ugrálással megedzõdtél, és KÉPES vagy rá - vagy az, hogy leosztasz magadnak X pontot egy képességre, amit szintlépésnél kaptál, kapsz egy tulajdonságot, amit elõtte egyáltalán nem ismertél, aztán ripszropsz azonnal profi vagy benne (feats és perks a DND-kben).... ezek a DND alapú dolgok is csak egyfajta modellezés, de egyáltalán nem feltétlenül jobb, mint sok másik (pl. Gothic is sokkal jobb nála akár). Nagyon erõsen beszûkültél sajnos rá, és már nem azt nézed, hogy egy játék mennyire ad szabad lehetõségeket mind a kalandozásra, mind a fejlõdésre, hanem azt, hogy mennyire DND. Mindegy, te fogsz rosszul járni, ahogy általában mindenki aki bezárul és nem képes nyitni, örülni a változtatásoknak.
Ha olvasod az Oblivion cikkeit, akkor tudhatod hogy a harcrendszerét teljesen átdolgozzák, hogy a statokon kívül, velük EGYÜTT a játékos ügyessége is számítson valamit. Egy beszikkadt dobókocka-hobó erre biztos nem lelkesedik, de aki kipróbálja és jól szórakozik vele, annak miért ne lenne jobb? Engem speciel marhára idegesített egy idõ után a NWN-ben a parancsok kiadása utáni lomhaság... nem vagyok egy hack'n'slash fan, SÕT! de eljárt az idõ a körökre osztott cuccok felett... és ez, a mai technikának hála, már nem probléma!
Az NWN-ben a két corrupted sárkány lenyomása utánig jutottam el. Multiban nem ilyenekkel szeretek játszani, hanem (ritkábban) inkább a cyber jellegú dolgokkal (Neocron), vagy néhány fantasy MMORPG-vel (Horizons, Wish- amíg le nem lõtték).
Mire volt ? LoL.
Talan Linuxra, okoska.
Ja es felvilagositalak az Evasion a kiteres, az Acrobatics-t azt akrobatikanak hivjak.
Te mivel jatszottal sokat ?
Elobb meg vegig se jatszottad, hanem letorolted a jatekot es sose jatszottal multiba vele.
Vagy idezzek ?
Jah, én igazi csecsemõ, sajnos csak a Bard's Tale 1 korában kezdtem el szerepjátékozni, és csak úgy 25-30 RPG-vel játszottam, amikbõl 8-10et vittem végig. Az NWN-t pl. a legutolsó csatáig. Ja és egyetemista koromban sokszor játszottam haverokkal asztali szerepjátékot is. Hú de be vagyok zárva!
Persze nem errõl vitáztunk, hanem NWN-Morrowind kérdés merült fel (egyébként sosem állítottam egyikrõl sem, hogy ne lenne "igazi" RPG.
Még egyszer utoljára : szerepjáték -- nem egyenlõ ADnD!!!
Baratom, meglatszik, hogy te bevagy zarva a Morrowind singleplay sivar vilagaba, es meg sohasem jartal egy igaz PW-ben, ahol meg annak is kihatasa lehet, hogy hany eves vagy, s nem csak egy gepi AI elbiralasan mulik ez hanem a tobbi jatekoson, ahol meg annak is szerepe lehet, hogy egy chaotic evil karakter milyen labbal kelt fel. Raadasul akar a balszerencsed is megolhet, mert a nehezpancelzat resein bemaszott egy szunyog es halalos merget rejtegetett a fullankja. Itt csak a statjaid es a szerencsed menthet meg, nem pedig a duplakattintas.
"A varazslo eldob egy tuzlabdat es kis tolvajunk, mely nem ismeri a kiteres skillt, de jatekosunk jol kezeli az egeret elugrik elole."
Egy mondatban ennyi marhaságot olvasni kimondottan felüdülés :))
1 - nyilván hülyeség tûzlabdánál realitásról beszélni... mi a rosseb az a "kitérés" skill amúgy? Szakadj már el KÖNYÖRGÖM egy picit az avitt dogmáidtól!!!! RPG - NEM EGYENLÕ az ADND-vel!!! Ha ezt nagy nehezen sikerül egyszer felfognod, akkor talán megérted, mit jelent a szerepjáték fogalma a számítógépeknél - mivel látom az asztali táblásnál lezártad a fogalmat. Kár volt.
Egyébként a Morrowindben területre ható tûzlabdák (is) vannak, ami elõl nem tudsz elugrani. Ja, és egérrel nem lehet ugrani. Ja, és van "kitérés" skill, Acrobatics-nak hívják, és a tolvaj jellegû karik erõssége.
Legközelebb próbálj meg olyanról vitázni, amihez legalább egy picit is értesz. Ellentétben Veled, én mindkét játékkal nagyon sokat játszottam. Felesleges erõlködöd!
Amúgy az NWN ugyanúgy megvolt XBOX-ra is. Miért is kéne kivenni ezeket az awardokat? :)
Sokat elmond a felületességedrõl az is, hogy szerinted Morrowind oldalt üzemeltetek... még jó, hogy a büdös életben soha semmilyen weboldalt nem üzemeltettem :)) na de ennyi mellélövés közt ez már nem számit!