Azért, egy x86-os utasításkészlettel számoló processzornál nincs nagyon olyan, hogy egy ugyanazon platformra írt program nem támogatja... minden bizonnyal hasonlóan fog szerepelni vray esetében is, levonva a speciális, inteles optimalizciók nyújtotta sebességelőnyt. Ár érték viszonylatban ígyis-úgyis nyerő marad az amd megoldása.
Nekem is fura a vray teszt hiánya. Lehet, hogy annyira nem támogatja még, hogy nem merik kitenni az eredményt.
Én még nem lőném fel a rakétákat, bár már bekészítettem. A vray-re vagyok nagyon kivi, mert ők egy elég határozott inteles irányt vettek föl az embree támogatással. Nagyon érdekel, hogy amd alatt hogyan fog muzsikálni.
Pont erre vártam, ez kell ide, kemény verseny. Tényleg döbbenetes az amd teljesítménye az árához képest. Talán a melegedése aggasztó csak, több oldal is úgy mérte a teszteken, hogy nyitott gépházban is 80 fok körül volt, ráadásul nem is a gyári hűtővel.
Tényleg nagyon szép eredmény az AMD-től, jó hogy visszajöttek! Az 1800X majdnem 3x erősebb renderben, mint az i5-4590-em! Kár, hogy egyelőre csak a legfelső kategóriában versenyeznek. Ahogy 330e ft-ért sem vettem i7 Extreme-et, úgy 160e-ért sem fogom tudni ezt megvenni. Amúgy is kell egy kis idő, hogy a platform, az alaplapok és a szoftveres támogatás beérjenek. Kíváncsi leszek csökkent-e árat az intel. Utoljára szerkesztette: marcee, 2017.03.04. 13:34:26
a win10 defendere másnak is lecsapja a 3.4001-es vray barátságos modulját(szerinte trójai). kezd idegesítő lenni, hogy mindig újra kell rakni, ahánszor újraindul a védelem.
pedig ezekkel a megoldasokkal lehet megcsinalni.. mind2 nek mukodnie kell.. toltsd fel valahova a splineokat es lehet ranezek ha az idom engedi.. (ha nem akarsz napokat varni akkor 2011 es maxban van fbxben mentsd el)
Pedig mind a két módon meg tudod csinálni. Javaslom, hogy nézd meg a help-ben, hogy pontosan hogyan működik az adott módosító egyébként felesleges túráztatni magad(is). Erre a feladatra alapvetően ez a két megoldás létezik.
Köszönöm a válaszokat zenoka, és bencsab! Sajnos a loft megoldás nem jó,mert a spline-ok egyformák hiába jelölöm ki nem formálodik.Sajnos a cross-section se jó.Hiába attacholtam össze a cross-section nem csinált vele semmit. Valami olyan megoldás nincs esetleg,vagy nem tudtok ami megkönnyítené azt,hogy mikor két felállított slinet egymással szembe rakok ,és kijelölök egy gombnyomással összekötődjenek a vertex pontoknál?Tehát ne kelljen egyesével oldalfalat létrehozni,hanem összekötné egybe? A válaszokat előre is köszönöm.
megnezheted siman loft modositoval is https://www.youtube.com/watch?v=o2luupWRLt8
http://www.kepfeltolto.com/kep/spline http://www.kepfeltolto.com/kep/spline-02 http://www.kepfeltolto.com/kep/spline03 http://www.kepfeltolto.com/kep/spline-04 http://www.kepfeltolto.com/kep/spline-05 A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek. Egy kis segítséget szeretnék kérni.Ágy vázát készítettem több sline-ból,egymás mellé rakva méretileg,formailag változtatva,de ugyanannyi vertexpontból. Lényegében végig egy spilent módosítottam.A kérdésem az lenne amit képekkel mutatok,hogy hogy lehet a vertexpontokat egyszerűbben összekötni hogy a végeredmény egy tárgy legyen ne csak splineok?Tehát egy ágy forma.
Sziasztok. Kaptunk egy feladatot, 3ds maxban kell egy szobat modellezni, es par butort. Aki tudna benne segiteni, vagyis megtudna csinalni, annak fizetek erte. Nagyon fontos lenne, okoskodok kimeljenek. Email: [email protected] Nem kell profi munka, netrol toltott dolgot is tuti elfogadnak,de en nagyon hulye vok hozza.
Ilyen jellegű terekhez nagyon jó. Remek, gyors raytracere van, gyorsabb VRaynel, ha bruteforce-ról van szó, és bizonyos tekintetben kényelmesebb a shader modellje.
Aztán vannak még hiányosságai, amik leginkább akkor jönnek elő, ha összetettebb pipelineba akarsz csatlakozni vele, de ez egy archviz stúdiónál általában elő sem fordul.
Szerintem egy hónapon belül lesz belőle valami post. Szeretnék még egy sor cropot renderelni doffal, mert nekem személy szerint nem tetszenek a teljes kompozíciók, kicsit erőltetettek, de részleteiben tök jól mutatnak.
Köszi! 6 nagyobb, kétoldalas képet és két egyoldalas termékképet csináltunk mi, a többi a Colormass munkája. A szabadonálló bútorok képei (az a sok kicsi) az mind fotó, valamint a nagy, kétoldalas képek közül is kettő fotó. Kíváncsi vagyok, a következő katalógusuk mennyire sikerül majd jól, ez még amolyan tanulóprojekt volt mindkét csapatnak.
Nagyon jót tenne a piacnak, ha az AMD ismét magára találna teljesítményben is, és be tudna állni az Intel procik mellé. Sajnos az Intel árak nagyon elszálltak, de így talán egy kicsit helyre állnának az arányok.
Razorback: Az a blender sajat ablaka. Miutan fel UV-zta (2.kep). Innen ki tudod menteni az UV layoutot (UV editing ablak) amit abban nyitsz meg amiben csak akarsz.
Sziasztok! Az Affinity Photo és Designer között mi a különbség? Nem tudtam kideríteni. Én az Affinity Photo-t vettem meg.
Ezen az oldalon az UV map-et festi ki, ezt hogy lehet betölteni az affinity-be? Itt. A 4. hozzászólásban van a kép, a Blender mellett.
Üdv!
az erdekes resz. 32:30 tol intel 9600k-val ugyanazt vagy gyorsabban fele harmad araert... http://www.amd.com/en-us/innovations/new-horizon max $300-$500 ryzen
Most tértem át 2017-re, és van egy dolog ami nagyon zavar... Nem tudom, hol kell kikapcsolni, hogy a "takart vonalak" ne látszódjanak. Vagy ez egy feature? Meg kellene szokni?
Ha már írok.... Szóval az affinity-nek nagyon örvendtem, de néhány pötty azért árnyalja a képet. A 32bit még nem tökéletes. A filterek és a layerek viselkedése alapján inkább 16 bit. De a festés és a layer-, módosító, és filter-kezelés példaértékű.
Álmodik a nyomor :-) . Esetleg valami script. Régen, még a max8 (hallod Al?) idején lehetőség volt arra, hogy több objektumot kijelölve egyszerre tegyél rá módosítót. Az elképesztő és nagyszerű fejlesztések ezt a lehetőséget megszűntették, így most ilyeneket kérdezel :-).
hátha van rá megoldás: adott egy régi jelenet, amiben a csomó objektumon quadchamfer módosítóval le van kerekítve az él. az objektumok nem instance-ok, de a módosítók egymással igen. az új maxban ha kinyitom, nyilván hiányolni fogja "Missing OSM" néven a korábbi módosítót. Van-e arra lehetőség, hogy anélkül, hogy egyesével végig kelljen mennem a tárgyakon, átváltsam a "Missing OSM"-et egy Chamfer módosítóra, így megmaradva az instance mivoltuk.
128GB? Bőség zavara... abban aztán tényleg elfér minden. A memóriahasználat talán lehet terjengősebb, mint a korábbi verzióknál, de az elmúlt pár évben talán bővült is a gépek kapacitása, nem? A 2.4-es talán 3 évvel ezelőtti verzió, igaz? Én nem bánom ha több memóriát zabál, cserébe sokkal-sokkal gyorsabban renderel a vray.
Memóriával van gond... ami eddig elég volt, az most nemaz, és nagyon nemaz. Mondjuk maga a jelenet is elég vacak, sok pproxy, sok multiscatter, stb... de eddig lement, most nemmegy. Sajna csak azokon a gépeken hagytam meg a MAX 2014-et ahol 128gb ram van, így nem nagyon tudok tesztelni. (128gb ram mindenre elég kell, hogy legyen...:D) de futok majd egy kört, hogy leszűkítsem, pontosan mivel lehet a probléma. A gondok nagy részét már megoldotta, hogy a lapozófileokat és a lapozófile/memória prioritásokat állítgattam win10-ben, de ugye eddig ilyet nem kellett tennem, és elég mókás, hogy pont most kell.
Valamint épp annak járok utána, hogy nem-e a BB a ludas ténylegesen, mivel ha csak simán megnyitom egy olyan node-on a jelenetet, ami BB-ből kiadva összefagyja magát, akkor megnyitja, és renderelni szépen. :|
Persze, minden kompatibilis mindennel. Már mindent kikapcsoltam, bekapcsoltam, ígyis, úgyis... Igazán az zavar, hogy az előző rendszer kritikán felül teljesített, tökéletesen működött, én meg voltam olyan idióta, hogy pár vásári mulatságos új feature-ért lecseréltem a beváltat. :D Legközelebb nemfogom.
Érdekes. Az előző felállásban (win7, max2014) minden tökéletesen működött, gyakorlatilag fagyás nem volt, renderelni is elég combos dolgokat rendereltünk. Az újabbtól azt vártam, hogy minden kicsit gördülékenyebb lesz, mert mindenfele ezt ígérték. Lehet, hogy a VRay 2.4-ről 3.4-re váltás viseli annyira meg a dolgokat? Passz.
A vicc az egészben, hogy gyakorlatilag négy darab plugint használunk (Vray, Multiscatter, Vraypattern,Corona), ennyire redukáltuk, pont, hogy emiatt ne legyenek kompatibilitási vagy sebességproblémáink.
Nem lehet, hogy nálad van a gond valamilyen globális beállítással? Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Olyan jelenetek, amik a korábbi rendszeren alig nyíltak ki, az új max szépen kezeli. Végre a NAS-ról is megfelelő sebességgel olvas/ír. A memóriafoglalásról nem tudok érdemben írni, mert tud lenni olyan jelenet, aminek simán nem elég a 32GB, de 99%-ban 10-15GB-al beéri szinte mindig. Esetleg plugin inkompatibilitás?
De tényleg, én pont az általad leírtak ellenkezőjét tapasztaltam.
Érdekesség: gondoltam, haladni kell a korral, és az iteni rendszert mindenstül frissítettem win10 max 2017 vray 3.4 hármasra. (Eddig Win7+2014+2.4VRay) A végeredmény katasztrófális. Elég heterogén a rendszer a duálxeon sokmemóriás erőgépektől az i7-es laptopig. Az eremény mindenütt ugyanaz. Katasztrófa. Beragadó 6-7-8GB memóriafoglalások, fagyások tömkelege. Olyan jeleneteket, amiket eddig csodaszépen leszámolt minden, a legbikább gépen sem tudok értelmes indulásra bírni, folyamatos fagyások közepette. Ugyanez, ha új, hasonlóan komplex jelenetet próbálok összerakni. Gondoltam, hátha valaki hasonlókat fontolgat. JAvaslom, ne tegye, megspórol magának egy újratelepítést.
Jah, most mindent Nuka-kal kell csinálnom. :D "Akinek kalapácsa van, annak minden szeg" alapon.
Jó ez az affinity, de megtehettek volna annyit, hogy egy az egyben lekoppintanak minden controlt, hotkey-t, stb-t PS-ről, és akkor zerus a beletanulási idő. :) Amúgy a saját hdr tonemapperje is elég kiforrott, kár, hogy filterként nem lehet rátenni a dolgokra.
Csak az átláthatóság miatt... Itt például több maskot használhatsz egy képre, valamint nagyon sok filtert layerként használhatsz, amikre megint csak több maskot tehetsz. De ez egy idő után oda vezet, hogy egy súlyosabb trip után ha visszatérsz egy adott munkához igencsak elveszettnek érezheted magad. Egyébiránt az adobe camera raw ami nagyon hiányzik belőle(bár az is igaz, hogy az meg a 32bit-et csapja agyon), viszont elméletileg az adobe plugineket tudja használni.
Nemtudom... már nemhiszek a nodealapúság mindenhatóságában. Lehet, csak azért, mert eddig nem született 100%os megoldás erre, és valahol midnen csúnyán elvérzett.
Nézz rá az 1.5-re és elgondolkozol a psp újbóli megnyitásán. Olyan szinten vannak megoldva, átgondolva dolgok hogy csak na! Ahogy én néztem videókártyával dolgozik leginkább, tehát nem árt egy újabb kari. Ami kicsit hiányzik az a blur gallery-ből a spin és a motion, illetve még nem találtam meg layer clip-et(ha van)
Jah, az affinity photo az jódolog. Pár apróság még fapados, de ha ügyesek, ez leválthatja végre a PS-t.
MAX 2017 telepítésétől midnenkit óva intenék. Egy bughalmaz. Win10 alatt 1080p-nél nagyobb felbontásokon (1440p, 2180p...) pedig folyton szétesik az UI. Nem kicsit, nagyon.
Nem max, de nagyon hasznos, érdekes. Megvettem az affinity photo-t. Asszem adobe-éknak van mit tanulni. Full 32bit-es kezelés, minden smart object(photosopos nyelven, itt ez alapértelmezett), a filterek egy része adjustment layer-szerűen kezelhető, vannak különböző scope-ok, ami a psp-ből tudja a jó ég, hogy miért hiányzik, de a profi munkához nagyon fontos lenne és még egy csomó dolog van ami úgy van megoldva, hogy könnyű vele dolgozni. Ami kicsit gatyás még az az ecsetek száma, egyenlőre nem találtam meg az ecsteknél a scattert, illetve nem volt lehetőségem digi táblával kipróbálni(kéne végre venni egyet :-) ) És mindez 300 MB és 40 dollár.
Én azzal kerültem meg(mivel nem tudtam, hogy ez az általad említett okok miatt van), hogy jobb klikkel megnyitottam a vray vfb-t, majd onnan indítottam el a production rendert.
A régi 3dsmax-ban volt egy pipa a renderpanele, hogy "network render", ha ezt bepipáltam akkor tudtam elküldeni hálózatos renderre. Van egy munka, ami pár évvel ezelőtt úgy lett lementve, hogy az akkor 2014-es maxban ez be volt pipálva, de a 2016-os óta ez a pipa már hiányzik a renderpanelről, mert külön paranccsal lehet elküldeni a fájlt. Ha viszont kinyitom a régi melót, akkor a sima rendergomb megnyomására is network rendert akar csinálni, és nincs hely ahol ezt ki tudnám kapcsolni. Nem tudtok valami módot, hogyan tudnám kitörölni ezt az opciót?
Az rendben van, de itt azt gondoltam, valami virágbolt, vagy csak simán freeware lett