egy kicsit lassu a refresh anyagvaltoztatasnal targyak mozgatasanal. Ha sima renderre kell akkor igen felteve ha tamogatva van. Bar rx480 pn fut meg nincsen kiirva direktbe hogy tamogatva van...
Csak nem mindig pontos, mármint, annyira, hogy néha totál hülyeséget mutat. De jelzés értékűen ott van, hogy mindenki érezze: "Haha, akár működhetne ez is rendesen!"
Észrevettétek, hogy a max window-ban megmutatja a vray dof előnézetét phys cam-mel shadelt nézetben?
Sziasztok! Egy olyan problémám volna, hogy felhúztam egy objektre egy sima materialt, Diffuse colorként beállított bitmappel, a viewporton tökéletesen jó, viszont rendernél teljesen szürkés/fakó a színe, fényforrásnál és Def. Lightningnál is. Mi lehet a probléma?
erről egy kicsit bővebben is tudnál irni(telepités, beállitás, anyagozás)? egy 7850es is profitálhat belőle, vagy csak az ujabb szériás radeonoknál érdemes probálkozni?
Köszönöm a válaszokat, mindkettő hasznos, viszont sajnos már az elején elakadtam. Szerintem valami beállítás hiánya van nálam, de nem tudtam rájönni, hogy mi lehet. Ebben a videóban 2:15-3:38-ig lévő intervallumban mutatja be, hogy teszi be a hátteret viewportba. Mindent ugyanúgy csinálok és nekem mégis csak fehérség jelenik ott meg. Néztem több ilyen videót is, de máshol is ez a fehér háttérképes probléma jött elő. (próbáltam én is .hdr, de .jpg képpel is) Mit bénázok el?
vegre sikerult beruhaznom egy rx 480ra es persze azonnal kiprobaltam a radeon pro rendert, Ami multiple important samplingal hasitja a mintakat. Egesz brutalis cucc ingyen. Es eleg stabilnak is tunik. Rx 480 5.2 TeraFlopsal nagyon hamar simara kergeti a kepet. 75K volt a kartya 8 GB memoriaval.De igy megerte! Uber shadert hasznal a program ami nem egy nagyon komplikalt material de alapbol jo mindenre... A metal egy kicsit sotet.
Sziasztok! Hogyan keressek olyan tutorialokat, ahol egy kész modellt egy fényképre szeretnék renderelni, minél realisztikusabban? Esetleg valaki linkelne ilyet és akkor már elboldogulok.
Mondjuk MCG legalább egy hasznos fejlesztés, és az egyetlen a gond vele csak annyi, hogy kb 15 évet késett...
Előbb-utóbb elhagyják a verziószámot, és csak 3ds MAX lesz. Értelmetlen a giga verziózás, amikor servicepacknek is kevéske új tartalom kerül bele és már úgyis csak subscription van.
Nálam is csak a rendering passban csinálja. Persze eddig nem volt gond. Ráadásul be van kapcsolva a low thread priority is a renderpanelen. Mindegy, már írtam a mikorfosnak. Remélem megfejtik.
Menj ki a kertbe füvet nyírni, virágot locsolni :-). Nálam a win7-nél van ez és csak a rendering pass-ban. Az irrmap/lc-nél nincs. Mondjuk a munkagépen nagyon ritkán renderelem végig a dolgot, rendszerint az lc feléig várok.
Feltettem a legújabb windows update-et (1703). Most ha renderelek, akkor szinte minden erőforrást odaad a vraynek, még az egerem is megáll, alig bírom leállítani. Valami tipp?
Lehet, PS-ből AdobeRGB, vagy ProPhoto RGB színtérben mented ki, a MAX pedig sRGB-ben akarja beolvasni. Kezdésnek nézd meg ezt. Ilyesminek tűnik.
Mindenféle használt szerver (Dell, HP) E5-2670 v1/v2 xeonokkal. Kifejezetten kompakt compute node-ok, blade-enként 4-4 processzorral. Nemigen lehet mellette megmaradni pont emiatt, nemsokára költöznek a pincébe. :)
Nem véletlen vásárolták fel az XSI-t sem miközben ígértek fűt fát, hogy megtartják stbstb. Aztán nem is sokkal később le is húzta a wc-be xsi-t az ice-al együtt. Már ott lehetett tudni, hogy igazából valójában egy konkurencia felszámolása volt a cél... A szokásos nagyon arrogáns multicégek jegyeit hordozza magán az autodesk, felvásárolni mindent amit lehet, megpróbálni egyeduralkodóvá válni és mindezt természetesen annak érdekében, hogy aztán az "erő" pozíciójából kénye kedve szerint alakíthassa az árakat, fokozatosan elkezdhessen rátelepíteni egy pénzszivattyút a piacra.
Egyébként azzal, hogy xsi-t kicsinálta autodesk nem ért el semmit, mert egykori xsi fejlesztők Helge Mathee és társai egy még jobb programot fejlesztenek, a gpu gyorsított fabric engine-t...
tudom, hogy ez blender,de max alatt és vrayel, vagy más rendereknél,hogy müködik ez az f-top és az srgb szintér viszonya ? ha ennyire korlátolt akkor miért nem dolgoztak már ki helyette egy mászik szabványt?
Igazából nem is a foundry jelent szerintem fenyegetést max-es maya-s fronton, hanem a c4d. Egyre több építésziroda és reklámiroda használja. És még ott van a Houdini is...
Éééés már kellően nagy a visszhangja az autodesk új árazás policy-jének is. Érdemes figyelni a dolgot, hátradőlni egy tál kukoricával. A végén tényleg átpártolnak sokan a Foundryhoz, mert kompetitívebb az árazás, és elég korret a package. Aztán majd megy az Autodesk, és felvásárolja a Foundry-t. :D
Ez most a legújabb divat. Majd amikor mindenki kipróbálta és mindeki meggyőződött arról, hogy mekkora ökörség, akkor kitalálnak valmi más hülyeséget.
Azért az elég nagy szemétség, hogy a network rendering licenszért külön kell fizetned mindenen felül. Elég sok stúdió volt, aki köszönte, szépen megvolt a MentalRay nyújtota lehetőségekkel, cserébe csak a MAXért kellett csengetni.
Nagyon szép, tény, hogy sötét, de én nem csak világosítanék rajta, hanem valami komolyabb fény-árnyék játékot is raknék rá(mittudomén,vetett árnyékok, ablakból pl). Pofázok ebbe bele mayásként, azanyámat. :)
Lehet igazad van, kicsit tényleg sötét. Majd lehet a fényekkel játszom még kicsit. Elsőre nem tűnt sötétnek..... Köszi az észrevételt.
Én a képnek a világításán még dolgoznék egy kicsit. Összességében nagyon sötét az egész.
Gyorsan csináltam egy próbát a vrayfur-al, ellenben a displacementes szerencsétlenkedésemmel........ezt 10 perc alatt összedobtam, a renderidő pedig csupán 1,5 perc volt :) Köszönöm szépen a segítséget!
Dede, ugyanott, ez igaz. Viszont egy szőnyeg nem olyan nagy felület, kisebb szőnyegek (2-3 méteres darabok) szinte alig érezhetőek memóriafogyasztásban, egy párszáz négyzetméteres szint pedig szépen belefér 32GB ramba is a tapasztalataim szerint. Bár tény, hogy utóbbinál már sok a "compiling geometry", és csak kényelemből oldottam meg úgy, ott maradna a displace, persze nem 1px felbontásal :)
Nekem egészen jól működött az utóbbi időben, hogy egy-egy tűzést modelleztem, és azt szórtam szét egy egész szőnyegen, akár egy egész emeletnyi irodában, ezért mertem javallani.
Nagyon koszonom a segitseget. Nem tudtam pontosan mik a korlatai az RT-nek. Az lesz akkor hogy lemodellezek egy szálat es kiszórom ahogy javasoltátok. Mindig tanul az ember valamit :)
Ahogy putyi is írta, egyfelől, az 1pixeles displace subdiv ennek a displacement rendszernek (és kb. majd mindegyiknek) irreálisan magas beállítás, rengeteg memóriát fog megenni, másfelől VGA-n számoltatsz limitált memóriakeretben olyan dolgot, aminek hatalmas a memóriaígénye. Ne csodálkozz, ha el sem indul.
Ha mindenképp VGA-t akarszpörgetni, javaslom, modellezzed meg a szőnyeg egy tűzését, és instancolva szórd ki valami scatter pluginnel, pl. forestpack vagy multiscatter. Mindkettővel működni fog, és ezredannyi memóriából megoldja. Ráadásul szebb is lesz.
Öööö... azt elfelejtetted megemlíteni, hogy Rt-t használsz. Itt a limit a videókártyád teljesítménye.Főleg a ram a szűk keresztmetszet, ami jelen esetben(860m),-ha jól tudom- a rendszermemóriából van lefoglalva, ami tovább lassítja az egészet. Válts át offline rendererre, és több esélyed lesz leszámoltatni.
A renderbeállítás terén igen vannak hiányosságok, de kinek nincsenek Vray terén? :) Főleg, ha olyan nyalánkságokat próbálsz renderelni amiben VrayDisplacement is van..... Eddig szépen elboldogultam mindennel, Interior látványtervekkel, low es high polyval, a nulláról objekteket készíteni, nem pedig berángatni kész 3ds fájlokat....... Igaz mindent autodidakta módon tanultam meg, mert a 3ds tanfolyam kissé húzós volt nekem. De persze, van mit tanulni, nem titkolom és nem szégyellek kérdezni sem :)
Ha hazaérek este, megosztom a beállításokat, biztos megtalálod majd hol hibáztam.
Azért a per pixel sampling ad a szájának. Ne vedd támadásnak, de én úgy érzem, hogy vannak tudásbeli hiányosságok a renderbeállítás és az anyagozás terén. Ha hatékonyabb segítséget szeretnél, akkor oszd meg a render-, anyag-, és displacement- beállításokat !
- a Vray Displacement Mod-on: ---> edge length = 1 pixel Amount = 1 cm
Ezekkel szépen néz ki a mintázata és a ráhúzott bitmap is jol mutat. Nem akarok nagyobb kiugrásokat generáltatni, mert akkor nem néz ki jól már, bár tudom akkor kisebb lenne a munkája vele....
Illetve van még egy FALLOFF módosító is a materialon, ez persze nem hiszem hogy túlságosan visszafogná :)
Úgy emlékszem, hogy igen, de majd ha hazamegyek megnézem.... Ha mégis engedélyezve van, akkor mit lehet még tenni?
Lenne egy számomra fontos kérdés. Szeretnék készíteni egy szőnyeget, a vraydisplacement mod-al + material editorban cellular.......stb. Mindent szépen megcsináltam, kis felbontásban ---> 320 vagy 480 simán megcsinálja. Viszont abban a pillanatban amikor magasabb felbontásban szeretném, 1280 vagy 1920, waiting for renderer fogad és az egész egy never ending sztorivá válik.
Igen olvastam, hogy a vray displacement egy memória zabáló, de könyörgöm egy nyamvadt kis 100*200cm -es szőnyeg :)
A konfig amin ez nekem nem megy: - Intel I7 - Geforce GTX 860M - 16Gb memória - 120GB Samsung SSD
- Vray verzió: 3.40.
Hogy tudnék nagyobb felbontásban renderelni Displacement módosítóval? Előre is köszi a segítséget, már aki tud megoldást erre a problémára.
Hallottam már én is róluk :-) Én alapvetően arra a fotótologatásra vagdosásra gondoltam, ami most az archviz téren elterjedt. Régen ezt kollázs technikának hívtuk.
Vannak olyan emberek, akik egy üres vászonra is bármit megfestenek csak pár ecsettel és egypalettányi festékkel.. :D
Nem arra gondoltam :-) Igazából arra, hogy a mattepainting egész addig fasza, amig leginkább szórt fény van a jelenetben. Mihelyt direkt napsütés részletes talajtakaró és sok határozott árnyék van onnantól elég szopi.