Sziasztok! Valakinek volt alkalma ténylegesen kipróbálni, hogy egy VRay renderben mi lehet a különbség egy i7 4790K és egy i7 6700K CPU-val szerelt konfig között? Alig találni a neten ilyen render Benchmark listákat, amik meg vannak, azok háát...
Köszi, gondoltam a törlésre de nem tudtam mi van akkor ha még is módosítani kell akkor mi van.
Ti mit csináltok olyankor ha elfogy a material slot? Most is sakkoztam hogy mire mit tegyek hogy legyen helyem. Autófestés, króm, szélvédő üveg, lámpa üveg, gumi stb. ezeknek kombinációja multi-ban hogy csak egy helyen változtatni ha pl. az autófestés mégsem tetszik.
úgy legyen! egy ilyen verseny csak mindenkinek jó tesz.
ugy tunik az amd uj video karesza 14nm -en nagyon oda fog verni az nvidianak 200 dollalert!!! http://prohardver.hu/hir/amd_bristol_stoney_ridge_egy_komoly_extra.html
Isotropix clarisse 2.0 Az nem csak megeszi a 20 millió polis modelleket, hanem realtime rendereli... Realtime anyagozhatsz benne stb. Kimondottan cpu-ra optimalizálva, majdnem olyan gyorsan mint a gpu-s renderek, csak nincs memória korlát...
Azok a modellek amitől a 3d max már kétszer összefossa a bokáját, az olyan clarisse-ban, mintha letennél egy szimpla sphere-t. ;)
Nenad dobj mar egy emailcimet lehet van scriptelos melo neked
Köszi.
Lenne még egy kérdésem. Krómozott objektumokon csak a nagy sötétség tükröződik (pl. lökhárító) azt szeretném valahogy láthatóvá tenni mert így úgy néz ki mintha fekete lenne. Beállítottam külön environmentet de nem jelenik meg rajta, felül lehet írni hogy ne a jelenet hdr-je látszódjon rajta? A material editorban látszik amit beállítottam hozzá de a rendeben már nem.
Mi oka lehet annak ha nem látszik a bump az üvegen? Autó fényszóró üvege, rá bumpmap hogy be legyen csíkozva (régi autó), a material map browser-ben a gömbön látszanak a rovátkák de a renderen nem, próbáltam 100-as bumpot de úgy sem. Mindent úgy csinálok mint régen, ugyan azok a materialok és bump fileok de most nem akar összejönni:S
Lenne egy kérdésem. Anno az egyik gépemben egy GTX 970 váltotta a Quadro 2000-est, de ugyanakkor váltottam 2015-ös MAX-ra is. Nem szórakoztam sokat a beállításokkal, felraktam a legújabb VGA drivert, és hagytam a Nitrous-t dolgozni a Viewport-okon. Most újra vissza lettek cserélve a kártyák, felraktam a Quadro VGA drivert, a MAX Viewport megyeget egész szépen a Nitrous-al. A kérdésem az lenne, hogy ami a Quadro kártyáknak van spéci Performance driver kiegészítője, azt érdemes feltennem és azt használnom, vagy a Nitrous-nál már nem gyorsabbak. Bocsi, kicsit lemaradtam a tech. fejlődés ilyen terén.
Köszönöm a válaszokat és mindenkinek további szép napot és bugmentes Rendereket!
Attól függ mekkora a ram szükséglet, sőt a nitrous esetében a képernyő is gyorsabb lesz.
mutasd meg mar hogy melyik hozzaszolasba irtad le a teljes konfigodat. biztos vagyok benne ha barhol leirod hogy milyen videokartyad van mindenki azzal kezdi hogy kukazd ki.. ha megmondod hogy 30 vagy 1100 ezer forintod van fejlesztesre, ugy ad tanacsot hogy jo legyen.. nem megsertodni kell hanem olvasni. SSD tol nem fog gyorsabban renderelni ugy hogy ezen a szinten megerezd. viszont a jobb procitol igen.
nem fogom szét offolni a topikot de ha visszaolvastál volna pár kommentet láthattad volna mim van és mit szeretnék Putyi akitől elnézést kérek mert korábban érdemben szólt hozzá azt javasolta ne fejlesszek Bencsab azt, hogy mindent fejlesszek Akinél betanulok a procit mondta mást nem haverom azt mondta nincs otthon a 3D szerkesztő gépigényében nem tud tanácsot adni mindegy én bajom nem sajnálom a ráköltött pénzt az SSD-vel nagyon megvagyok elégedve meg az sem baj ha gyorsabban renderel néha látnom kell mit csinálok a hasonló dolgokat most meg már tudom, hogy lehet úgy megcsinálni, hogy ne terhelje ennyire a gépet Ui: az összekonfigolást azért írtam így mert fogalmam nincs, hogy mi a szakszó rá a lényeg az, hogy a videokártyám: amd radeon hd 6570 össze lett kapcsolva a proci videó kezelőjével amd radeon hd 7670D előtte 700 pontos volt valamelyik grafikus teszten utána 1200 (aszem) én ennek örültem aszt kész azért jöttem ide megkérdezni mert nem értek hozzá na minden jót Üdv
ezt irtam utoljara neked "hardver tema.. ha tenyleg ezzel akarsz foglalkozni akkor kell ahogy putyi is mondta minimalisan erdemes utana olvasni hogy mi merre hany meter.. hja es ugy tudunk segiteni ha mondasz egy osszegkeretet hogy mid van ra es be dobod a konfigod hogy mirol akarsz fejleszteni"
erre azt valaszoltad: "nem szamit"
haat baratom igy jartal.. nekem nem faj, neked nem ugy jott ossze ahogy szeretted volna...
Egyrészt, abban ne légy biztos, hogy a wow nem fog akadni, mert nem fejtetted ki, hogy mi az az "összekonfigolás". Másrészt piszkosul nem utólag adtunk tanácsot, csak te kifejtetted, hogy nem érdekel a hardver, meg a kliens sem igazán, te csak modellezni akarsz. Hát hajrá!
Na látod, most jelentene némi előnyt a hardveres ismeret. Nem költenél fölöslegesen pénzt. Egyébiránt a húszmillió poligon nem annyira meghatározó, mint az, hogy hányobjektum van a jelenetben, valamint, hogy ezek egymás instance, vagy copy típusú másolatai. Azt a jelenetet, amit mellékeltél röhögve kellene ennél lényegesen gyengébb konfignak is vinni. Én pl. anno 10 millió polis jelenetet 400-as(azaz 400 mHz-es)celeronnal és 128MB ram-mal számoltattam.
ezt mondtam neked inkabb videokartyara koltottel volna.. a viewportnak nem tul sok koze van a procihoz.. a videokartyanak kell odabasznia.. rendernel porog a proci
Elnézést, hogy már megint én zavargok megvettem az új 4 magos procit meg az SSD-t a proci AMD A10 5800K - 3,80GHz ennek a grafikus vezérlőjét valahogy össze is konfigozták a videokártyámmal állítólag szuperül teljesített a teszten viszont próbálom optimalizálni a 20 millió polys tanácstermet már részekre szedtem mint kiderült a csak maga a radiátortakaró 600 ezer poly mert azt nem optimalizáltam mikor betettem mindegy na a lényeg az, hogy nem használja ki az erőforrásokat a proci 30%-on cirpog a memoria meg 30-35% viszont homokóra az van pl ezt a radiátortakarót nagy nehezen megcsinálta végig 30%-al és az eredmény is jó csúnya lett de nem értem mért ilyen lassú ja Max 2016 és renderelésnél fel megy 100%-ra a proci Utoljára szerkesztette: Irgum76, 2016.05.12. 10:19:51
Nekem is mostanában volt ilyen problémám. A kilenc éves Samsung 244T beadta a kulcsot és nagyobbat szerettem volna, de 27"-ra már keveseltem a fullHD-t, és sokaltam a Dell árát, pedig azokat szeretem amúgy. Végül egy Acer CB270HU lett, amivel elégedett vagyok tulajdonképpen. Az oázisban akciós.
Ah, nincs annyi mani, h ketto legyen :( Ezt is sokallom, csak a 25" 2560x1440 tol felek...
Koszi szepen mindenkinek!
Sziasztok! Kis segítséget kérnék, 3dsmax 2015, Win 8.1. Miért nem hajlandó leállni a program? Frissen tegnap este újratelepített, 1-2 plugin lett eddig hozzá felrakva. Elindítom, kikapcsolom, látszólag leáll, de feladatkezelőben még fut, csak onnan tudom teljesen kilőni. Ezután a következő indításnál a kezdőkép bejön, de a lenti sávban lehet látni hogy semmi plugint stb nem tölt, és innen nem történik semmi. Csak rendszer újraindítás után tudom megint normálisan elindítani, de akkor is csak egyszer, aztán ugyanez. Régebben már belefutottam ugyanebbe, akkor teljes rendszer újratelepítést csináltam, (akkor vissza is álltam win10ről 8.1re) most ehhez már nincs türelmem. Semmi extra buhera nincs géppel, rendszerrel, a max persze diszkont verzió, hobbi szinten használva. Egyedül a tűzfalra tudok tippelni de azzal meg mi lenne.. nemértem, de mintha kilépésnél valamit nem tudna kiírni, befejezni, passz. Találkozott már valaki ilyen problémával? Köszönöm.
Huhh, te elférsz kettő monitoron? Nekem most 3db van, de keveslem...
Plusz, amit putyi is ajánlott, valóban érdemes wide gamutos monitort venni. Ha dell, és hasonló vonal, nézz rá az UP2516D/UP2716D-re. Jómagam 25-ösöket javaslok, és abból kettőt. Tapasztalatom szerint egy darab 4K-s monitorhoz képest jobb a munkaélmény, kényelmesebb asztalhasználat, ha munkára kell a konfig. Persze, ahány ház. Nekem a két monitor jött be.
2560x1440-et tud hdmi is, meg dp is. 10biten is, itt van ez is, az is, amaz is és megy mindegyikkel. De dp, főleg a mini dp fényévekkel emberbarátabb kábeltípus, mint a hdmi.
Köszi a segítséget Fiuk! :)
Van 2 befutó, de nem tudok dönteni, kérlek ha 5 percetek, nézzétek már meg... :) Dell U2715H -ez a régebbi, ~155K (de külföldi oldalakon kicsit drágább, mint az új U2717D ) Dell U2717D -ez az újabb tipus... ~160K
Nem ragaszkodok a Dell-hez! Ha tudtok hasonló paraméterekkel rendelkező olcsóbb, de jó monitort szívesen veszem!
Főleg Max, PS, és AutoCAD használathoz kell... Köszi az eddigi segítséget!! Utoljára szerkesztette: Klon, 2016.05.11. 10:50:14
Ja-ja. Dp kell, vagy dupla hdmi. Klon!Ami még fontos az a megjeleníthatő színek száma,már amennyiben fotosopra is lesz használva. Ha igen, akkor én a 1 milliárd-os kategóriában keresgélnék. Ég és föld a különbség. Az 50000(vagy akármennyi) töbletet meg úgy nézd, hogy egy monitor minimum 5 évig van használatban.
Nálunk van kettő ilyen monitor, és a kollégám ezen dolgozik, neki megfelel, nekem túl kicsik rajta az ikonok meg a szövegek. Kb. arányaiban olyan, mint egy 15,6"-os laptop kijelző fullhd-ban, csak azt ugye fele akkor távolságból nézed.
Most csak monitort akarok. Szoval Te megmerned venni huzamosabb idore ezt a monitort? Vagy inkabb ehez a felbontashoz inkabb mar 27"os kellene? Vagy 25" -hoz eleg a FullHD felbontas? Markan belul (Dell) a 27"os 50e-el dragabb:( Ezen dillemmazok :)
Ez még nem az a felbontás, ahol gondot okozna. Különben is kijött a 2017 skálázható ikonokkal :-). Inkább a videókártyára figyelj oda.
Sziasztok! Hasznal kozuletek valaki 25"-os monitort 2560×1440 felbontason Max-ezesre?
Kineztem egy ilyen monitort, de felek, h tul kicsik lesznek a gombok/ikonok...
Erdemes ilyen felbontast hasznalni, vagy jobb a FullHd?
Ha a monitoron csak HDMI es DISPLAYPORT van, melyiket erdemes hasznalni? A Vga kartya is tudja mind a kettot....
Win7-et hasznalok...
Koszi a valaszt! Utoljára szerkesztette: Klon, 2016.05.10. 10:35:19
Tovább próbálkoztam és van amelyik projektnél megcsinálja a normal mappot tök jól van amelyik "gyári projektnél" szintén SubTool skipped, no UVs assigned-el skippeli :S
Sziasztok, Nem egészen idevaló problémám van de hátha tudtok segíteni Zbrush-al van az a gondom, hogy minden megy tök szuperül de mikor le akarom menteni a mappokat illetve nekem csak a normal map kéne kiírja, hogy x másodperc alatt kész lett mind de viszont nem csinálja meg illetve a fájlkezelőben látom, hogy a legutóbbi fájloknál ott van fent viszont ha megnézem nincs ott a többi mappot meg létrehozza de csak fehérség van leszedtem újraraktam ugyanazt csinálja ja és ha azt szeretném lementeni amit csináltam vele akkor meg ezt írja ki: "SubTool skipped, no UVs assigned" itt találtam választ rá: válasz de én hiába csinálom azt ami ott van továbbra sem működik bár lehet félreértettem valamit " I determined that the problem was that I pressed "Make Polymesh 3D" after importing which basically makes a clean clone of the object, deleting all the UV's. So if anyone runs into it, here is the solution :)" nekem csak sima obj-m van semmi UV és hiába nyomogatom a "Make Polymesh 3D"-t semmit sem csinál másképp elnézést ha nagyon offtopic voltam csak gondoltam hátha ti is foglalkoztok ezzel a szoftverrel köszi
Áááá, semmi. Amúgy duplaklikk, vagy szimpla? Elvileg az csak annyit csinál az a karika, hogy akkor nem snappel rá az irányra, hanem szabadon tudod mozgatni a tárgyat/subobjectet.
hali kezdő vagyok még 3d maxbe egy olyan dolgot szeretnék hogy körberajzolok egy sakk figurát és annak szeretnék ilyen esztergált kör testet adni azt hogy tudom megalkotni a választ előre is köszönöm
Jó, döntés! A 16GB memória meg alapvetően elég modellezni.
A kamerához rendelt más képméret az király! Főképp ha látszik is a nézetablakban! :D:D Sot ha a kamera ikonba benne lenne a keparany az megjobb lenne nemde? na ezt lehet be is kellene irni az area-ba. A többinek egyenlőre szerintem nem sok gyakorlati jelentősége van. szerintem ha ma lesz idom megnezem a 2017 backburnert hatha kijavitottak a hibakat...m Utoljára szerkesztette: nenad, 2016.04.27. 09:23:09
aha.. haat good luck.. hardver tema.. ha tenyleg ezzel akarsz foglalkozni akkor kell ahogy putyi is mondta minimalisan erdemes utana olvasni hogy mi merre hany meter.. hja es ugy tudunk segiteni ha mondasz egy osszegkeretet hogy mid van ra es be dobod a konfigod hogy mirol akarsz fejleszteni
ja és nincs kedvem a megbízókkal tökörészni, pénzt hajkurászni stb csak küldje melót és fizessen érte aszt kész és már kemény 15 dolcsit kerestem 3D marketen :)
olyan melókat kapok tőle amiket ő már megcsinált és segít ha elakadok, átdumáljuk, megmutatja ő hogy csinálta volna stb szóval a mentorlás megvan nem helyette dolgozok igaz anno volt róla szó, hogy betanulásra is fizet valamennyit de ha azt nézem, hogy egy pár órás tanfolyam több százezer forint amiből semmit sem tanulsz akkor még mindig jól járok a hardware része sosem érdekelt a számtechnek pedig még primón kezdtem ha valami gondom van megkérdezem a haveromat az eladó meg azért mondta az SSD-t mert ez a gép játékszerver volt és 1600 napot futottak a vinyók és elvileg 1300 naptól már beathatja a kulcsot ezért mondta, hogy cserélni kéne és mondta, hogy az SSD-az tök franyák de egy 1 terrás hagyományos is ugyanannyi döntsem el mi kell nekem
Azért van arca a "barátodnak" :-) A leírt konfigon el lehet pötyögni, én nem bővíteném főleg ha nem fizetnek a munkáért. Tanulóknak akkor nem "szokás" fizetni(amit én erősen ellenzek), ha a cég infrastruktúráját használja és mentorálják is egyben. És még egy tanács. Ha látványtervezéssel akarsz foglalkozni, akkor legalább alapszinten tanuld meg a számítógép felépítését. Mi mire való, milyen paraméterei vannak. Ja és az eladót is csókoltatom :-)
Latvanytervezessel foglalkoztok, dolgozol, penzt nem kapsz erte.. valami valahol felrement.. jobban jarsz ha inkabb portfoliora gyursz es ott hagyod a picsaba a sracot.
Ja még egy kérdés Alaplapi videokártyám van ehhez passzoló proci kellene bele De az eladó azt mondta ha normál procit és grafikuskártyát tesz bele akkor is ugyan ott vagyunk árban Érdemes lenne inkább azt választani a fejleszthetőség érdekében?
Köszi szépen a részletes választ
Lakberendezési látványtervekkel foglalkozunk Ez egy polgármesteri tanácsterem volt gipsz stukkókkal bár mindenre amire tudtam nyomtam pro optimalizálót mégis ennyi lett a vége A srácnak akinek bedolgozok finoman utaltam rá,hogy gép bővítésen gondolkozok azt mondta már így is jobb az én gépem mint az övé úgyhogy hanyagoljam max a procit mondta ő is Megmutatta egy komplett wellness projektjét 4600 objektum és össz-vissz 10 millió polygon az egész azt mondta proxyval simán megoldható Nemrég ment gajra az alaplapom szóval most van 2 hónapos alaplap, proci, memória A memóriát akkor tetettem be 16 Gigát A proci amd A-6 5400 APU 3,6 Ghz amit kicserélnének egy 4 magosra 20 ezerért (én azt hitem beletesznek még egy procit aszt kész de sajnos nem így megy mint kiderült) Most néztem egy korábbi stúdió lakást 500 ezer polygon az egész és azt simán viszi minden probléma nélkül Igazából betanulok szóval ebből pénzt még nem kaptam így jó lenne minél kevesebb pénzből megoldani amíg nem kapok fizetős melót ja és én csak szerkesztek a renderelést majd ő csinálja
20M? Az attól függ: egy szobához sok, egy hegyoldalhoz kevés. Pár dolog: - egy SSD-vel csak nyerhetsz sebességet! - a fájl betöltési sebessége nagyon függ attól is, hogy honnan olvasod be (pl. egy lassú HDD - lásd előző pont) - ha a RAM kihasználtságod 80%-on van már a fájl megnyitása közben, az eléggé túl van telítve szerintem -> memóriabővítés - egy kétmagos AMD (függetlenül attól, hogy nem írtad a pontos típusát) szerintem nagyon kevés 3D-zni. -> procibővítés Mondjuk ahogy így visszaolvasom, ha hatékonyan szeretnéd megoldani a dolgot, akkor egy komplett minőségi gépcsere fog igazán érdemi előrelépést hozni.
Hi, 20 millió polygogon az soknak számít? mert az én gépemen kb 15 perc mire betölti proci 70%-on memória 80%-on és mégis dög lassú tudom proxit kellet volna használni de akkor még nem ismertem ezt a trükköt csak miután kész lett szóval érdemes rákölteni a gépre? most egy két magos AMD van bent azt gondoltam 4 magosra bővíteni meg esetleg SSD-t berakni de geek cimborám azt mondta amíg a memória nincs teljesen kihasználva addig nem érdemes betenni
köszi
Vannak olyan dolgok, amikre jó lenne. Például, hogy egy sorozatból néhány kép alló képarányban kellene, akkor nem kellene kiadni külön rendert, hanem egy lendületből el lehetne intézni. Vagy kamerákhoz egyedi render beállításokat lehet rendelni. VAgy egy kamera többfajta kimenettel. Tudom, hogy ezeket kerülő úton most is meg lehet vaósítani, de így hatékonyabb lenne.
Eszembe jutott meg egy dolog ez ha scriptben van irva akkor hogyan fog sok objektumos jeleneteknel dolgozni? Mertt ha ket keprenyo van akkor talan meg lassabb lesz, ha kikapcsolja a kepernyot kozben akkor gyors de az tok ego 21 szazadban lol.
ma mar nem a render elementsekkel oldjak meg ezeket a dolgokat? easily manage render setups from one setup?Egy ablak? De jo! Vagy ez mi a xar? gondolom nem a light meg egyeb beallitasokra gondol mert az is mentheto templatebe, vagy egyeb. En inkabb a clikket szamolnam.... Na minde1