Nálam is mentalray.dlz hibával indul a max telepítés után. Persze egy másik gépre ugyanonnan gond nélkül települt, indult. Hogyan oldottátok meg? Reinstall?
A 17 nálam gond nélkül települt, bár még az sp-ket nem raktam föl, meg munkára sem használtam, így nem mérvadó. Viszont a 2017.1-ben az új fícsör a datachannel modifier egy elég hasznos dolognak tűnik.
Mi most frissítettünk mindent, és épp megy a vacilálás, hogy 16 v. 17 legyen. Nagy az eesélye, hogy 16 lesz, mivel a 17 két instancának telepítée után is errororkat dobált (mental ray, display driver, ...) és kifagyott (material editor nyitás...) a rendernode-okon. Még méregetem mitől lehet, de nem egy jó kezdés. :| Pedig a nagyobb felbontású monitorokon, főleg 4K-n nagyon jó lenne az új 2017-es UI.
max 2016 vagy 2017? igaz e most is hogy a paratlan verziok a jobbak?:)
Raadasul a Max csont nelkul nyitja a sketchup fajlokat kameraval egyutt. Egy titka van, hogy a max render felbontasa elore be legyen allitva arra a foto meretaranyara amit a sketchupba be lett importalva (+safe frame a viewpotrban bekapcsolva). Import utan cameranezetre valtva pont ugyan azt kapod mint a sketchupban volt.
Kipróbáltam: tényleg így van. Úgy, hogy sohasem sketchupoztam 20 perc alatt megcsináltam egy olyan fotóbaillesztést, amivel max-ban legalább 2 órát elszórakoztam.
Skecsup photo matchban verhetetlen. 99%ban csak erre hasznalom. Kapok csilliard helyszinfotot, de csak par meretet. Konkretan fel lehet epiteni mindent kis elteressel egy ket "behasalt" merettel. Maxban megprobaltak integralni de egy proplema (zoom) miatt nem ment nekik. Pedig az, hogy a vertikalis roviduleseket is megprobaltak az nem volt rossz otlet. De igy, hogy csak lowres viewportbol kell megtalalnom/finomitanom az osszetarto vagy barmilyen eleket es nem tudom beloni a meretaranyokat igy reszemrol hasznalhatatlan. Kellene oda egy Grid, hogy mi mekkora is azon a fenykepen.
Biztos nagyszerű, de sajnos exportot képtelenek írni hozzá. Azaz van, csak amit a normálisokkal művel az javíthatatlan. De nekem az is gyanús, hogy a skp-ban készült modellek mindig erősen lowpolyk. Megnézném mihez kezd egy néhány millás objektummal. De arra is kivi lennék, hogy 30-40000 objektum a jelenetben mit művel.
Hát, a legújabb feature videóját nézve mindig rájövök, hogy a max-ban 10-15 éve rosszul működő dolgokat képtelenek kijavítani, erre jön egy hobbiprogram és sok tekintetben leveri (itt most videóból az outline-ra gondolok)
Van valakinek ötlete? Skecsápból import. Aztán render során, saját gép számol, akkor rendben(már amennyire a skecsáp import rendben lehet). Viszont, ha hálózatba kiadom, akkor bizonyos objektumokat nem számol a gép. Új jelenetbe mergelés már letudva, box-hoz attach letudva, vray2side materiallal van anyagozva.
Az objektumot, fényeket, kamerát mind ebben csináltam, állítottam be. Néztem a video post-on belül meglehet csinálni (Lens flare effect), csak tovább tart. Először megpróbálom, ha nem megy akkor marad az After Effect.
Segítség kellene, egy fény effektet szeretnék készíteni. (kezdő vagyok) Hasonlót mint a Sony logo videója. A fény effekt mint kép az OK, de hogy animálva legyen(felcsillan és eltűnik), nem tudom hol kell.
Sziasztok! Remélem nem buta kérdés, de ha én levideózok egy utcát például és szeretném ha egy autó elhaladjon (3d-s autó) akkor azt megtudom csinálni vagyis lehetséges? CGI féleség csak 3ds maxban lemodellezem az autót meganimálom és berakom a videóba.
mi az eredeti pivot az eredeti objektum pivot pontja? Mert itt most relative transzformacio van, de az eredeti pivotbol mozgatni es forgatni is lehet. De ez valojaban a transformacio sorrendje, eloszor forgatsz aztan mozgatsz, vagy mozgatsz es forgatsz es az eredeti pivotot hasznalod nem az elozo objektumet. Ez megvan ebben a pluginben is.
Akkor nem szóltam :-) Egy ötlet: a forgatás és egyéb transzformáció esetében legyen választható, hogy az eredeti pivot, vagy az elmozgatott pivot alapján történik. Ez nagy hiányossága az itoo féle plugin-nek.
tegnap xy beszolt, hogy vray-nel nincsen bekapcsolva a direct light mód és azért iltyen lassú RQ hoz képest. Mivel a jelenet lényege természetes skylight szimulálása volt ezért ez nem reveláns. Rq szintén képes arra hogy az emitter árnyékot vessen és ugyanúgy számoljon, de itt nem erről volt szó, arról nem is beszélve, hogy a természetes fényhatás árnyékolása jelentősen modosul skylight portalra stb-re. Végül, hogy ezeket levágjam a jelenet arra modosult, hogy a fény egy bounceal jön be így nem tud árnyékot generálni közvetlenül...
jaja, rohadt sok kutatas utan feladtam a fejleszteset mert nincsen ertelme egyszeruen egy oriasi bug halmaz, mint minden autodesk 3smax hoz tartozo cucc.
Érdekes, de nálam ezek a hibák nem jelentkeznek. Mások előfordulnak, de ezek nem. Egyébiránt egy ingyenes szoftverről beszélünk. Lehet helyette pl a deadline-t használni, ami sokkal több lehetőséget ad a folyamatok kezelésében.
Megvan a hiba, az egyik modell textúrája rossz volt, de ez csak úgy derült ki, hogy elkezdtem megnyitni ps-be az össze használt mapot, és egyszer csak kidobta az egyiknél. Amit viszon nem értek továbbra sem: 1. miért nem írja ki akkor, amikor betölti az elején a textúrát és végképp nem értem, hogy miért nem nevesíti a program (hiszen ő tudhatná, hogy melyikkel van baja)? 2. miért csak backburnernél zavarja a fennti hiba? 3. azt nem gondolja, hogy ennek ellenére végignyomhatná a rendereket a hibás textúrát kihagyva? odatenne egy jelzést a backburnerbe, hogy hol a gond és ennyi... biztosan bölcsészek írják a progit.
PNG-be mentve is ugyanaz a hiba "JPEG - Invalid Image File Header"
Az az érdekes, hogy számítógépen közvetlenül megnyitva és renderelve semmi hibaüzenetet nem ad, zokszó nélkül rendereli, Ha ugyanazt a fájl ugyanazon a gépen, csak backburner alól, akkor a végén hiba.
Nade 4 gép 4 különböző frame-et? Jpg munkaközire miért nem jó?
Az mitől lehet, hogy backburner-be beadott renderjob szépen lefut, el is menti a képet, valamint az összes render element-et, majd kilép hibával a 3dsmax, hogy "JPEG - Invalid Image File Header" és újrakezdi a framet-et holott már le is renderelte és el is mentette...
Szerintem nem, a szinek sokkal elethubbek RQ ban es a mintavetelezes state of the art multiple importance sampling - adaptive multiple importance sampling tehat RQ is kepes nagyon rovid ido alatt sokkal rovidebb ido alatt mint vray ugyanolyan zajos kepet renderelni. Csak ezt igy nehez zaj alapjan probalgatassal beallitani...
Én csak az értelmét nem nagyon látom ennek a tesztnek, és nem az rq-t akarom lehúzni, vagy a vray-t hype-olni. Elméletileg vray-t azért használunk, mert van annyira rugalmas, hogy el lehet érni olyan beállítást, ahol a qmc(dmz)-hez képest kicsi különbséggel sok időt takaríthatunk meg. Így a brutfoce-okat tesztelve, max a mintavételezéshatékonyságát tudod versenyeztetni. De ha ennyi idő van a renderre, akkor már inkább corona, vagy arion, vagy maxwell szerintem.
persze. Nem tudom talan valamelyik nap. De mivel ez egy nagyon regi verzio annyira nem is szamit. Az github-rol le lehet szedni az aktualis veriziot. Sajnos nincsen vray material tamogatasom meg mivel ez nagyon szet van szedve, diffuz, color, transit, specualr, glossy, aniso, angle, stb, igy nagyon nehez ra tamogatast irni.Tehat nagyjabol be lehet loni de azert jelentos idobe tellik.
putyi - 35 perc 0.001 noisel nem olyan sok, es ugye brute force a primary. Mivel ez az egyetlen mervado dolog az zaj szint ezert ilyen alapu az osszehasonlitas. A Rqs vraybe konvertalva 0.0003 lehet.
Na majd Kerek egy vrayes jelenetet az faszitol, meg mivel demon vagyok nekem nincsen kedvem probalgatni sem. De azert igy osszesegeben egesz komoly alternativa lenne ha be lenne tolva max ala mint egy plugin. Ez is elgondolkoztato.
Nagyon megnyerő! Tudnátok képet csinálni úgy is, hogy ne csak szürke matt anyag legyen mindenhol, hanem jóféle glossy tükröződések, a lámpákon glossy refraction búra, stb...
Valaki (Aldaryn, Visualharmony) tesztelte már a maxtoarnold-ot?
Ki tudta hogy az amdnek is van renderere ami ingyenes is! Van 3dsmax es rhino plugin is material library minden ami szem szajnak ingere... http://www.amd.com/en-us/innovations/software-technologies/radeon-pro-technologies/radeon-prorender
Volna egy kis problémám, bump map-al szerettem volna megoldani a domborulatokat az autó kerekén. pl. oldalt a feliratot akartam egy kicsit domborítani, de a recéket is így akartam. Megcsináltam a png képet a map-hoz. a map browserben a golyón látszik is a domborulat de a keréken már nem Vagy ez csak a renderen látszana?
az "uzi" szóra biztosan átnézi a titkosszolgálat a fórumot :D
Nagyon sok kulonseg egyebkent valszeg nincs, sandy bridge ota (ami a 2000-es szamu szeria volt) nem volt az intel-nel nagy ugras, generacionkent max 10-20%, egy skylake proci tipikusan kb masfelszer gyorsabb egy sandy bridge-esnel, ami nem sok ahhoz kepest h 5 ev eltelt koztuk. Az ujabb elonye inkabb az ujabb foglalat (nagyobb - bar meg igy se sok - esellyel tudod kesobb lecserelni valami erosebbre ha kell) es a DDR4 tamogatas. Meg a beepitett gpu lett meg joval erosebb, de az nem nagy szempont dedikalt gpu mellett.